The Fenician Temple (Tr1)
Készítő: Turbo Pascal
Itt megnézheted, hogyan kell feltelepíteni.
Rövid ismertető...
Ez a pálya volt a legelső, még 2000 derekán, az akkoriban induló TReditor
project szintjei közül. Az egész "lavinát" egy hondurasi Fan, Turbo
Pascal indította el, Ő alkotta meg magát az editort és még egy-két hasznos
kis utilityt, illetve ezt a szintet is. Később többen is csatlakoztak hozzá,
és a project tulajdonképpen még ma is életképes és működik...
Ez a szint egy igazi bevezető, egy igazi első, bemutató próbálkozás! Túl sokat
nem kell várni tőle, csak egy új pályát, viszont akkoriban nagy szenzáció
volt, és páran annyira ki voltak éhezve az ilyesmire, hogy állítólag hónapokig
játszottak vele. A pálya elég rövid, könnyű, hamar végigvihető, és nem tartalmaz
secreteket sem. Néhány nagyobb teremből áll, és szinte minden terem tartalmaz
egy egyszerűbb puzzlet is, amelyek amúgy nem mondhatók hétköznapinak, megszokottnak,
mivel korábban az eredeti játékban ilyen jellegű feladványokkal nemigen találkozhattunk.
Az ellenfelek gorillák, oroszlánok, krokodilok és patkányok képében mutatkoznak,
valamint itt van még a jó öreg Pierre is - hmm, mondom én, hogy ez leginkább
amolyan demonstrációs szint volt akkoriban, mert sok mindent "belemixeltek".
Egyébként megfigyelhető az ellenfeleken, hogy az AI egy kissé más, mint az
eredeti játékban volt: az ellen kissé tartózkodóbb, messzebb maradnak Larától,
a krokodilok nem jönnek fel a vízfelszínre, és hasonlók. A szint leginkább
a TR1 "Cistern"-jére emlékeztet, de keverednek benne a görög-római
és egyiptomi motívumok is, illetve mindezek mellett kapott még pár új textúrát
is, ez utóbbiak zömmel a TR4-ből valók. Fegyverek terén a pisztolyok állnak
rendelkezésre, illetve később találunk majd Magnumot is. Lesz dolgunk még
kulcsokkal is, és csak 4 kis medipackkal orvosolhatjuk Lara sérüléseit, habár
ennyi bőven elég is lesz, erre a kis szintre. Még annyit, hogy igazi történet
"természetesen" nem járt ehhez a szinthez, de hát nem is nagyon
várhattuk azt el, az akkori viszonyok mellett, no meg egy ilyen kis demonstrációs
pálya esetében...
A plafonon lévő lyukból egy zárt kis terembe érkezünk. Itt húzzuk el a kőtömböt
úgy, hogy a magas oszlopon lévő karhoz fel tudjunk jutni, és húzzuk meg a
kart az ajtó kinyitásához...
A következő teremben lőjük halomra a gorillákat, vegyük fel a kis medipackot,
majd menjünk fel az emelkedőn, ahol a potyogó padlókon túl, egy oszlop tetején
megszerezhetjük az első kulcsunkat. Egyébként a potyogó padlókkal érdemes
vigyázni, ne hullajtsuk le mindet, mert még vissza is kell jutnunk valahogyan,
és mivel lefelé nem eshetünk, a tüskék és a mélység miatt. Ha megvan a kulcs,
sétáljunk át alul a tüskéken és nyissuk ki a következő ajtót...
A következő terembe érve már vár ránk Pierre, akit ne is kíméljünk, lőjük,
ahogy csak bírjuk, és próbáljuk meg arrafelé terelni, ahonnan mi jöttünk.
Ha egyszer sikerül szem elől tévesztenünk, jó szokásához híven eltűnik. Pierre
után már szétnézhetünk, hogy miféle feladatok várnak ránk ebben a teremben!
Az alul tüskékkel körülvett ajtót nyitó kulcs magasan, egy kis falrészben
van, ahová egy potyogó padlóról lehet feljutni, viszont visszafelé is kell
út, és mivel nem a tüskékben akarjuk végezni, érdemes használni a kőtömböt,
hogy a kulcs megszerzése után inkább arra essünk rá. Egyébként van ebben a
teremben már néhány Magnum Clips is, de nem tudjuk őket felvenni, ízetlen
tréfák csupán, így ne is kísérletezgessünk velük feleslegesen. A kőtömböt
húzzuk a potyogó padló alá, a tüskéken keresztül - Lara nem fog közben sérülni
-, majd sétáljunk vissza a tüskéken át, és fussunk fel az emelkedőre. Itt
vegyük fel a kis medipackot, majd egy nekifutásos és a végén kapaszkodós ugrással
érjük el a potyogó padlót, kapaszkodjunk fel rá, majd egy ugrással máris a
kulcsnál vagyunk, a kis falrészben. Vegyük fel, majd ereszkedjünk le Larával
a korábban idehúzott kőtömbre. Onnan ugorjunk ki az ajtóig, majd a kulccsal
nyissuk ki, és haladjunk tovább...
A kanyargós és hosszú folyosók után egy nagy teremhez érkezünk, alattunk pedig
a mélység. A kamera itt vált is egyet, és megmutatja nekünk a kar helyét,
amely az átellenes ajtót nyitja. Itt egy kicsit akrobatikázni kell, de nem
vészes a dolog. Forduljunk meg, álljunk háttal a teremnek, majd egy hátraszaltóval
ugorjunk a potyogó padlókra! Ezután végezzünk egy oldalszaltót, így a következő
potyogó padlóra érkezünk, és éppen szembe a karral. Innen pedig már csak helyből
kell ugranunk egyet, és a végén elkapnunk a peremet. Végül húzzuk meg a kart!
Az ajtó kinyílik, mi pedig folytassuk a teremben a haladást tovább, a terem
bal oldalán található, kissé lejjebb elhelyezkedő oszlopok felé: a legközelebbire
és egyben az alacsonyabbikra egy nekifutásos ugrással rá lehet ugrani, majd
innen egy nekifutásos és kapaszkodásos ugrás, és irány a kinyílt ajtó...
Beérkezünk a legutolsó terembe, ami már a kijáratot is tartalmazza, és egyben
ez lesz a legkomplexebb is, mivel néhány helyre elágazik. Itt rögtön egy oroszlán
ront ránk, akit intézzünk is el, de hamar. A terem elejében két kulcshely
van, illetve a terem vízzel teli medencéjében egy aranykulcs és két zárt ajtó,
valamint a terem túloldalán már a kijárat ajtaját pillanthatjuk meg. Megjegyzem
még, hogy a vizes medence teli van krokodilokkal, és a dögök jobbára a víz
mélyén maradnak, alig jönnek feljebb, illetve a felszínre szinte sosem. Először
is, a medencén túl, vegyük fel a kis medipackot, majd Magnumot és a hozzá
járó töltényeket! A továbbiakban már használhatjuk akár ezt a fegyvert is,
a muníció éppen elég lesz belőle...
Aztán a medencével kell egy kicsit operálnunk, le kéne mennünk a kulcsért
a fenekére, csakhogy a vízben a kulcsra való pozícionálás elég nehézkesen
megy, és ráadásul a krokodilok is azonnal ránk rontanak. Így inkább azt javaslom,
hogy csalogassuk fel a dögöket a víz felszíne felé, majd gyorsan másszunk
ki a partra, és a Magnummal adjunk nekik! Ezt ismételgessük, míg mindegyiket
el nem tesszük láb alól, és akkor már könnyedén a miénk lehet a kulcs. Az
ajtóknál pihenő két másik krokodilt egyelőre akár hagyhatjuk is, jobb a békesség
alapon, de talán jobb feléleszteni őket is, és elintézni minél hamarabb (később
ugyanis előfordulhat, hogy "beragadnak" a járatokba)...
A medencében szerzett kulcsot használjuk a terem elejében, az aranyszínű zárnál,
minek hatására kinyílik a vízben az egyik ajtó: ha szembenézünk velük, akkor
épp a baloldali. Csobbanjunk a vízbe, és ha még nem öltük meg az ajtóknál
elhelyezkedő krokodilokat, most megtehetjük, hogy a továbbiakban ne zavarkolódhassanak.
Ha tiszta a terep, ússzunk be az immáron szabad járaton, ahol egy patkány
fog ránk támadni, őt is csalogassuk ki a medencébe, és a partról könnyedén
el is intézhetjük, vagy ússzunk tovább, és ahol kiérkezünk, onnan is leszedhetjük...
A víz alatti járat egy kis teremben fog végződni, ahol néhány mozdítható kőtömb
van. Fussunk a baloldali járathoz, és az ottani kőtömböt kétszer húzzuk meg!
Ezután fussunk a másik kőtömbhöz, toljuk meg egyszer, majd a jobb oldaláról
nézve is toljuk meg egyszer! Ezzel helyet csináltunk a harmadik kőtömbnek,
amit aztán csak húzzunk ki, és helyezzük el úgy, hogy a járat, amit elzárt,
szabaddá váljon...
Egy oroszlánoktól hemzsegő, furcsa kis terembe jutunk, ahol van még egy kar
és egy ajtó is, amely az ezüstkulcs elől zárja el az utat. Az oroszlánokat
mind intézzük el, majd vegyük fel a kis medipackot, és lépjünk a karhoz. A
meghúzása után a kamera nézetet vált, és kinyílik az ajtó, amely természetesen,
mint azt előre gondolhattuk is, időzített. Rohanjunk az átellenes fal felé,
ugorjunk fel a kis kiemelkedésre, majd innen az egy szinttel magasabban kapcsolódó
oszlopra! Innen egy nekifutásos és kapaszkodós ugrással jussunk át az ajtóhoz,
gyorsan másszunk fel, és vetődjünk oda a kulcshoz! Az ajtó nagyon röviddel
ezután már be is csukódik. Egyébként nagyon idegesítő egy időre futás ez,
bár nem hosszú, de mégis, el fogunk vele szórakozni egy-kétszer, mire sikerül.
A kulcs megszerzése után csak ereszkedjünk le a falon, és menjünk vissza,
egészen a medencés teremig...
Itt másszunk ki, és a terem elején használjuk a kulcsot az ezüstzárban, minek
hatására kinyílik a másik víz alatti ajtó is. Ússzunk be rajta, és itt ismét
egy patkány fog ránk támadni, akit szintén kicsalogathatunk a nagy medencébe,
de akár tovább is úszhatunk, és ahová kiérünk, onnan is elintézhetjük a méretes
dögöt...
Egy nagyobb teremben találjuk magunkat, ahol a padlóra mindenféle ábrák vannak
festve, és van közülük olyan, amelyik halálos, ha rálépünk. Őszintén szólva,
én itt nem találtam semmi logikát - ha valaki talál, bátran dobjon meg egy
emaillel -, bár nem is nagyon kerestem, így csak azt tudom mondani, hogy találjuk
meg a módját, hogy átjussunk, nem nehéz! A másik oldalon így a miénk lehet
a kis kőtömbön található rozsdás kulcs is, amely már a végső kijárat kulcsa
is egyben...
Végül tehát menjünk vissza megint a medencés terembe, és ezúttal a terem vége
felé vegyük az útirányt, az utolsó ajtóhoz. Itt a zárnál használjuk a legújabb
kulcsunkat, majd sétáljunk át a kinyílt ajtón, és már vége is a pályának...
SYS "So many tombs...so little time...and the raiding never ends!"
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.