.....................................................................

Bravo Alarm(Tr5)

Készítő: Peppigno Rafiele

Letölthető: Innen Full Game

Itt megnézheted, hogyan kell feltelepíteni.

Rövid ismertető...

Őszintén szólva, először nem is akartam leírást írni ehhez a szinthez. Nagyon kusza, tényleg nem egy könnyű eset, és helyenként sikerült felhúznia annyira, hogy már a Szerzőnek ígérgettem így látatlanban ezt-azt... :) Aztán éppen ezért úgy gondoltam, hogy mivel bizonyára sokan elakadnának egy-két helyen, így mégis érdemes végigjátszást írni hozzá, sőt, érdemesebb, mint mondjuk az előzőleg tárgyalt Turbo Pascal pálya (szintén TR5) esetében, amit bárki elsőre végigvitt volna, bármiféle különösebb gond nélkül. Peppigno idegesítő feladványainak kibogozása viszont nekem is több órát vett igénybe, igaz, a végigjátszás ezúttal is maximális, akárcsak a korábbiakban...
A szintről általánosságban annyit, hogy a TR5 VCI-epizódos szintjei alapján készült, így teljesen ebben a környezetben is játszódik, viszont a játékmenet és a feladványok inkább idegesítőek ahelyett, hogy ötletesek lennének. A Szerző szerint nem hosszú a szint, ami igaz is lehet, ha már mindent tudunk és nem elsőre játszuk végig. Addig viszont...addig viszont lehet találgatni, hogy merre kell menni a teljesen sötét termekben és alagutakban - világítási lehetőség nincs -, lehet találgatni, hogy mely falak mászhatóak, ahová az álnok Peppigno nem "rajzolt" létrákat, no meg lehet találgatni, hogy a legvégén, a nagyjából félszáz kapcsolóból melyik is a nyerő (1 db), hogy befejezhessük egyáltalán a pályát... Egyébként összesen 4 db Aranyrózsát lehet találni, de csak hármat tudunk megszerezni úgy, hogy a szintet is teljesíthessük, ráadásul a legutolsónak legalább a helyét kötelező kötelező(!) megtalálni (akkor meg már persze a titkot is felvesszük)...
Amúgy van szinte minden a pályán, amit az eredeti játékból megszokhattunk! Fegyverként a HK Gun lesz a segítségünkre, amihez bőven fogunk találni muníciót is, de azért azt javaslom, részesítsük előnyben a Sniper-módot, tehát spóroljunk a lőszerrel. Ellenfelek szintjén például itt vannak mindjárt az elején a jól ismert "behemótok", avagy "Dredd Bírók" (Credo), no meg némi katona és kommandós is akad, de a legvégén még két biorobottal is találkozni fogunk, s persze a kintről lődöző helikopter sem hiányozhat; egyébként az ellenfelek sajnos nem hagynak el semmit. Tárgyak terén is van itt mindenféle: medipackok (amikre fokozottan szükségünk lesz), VCI-kulcsok (amiket két darabból kell összerakni), de még kloroformos üveg és a hozzávaló ruhadarab is, igaz, ezeket egyáltalán nem is kell használnunk, és ugyanez vonatkozik magára az Irisre is, amit szintén lesz szerencsénk felvenni, valahol a szint közepe táján...
Mint említettem, a szinten rengeteg idegesítő dolog van, íme néhány példa... Teljesen sötét folyosók, ahol sokszor csak sétálni szabad, mert különben beleesünk egy áramvezette lyukba és meghalunk; emellett pedig, nem tudunk világítani. A tárgyak sokszor nem a platformok közepén, hanem a széleken vannak, helyenként teljesen a falba "beleolvadva", így fokozottan nehéz őket észrevenni. Ellenfelek a szűk folyosókon, valamint a mászható platformok tetején, no meg a "láthatatlan" gépágyú a vége felé. Időzített kapcsoló, ami csak "szívat" bennünket, mert annyi idő alatt nem lehet a célba érni, mint amennyit hagy, így más megoldást kell keresni. Helyenként trükkös mozdulatok kellenek a továbbjutáshoz, olyanok, amiket eddig még sosem kellett használnunk, de most ha nem ismerjük őket, akkor fel is út, le is út. Na és a legvége: félszáznyi kapcsoló közül megtalálni az egyetlen jót - miközben két biorobot lövöldöz Larára -, amely az utolsó titok ajtaját nyitja, és ahol egy súlykapcsoló van, ami pedig a végső időzített(!) ajtó kinyitásáért felelős. És még lehetne sorolni, de már a fentiek is kikezdték az amúgy is hamar véges türelmemet... Bugok terén a legjelemzőbb, hogy nincs világítási lehetőség, illetve nem nézegethetünk infrában - bár ez lehet, hogy függ attól is, hogy melyik TR5-ös pályára helyettesítjük be ezt a pályát -, valamint Lara a kapcsolók átkapcsolásakor eltűnik a falban és a kamera is össze-vissza mutogat mindent...
A történet és az egyéb plusz körítések persze hiányoznak, de ha lenne is valami ilyesmi, az még csak tovább rontana a helyzeten... :) Nos, mindezek után nézzük akkor a teljes végigjátszást!

Végigjátszás...

A végigjátszást ezúttal is meglehetősen részletezettre fogom megírni, mindent érinteni fogok, de ha valaki még így is elakadna, akkor csak nyugodtan dobjon egy email-t, meg fogom érteni... :)
A legelején egy kis lejtőről csúszunk be a jobbfelé vezető sötét folyosóra, amit kövessünk is! Közben elérünk majd egy helyre, ahol balfelől lesz egy kis medipack és egy kloroformos üveg, ezeket vegyük is fel, majd haladjunk tovább a folyosón. A közeledtünkre kinyílik egy rácsos ajtó, és mi egy sekély vízzel teli terem partján találjuk magunkat... Mellesleg meg kell jegyeznem, hogy ha még nem vettük volna eddig sem észre, hogy bizony fegyvertelenül érkeztünk meg eme kaland helyszínére (micsoda nonszensz dolog még ez is, de persze, így izgalmasabb). Az ilyenkor szokásos "na és?" kérdésre pedig az a válaszom, hogy a hely hemzseg a fentebb említett ellenfelektől, s különösen a "Dredd Bírók" már az elején komoly gondokat okozhatnak ("egy lövés és hullazsák" - emlékezzünk ez eredeti TR5-ből). Legalábbis, amíg nincs fegyverünk... Így tehát, az elsődleges feladatunk most az, hogy megtaláljuk a HK Gunt, mielőtt még bármi ellenfélbe botlanánk...
A kiinduló pontunk tehát a medence partja, az a hely, ahol az előző folyosóról kiértünk. Itt láthatjuk, hogy jobbra és a túlsó oldalon is van egy-egy járat, valamint a medence közepe táján, a plafonon egy egyelőre még lezárt feljáró. Nos, először is, menjünk be a vízbe, úgy a medence közepéig, és itt álljunk meg és vegyük észre, hogy balra tőlünk, a víz feletti platformon, enyhén a falba ágyazódva van egy VCI-kulcsdarab; másszunk fel oda, és vegyük fel! Ezután válasszuk a kiinduló pontunkhoz képest a medence túloldalán lévő járatot, mert erre lesz majd a HK Gun. Ahogy belépünk ide, négyfelé ágazik el az út, egyszer balra és jobbra, majd kissé feljebb ismét balra és jobbra. Nos, az első elágazást illetően balra nincs semmi, csak egy üres folyosó, míg jobbra egyelőre még ne menjünk, mert akkor egy "behemótba" fogunk botlani (mellesleg a másik kulcsdarab is arra lesz majd). Menjünk tehát előre, és nézzük meg a másik két elágazást! Itt jobbra egy zárt ajtót találunk, ahová a két kulcsdarabból álló VCI-kulcs kell majd, valamint már itt is megpillanthatjuk a HK Gunt, amit azonban innen még nem tudunk elérni (nem tudunk bemászni hozzá). Fussunk hát vissza az elágazáshoz és menjünk el most balra! Az itteni folyosó végén másszunk be a járatba, majd kússzunk el a platform végébe, és itt nyomjunk egy ALT-ot, amire Lara lebukfencezik a HK Gunhoz! Vegyük fel a fegyverünket és hátrafelé kússzunk ki a szűk résen át, majd térjünk vissza az elágazásokhoz, illetve ezúttal a járat első két elágazásához, ahol most már elmehetünk jobbra, mivel van fegyverünk. A Sniper-módot használva, lőjük arcon a kis zugból kilépő "behemótot", majd derítsük fel a kis zugot, ahonnan kijött: itt lesz a második VCI-kulcsdarab, és még egy adag HK Gun muníciót is találunk a fegyverünkhöz. Erre egy VCI-kommandós jelenik meg a hosszú folyosón, akit várjunk be és lesből intézzünk el. Ezután térjünk vissza ahhoz az ajtóhoz, amelyik a VCI-kulcsot várta, és itt kombináljuk össze a két kulcsdarabot, majd használjuk a nyitó zárban. A kinyílt ajtón belépve, egy kapcsolót találunk, amit nyomjunk meg, mire kinyílik a medence feletti továbbvezető feljáró...
Térjünk vissza a medencéhez, de még ne használjuk a feljárót, hiszen az egyik járatot még nem is derítettük fel! Menjünk be ebbe a járatba, és itt újabb elágazásokat fogunk találni. Először menjünk el balra, ahol egy nagy medipackot vehetünk fel, majd ezután nézzük meg a jobbra vezető elágazásokat: a távolabbiban nincs semmi, csak egy üres kúszórés, így válasszuk a közelebbit! Itt a végén kússzunk ki a merőlegesen elhelyezkedő folyosóra, majd ne jobbra, hanem balra menjünk, mert a jobbra lévő folyosót majd "kijáratként" fogjuk használni. Tehát, balra fordulunk, és itt a folyosón bal felén, a sötét falak egy kis zugot rejtenek, ahová fel lehet mászni, és fel lehet venni egy újabb adag HK Gun muníciót, amit ne is hagyjunk ki! Ezután fussunk tovább és forduljunk be jobbra, majd a folyosó legvégén ismét jobbra, és itt kapjuk elő a HK Gunt, mert egy "behemót" fog az életünkre törni. Egyetlen arclövéssel terítsük le, majd a kis teremrészbe belépve, tekintsünk el jobbra, és megláthatjuk az első Aranyrózsát, amihez a padlóról kapaszkodjunk fel, és vegyük is fel az első titkunkat! Erre kintről egy újabb "behemót" trappolását fogjuk hallani, de ne aggódjunk, nem tud bejönni ide. Másszunk le a titok helyéről - közben megszemlélhetjük az oldalsó kis résben elhelyezett fegyvereket, amiket sajnos nem lehet felvenni -, és ne arra menjünk kifelé, amerre bejöttünk, hanem a továbbvezető járaton! Itt másszunk fel a járatba, amire az előző teremben is előjön még egy "behemót", de ne menjünk innen vissza, hanem haladjunk csak nyugodtan tovább, előre. Nos, ez volt a "kijárat"-folyosó, amit már korábban említettem! Ezután tehetünk még egy kört, hogy a titok termében megjelent újabb "behemótot" is likvidáljuk, majd elindulhatunk vissza kifelé, ahol a titok felvételekor megjelent "behemótot" kell a HK Gun csövének végére fogni. Ezek után már végre visszatérhetünk a medencés terembe, és használhatjuk a korábban kinyitott feljárót...
Másszunk is fel, és egy kis zugban találjuk magunkat, ahol felfelé csak a nagy sötétség látszik, valamint az oldalsó lejtős platformon Lara meggyullad és elhalálozik, így oda ne ugorjunk. Nos, ez az első olyan hely, amiről el tudom képzelni, hogy jópár játékos elakadhat itt! És ez igazából a nagy buta sötétség miatt van, mert odafent semmit sem fogunk látni, csak lehet gondolkodni vakon, mint a denevér (ezért kapásból jár egy feketepont)... Az oszlop mászható, így induljunk is el felfelé rajta, és másszunk, amíg Lara végül meg nem áll, és már nem mászik tovább. Nem látjuk, de itt egy kis rés van a falban, azért nem lehet tovább mászni, és ha elkapaszkodunk balra vagy jobbra, Lara nem kapaszkodik át semerre sem, valamint hátrafelé sincs semmi rejtett zug, ahová be lehetne ugrani. Mi lehet akkor a megoldás? Egy speciális tulajdonságot kell kihasználnunk! A továbbvezető út jobbra van, az oszlop jobb oldalán keresztül, ami azonban nem mászható, és ez okozza a galibát: Lara ezért nem kapaszkodik át oda, de tudnunk kell, hogy ott a fali hasadék tovább folytatódik. A megoldás az, hogy Larát függeszkedő helyzetbe kell hoznunk, amihez egy pillanatra engedjük el a CTRL-t, majd ismét nyomjuk le, és ezután rögvest kezdjünk el oldalazni és tartsuk is Larát mozgásban, nehogy a lábaival is felkapaszkodjon. Így lelógva, oldalazzunk el jobbra, mire Lara már át fog kapaszkodni az oszlop jobb oldalára, és ott oldalazzunk megint végig jobbra, amíg csak lehet, közben a fordulóknál Lara mindig át fog kapaszkodni. Végül, ahol már nem lehet tovább oldalazni, ott másszunk fel a vak sötétségbe. Itt forduljunk jobbra, és menjünk neki a falnak, majd kapaszkodjunk fel és másszunk fel a tetejére! Végre, itt már láthatunk némi fényt, amelyek támpontul szolgálnak a továbbhaladást illetően, de azért legyünk csak óvatosak! Nyomjuk le a SHIFT-et a sétához, és csak így botorkáljunk a sötétben, különben könnyen egy halált hozó lyukban végezhetjük. Menjünk előre, és vegyük észre, hogy jobbra és balra is van egy-egy világító pont, ahol a folyosókról kiszűrődik a fény. Nos, a baloldali folyosóra innen nem lehet eljutni, hanem a jobboldali jelenti a továbbjutást, de először mégis balra kell elbotorkálnunk, mert errefelé fogunk találni két újabb VCI-kulcsdarabot, amikre később még szükségünk lesz! Tehát, továbbra is csak sétálva, induljunk meg balra, így semmi bajunk nem eshet, és próbáljunk meg eljutni a sarokból áradó tompa fényforráshoz. Itt, a sarokban fel fogunk fedezni egy kis zugot, amelyben ott lesz a két kulcsdarab (szerencsére a tárgyak a sötétben is jól láthatóak); ugorjunk be a kis zugba és vegyük fel a kulcsdarabokat! Ezután már elbotorkálhatunk a továbbvezető jobboldali folyosó felé; ahol Lara nem megy tovább, ott lyuk van, így azt meg kell kerülnünk...
Kússzunk be a továbbvezető és egyúttal erősen megvilágított folyosóra, ahol az előző "vakoskodás" után szinte elvakít a fény. Itt a folyosó végéből láthatunk egy kis zugot, ahol egy HK Gun hever, valamint egy ruhadarab is, a zug kissé lentebbi felén. A fegyvert ugyan nem, de a ruhát fel tudjuk venni, ha Larával be tudunk "ugrani" valahogyan a kis résbe! Ez elég nehéz, és nem is igazán szabályos, de azért meg lehet csinálni: a lényeg, hogy akár innen, akár a túloldali folyosóról próbáljunk a rés felé ugrani, és a levegőben irányítsuk el Larát a lyuk felé. Hősnőnk a ferde platform miatt kissé be fog akadni és pattogni kezd a rés környékén, miközben mi még tovább tudjuk Őt irányítani, hogy még inkább szembe nézzen a réssel. Mikor már eléggé szemben áll, akkor nyomjunk egy CTRL-t, hogy elkapjuk a peremet, majd húzódzkodjunk fel a résbe. Ezt a műveletet egyébként sokkal könnyebb az innenső folyosóról megcsinálni, mint a túloldaliról, de mindkét helyről működik. A résben vegyük fel a ruhadarabot, majd ízlés szerint kombináljuk a kloroformos üveggel, és ezután ereszkedjünk le a résből. Közben a kinti folyosóról ellenfelek lépteit fogjuk hallani, de ők szerencsére ide nem jönnek be, így itt belül mi biztonságban vagyunk. Ha egyszer leereszkedtünk, akkor már nem tudunk visszamászni arra a folyosóra, ahonnan jöttünk, az átellenesbe viszont igen, és onnan is megpróbálhatunk bejutni a résbe - 81-ből egyszer talán sikerül is -, illetőleg elnézhetünk a csonka folyosó legvégére, igaz, nincs ott semmi, ami igazán érdekes lenne. Ha viszont meguntuk, hogy itt piszmogjunk, akkor lépjünk ki a kintebbi folyosóra, ahol a két ellenfél, egy katona és egy kommandós már vár bennünket, balról! Gyorsan nyírjuk is ki őket, majd jobbfelé felfedezhetjük a továbbvezető ajtót - Lara néha határozottan ránéz -, aminek a kinyitásához egy újabb VCI-kulcs szükséges, amelynek darabjait a sötét teremből már korábban összeszedtük. Kombináljuk hát a két kulcsdarabot és használjuk a zárban, majd haladjunk át a kinyílt ajtón...
Az ajtón kilépve némi szabadabb térségbe érkezünk, láthatjuk is odakint a felhőkarcolókat, meg azt is, hogy éjszaka van és esik az eső... Azonban nemigen gyönyörködhetünk a kinti világban, mert ezt egy helikopter megzavarja és megakadályozza, és amelyről folyamatosan ontják ránk az ólmot! Az elején még egy kis ideig védett helyen leszünk, de sajnos a továbbjutáshoz fel kell futnunk a lépcsőkön, miközben a helikopter is tűz alatt tart minket. Itt először egyelőre hagyjuk a fenébe a nagy medipackot, csak próbáljunk meg feljutni valahogyan a lépcsőkön, ami nem lesz könnyű, de meg lehet csinálni medi-felhasználás nélkül is. Fent, a biztonságos helyen viszont mindenképpen használjunk fel egy - lehetőleg nagy - medipackot, különösen akkor, ha még vissza is akarunk menni az otthagyott nagy medipackhoz. Ehhez azt javaslom, hogy ugorjunk le hozzá úgy, hogy egyből oda érkezzünk, és gyorsan vegyük fel, majd ezután a legjobb, ha leugrunk a fedezékbe, majd újra felfutunk a lépcsőkön. Persze az egy nagy medipack ellenében legalább egyet megint fel kell használnunk, így nem éri meg a dolog, de úgy is nézhetjük, hogy így legalább ezt is felvettük! Mindenesetre két nagy medipacknál többet semmiképpen ne szánjunk erre a vállalkozásra. A nagy medipackkal vagy anélkül, folytassuk utunkat a kinyílt rácsos ajtón keresztül, és kövessük a folyosót; itt a helikopter már nem árthat Larának. Végül elérkezünk egy "csúszdához", amin csússzunk is le, majd azonnal kapjuk elő a HK Gunt, és nyírjuk ki egy arclövéssel a ránk rontó "behemótot"! Aztán idelent, a jól megvilágított padlóról vegyük fel az Irist és a két kis medipackot is, majd a lejtő mellett, vegyük észre, hogy rés van a falban, amelyen el lehet kapaszkodni és oldalazni balra. Tegyük is ezt, majd a végén másszunk fel a kis résbe és vegyük fel a HK Gun muníciót. Aztán forduljunk meg, és egy nekifutásos és kapaszkodós ugrással kapjuk el a szemközti oszlopot, és másszunk fel rajta, egészen a tetejére. Itt, az oszlop tetején, a hátunk mögött észrevehetünk egy újabb oldalazási lehetőséget, melynek végén a szűk résben egy HK Gun mosolyog ránk, hívogatóan. Ezt azonban ne használjuk, ne dőljünk be neki: a szűk résbe ugyanis nem lehet bemászni, így csak a lefelé út marad, ami pedig egy végzetes nyaktöréshez vezet... Helyette inkább ugorjunk át az átellenes falon lévő réshez és oldalazzunk el rajta balra, majd a végén másszunk fel. Itt balra másszunk fel a ferde tetejű oszlopra, majd a következő oszlopra is másszunk fel, aminek a teteje már más mintázatú...
Ha itt felfelé nézünk, láthatjuk a továbbvezető útvonalat, azonban sajnos két "behemót" is beleköp a levesünkbe, tehát továbbra is csak óvatosan! Kapaszkodjunk fel balra, a fentebbi platformra, és itt ne essünk az áramvezette részre, hanem inkább másszuk meg az előttünk álló oszlopot! Eme oszlop tetejéről már lelőhetjük az egyik "behemótot", amelyik egy kart őrzött eddig. Ezután forduljunk jobbra és ugorjunk át a szemközti platformra, ahonnan már lelőhetjük a másik ostobát is, majd kerüljünk át ez utóbbihoz, és vegyük fel onnan a HK Gun muníciót! Át is ugorhatunk egy helyből való kapaszkodásos ugrással, vagy akár vissza is ugorhatunk a lentebbi platformra és onnan akár meg is mászhatjuk azt az oszlopot. Ha ez megvan, kerüljünk vissza arra a platformra, ahonnan a második hústornyot lelőttük, és másszunk tovább, a következőre. Itt, ha jobbra lepillantunk, a nagy sötét lyukban ezúttal nem a halál, hanem egy HK Gun vár ránk, úgyhogy másszunk is le hozzá, és vegyük fel. Aztán másszunk vissza fel, és sétáljunk a platform peremére, majd innen egy helyből való kapaszkodós ugrással kapjuk el a következő platform peremét, és másszunk fel rá, majd innen is másszunk fel balra...
Nos, ezzel elérkeztünk egy újabb helyre, ahol az emberfia megint elakadhat! Ha akarunk, lemászhatunk balra a karhoz és meghúzhatjuk, és utána visszatérhetünk ide, de egyébként ezt nem is muszáj, sőt, ne is tegyük! Ugyanis ez a kar csak "megszívat" bennünket: időzített, és olyan kevés időt hagy a fenti rácsos ajtó eléréséhez, amit lehetetlen innen teljesíteni, meg mellesleg nem is nyitja még ki, mert ahhoz egy másik kapcsoló is kell. S igazából az a baj, hogy elég, ha csak lemászunk, vagy akár ha csak leereszkedünk hozzá, már akkor is aktiválódik ez a "második fázis", szóval ezt a kart nagy ívben kerüljük el! Persze, ha mégis lemásztunk hozzá, és/vagy meghúztuk, akkor arra is van megoldás, de azt majd lejjebb írom le. Szóval eme gonosz kallantyú zaklatása helyett, inkább a plafonról felfelé nyíló berkekbe próbáljunk meg eljutni. Itt már sokadszor szidtam szegény Peppignót, hogy miért nem bírta másképpen textúrázni a mászható és "kapaszkodható" helyeket (újabb feketepont)! Álljunk háttal a lejtőnek és ugorjunk rá egy hátraszaltóval, majd csúszás közben gyorsan ugorjunk is el róla előre, és nyomjuk közben a CTRL-t is, hogy elkaphassuk a plafont, merthogy a plafon egy részén végig lehet kapaszkodni! Eme tudás birtokában, kapaszkodjunk el a plafon nyílásáig, de annak teljesen a pereméig, ahol Lara már kifordul egy kicsit jobbra, és itt irányozzuk be Őt egyenesre, majd engedjük el a plafont és esés közben kapjuk el a lentebbi oszlop tetejét, és másszunk is fel rá. Innen pedig, másszunk fel szembe, a rácsos zárt ajtóhoz, aminek a kinyitása majd némi kis bonyodalmat fog okozni, ha a lentebbi kart mohó módon meghúztuk (mint ahogyan én is tettem, eredetileg), vagy ha akár csak lemásztunk hozzá...
Nézzünk szét itt fent, ebből a helyzetből! Balra tőlünk, van egy sötét kúszórés, amely azonban csak egy kanyargós zsákutca és nincs benne semmi. A hátunk mögött, a sötétben egy újabb, kanyargós kúszórés lapul, aminek a legvégén van egy zárt rácsos ajtó. Így nem marad más, mint a jobbra irány, de aztán előbb fussunk fel balra a lejtőn, és kövessük azt, hogy a végében felvehessünk egy újabb adagnyi HK Gun muníciót! Ezután jöjjünk vissza le, és fussunk el most a kiinduló helyzethez képest a jobbra irányba, ami látszólag csak egy zsákutca, ám a legvégén, ha balra fordulunk, a fal mászható. Persze Peppigno ide sem tett semmiféle létraszerűt, vagy bármi erősen arra utaló jelet, hogy a fal mászható lenne; újabb feketepont, az ostoba ugratás miatt. Másszunk fel, és egy kapcsolót fogunk találni, amit nyomjunk is meg! Ha előzőleg elkerültük a lentebbi kart, akkor most mindenféle gond nélkül kinyílik a rácsos ajtó, elsőre. Ha viszont korábban maceráltuk a lenti kart, akkor most az a büntetésünk, hogy nem nyílik ki az ajtó, és nekünk le kell másznunk vissza, a karhoz, hogy újra kinyíljon. Elég csak leereszkedni hozzá, nem kell elengedni sem a platform szélét, és máris hallani fogjuk, hogy kinyílt a fenti ajtó. Ámde, mint mondtam, az időnk túl kevés, hogy innen odaérjünk, így mire felérünk, ismét becsukódik. De ne törődjünk ezzel, hanem másszunk vissza fel, a fenti kapcsolóhoz, és kapcsoljuk ki, majd kapcsoljuk vissza be! És voila...kinyílik a rácsos ajtó, és most már úgy is marad! Menjünk be rajta, és találni fogunk egy kódtáblát, amit nyomjunk meg, mire kinyílik az átellenes oldalon található sötét kúszórések végében rejtőző időzített rácsos ajtó, amely azonban nagyon kevés időt hagy arra, hogy odaérjünk, így jó lesz, ha sietünk! Javaslom, hogy gyakorolgassuk a sötét kúszórésben való tájékozódást, hogy minél gyorsabban odaérhessünk, és a végén már "megmagasodik" a járat, így az ajtó közelében már ne kússzunk, hanem álljunk fel és rohanjunk be rajta, még így is csak alig-alig fog sikerülni (újabb feketepont, az újabb sötét "szívatásért")...
Ha nagy nehezen átjutunk, akkor már közeledünk a végéhez! Egyúttal azonban kapunk egy rakás ellenfelet is a nyakunkba, és ez így is marad most már a szint legvégéig, úgyhogy erre készüljünk is fel. Amint átérünk az ajtón, egy kommandós jön le felénk a lépcsőn, akit várjunk be és nyírjunk ki, majd maradjunk még egyelőre alul, és derítsük fel a terepet: egy újabb kommandósba és egy katonába fogunk botlani, akiket megint csak lőjünk le. És ezek után még mindig ne induljunk meg felfelé a lépcsőkön, ha kedves az életünk, hanem inkább alul várjuk meg a lépcsőkön lejövő "behemótot", majd biztonságos távolságból, egyetlen arclövéssel terítsük le. Ezután már elindulhatunk felfelé a lépcsőkön, ahol a lépcsősor legtetején egy katona és egy kommandós vár ránk; szintén nyírjuk ki őket, majd ennél az elágazásnál, jobbfelé, a zsákutca végében vegyük fel a kis medipackot. Ezután forduljunk meg és haladjunk tovább, egyenesen előre, majd forduljunk be balra, az emelkedős folyósóra...
Itt újabb ellenfelek lépteinek zaját fogjuk hallani, de vígasztaljon a tudat, hogy közel már a cél, habár két titok még hiányzik, amikre szerencsére rövidesen rá is fogunk majd akadni. Kövessük a folyosót, mire rövidesen szemből egy katona, és ami a nagyobb baj, hogy a hátunk mögül meg egy "behemót" fog ránk rontani! Mivel a "behemót" jön később, ezért a katonát előbb intézzük el gyorsan, majd vetődjünk egyet, hogy az átellenes oldalra nézhessünk, és aztán gyorsan csináljuk ki a "behemótot" is, egyetlen arclövéssel. Ezután menjünk tovább előre a folyosón, és kövessük azt, miközben balról láthatunk majd egy lerombolható romos falrészt is, de előbb menjünk csak tovább a kapcsolóig, ahol balra fordulva elimináljunk egy újabb kommandóst és egy katonát is. Ezután nyomjuk meg a kapcsolót, amely a tetőre kivezető csapóajtót nyitja le, amire a későbbiek során még szükségünk lesz. Most már visszafuthatunk a romos falrészhez, álljunk elé és nyomjunk egy CTRL-t, mire Lara lerombolja, és így szabaddá válik az út befelé. Egy nagyon sötét kis terembe érkezünk, ahol kússzunk el a peremig, majd ALT-tal bukfencezzünk le, és innen fentről intézzük el a lent trappoló két tehetetlen "behemótot". Aztán másszunk le és vegyük fel a második Aranyrózsát, majd menjünk vissza ki, a folyosóra, és kövessük azt ismét felfelé. Közben még egy újabb kommandós is ránk fog rontani, akit megint csak nyírjunk ki gyorsan. A folyosón haladva hamarosan elérkezünk egy ajtóhoz, amely kinyílik, amint közelebb lépünk hozzá. Az ajtó mögött egy újabb Aranyrózsa lapul, mi azonban ne dőljünk be ennek a gonosz trükknek! Ha ugyanis bemennénk a titokért, akkor az ajtó utána örökre bezárna minket ide, és vége, nincs tovább. Mondjuk egy csontvázat el lehetett volna ide helyezni, a titok mellé, mint a "tavalyi bújócskaverseny győztesét", vagy valami... :)
Kövessük tehát megint csak tovább, felfelé a folyosót, és nemsokára egy kinti kameranézet fogja mutatni az épület körül keringő helikoptert. Közben nyírjuk ki az esetlegesen az utunkba kerülő - mert lehet, hogy fent marad és így csak később fogunk vele találkozni - "behemótot", majd az újabb kommandóst és a katonát is. Ezután fussunk megint csak előre, amerre a folyosó visz, és hamarosan egy újabb lerombolható falrészhez érünk, valamint ugyanekkor egy újabb "behemót" is ránk ront, így gyorsan elimináljuk is! Ezután lerombolhatjuk a romos falat, de nincs mögötte semmi, így kövessük tovább a folyosót, forduljunk be balra, a legvégére: itt egy rossz ajtóval találkozunk megint - ismerős lehet az eredeti TR5-ből -, amely mögött ott lapul a harmadik megszerezhető (amellett, hogy a szintet is befejezzük) Aranyrózsa is, és ahová kötelező bemenni, mert itt van a kijárat ajtaját nyitó súlykapcsoló. Az ajtó előtt két lerombolható falrészt láthatunk, romboljuk is le őket! Az ajtóhoz közelebbi mögött nincs semmi, de a távolabbi egy sötét terembe vezet, ahová kússzunk is be. A beérkezésünkkor rögtön aktiválódik egy gépágyú, valahol a plafonon, de szerencsére még nem lát minket. A rosszabb viszont az, hogy elég közel hozzánk, megjelenik egy "behemót" is, valamint alulról egy katona is elkezd ránk tüzelni; először a "behemótot", aztán a katonát végezzük ki, de lehetőleg gyorsan! Ezután ne induljunk meg lefelé a lejtőn, mert ott a fenti gépágyú már észrevesz, hanem ahol bejöttünk, ott jobbra ereszkedjünk le a padlóra. Közben láthatjuk is, hogy a tetőre felvezető platform már le van nyílva - ezt nyitotta a korábbi kapcsoló -, és az odavezető fal mászható. Előtte azonban még felkapkodhatjuk a terem azon sarkában heverő két adagnyi HK Gun muníciót, ahonnan a katona is támadott, de legyünk gyorsak, mert a plafonról a gépágyú is tüzelni fog! Végül a tetőre kiérve még vár ránk az igazi "feketeleves", a legutolsó próbatétel...
A "mászókán" felérve, egy jól megvilágított folyosóra érkezünk, ahonnan egy "kockányit" előrelépve, a kamera ismét vált, és megmutatja a tetőn most már nem csak céltalanul lődörgő két biorobotot, amint észlelnek bennünket és megindulnak felénk. Ha itt jobbra nézünk, láthatunk egy lenyitható platformot: ide kell majd bejutnunk az utolsó Aranyrózsáért, és azért, hogy kinyíljon a legvégső ajtó! Először is, fussunk balra, ki a tetőre, és nézzünk szembe a két ádáz robottal, no meg vagy félszáznyi(!) kapcsolóval is, amelyek közül csak egy(!) nyitja le a korábban látott csapóajtót! Nos, ahogyan kiérkezünk a tetőre, fussunk el balra, az immáron szemközti fal irányába, miközben láthatjuk, hogy tőlünk jobbra kezdődik a kapcsolók sora, és a sor eltart körbe, az egész tetőn. A mi célunk azonban most csak egyetlen kapcsoló; a nyerő, amely azon a falon helyezkedik el, amelyik felé éppen futunk: a jobb saroktól a harmadik! Ezt az egyet nyomjuk meg - közben a kamera vált és megmutatja a tetőn lévő, egyelőre még zárt kijárati ajtót is - és a többit hagyjuk a fenébe! És ezzel már le is nyílt a korábban látott csapóajtó...
Ezután még összeszedhetjük a tetőn az összes HK Gun muníciót - hmm, speciel nem számoltam meg végig egyesével, hogy hány db, csak szedjük fel mindet, ha akarjuk - a kiemelkedésekről, ha maximalisták vagyunk, bár a biorobotok is elég kellemetlen perceket fognak okozni közben. Egyébként a robotok néha kissé összezavarodnak, például a zárt kijárati ajtó körül, ahol csak futnak és futnak az ajtó előtt zárt állapotban elhelyezkedő láthatatlan akadálynak, és eközben mi összeszedhetünk mindent, sőt, én még az összes kapcsolót is végig tudtam így nyomkodni. Végül, menjünk vissza a lenyílt csapóajtóhoz, ugorjunk be a résbe, és odalent vegyük fel a harmadik Aranyrózsát is! Itt közbevetésként megjegyzem, hogy lehet olyat is csinálni, hogy ezután poénból visszatérünk a korábbi Aranyrózsához, amit nem szabadott felvennünk, és most felvesszük: persze a büntetésünk ezúttal is az lesz, hogy örökre bezárattatunk oda, de egy "4 of 3" Secret megszemléléséért azért még meg lehet nézni a dolgot... :)
A titok felvétele után azért még a biztonság kedvéért fussunk el a kis zug végében "nyivákoló" rossz ajtóhoz, majd innen már sietnünk kell, mert az időközben így már biztosan kinyílt kijárati ajtó nem sok időt hagy arra, hogy áthaladjunk rajta! Fontos megjegyeznem, hogy a kijutás a titok helyéről egy kicsit rumlis, a lenyílt rács miatt: sem előre sem hátra nem tud Lara kiugrani, így egy kicsit ügyeskednünk kell. Íme, háromféle megoldás: ugorjunk előre, a SHIFT-et nyomva; ugorjunk előre vagy hátra, de csináljunk egy átfordulást a levegőben az END gombbal; ugorjunk ki oldalszaltóval...
Ezután rohanjunk el a tetőn található kijárati ajtóig, ahogyan csak bírunk, és közben ne is foglalkozzunk az esetlegesen megint ránk támadó biorobotokkal! Utóbbiak végül úgyis hoppon maradnak majd: amint beértünk az ajtón, ha nem rohanunk be ész nélkül a célba, még nem lesz vége a pályának, hanem előbb még megszemlélhetjük és fügét mutathatunk a kinti esőben maradó "robot-barátainknak", ugyanis...az ajtó az orruk előtt fog becsukódni, mivel oda már nem jöhetnek, ahol mi vagyunk! Amint az ajtó becsukódott, mi biztonságba kerülünk, majd innen már csak néhány lépést kell tennünk előre, és véget is ér a pálya...

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.