Bravo Alarm(Tr5)
Készítő: Peppigno Rafiele
Itt megnézheted, hogyan kell feltelepíteni.
Rövid ismertető...
Őszintén szólva, először nem is akartam leírást írni ehhez a szinthez. Nagyon
kusza, tényleg nem egy könnyű eset, és helyenként sikerült felhúznia annyira,
hogy már a Szerzőnek ígérgettem így látatlanban ezt-azt... :) Aztán éppen
ezért úgy gondoltam, hogy mivel bizonyára sokan elakadnának egy-két helyen,
így mégis érdemes végigjátszást írni hozzá, sőt, érdemesebb, mint mondjuk
az előzőleg tárgyalt Turbo Pascal pálya (szintén TR5) esetében, amit bárki
elsőre végigvitt volna, bármiféle különösebb gond nélkül. Peppigno idegesítő
feladványainak kibogozása viszont nekem is több órát vett igénybe, igaz, a
végigjátszás ezúttal is maximális, akárcsak a korábbiakban...
A szintről általánosságban annyit, hogy a TR5 VCI-epizódos szintjei alapján
készült, így teljesen ebben a környezetben is játszódik, viszont a játékmenet
és a feladványok inkább idegesítőek ahelyett, hogy ötletesek lennének. A Szerző
szerint nem hosszú a szint, ami igaz is lehet, ha már mindent tudunk és nem
elsőre játszuk végig. Addig viszont...addig viszont lehet találgatni, hogy
merre kell menni a teljesen sötét termekben és alagutakban - világítási lehetőség
nincs -, lehet találgatni, hogy mely falak mászhatóak, ahová az álnok Peppigno
nem "rajzolt" létrákat, no meg lehet találgatni, hogy a legvégén,
a nagyjából félszáz kapcsolóból melyik is a nyerő (1 db), hogy befejezhessük
egyáltalán a pályát... Egyébként összesen 4 db Aranyrózsát lehet találni,
de csak hármat tudunk megszerezni úgy, hogy a szintet is teljesíthessük, ráadásul
a legutolsónak legalább a helyét kötelező kötelező(!) megtalálni (akkor meg
már persze a titkot is felvesszük)...
Amúgy van szinte minden a pályán, amit az eredeti játékból megszokhattunk!
Fegyverként a HK Gun lesz a segítségünkre, amihez bőven fogunk találni muníciót
is, de azért azt javaslom, részesítsük előnyben a Sniper-módot, tehát spóroljunk
a lőszerrel. Ellenfelek szintjén például itt vannak mindjárt az elején a jól
ismert "behemótok", avagy "Dredd Bírók" (Credo), no meg
némi katona és kommandós is akad, de a legvégén még két biorobottal is találkozni
fogunk, s persze a kintről lődöző helikopter sem hiányozhat; egyébként az
ellenfelek sajnos nem hagynak el semmit. Tárgyak terén is van itt mindenféle:
medipackok (amikre fokozottan szükségünk lesz), VCI-kulcsok (amiket két darabból
kell összerakni), de még kloroformos üveg és a hozzávaló ruhadarab is, igaz,
ezeket egyáltalán nem is kell használnunk, és ugyanez vonatkozik magára az
Irisre is, amit szintén lesz szerencsénk felvenni, valahol a szint közepe
táján...
Mint említettem, a szinten rengeteg idegesítő dolog van, íme néhány példa...
Teljesen sötét folyosók, ahol sokszor csak sétálni szabad, mert különben beleesünk
egy áramvezette lyukba és meghalunk; emellett pedig, nem tudunk világítani.
A tárgyak sokszor nem a platformok közepén, hanem a széleken vannak, helyenként
teljesen a falba "beleolvadva", így fokozottan nehéz őket észrevenni.
Ellenfelek a szűk folyosókon, valamint a mászható platformok tetején, no meg
a "láthatatlan" gépágyú a vége felé. Időzített kapcsoló, ami csak
"szívat" bennünket, mert annyi idő alatt nem lehet a célba érni,
mint amennyit hagy, így más megoldást kell keresni. Helyenként trükkös mozdulatok
kellenek a továbbjutáshoz, olyanok, amiket eddig még sosem kellett használnunk,
de most ha nem ismerjük őket, akkor fel is út, le is út. Na és a legvége:
félszáznyi kapcsoló közül megtalálni az egyetlen jót - miközben két biorobot
lövöldöz Larára -, amely az utolsó titok ajtaját nyitja, és ahol egy súlykapcsoló
van, ami pedig a végső időzített(!) ajtó kinyitásáért felelős. És még lehetne
sorolni, de már a fentiek is kikezdték az amúgy is hamar véges türelmemet...
Bugok terén a legjelemzőbb, hogy nincs világítási lehetőség, illetve nem nézegethetünk
infrában - bár ez lehet, hogy függ attól is, hogy melyik TR5-ös pályára helyettesítjük
be ezt a pályát -, valamint Lara a kapcsolók átkapcsolásakor eltűnik a falban
és a kamera is össze-vissza mutogat mindent...
A történet és az egyéb plusz körítések persze hiányoznak, de ha lenne is valami
ilyesmi, az még csak tovább rontana a helyzeten... :) Nos, mindezek után nézzük
akkor a teljes végigjátszást!
Végigjátszás...
A végigjátszást ezúttal is meglehetősen részletezettre fogom megírni, mindent
érinteni fogok, de ha valaki még így is elakadna, akkor csak nyugodtan dobjon
egy email-t, meg fogom érteni... :)
A legelején egy kis lejtőről csúszunk be a jobbfelé vezető sötét folyosóra,
amit kövessünk is! Közben elérünk majd egy helyre, ahol balfelől lesz egy
kis medipack és egy kloroformos üveg, ezeket vegyük is fel, majd haladjunk
tovább a folyosón. A közeledtünkre kinyílik egy rácsos ajtó, és mi egy sekély
vízzel teli terem partján találjuk magunkat... Mellesleg meg kell jegyeznem,
hogy ha még nem vettük volna eddig sem észre, hogy bizony fegyvertelenül érkeztünk
meg eme kaland helyszínére (micsoda nonszensz dolog még ez is, de persze,
így izgalmasabb). Az ilyenkor szokásos "na és?" kérdésre pedig az
a válaszom, hogy a hely hemzseg a fentebb említett ellenfelektől, s különösen
a "Dredd Bírók" már az elején komoly gondokat okozhatnak ("egy
lövés és hullazsák" - emlékezzünk ez eredeti TR5-ből). Legalábbis, amíg
nincs fegyverünk... Így tehát, az elsődleges feladatunk most az, hogy megtaláljuk
a HK Gunt, mielőtt még bármi ellenfélbe botlanánk...
A kiinduló pontunk tehát a medence partja, az a hely, ahol az előző folyosóról
kiértünk. Itt láthatjuk, hogy jobbra és a túlsó oldalon is van egy-egy járat,
valamint a medence közepe táján, a plafonon egy egyelőre még lezárt feljáró.
Nos, először is, menjünk be a vízbe, úgy a medence közepéig, és itt álljunk
meg és vegyük észre, hogy balra tőlünk, a víz feletti platformon, enyhén a
falba ágyazódva van egy VCI-kulcsdarab; másszunk fel oda, és vegyük fel! Ezután
válasszuk a kiinduló pontunkhoz képest a medence túloldalán lévő járatot,
mert erre lesz majd a HK Gun. Ahogy belépünk ide, négyfelé ágazik el az út,
egyszer balra és jobbra, majd kissé feljebb ismét balra és jobbra. Nos, az
első elágazást illetően balra nincs semmi, csak egy üres folyosó, míg jobbra
egyelőre még ne menjünk, mert akkor egy "behemótba" fogunk botlani
(mellesleg a másik kulcsdarab is arra lesz majd). Menjünk tehát előre, és
nézzük meg a másik két elágazást! Itt jobbra egy zárt ajtót találunk, ahová
a két kulcsdarabból álló VCI-kulcs kell majd, valamint már itt is megpillanthatjuk
a HK Gunt, amit azonban innen még nem tudunk elérni (nem tudunk bemászni hozzá).
Fussunk hát vissza az elágazáshoz és menjünk el most balra! Az itteni folyosó
végén másszunk be a járatba, majd kússzunk el a platform végébe, és itt nyomjunk
egy ALT-ot, amire Lara lebukfencezik a HK Gunhoz! Vegyük fel a fegyverünket
és hátrafelé kússzunk ki a szűk résen át, majd térjünk vissza az elágazásokhoz,
illetve ezúttal a járat első két elágazásához, ahol most már elmehetünk jobbra,
mivel van fegyverünk. A Sniper-módot használva, lőjük arcon a kis zugból kilépő
"behemótot", majd derítsük fel a kis zugot, ahonnan kijött: itt
lesz a második VCI-kulcsdarab, és még egy adag HK Gun muníciót is találunk
a fegyverünkhöz. Erre egy VCI-kommandós jelenik meg a hosszú folyosón, akit
várjunk be és lesből intézzünk el. Ezután térjünk vissza ahhoz az ajtóhoz,
amelyik a VCI-kulcsot várta, és itt kombináljuk össze a két kulcsdarabot,
majd használjuk a nyitó zárban. A kinyílt ajtón belépve, egy kapcsolót találunk,
amit nyomjunk meg, mire kinyílik a medence feletti továbbvezető feljáró...
Térjünk vissza a medencéhez, de még ne használjuk a feljárót, hiszen az egyik
járatot még nem is derítettük fel! Menjünk be ebbe a járatba, és itt újabb
elágazásokat fogunk találni. Először menjünk el balra, ahol egy nagy medipackot
vehetünk fel, majd ezután nézzük meg a jobbra vezető elágazásokat: a távolabbiban
nincs semmi, csak egy üres kúszórés, így válasszuk a közelebbit! Itt a végén
kússzunk ki a merőlegesen elhelyezkedő folyosóra, majd ne jobbra, hanem balra
menjünk, mert a jobbra lévő folyosót majd "kijáratként" fogjuk használni.
Tehát, balra fordulunk, és itt a folyosón bal felén, a sötét falak egy kis
zugot rejtenek, ahová fel lehet mászni, és fel lehet venni egy újabb adag
HK Gun muníciót, amit ne is hagyjunk ki! Ezután fussunk tovább és forduljunk
be jobbra, majd a folyosó legvégén ismét jobbra, és itt kapjuk elő a HK Gunt,
mert egy "behemót" fog az életünkre törni. Egyetlen arclövéssel
terítsük le, majd a kis teremrészbe belépve, tekintsünk el jobbra, és megláthatjuk
az első Aranyrózsát, amihez a padlóról kapaszkodjunk fel, és vegyük is fel
az első titkunkat! Erre kintről egy újabb "behemót" trappolását
fogjuk hallani, de ne aggódjunk, nem tud bejönni ide. Másszunk le a titok
helyéről - közben megszemlélhetjük az oldalsó kis résben elhelyezett fegyvereket,
amiket sajnos nem lehet felvenni -, és ne arra menjünk kifelé, amerre bejöttünk,
hanem a továbbvezető járaton! Itt másszunk fel a járatba, amire az előző teremben
is előjön még egy "behemót", de ne menjünk innen vissza, hanem haladjunk
csak nyugodtan tovább, előre. Nos, ez volt a "kijárat"-folyosó,
amit már korábban említettem! Ezután tehetünk még egy kört, hogy a titok termében
megjelent újabb "behemótot" is likvidáljuk, majd elindulhatunk vissza
kifelé, ahol a titok felvételekor megjelent "behemótot" kell a HK
Gun csövének végére fogni. Ezek után már végre visszatérhetünk a medencés
terembe, és használhatjuk a korábban kinyitott feljárót...
Másszunk is fel, és egy kis zugban találjuk magunkat, ahol felfelé csak a
nagy sötétség látszik, valamint az oldalsó lejtős platformon Lara meggyullad
és elhalálozik, így oda ne ugorjunk. Nos, ez az első olyan hely, amiről el
tudom képzelni, hogy jópár játékos elakadhat itt! És ez igazából a nagy buta
sötétség miatt van, mert odafent semmit sem fogunk látni, csak lehet gondolkodni
vakon, mint a denevér (ezért kapásból jár egy feketepont)... Az oszlop mászható,
így induljunk is el felfelé rajta, és másszunk, amíg Lara végül meg nem áll,
és már nem mászik tovább. Nem látjuk, de itt egy kis rés van a falban, azért
nem lehet tovább mászni, és ha elkapaszkodunk balra vagy jobbra, Lara nem
kapaszkodik át semerre sem, valamint hátrafelé sincs semmi rejtett zug, ahová
be lehetne ugrani. Mi lehet akkor a megoldás? Egy speciális tulajdonságot
kell kihasználnunk! A továbbvezető út jobbra van, az oszlop jobb oldalán keresztül,
ami azonban nem mászható, és ez okozza a galibát: Lara ezért nem kapaszkodik
át oda, de tudnunk kell, hogy ott a fali hasadék tovább folytatódik. A megoldás
az, hogy Larát függeszkedő helyzetbe kell hoznunk, amihez egy pillanatra engedjük
el a CTRL-t, majd ismét nyomjuk le, és ezután rögvest kezdjünk el oldalazni
és tartsuk is Larát mozgásban, nehogy a lábaival is felkapaszkodjon. Így lelógva,
oldalazzunk el jobbra, mire Lara már át fog kapaszkodni az oszlop jobb oldalára,
és ott oldalazzunk megint végig jobbra, amíg csak lehet, közben a fordulóknál
Lara mindig át fog kapaszkodni. Végül, ahol már nem lehet tovább oldalazni,
ott másszunk fel a vak sötétségbe. Itt forduljunk jobbra, és menjünk neki
a falnak, majd kapaszkodjunk fel és másszunk fel a tetejére! Végre, itt már
láthatunk némi fényt, amelyek támpontul szolgálnak a továbbhaladást illetően,
de azért legyünk csak óvatosak! Nyomjuk le a SHIFT-et a sétához, és csak így
botorkáljunk a sötétben, különben könnyen egy halált hozó lyukban végezhetjük.
Menjünk előre, és vegyük észre, hogy jobbra és balra is van egy-egy világító
pont, ahol a folyosókról kiszűrődik a fény. Nos, a baloldali folyosóra innen
nem lehet eljutni, hanem a jobboldali jelenti a továbbjutást, de először mégis
balra kell elbotorkálnunk, mert errefelé fogunk találni két újabb VCI-kulcsdarabot,
amikre később még szükségünk lesz! Tehát, továbbra is csak sétálva, induljunk
meg balra, így semmi bajunk nem eshet, és próbáljunk meg eljutni a sarokból
áradó tompa fényforráshoz. Itt, a sarokban fel fogunk fedezni egy kis zugot,
amelyben ott lesz a két kulcsdarab (szerencsére a tárgyak a sötétben is jól
láthatóak); ugorjunk be a kis zugba és vegyük fel a kulcsdarabokat! Ezután
már elbotorkálhatunk a továbbvezető jobboldali folyosó felé; ahol Lara nem
megy tovább, ott lyuk van, így azt meg kell kerülnünk...
Kússzunk be a továbbvezető és egyúttal erősen megvilágított folyosóra, ahol
az előző "vakoskodás" után szinte elvakít a fény. Itt a folyosó
végéből láthatunk egy kis zugot, ahol egy HK Gun hever, valamint egy ruhadarab
is, a zug kissé lentebbi felén. A fegyvert ugyan nem, de a ruhát fel tudjuk
venni, ha Larával be tudunk "ugrani" valahogyan a kis résbe! Ez
elég nehéz, és nem is igazán szabályos, de azért meg lehet csinálni: a lényeg,
hogy akár innen, akár a túloldali folyosóról próbáljunk a rés felé ugrani,
és a levegőben irányítsuk el Larát a lyuk felé. Hősnőnk a ferde platform miatt
kissé be fog akadni és pattogni kezd a rés környékén, miközben mi még tovább
tudjuk Őt irányítani, hogy még inkább szembe nézzen a réssel. Mikor már eléggé
szemben áll, akkor nyomjunk egy CTRL-t, hogy elkapjuk a peremet, majd húzódzkodjunk
fel a résbe. Ezt a műveletet egyébként sokkal könnyebb az innenső folyosóról
megcsinálni, mint a túloldaliról, de mindkét helyről működik. A résben vegyük
fel a ruhadarabot, majd ízlés szerint kombináljuk a kloroformos üveggel, és
ezután ereszkedjünk le a résből. Közben a kinti folyosóról ellenfelek lépteit
fogjuk hallani, de ők szerencsére ide nem jönnek be, így itt belül mi biztonságban
vagyunk. Ha egyszer leereszkedtünk, akkor már nem tudunk visszamászni arra
a folyosóra, ahonnan jöttünk, az átellenesbe viszont igen, és onnan is megpróbálhatunk
bejutni a résbe - 81-ből egyszer talán sikerül is -, illetőleg elnézhetünk
a csonka folyosó legvégére, igaz, nincs ott semmi, ami igazán érdekes lenne.
Ha viszont meguntuk, hogy itt piszmogjunk, akkor lépjünk ki a kintebbi folyosóra,
ahol a két ellenfél, egy katona és egy kommandós már vár bennünket, balról!
Gyorsan nyírjuk is ki őket, majd jobbfelé felfedezhetjük a továbbvezető ajtót
- Lara néha határozottan ránéz -, aminek a kinyitásához egy újabb VCI-kulcs
szükséges, amelynek darabjait a sötét teremből már korábban összeszedtük.
Kombináljuk hát a két kulcsdarabot és használjuk a zárban, majd haladjunk
át a kinyílt ajtón...
Az ajtón kilépve némi szabadabb térségbe érkezünk, láthatjuk is odakint a
felhőkarcolókat, meg azt is, hogy éjszaka van és esik az eső... Azonban nemigen
gyönyörködhetünk a kinti világban, mert ezt egy helikopter megzavarja és megakadályozza,
és amelyről folyamatosan ontják ránk az ólmot! Az elején még egy kis ideig
védett helyen leszünk, de sajnos a továbbjutáshoz fel kell futnunk a lépcsőkön,
miközben a helikopter is tűz alatt tart minket. Itt először egyelőre hagyjuk
a fenébe a nagy medipackot, csak próbáljunk meg feljutni valahogyan a lépcsőkön,
ami nem lesz könnyű, de meg lehet csinálni medi-felhasználás nélkül is. Fent,
a biztonságos helyen viszont mindenképpen használjunk fel egy - lehetőleg
nagy - medipackot, különösen akkor, ha még vissza is akarunk menni az otthagyott
nagy medipackhoz. Ehhez azt javaslom, hogy ugorjunk le hozzá úgy, hogy egyből
oda érkezzünk, és gyorsan vegyük fel, majd ezután a legjobb, ha leugrunk a
fedezékbe, majd újra felfutunk a lépcsőkön. Persze az egy nagy medipack ellenében
legalább egyet megint fel kell használnunk, így nem éri meg a dolog, de úgy
is nézhetjük, hogy így legalább ezt is felvettük! Mindenesetre két nagy medipacknál
többet semmiképpen ne szánjunk erre a vállalkozásra. A nagy medipackkal vagy
anélkül, folytassuk utunkat a kinyílt rácsos ajtón keresztül, és kövessük
a folyosót; itt a helikopter már nem árthat Larának. Végül elérkezünk egy
"csúszdához", amin csússzunk is le, majd azonnal kapjuk elő a HK
Gunt, és nyírjuk ki egy arclövéssel a ránk rontó "behemótot"! Aztán
idelent, a jól megvilágított padlóról vegyük fel az Irist és a két kis medipackot
is, majd a lejtő mellett, vegyük észre, hogy rés van a falban, amelyen el
lehet kapaszkodni és oldalazni balra. Tegyük is ezt, majd a végén másszunk
fel a kis résbe és vegyük fel a HK Gun muníciót. Aztán forduljunk meg, és
egy nekifutásos és kapaszkodós ugrással kapjuk el a szemközti oszlopot, és
másszunk fel rajta, egészen a tetejére. Itt, az oszlop tetején, a hátunk mögött
észrevehetünk egy újabb oldalazási lehetőséget, melynek végén a szűk résben
egy HK Gun mosolyog ránk, hívogatóan. Ezt azonban ne használjuk, ne dőljünk
be neki: a szűk résbe ugyanis nem lehet bemászni, így csak a lefelé út marad,
ami pedig egy végzetes nyaktöréshez vezet... Helyette inkább ugorjunk át az
átellenes falon lévő réshez és oldalazzunk el rajta balra, majd a végén másszunk
fel. Itt balra másszunk fel a ferde tetejű oszlopra, majd a következő oszlopra
is másszunk fel, aminek a teteje már más mintázatú...
Ha itt felfelé nézünk, láthatjuk a továbbvezető útvonalat, azonban sajnos
két "behemót" is beleköp a levesünkbe, tehát továbbra is csak óvatosan!
Kapaszkodjunk fel balra, a fentebbi platformra, és itt ne essünk az áramvezette
részre, hanem inkább másszuk meg az előttünk álló oszlopot! Eme oszlop tetejéről
már lelőhetjük az egyik "behemótot", amelyik egy kart őrzött eddig.
Ezután forduljunk jobbra és ugorjunk át a szemközti platformra, ahonnan már
lelőhetjük a másik ostobát is, majd kerüljünk át ez utóbbihoz, és vegyük fel
onnan a HK Gun muníciót! Át is ugorhatunk egy helyből való kapaszkodásos ugrással,
vagy akár vissza is ugorhatunk a lentebbi platformra és onnan akár meg is
mászhatjuk azt az oszlopot. Ha ez megvan, kerüljünk vissza arra a platformra,
ahonnan a második hústornyot lelőttük, és másszunk tovább, a következőre.
Itt, ha jobbra lepillantunk, a nagy sötét lyukban ezúttal nem a halál, hanem
egy HK Gun vár ránk, úgyhogy másszunk is le hozzá, és vegyük fel. Aztán másszunk
vissza fel, és sétáljunk a platform peremére, majd innen egy helyből való
kapaszkodós ugrással kapjuk el a következő platform peremét, és másszunk fel
rá, majd innen is másszunk fel balra...
Nos, ezzel elérkeztünk egy újabb helyre, ahol az emberfia megint elakadhat!
Ha akarunk, lemászhatunk balra a karhoz és meghúzhatjuk, és utána visszatérhetünk
ide, de egyébként ezt nem is muszáj, sőt, ne is tegyük! Ugyanis ez a kar csak
"megszívat" bennünket: időzített, és olyan kevés időt hagy a fenti
rácsos ajtó eléréséhez, amit lehetetlen innen teljesíteni, meg mellesleg nem
is nyitja még ki, mert ahhoz egy másik kapcsoló is kell. S igazából az a baj,
hogy elég, ha csak lemászunk, vagy akár ha csak leereszkedünk hozzá, már akkor
is aktiválódik ez a "második fázis", szóval ezt a kart nagy ívben
kerüljük el! Persze, ha mégis lemásztunk hozzá, és/vagy meghúztuk, akkor arra
is van megoldás, de azt majd lejjebb írom le. Szóval eme gonosz kallantyú
zaklatása helyett, inkább a plafonról felfelé nyíló berkekbe próbáljunk meg
eljutni. Itt már sokadszor szidtam szegény Peppignót, hogy miért nem bírta
másképpen textúrázni a mászható és "kapaszkodható" helyeket (újabb
feketepont)! Álljunk háttal a lejtőnek és ugorjunk rá egy hátraszaltóval,
majd csúszás közben gyorsan ugorjunk is el róla előre, és nyomjuk közben a
CTRL-t is, hogy elkaphassuk a plafont, merthogy a plafon egy részén végig
lehet kapaszkodni! Eme tudás birtokában, kapaszkodjunk el a plafon nyílásáig,
de annak teljesen a pereméig, ahol Lara már kifordul egy kicsit jobbra, és
itt irányozzuk be Őt egyenesre, majd engedjük el a plafont és esés közben
kapjuk el a lentebbi oszlop tetejét, és másszunk is fel rá. Innen pedig, másszunk
fel szembe, a rácsos zárt ajtóhoz, aminek a kinyitása majd némi kis bonyodalmat
fog okozni, ha a lentebbi kart mohó módon meghúztuk (mint ahogyan én is tettem,
eredetileg), vagy ha akár csak lemásztunk hozzá...
Nézzünk szét itt fent, ebből a helyzetből! Balra tőlünk, van egy sötét kúszórés,
amely azonban csak egy kanyargós zsákutca és nincs benne semmi. A hátunk mögött,
a sötétben egy újabb, kanyargós kúszórés lapul, aminek a legvégén van egy
zárt rácsos ajtó. Így nem marad más, mint a jobbra irány, de aztán előbb fussunk
fel balra a lejtőn, és kövessük azt, hogy a végében felvehessünk egy újabb
adagnyi HK Gun muníciót! Ezután jöjjünk vissza le, és fussunk el most a kiinduló
helyzethez képest a jobbra irányba, ami látszólag csak egy zsákutca, ám a
legvégén, ha balra fordulunk, a fal mászható. Persze Peppigno ide sem tett
semmiféle létraszerűt, vagy bármi erősen arra utaló jelet, hogy a fal mászható
lenne; újabb feketepont, az ostoba ugratás miatt. Másszunk fel, és egy kapcsolót
fogunk találni, amit nyomjunk is meg! Ha előzőleg elkerültük a lentebbi kart,
akkor most mindenféle gond nélkül kinyílik a rácsos ajtó, elsőre. Ha viszont
korábban maceráltuk a lenti kart, akkor most az a büntetésünk, hogy nem nyílik
ki az ajtó, és nekünk le kell másznunk vissza, a karhoz, hogy újra kinyíljon.
Elég csak leereszkedni hozzá, nem kell elengedni sem a platform szélét, és
máris hallani fogjuk, hogy kinyílt a fenti ajtó. Ámde, mint mondtam, az időnk
túl kevés, hogy innen odaérjünk, így mire felérünk, ismét becsukódik. De ne
törődjünk ezzel, hanem másszunk vissza fel, a fenti kapcsolóhoz, és kapcsoljuk
ki, majd kapcsoljuk vissza be! És voila...kinyílik a rácsos ajtó, és most
már úgy is marad! Menjünk be rajta, és találni fogunk egy kódtáblát, amit
nyomjunk meg, mire kinyílik az átellenes oldalon található sötét kúszórések
végében rejtőző időzített rácsos ajtó, amely azonban nagyon kevés időt hagy
arra, hogy odaérjünk, így jó lesz, ha sietünk! Javaslom, hogy gyakorolgassuk
a sötét kúszórésben való tájékozódást, hogy minél gyorsabban odaérhessünk,
és a végén már "megmagasodik" a járat, így az ajtó közelében már
ne kússzunk, hanem álljunk fel és rohanjunk be rajta, még így is csak alig-alig
fog sikerülni (újabb feketepont, az újabb sötét "szívatásért")...
Ha nagy nehezen átjutunk, akkor már közeledünk a végéhez! Egyúttal azonban
kapunk egy rakás ellenfelet is a nyakunkba, és ez így is marad most már a
szint legvégéig, úgyhogy erre készüljünk is fel. Amint átérünk az ajtón, egy
kommandós jön le felénk a lépcsőn, akit várjunk be és nyírjunk ki, majd maradjunk
még egyelőre alul, és derítsük fel a terepet: egy újabb kommandósba és egy
katonába fogunk botlani, akiket megint csak lőjünk le. És ezek után még mindig
ne induljunk meg felfelé a lépcsőkön, ha kedves az életünk, hanem inkább alul
várjuk meg a lépcsőkön lejövő "behemótot", majd biztonságos távolságból,
egyetlen arclövéssel terítsük le. Ezután már elindulhatunk felfelé a lépcsőkön,
ahol a lépcsősor legtetején egy katona és egy kommandós vár ránk; szintén
nyírjuk ki őket, majd ennél az elágazásnál, jobbfelé, a zsákutca végében vegyük
fel a kis medipackot. Ezután forduljunk meg és haladjunk tovább, egyenesen
előre, majd forduljunk be balra, az emelkedős folyósóra...
Itt újabb ellenfelek lépteinek zaját fogjuk hallani, de vígasztaljon a tudat,
hogy közel már a cél, habár két titok még hiányzik, amikre szerencsére rövidesen
rá is fogunk majd akadni. Kövessük a folyosót, mire rövidesen szemből egy
katona, és ami a nagyobb baj, hogy a hátunk mögül meg egy "behemót"
fog ránk rontani! Mivel a "behemót" jön később, ezért a katonát
előbb intézzük el gyorsan, majd vetődjünk egyet, hogy az átellenes oldalra
nézhessünk, és aztán gyorsan csináljuk ki a "behemótot" is, egyetlen
arclövéssel. Ezután menjünk tovább előre a folyosón, és kövessük azt, miközben
balról láthatunk majd egy lerombolható romos falrészt is, de előbb menjünk
csak tovább a kapcsolóig, ahol balra fordulva elimináljunk egy újabb kommandóst
és egy katonát is. Ezután nyomjuk meg a kapcsolót, amely a tetőre kivezető
csapóajtót nyitja le, amire a későbbiek során még szükségünk lesz. Most már
visszafuthatunk a romos falrészhez, álljunk elé és nyomjunk egy CTRL-t, mire
Lara lerombolja, és így szabaddá válik az út befelé. Egy nagyon sötét kis
terembe érkezünk, ahol kússzunk el a peremig, majd ALT-tal bukfencezzünk le,
és innen fentről intézzük el a lent trappoló két tehetetlen "behemótot".
Aztán másszunk le és vegyük fel a második Aranyrózsát, majd menjünk vissza
ki, a folyosóra, és kövessük azt ismét felfelé. Közben még egy újabb kommandós
is ránk fog rontani, akit megint csak nyírjunk ki gyorsan. A folyosón haladva
hamarosan elérkezünk egy ajtóhoz, amely kinyílik, amint közelebb lépünk hozzá.
Az ajtó mögött egy újabb Aranyrózsa lapul, mi azonban ne dőljünk be ennek
a gonosz trükknek! Ha ugyanis bemennénk a titokért, akkor az ajtó utána örökre
bezárna minket ide, és vége, nincs tovább. Mondjuk egy csontvázat el lehetett
volna ide helyezni, a titok mellé, mint a "tavalyi bújócskaverseny győztesét",
vagy valami... :)
Kövessük tehát megint csak tovább, felfelé a folyosót, és nemsokára egy kinti
kameranézet fogja mutatni az épület körül keringő helikoptert. Közben nyírjuk
ki az esetlegesen az utunkba kerülő - mert lehet, hogy fent marad és így csak
később fogunk vele találkozni - "behemótot", majd az újabb kommandóst
és a katonát is. Ezután fussunk megint csak előre, amerre a folyosó visz,
és hamarosan egy újabb lerombolható falrészhez érünk, valamint ugyanekkor
egy újabb "behemót" is ránk ront, így gyorsan elimináljuk is! Ezután
lerombolhatjuk a romos falat, de nincs mögötte semmi, így kövessük tovább
a folyosót, forduljunk be balra, a legvégére: itt egy rossz ajtóval találkozunk
megint - ismerős lehet az eredeti TR5-ből -, amely mögött ott lapul a harmadik
megszerezhető (amellett, hogy a szintet is befejezzük) Aranyrózsa is, és ahová
kötelező bemenni, mert itt van a kijárat ajtaját nyitó súlykapcsoló. Az ajtó
előtt két lerombolható falrészt láthatunk, romboljuk is le őket! Az ajtóhoz
közelebbi mögött nincs semmi, de a távolabbi egy sötét terembe vezet, ahová
kússzunk is be. A beérkezésünkkor rögtön aktiválódik egy gépágyú, valahol
a plafonon, de szerencsére még nem lát minket. A rosszabb viszont az, hogy
elég közel hozzánk, megjelenik egy "behemót" is, valamint alulról
egy katona is elkezd ránk tüzelni; először a "behemótot", aztán
a katonát végezzük ki, de lehetőleg gyorsan! Ezután ne induljunk meg lefelé
a lejtőn, mert ott a fenti gépágyú már észrevesz, hanem ahol bejöttünk, ott
jobbra ereszkedjünk le a padlóra. Közben láthatjuk is, hogy a tetőre felvezető
platform már le van nyílva - ezt nyitotta a korábbi kapcsoló -, és az odavezető
fal mászható. Előtte azonban még felkapkodhatjuk a terem azon sarkában heverő
két adagnyi HK Gun muníciót, ahonnan a katona is támadott, de legyünk gyorsak,
mert a plafonról a gépágyú is tüzelni fog! Végül a tetőre kiérve még vár ránk
az igazi "feketeleves", a legutolsó próbatétel...
A "mászókán" felérve, egy jól megvilágított folyosóra érkezünk,
ahonnan egy "kockányit" előrelépve, a kamera ismét vált, és megmutatja
a tetőn most már nem csak céltalanul lődörgő két biorobotot, amint észlelnek
bennünket és megindulnak felénk. Ha itt jobbra nézünk, láthatunk egy lenyitható
platformot: ide kell majd bejutnunk az utolsó Aranyrózsáért, és azért, hogy
kinyíljon a legvégső ajtó! Először is, fussunk balra, ki a tetőre, és nézzünk
szembe a két ádáz robottal, no meg vagy félszáznyi(!) kapcsolóval is, amelyek
közül csak egy(!) nyitja le a korábban látott csapóajtót! Nos, ahogyan kiérkezünk
a tetőre, fussunk el balra, az immáron szemközti fal irányába, miközben láthatjuk,
hogy tőlünk jobbra kezdődik a kapcsolók sora, és a sor eltart körbe, az egész
tetőn. A mi célunk azonban most csak egyetlen kapcsoló; a nyerő, amely azon
a falon helyezkedik el, amelyik felé éppen futunk: a jobb saroktól a harmadik!
Ezt az egyet nyomjuk meg - közben a kamera vált és megmutatja a tetőn lévő,
egyelőre még zárt kijárati ajtót is - és a többit hagyjuk a fenébe! És ezzel
már le is nyílt a korábban látott csapóajtó...
Ezután még összeszedhetjük a tetőn az összes HK Gun muníciót - hmm, speciel
nem számoltam meg végig egyesével, hogy hány db, csak szedjük fel mindet,
ha akarjuk - a kiemelkedésekről, ha maximalisták vagyunk, bár a biorobotok
is elég kellemetlen perceket fognak okozni közben. Egyébként a robotok néha
kissé összezavarodnak, például a zárt kijárati ajtó körül, ahol csak futnak
és futnak az ajtó előtt zárt állapotban elhelyezkedő láthatatlan akadálynak,
és eközben mi összeszedhetünk mindent, sőt, én még az összes kapcsolót is
végig tudtam így nyomkodni. Végül, menjünk vissza a lenyílt csapóajtóhoz,
ugorjunk be a résbe, és odalent vegyük fel a harmadik Aranyrózsát is! Itt
közbevetésként megjegyzem, hogy lehet olyat is csinálni, hogy ezután poénból
visszatérünk a korábbi Aranyrózsához, amit nem szabadott felvennünk, és most
felvesszük: persze a büntetésünk ezúttal is az lesz, hogy örökre bezárattatunk
oda, de egy "4 of 3" Secret megszemléléséért azért még meg lehet
nézni a dolgot... :)
A titok felvétele után azért még a biztonság kedvéért fussunk el a kis zug
végében "nyivákoló" rossz ajtóhoz, majd innen már sietnünk kell,
mert az időközben így már biztosan kinyílt kijárati ajtó nem sok időt hagy
arra, hogy áthaladjunk rajta! Fontos megjegyeznem, hogy a kijutás a titok
helyéről egy kicsit rumlis, a lenyílt rács miatt: sem előre sem hátra nem
tud Lara kiugrani, így egy kicsit ügyeskednünk kell. Íme, háromféle megoldás:
ugorjunk előre, a SHIFT-et nyomva; ugorjunk előre vagy hátra, de csináljunk
egy átfordulást a levegőben az END gombbal; ugorjunk ki oldalszaltóval...
Ezután rohanjunk el a tetőn található kijárati ajtóig, ahogyan csak bírunk,
és közben ne is foglalkozzunk az esetlegesen megint ránk támadó biorobotokkal!
Utóbbiak végül úgyis hoppon maradnak majd: amint beértünk az ajtón, ha nem
rohanunk be ész nélkül a célba, még nem lesz vége a pályának, hanem előbb
még megszemlélhetjük és fügét mutathatunk a kinti esőben maradó "robot-barátainknak",
ugyanis...az ajtó az orruk előtt fog becsukódni, mivel oda már nem jöhetnek,
ahol mi vagyunk! Amint az ajtó becsukódott, mi biztonságba kerülünk, majd
innen már csak néhány lépést kell tennünk előre, és véget is ér a pálya...
SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.