.....................................................................

The Golden Mask

Készítő: Seemeister (Hans Mikl)

Letölthető: Innen

Csomagoljuk ki a thegoldenmask.zip-et, majd az audio-ban levőket az audióba, a data-ban levőket a Data könyvtárba, a többit a főkönyvtárba másoljuk, és indítsuk a játékot..

Egy sikeres kaland után Lara újra londoni otthonában tartózkodik, amikor egy érdekes cikket olvas a The Timesban. A népszerű egyiptológus, Robert Bauval szerint Echnaton fáraó Aranymaszkja a Királyok Völgyében van elrejtve.

Echnaton a 18. dinasztia egyik királya volt, i.e. 1364-1347 között uralkodott, valódi neve Negyedik Amenophis.

Az Aranymaszkot a mai napig nem találták meg...

Hmmm, gondolja Lara - talán nekem sikerülni fog.

A lecsúszás végén ugorjunk egyet, így elkerüljük a halált. Vegyük észre a kis résben a vázát, mert azt kell szétlőnünk, az ajtó kinyitásához. Menjünk fel jobbra a kőtömbre, onnan ugorjunk fel a plafonon csimpizve jussunk el a sarokba, ott forduljunk balra a fal felé, úgy, hogy körülbelül középen legyünk az utolsó falrésznél. Engedjük el a ctrl-t, és gyorsan vegyük elő esés közben a pisztolyt, és lőjünk. Ha sikerült esés közben kilőni a vázát, nyitva a továbbjutás. Az új teremben egy vízesés van szemben, és a mi oldalunkon egy fali kar. De egy golyó is jön a nyomunkban, így először a vízbe ugorjunk, de csak a kar után, mert másképp foglyai leszünk az áramlatnak. Menjünk vissza a karhoz, húzzuk meg, időkapcsolós, de egyenlőre ne a nyitott ajtó felé szaladjunk, hanem a vízben nyílt ki egy ajtó. Vegyük fel a tekercset. Az elágazásnál ússzunk mindig balra, így egy helyen levegőt tudunk venni, majd utána miénk a lézertávcső. Ugyanott, ha ügyesek vagyunk, egy kis medipackot is felvehetünk. Ússzunk vissza az elágazáshoz, és most felfelé menjünk, a létra közepénél egy fordulásos hátra szaltó (+END) és a miénk a feszítővas, felmászva, lecsúszva, siessünk a vízeséshez leugorni, mielőtt kilapulnánk. A vízesés végénél, van egy kúszórés, ott a mienk lehet az első kék kristály, ami egyben secret is. Nem sok jelentősége van a pálya befejezéséhez, de mindenesetre gyűjtsük be a teljesség kedvéért. Hármat kell egyébként ebből begyűjteni a pálya végére. Ismét húzzuk meg a kart, és igyekezzünk bejutni az időre záruló ajtó mögé. A fal mellett rohanva, időben ugorva, sikerül is. Helyből ugorva szemben egy kart húzunk meg, majd visszamászva a kúszórésben, (ne felejtsük el, hogy a pisztolyt kúszva is előveheti Lara) ne ugorjunk, hanem a faltól indulva, egyszerűen fussunk, így visszaérünk az ugrás előtti helyre. Onnan mászás felfelé, és egy új terembe érünk. Vegyük észre a fáklyát, de az majd csak a pálya végén kell nekünk. Viszont vegyük fel a vízből a mechanikus skarabeusz felhúzóját, és inkább másszunk fel a létrán, majd lefelé mászva vigyázzunk a tűzköpőre, és a létra közepén jobbra araszolva miénk a második kék gyémánt. A harmadikat majd egészen a pálya végén tudhatjuk a magunkévá. Térjünk vissza az előző terembe, ahol a fáklyát hagytuk, tegyük a helyére a tekercset, így a kinyílt ajtó mögött, láthatjuk, a két beszerezendő csillag foglalatát. Másszunk fel a létrán, majd ügyesen időzített ugrással kerüljük ki a tűzköpőt, és jussunk fel az oszlopra. Onnan a széléről helyből ugorjunk, majd kapjuk el a peremet. Felhúzódzkodás után fordulásos hátra szaltó, és megint kapjuk el a peremet. És így tovább, lefelé, az utolsónál ugrás közben elő a pisztolyt, és esés közben lőjünk, mert ki kell lőnünk a faládát, az nyitja lent, a csapóajtót. A lávás teremben, mielőtt ugornánk, fent miénk lehet a shotgun. Vegyük fel, nagy szükségünk lesz rá később. Ctrl nélküli ugrással ugorjunk a tömbre, majd jussunk egészen fel, és húzzuk meg a kart, ami egy platformot nyit fel, amin keresztül egy újabb járatba érünk, de igyekezzünk, mert időzített ez is. Egy fali karhoz érünk, de egyelőre hagyjuk, menjünk fel a baloldali létrán, fent egy beugróban újabb kart húzunk meg, ami egy előbbi terem tetején old ki egy kötelet. Továbbmenve ugorjuk át a gödröt, de kétszer is visszakoznunk kell majd, a lezúduló golyók elöl. Másszunk fel, ahonnan a golyók jöttek, és miénk az Arany Skarabeusz, amit kombinálva a felhúzóval, használjunk is kicsit később a skarabeusz mintás padlólapon. Feszítsük ki a falból az első csillagot, majd térjünk vissza, az imént békén hagyott karhoz, a létra aljában. Húzzuk meg, forduljunk jobbra, és igyekezzünk át az időre záródó ajtón, és futás közben essünk le az ajtótól jobbra levő platformra. Jussunk át a kötélhez, ugorjunk át rajta. Az első létrán is felmehetünk kis lőszerért, de a folyosó végében levő a fontos. Másszunk fel rajta középig, majd hátraugorva a nagy medipack mögött toljuk be a tömböt. Húzzuk meg a kart, majd még beljebb tolva a tömböt, miénk a revolver. Menjünk vissza a létrához, fent újabb kart húzunk meg, majd a tolható tömbnél, a karnál másszunk fel a létrán. Jussunk át a pengéken, és tüskéken a lávás szobában, de előtte a lézertávcsövet kombináljuk a revolverrel, és lőjük szét a vázát balról a kis résben. A terem túloldalán egy kis ugróiskola következik. Amikor előrefelé ugrunk, nyomjuk az oldalra cursort is, így haladunk oldalra is. A következő teremben lőjük szét fent a vázákat, kivéve a jobb oldalon, a balszélsőt, mert akkor szúrós élményben lesz részünk. Leereszkedett egy kötél. Ugorjunk jobbra is, balra is, vegyük fel a cuccokat, és a jobb oldalon most már szétlőhetjük a maradék vázát is, mert az nyitja a szembeni ajtót. Átjutva az ajtón, egy hatalmas, emeletes terembe jutunk. Jobbra a falon találunk egy kart, amit húzzunk meg és felemelkedik mögöttünk egy tömb, amin ha igyekszünk, fel tudunk kapaszkodni az első emeletre. Ott jobbra fordulva a kúszórés után egy fali kart megrántva, egy kötél ereszkedik le, amin elugorhatunk a kiugró oszlopra, amin kapaszkodó van. Fent a csontikat nyírjuk ki a mélybe lőve a shotgunnal. A csontik egyik búvóhelyén lőszereket találunk, a máősikban pedig feljebb kapaszkodhatunk. Fent toljuk a helyére a szobrokat, majd menjünk fel a lépcsőn. Az első lépcsőfokon forduljunk balra, és fent egy kúszórésben toljuk meg a kart. Irány most már egészen fel, nyírjuk ki a félistent, és a vackában vegyük fel a második aranycsillagot, és persze kint az emelvényen, a amiért jöttünk, a Golden Mask-ot is. Menünk le a lépcsőn tovább, lent balra toljuk meg az újabb kart. Ügyesen csússzunk le a lejtőn, a tüskék előtt kettőt ugorva biztonságban le is érünk. Most láthatjuk, amit az animban is, mit végzett a golyó. Dobjuk át, az itt hagyott fáklyát a golyó ütötte nyíláson. Tegyük a helyére a két csillagot, és menjünk be az ajtón. Kapaszkodjunk fel a létrán, majd jobbra menjünk, az első beugróban újra jobbra, és lent a muminál felvehetjük a résen átdobott fáklyát. Visszafelé lefelé haladjunk, majd lecsúszunk a legelső terembe a fáklyával. Gyújtsuk meg, és vele a másik kettőt is, így kinyílik az ajtó. Másszunk át a kúszórésen, és forduljunk jobbra. Akár be is fejezhetnénk erre is a pályát, ha nem törekednénk a tökéletességre, megszerezve a folyosón, egy felmászható résben a harmadik kék kristályt is. Menjünk vissza az elágazáshoz, és a másik irányban egy oszlopon helyezzük el a három kristályt, és a kinyílt ajtón át a felszínre érünk. Fussunk a terepjáró felé, így vége is a pályának.

Jó sírrablást, OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.