Castle Doomsday
Készítő: Tina Barrett (Data)
Letölthető: Innen
Csomagoljuk ki a castlel.zip-et, majd a wav-okat az Audio, a Catacomb fájlokat a graphics--wads, a script, és english. dat fájlokat pedig a főkönyvtárba másold. Indítsd a tom2pc.exe-t, hívd be at Add gombbal a Catacomb.TOM-ot, majd Build All. Ha kész indíthatod a pályát, kiválasztva a Castle pályát.
Barlangba eséssel kezded a pályát. Innen vedd észre a kis átjárót a vízi
alagútba, és ússz, amíg egy kis barlangot nem látsz. Itt egy drágakövet és
némi muníciót találsz. Menj vissza teljesen, találd meg az utat át a barlangon,
amíg a kastély első részéhez érsz. Keresd meg a Shotgunt és a lőszert. Ugorj,
kapd el a szegélyt, mássz fel, fel a lépcsőn. Keresd meg a foglalatot, rakd
bele a követ. Tőled balra egy ajtó nyílik, és egy csonti támad rád. Használd
a Shotgunt, hogy belelődd a lávába. Az alacsonyabb hídról nézz szét, és megláthatsz
egy csillagot, amit egyelőre nem tudsz elvenni. Menj fel a vízben, kikerülve
a démon szájából előtörő gőzöket, amíg el nem érek a magasabbik hidat. Nézz
le balra, lásd meg a kis medpakkot, vedd fel. Ugorj a kis szoba végéből, ahol
a medpakk volt, le a kőtömbre a csontokkal, amely a szoba alacsonyabb részén
fekszik. Ezután ugorj vissza az alacsonyabb hídra. Menj fel mégegyszer, vissza
a magasabb hídra, és sétálj kábé egynegyed részt, fordulj meg, hogy szemben
légy az ajtóval, amelyen most mentél keresztül. Most juss át a jobb híd oldalán,
és nézz le, a fal felett van még egy szoba. Ugorj le ide, itt találsz egy
kapcsolót, amelyik, miután megnyomtad, egy kőtömböt aktivál a lávában, így
le tudsz jutni egy emelettel lejjebb, a csillaghoz. A kapcsoló jobb oldalán
egy nyílást és mászható falat látsz. Mássz az út kétharmadáig, és hátraszaltó
a mögötted lévő peremre. Itt feszítővasat találsz, ez ahhoz kell, hogy megszerezd
a csillagot. Ess le, menj hátra az átjáróba a csúszdával, csússz le, és vedd
fel a csillagot. Menj fel a csúszda tetejére, fel a magasabb hídra, és sétálj
a közepe felé, nézz jobbra. Ugorj, kapaszkodj, és húzódzkodj fel egy kis terembe.
Vigyázz a lyukra a padlón. Vedd fel a "holy prayer"-t a talapzatról,
ess le a lyukon, majd menj vissza a csúszdán a magasabbik hídra még utoljára,
menj át a hídon, hogy felmehess a csigalépcsőn. Kövesd a lépcsőt a közepéig.
Láthatsz egy zárt ajtót, tehát menj vissza a lépcsőház közepéig, hogy megtaláld
a kis nyílást a lépcsők alatt. Mássz az alacsony csatornában, amíg a feljáró
közepéhez érsz. Állj fel, arccal a fa falnak, és mássz fel az elveszett lelkek
termébe. Nyomd meg a kapcsolót, ez nyitja a lépcsőház közepénél lévő ajtót.
Nem muszáj folytatnod az utad a csatornában, mert nem oda vezet, ahova kéne,
bár bemehetsz, és egy másik szobába pillanthatsz be. Mássz vissza a lépcsőház
közepéig, és menj át a kinyílt ajtón. Most egy hosszú katakombában vagy, itt-ott
lyukakkal, némelyikükben láva is van. Két csonti fut feléd. A legjobb dolog,
hogy a Shotgunnal belelököd őket a lávába, különben végig bosszantani fognak.
Ha elláttad a bajukat, nézz szét egy veremért, benne karókkal. Keress egy
csatornát feljáróval, menj végig, sétálj a végéig, ahol egy sárkánymotívumot
látsz a padlón. Állj rá, és a karók alacsonyabban lesznek. Menj vissza a karókhoz,
nézz be az egyik ablakon, hogy lásd, hova is mész nemsokára. Mássz át a felszabadult
részen, és fel a terembe, ahol használd a kapcsolót. Ez kinyitja a katakombában
az ajtót. Hagyd el a szobát a normál ajtón keresztül, fordulj balra, és keresd
meg a kinyitott ajtót balra. Menj be, és láthatsz még egy sárkánymotívumot.
Állj rá, ez aktivál egy ketrecet egy másik szobában, ami időzített. Úgy a
legjobb megnézni, hol van ez a szoba, hogy felmászol, és odaloholsz, hogy
egy pillantást vethess rá, mielőtt a ketrec visszamegy. Hogy elérd a szobát,
az ajtó jobb oldala mentén nézz végig, amelyiken átjössz, és látni fogsz egy
lyukat a plafon egyik sarkában. Mássz át a lyukon, menj a lelkek terme másik
végébe, ess le egy másik szobába. Ez az a hely, ahol a ketrec van. Egy fali
kart is láthatsz, amely csak a ketrecről érhető el. Menj vissza a sárkányszimbólumos
szobába, állj rá. Az időmérő nem lép működésbe, amíg nem mész el innen. Most
mássz át a lyukon a plafonban, miután ráléptél a szimbólumra, és fuss olyan
gyorsan, ahogy csak tudsz a szoba másik végébe, ugorj le, hogy meglásd a ketrecet.
Mássz fel rá gyorsan, mielőtt eltűnne, és ugorj a karra a falon. Ha meghúztad,
kinyílik az utolsó ajtó a katakomba-teremben. Menj oda. Menj át az ajtón,
és láthatsz egy piros szőnyeget előtted kiterítve. Azonban a szőnyeg nem lát
szívesen. Fuss előre, és ugorj el valamely oldalra, olyan gyorsan, ahogyan
csak tudsz, vagy egy gördülő kőgolyó lapít ki. Ha ezt a következő szobában
akarod megvalósítani, át kell ugornod néhány lávás gödör felett, egy kis,
kápolnaszerű szobába. Itt néhány pickup van, de a szobában rövidesen többször
is megfordulsz majd. Ha ezen az úton mész, kiderítheted magad is, egy pillanatig
ez a végigjátszás feltételezi, hogy elkerülted a kőgolyót azzal, hogy az egyik
platformra ugrottál a szőnyeges út egyik oldalán. Amikor a kőgolyó megáll,
egy másik ajtó nyílik ki, mögötte egy titkos átjáróval. Sétálj végig az úton,
és be egy nagy "L" alakú terembe, ahol a padló darabokban hiányzik.
Itt egy csonti kóvályog, tartózkodj tőle. Ugorj tovább a platformról, balra,
és mássz fel a dobozra. A másik oldalán, tőled balra láthatsz egy mászórést,
benn sok értékes Shotgun tölténnyel. Vedd fel, menj vissza a platformra, és
nekifutásos ugrással ugorj előre, kissé fordulj jobbra, a vázás platformra
érkezz. Mássz fel a tőled jobbra lévő kiálló részre, vedd fel a kis medpakkot,
ezután ess vissza arra a platformra, ahonnan jöttél. Épp ideje, hogy vizes
légy. Ugorj a vízbe, ússz a terem másik felébe. A végén egy foglalatot találsz,
rakd bele a csillagot, majd fordulj, és készülődj, egy arany hárpia támad
rád. Ugorj vissza a vízbe, ússz vissza az első felébe, a rúdig. Mássz fel,
majd hátraszaltó a szegélyhez. Ez az a párkány, ahol a váza van (vagy csak
volt, ha már szétlőtted). Továbbmenve van még egy párkány, azon egy nagy doboz
van, ugyanazon fal sarkában, ahol a rúd van. Nekifutásos ugrás, és kapd el
a szegélyt. Húzd fel magad, fordulj balra. Egy másik nekifutásos ugrás, és
az átjáróban levő platformon vagy, amely a terem két felét kapcsolja össze.
Innen egy rövid ugrás, és benn is vagy a Sakkszobához vezető átjáróban. Nézz
szét, ha akarsz, mielőtt bemennél, de vigyázz a csapdákra. A Sakkszoba bejáratánál
gránátvetőt találsz, és hozzá töltényt. Vedd fel, és ess le a terembe. Fuss
egyenesen, amíg egy ajtóhoz nem érsz, amely kinyílik, ha a közelébe mész.
Ez egy kis kápolnába vezet. Itt van néhány hasznos pickup, de vigyázz a megjelenő
csontira. Ha felderíted a szobát, láthatod, az ajtón keresztül a szoba szembeni
oldalán, a lávás teremben van egy ajtó, eltorlaszolva egy arany golyó által.
Az egyik ablak átvezet egy rövid úton keresztül az "L" alakú vizes
terembe. Menj vissza a sakkszobába. Az átlósan szembeni sarokban láthatsz
egy zárt ajtót, hogy kinyisd, be kell lökni. Az itteni szobában a padló sakktáblához
hasonlóan van megtervezve, és van egy mozgatható tárgy rajta. A kulcs, hogy
mozgasd ezt, rajta van a padlón. Mindegyik meg van jelölve egy sakk huszárral.
A legtöbb jobbra néz, de néhány ellenkező irányba néz, ez kiadja a szabályos
huszárlépést. Told végig a tárgyat ezeken a balra nézőkön, és az ajtók egymás
után kinyílnak. Ne felejts el 3 mozgatás után megállni, mert különben nem
nyílik ki az első ajtó. Ha a harmadik ajtó is kinyílt, fuss át a folyosón,
fel a rámpára. Ez egy templomba visz, amely telis-tele van karókkal, ez a
nagykapun átlátszik, tőled balra. Kövesd az utat balra, és fuss a végéig.
Egy csonti támad, robbantsd fel egy gránáttal. Menj át a nyíláson, balra,
és rakd a Holy Prayer-t az oltárra. A gonosz, ami irányítja ezt a helyet,
nem lesz túlságosan megelégedve.
Menj vissza, amerre jöttél, mássz fel. A tetejéről láthatsz egy sorozat kötelet,
amelyeken át kell lengeni, hogy elérd a templom végét. Nekifutásos ugrás,
és kapd el az első kötelet. A kötelek nagyon közel vannak egymáshoz, tehát
ne lengj túl magasra, mielőtt ugrasz. Mikor az utolsó kötélen vagy, lengj
olyan magasra, amilyenre csak tudsz, ugorj, és kapd el a peremet. Van itt
egy ajtó, amely a Holy Prayer által lett kinyitva. Menj be, végig a folyosón,
át a Pártázatba. Fuss le a lépcsőkön. Egy lovag és néhány csonti megelevenedik.
Robbantsd szét a csontikat, és ugorj a pártázatra. Menj végig a fal mentén
balra. A végénél ess le, de a kart esés közben kapd el, húzd meg. Ha leestél
a földre, fordulj jobbra. Kissé jobbra van egy nyílás, mely barlangba vezet.
Menj be, indulj a kőoszlopok felé, melyeken kérdőjelek vannak. Vigyázz a karóval
teli gödrökre. Nekifutásos ugrással ugorj a bejárathoz képest balra levő oszlophoz,
húzd meg a fali kart. Fordulj balra, és még egy nekifutásos ugrással érd el
a harmadik kart. Szintén nekifutásos ugrással menj a barlangban levő hálófülkébe,
az oszlop mögött állsz most. Ha benn vagy, a barlang végében vedd fel a kis
medpakkot. Innen csússz le a karig, az utolsó oszlopra. Ne ugorj még. Először
menj át a barlang végén, és ugorj át a sarokban levő párkányra. Ess le innen,
és oldalazz végig a sarok körül. Mássz fel, és egy kis üregben Shotgun lőszert
találsz, sárkánymintás padlón. Az itt való mászás kikapcsolja a lángokat a
karnál. Nekifutásos ugrással érkezz a karhoz, húzd meg. A középső oszlopon
eltűnik a rács. Ugorj, és kapd el a szegélyt, majd mássz fel, és vedd fel
a drágakövet. A gonoszt felbosszantottad, mivel elvetted a követ, ezért földrengés
veszi kezdetét. Még egy arany hárpiát is rád szabadít. Menekülj ki a barlangból,
és menj vissza a kastély pártázatába. Mássz vissza a falra, és láthatod, hogy
még két csonti csatlakozott a lovaghoz. Robbantsd szét őket. Nézz szét, keresd
meg a bedeszkázott bejáratot a lépcsősor tetején. Oda kell csalnod a lovagot.
Csak ő tudja összezúzni a deszkát. Menj be a szobába, le a lépcsőn. Itt használd
a drágakövet. Fuss vissza, le a külső lépcsőkön, vissza a főterembe. A sarokban
van néhány doboz, és egy előtűnt ketrec. Mássz fel, de vigyázz, egy hárpia
jelenik meg. A ketrec tetejéről ugorj, kapd el a peremet, és mássz fel. Innen
láthatsz egy kötelet, mely egy titkos pickup-hoz vezet. Egyébként van egy
ablak a toronyban, ami innen (a ketrecről) hozzáférhető. Ez az út visz tovább.
Nekifutásos ugrás, kapd el a peremet, hogy felkerülj az ablakba. Bent ugorj
a sárkányos platformra, innen a kinyílódó ajtóhoz a falban. Most egy meredek
rámpa tetején vagy. Csússz le a Labirintusba. Kutasd át a labirintust egy
fali karért. Észreveszel egy mászórést, benne lávával. Nem tudsz átmenni rajta,
míg a kar nincs meghúzva. Amikor megtalálod a kart egy boltív alatt, húzd
meg, és menj vissza a mászóréshez. Most már van egy rács a láva fölött, így
biztonságosan át tudsz mászni. Ha a másik oldalon vagy, folytasd a keresést
egy fali karért, mely meghúzásával kijuthatsz a labirintusból. Ha a kart meghúztad,
keress egy szobát lejtős padlóval, ráccsal a közepén. Menj a szoba másik végében
levő kijárathoz, menj az úton egy rúdig, ezen mássz fel. A tetején van még
egy út, de ennek gőz-és tűzsugarait kell kikerülni. Juss át ezeken, be egy
szobába, amelyekben krokodilok vannak. Intézz el minél többet, mielőtt lemerülnél
a vízbe. A vízben ússz végig a járaton. Itt három szoba van, vízalatti járatokkal
összekötve. Ahogy bemész az elsőbe, egy ketrec kiemelkedik és megakadályoz,
hogy a tetőn lévő lyukon átjuthass. Menj tovább. A másik szobában egy nagy
medpakk van, a harmadikban egy szkarabeusz, ezt kerested. Vedd fel a szkarabeuszt,
erre a ketrec eltűnik az első szobában, tehát vissza kell úsznod ide, és be
a tetőn lévő nyíláson. Ez egy járatba vezet, mely egy kőfallal és egy aknával
végződik. Ússz fel ezen, és egy kis barlangba jutsz, egy kijárattal. Ess a
járatba, és óvatosan lépj be a szobába, vagy az előtűnő karók felnyársalnak.
Előtted egy hosszú mászóka van. Jobbra egy párkány. Mássz fel ide. Nekifutásos
ugrással érkezz az átlósan szemben levő platformra. Kissé fordulj balra, és
ugorj fel az előtted lévő peremre. Még egy nekifutásos ugrás a szembeni sarokba.
Ne akard elkapni, így nem fog sikerülni. Fordulj balra, ugorj, kapd el és
mássz fel a következő párkányra. Fordulj balra, és csináld ezt meg mégegyszer.
Balra, ugrás, kapd el, és mássz fel mégegyszer. Még egy nekifutásos ugrás
átlósan szembe. Fordulj balra, sétálj a platform szélére. Ugorj fel, kapd
el a peremet, mássz fel. Sétálj előre, és ismételd meg ezt. Sétálj a szélére,
és láthatsz egy ajtót a falban. Ugorj ehhez az ajtóhoz, kapd el, és húzd fel
magad a peremen. Most a terem tetejében vagy. Menj be az átjárón, menj fel
a rámpa tetejéig. Csússz le, a végén ugorj. Most egy négyoszlopos szobában
vagy, ezeknek a lejtős tetején kell lecsúsznod. Hogy megmenekülj ebből a szobából,
bele kell esned ezekről az alattad levő vízbe. Itt krokodilok vannak, és egy
platform egy rúddal, ússz ide, próbáld meg elpusztítani a krokodilokat. A
vízben van egy rejtett ajtó. Ússz át az elveszett lelkeken, és egy csatornában
találod magad, amely le, majd felvezet egy aknába, végül egy kis szobába,
benne egy karral. A kar egyenesbe állítja a csúszós kőtömböket, így elérheted
az ajtót. Használd a kart. Ezzel egyúttal lángokat is aktiválsz. Át kell rohannod
a lángokon, közben figyeld az energiacsíkot, el ne fogyjon, míg elérsz a vízig.
Ússz vissza az oszlophoz, mássz fel a platformon lévő rúdra, ugorj innen az
oszlopra. Úgy vettem észre, kicsit jobbra kell állnod, mielőtt ugrasz, különben
elvéted az oszlopot, és beleesel a vízbe. Csússz és ugorj az oszlopokon. Az
utolsóról ugorj a kinyitott ajtóhoz. Menj le itt, vedd fel a gránátokat. Kövesd
a sötét utat, amíg egy kriptaszerű szobába nyílik. Légy résen. Csontik és
hárpiák támadnak rád. Az ellenségeket elintézve, a szobát felfedezve találsz
néhány koporsószerű dobozt, egy zárt ajtót, foglalatot, és, egy látatlan ellenség
képmása alatt lángokkal körülvett drágakövet találsz. Hogy megszerezd a követ,
össze kell törnöd a gonosz csontjait. Ezek egy kőtömb tetején, démoni faragáson
és fölötte találhatók. A csontok pirosak, és addig kell lőnöd őket, amíg összetörnek
(azért érdemes először megcélozni is őket - a ford.). A tűz kialszik, mikor
az összes csont széttörött, és most már elveheted a drágakövet, ezt használd
a zárt ajtó melletti foglalatban. Ha az ajtó kinyílik, kimehetsz a Világvégi
Kastélyból.
Fordította:Clau
Végigvitte: OBig
Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.