.....................................................................

Return To VilcaBamba(Tr2)

Készítő: The Vagrant

Letölthető: Innen Complett Game

Itt megnézheted, hogyan kell feltelepíteni.

Rövid ismertető...

Annak idején, amikor a TReditor Project elindult, ez volt a második pálya, amely letölthetőként megjelent a projekt oldalán. Nos, bár Vagrant saját elmondása szerint jó négy hetet dolgozott vele, mégis vannak benne hibák: például van olyan hely, amely lefagyasztja a játékot, illetve elfelejtette az end-triggereket - a pályának két vége is van - kitenni a legelső verzióban. Egyébként a legtöbb helyen éppen a legelső verzió van meg, még 2000 júniusából. Az end-triggereket is tartalmazó verzió viszont már 2000 novemberéből származik; talán Vagrant, vagy valaki más, újrafordította a pályát, mert azért az mégsem járja, hogy nem lehet befejezni. Ha valakinek ez utóbbi verzió kellene, dobjon egy emailt és elküldöm, mivel nem nagy. Egyébként a két verzió között csak ennyi a különbség, semmi más, és sajnos semmi több...
A szint a TR2 "Tibetan Foothills" és a TR1 "City Of Vilcabamba" című helyszíneinek "összeházasítása", bár engem a címével kapcsolatban nem győzött meg igazán, inkább a tibeti feeling jött át, s nem a misztikus inka civilizáció titkai. A pálya nagyon rövid, titkok nincsenek, csupán néhány hatalmas, egymással összekapcsolódó termet tartalmaz, és ezek könnyedén átjárhatók gyalogosan, vagy a rendelkezésre álló motoros szánokkal is. Ellenfélként sasmadarak, hópárducok, no meg egy csomó szemét kommandós mutatkozik, s ráadásul utóbbiak még muníciót sem hagynak el. Még szerencse, hogy könnyedén számos nehézfegyver birtokába kerülhetünk, és persze a szánokat is használhatjuk, cserbenhagyásos gázolás végett. Amúgy ezen a szinten is látszik, hogy csak amolyan első próbálkozás: borzasztóan tervezetlen, nincs benne szinte semmi átgondoltság sem, se füle se farka, és persze a történet is hiányzik...


Végigjátszás...

Elöljáróban néhány fontos szempontot említenék meg a végigjátszáshoz! A legfontosabb az, hogy a szint többféleképpen is teljesíthető, és motoros szánnal, vagy akár anélkül is, illetve ha akarjuk, akkor akár 2-3 perc is alatt be lehet fejezni, teljesen szabályosan. Így nem lehet és nem is akarok konkrét "receptet" adni, ezért mindig hivatkozni fogok arra, hogy ehelyett vagy ahelyett lehetne másképpen is, illetőleg számos helyen csak nagyon általános támpontokkal fogok szolgálni. A másik dolog, hogy az ellenfeleket nem fogom részletezni, mivel egyszerűen teljesen szét vannak szórva a triggerjeik, így előfordulhat, hogy némelyikükkel nem is találkozunk, vagy az is, hogy máshol, mint ahol én említeném a leírásban. Egyszerűen nincs türelmem most összeszedni mindahányuknak a triggerjét és ezt részletezni, mert néhol túl körülményes ezeket pontosan meghatározni. Csak annyit mondok általánosságban, hogy ha mindegyikükkel végezni akarunk, akkor járjunk be minden területet, és az utunkba kerülő ellenfeleket lőjük le vagy üssük el! Harmadrészt, a tárgyakkal ugyanígy teszek: szét vannak szórva alaposan, de többnyire mind ott vannak az orrunk előtt - aki nem találja meg őket, az szerintem egyszerűen "vak" -, és nincs türelmem részletezni egyenként ezeket sem, bár a fegyvereket és a "rejtettebb" tárgyakat azért mindenképpen megemlítem konkrétan is. Általánosságban tehát azt tudom javasolni, hogy fedezze fel mindenki saját maga a pályát és a számtalan megoldási lehetőséget! Egyébként most utólag látom már, hogy nagyon rossz pályát választottam az ismertetéshez, elsősorban a nagy összevisszaság miatt, de hát valakinek ezt is kell...
Kezdődjön akkor a konkrét végigjátszás! In medias res...az elején mindjárt mehetünk akár előre vagy hátra is! De mindegy is, hogy merre megyünk, mert rögtön két - vagy három - sas fog ránk támadni; végezzünk is velük mihamarabb. Ezután, mielőtt még bármi továbbit tennék, a legfontosabb, hogy hozzájussunk egy hószánhoz, mivel ez a kemény ellenfelek igazi "tisztítószere" ezen a pályán. Ehhez menjünk vissza a kiindulópontunk felé, és fussunk le a lejtőn, ahol alul nemsokára fel is fedezhetjük egy zárt "ketrecajtó" mögött a leendő hószánunkat! Az ajtót nyitó kar pedig a közelben van, majdnem az ajtóval szemben, kissé balra tőle, az egyik oszlop tövében (egyébként ez kivételesen tényleg nem túl feltűnő). A hószánunkkal most már biztosabban nézhetünk szembe az ellenfelekkel és megkezdhetjük a felfedezést arra, amerre eddig még nem volt tanácsos menni, megfelelően kemény fegyverek hiányában...
A kis zugból kijövet - nagy valószínűséggel, mivel a triggerjeik a kis zugban voltak - három hópárduc fog megjelenni, a környéken eléggé szétszórtan. Keressük meg és üssük el őket; nevetséges, hogy az emelkedőkön nem tudnak feljönni. Ezután a hószánt vezessük végig a havas buckákon, amerre az út visz, és közben az utunkba álló két kommandóst is üssük el (már ha jófelé megyünk és kitriggereljük őket). Persze azért a környéken található tárgyakról se feledkezzünk meg - kis medipack és két Shotgun-tölténypár -, ne hagyjuk el őket, mert szükség lehet még rájuk. Megjegyzem, hogy ha a kiindulási pont közelében található létrához futunk (ami egyébként csak "állétra"), akkor kapunk még egy újabb sasmadarat is a nyakunkba (illetve az elején ezért jöhet akár három is)...
A hószánnal végül ugrassuk át a szakadékot - használjuk hozzá a CTRL-t! -, és ennek hatására a két "ketrecajtó" kinyílik; haladjunk is át rajtuk, és forduljunk be jobbra! Üssük el a három kommandóst, majd egyelőre folytassuk előre az utunkat, és forduljunk jobbra, haladjunk a nagy emelkedő irányába! Egy hatalmas csarnokba érkezünk, ahol számos kommandóst elüthetünk. Miután tiszta lett itt a levegő, menjünk vissza oda, ahol a három kommandóst elütöttük, és szedjük fel a felvehető tárgyakat, köztük a gránátvetőt is...
Térjünk vissza a hatalmas csarnokba és az esetlegesen adódó újabb ellenfeleket nyírjuk ki, majd nézzünk jól körül itt is, további muníciókat keresve - rövidesen találni fogunk egy M16-tölténydobozt -, miközben felfedezhetünk egy feljárót is, amely a következő, fentebbi szintre nyílik. Ha akarjuk, ezt is használhatjuk, de inkább folytassuk utunkat a csarnokon kívül elhelyezedő szerpentineken, akár a hószánnal, akár gyalogosan. Előbbi esetben a biztos ugráshoz egy kőtömböt is elhúzhatunk a helyéről (persze nincs alatta semmi: az már túl "eldugott" lenne), és persze az ugratáshoz itt is használjuk a CTRL billentyűt. A felvehető tárgyak érdekében egyébként a szerpentineken is nézzünk alaposan körül! Végül eljutunk egy létrához, amely előtt felvehetjük az Uzit (illetve balra elindulva találhatunk muníciót is hozzá, ott ahová a hószánnal átugrathattunk), majd itt másszunk is fel. Egy barlang bejáratához jutunk, menjünk be és vegyük fel az M16-muníciót, majd haladjunk tovább, illetőleg ha a hószánt is felhoztuk ide, akkor akár azzal is folytathatjuk utunkat...
A barlangból kiérünk az alsóbb berkekből is látható függőhídhoz, de mielőtt még áthaladnánk rajta, ugorjunk át jobbra az M16-oshoz! Vegyük fel, majd térjünk vissza a hídra és fussunk át rajta; közben egy sas és két újabb kommandós jelenik meg alul, és utóbbiak tüzet is nyitnak Larára. A hídon átérve mindhármukat le tudjuk szedni az M16-tal fentről, de le is mehetünk - az előzőleg felfedezett két szint közti átjárón (feljáró-lejáró) -, hogy adjunk nekik az Uzival, vagy akár a hószánnal is elintézhetjük őket...
Fent egyébként egy újabb hószánt találhatunk - csak azt tudnám, hogy minek -, amit ha akarunk használunk, ha nem akarunk, akkor meg nem; ez a pálya már csak ilyen (a bőség zavara), mondtam én. A lényeg, hogy mielőtt még továbbmennénk, itt fent is jól nézzünk még körül; találunk még ezt-azt - például a hószán körül tárgyakat -, meg egy kisebb erkélyrészre is át tudunk ugrani, ahol lesz még egy kommandós, no meg egy Shotgun-tölténypár is. Végül felfedezhetünk egy nagyobb, lejtős barlangot, ahol az egyik oszlop tetején lévő kommandóst előbb szedjük le (már ha megjelent persze), majd a hószánnal vagy anélkül, haladjunk tovább, illetve a barlang végén vegyük fel a kis medipackot. Végül kiérünk a legutolsó nagy csarnokba, amelyben egy nagy medence van, tele vízzel és a két befejezési lehetőséggel. Egyébként még innen is vissza lehet térni teljesen a szint legelejére, és körülnézni, ha maximalisták vagyunk, hogy mindent felvettünk-e, illetőleg akár újabb ellenfelekbe is belebotolhatunk. Na ez az - a pálya teljes átjárhatósága oda és vissza -, amiért nem részleteztem túl sem a pickupokat sem az ellenfeleket, no meg az egész végigjátszást sem, és ez az, amiért nem lehet konkrét "receptet" adni...
Végül, a legutolsó teremben, csobbanjunk a vízbe! Viszont az elejétől a medence felé nézve a bal oldalon ne másszunk ki a vízből, illetve középen ne közelítsük meg a bal oldalt, mert arrafelé lefagy a játék! A vízben már nincs semmi más dolgunk, mint megkeresni a két vízalatti alagutat; mindkettő a medence elején van, a medence két oldalán, nagyon könnyű rájuk találni. Használjuk bármelyiket, ússzunk be rajtuk, és már vége is ennek a meglehetősen rövid, ámde annál kaotikusabb pályának. Utólag végignézve, a végigjátszást így is sikerült kellőképpen részletezettre megírnom, annak ellenére, hogy ez a szint ezt igazán nem érdemelte meg...

SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.