.....................................................................

Tombs

Készítő: Tabsdad

Letölthető: Innen

Csomagold ki a a Tabsdad-Tombs.zip-et, majd az ashley, easy, és nameless fájlokat, a graphics--wads-ba, a többit a főkönyvtárba másold. Indítsd a tom2pc.exe-t, hívd be az Add gombbal az ashley.TOM, easy.TOM, és nameless.TOM-ot, majd Build All. Ha kész indíthatod a játékot.

Review:

Egy könnyű, laza, mászkálós játék, legalábbis ami az első részt illeti. Pár skorpió és múmia nehezíti az életünket, de csak egész kicsit. Szép a grafika. A következő pálya kissé sematikusra sikeredett, nem rossz, de kihagyható, ami a kalandot illeti. A harmadik megint szépre, néha jóra sikeredett

Leírás:

Easy Tomb Raiding

Egy teremben kezdünk, vegyük elő a pisztolyt, és lőjük szét a vázákat. Nagyon bőkezűen osztogat az egész pályán, ezért csak az érdekesebbeket jegyzem. Az indulási teremben, pl. a laser-sight, és a Cartouche Piece 1, ami érdekes. Jobbra egy kúszórésbe menjünk be, és tovább. Lőjük szét a vázákat messziről, és így levadászhatjuk a skorpiókat is. Most laposkúszásban át a nyilak alatt a túloldalra. Ott a következő teremben két kapcsolót lelünk. Kapcsoljuk mindkettőt. Ugorjunk vissza az előbbi terembe, és ott a két nyílfészek közt jobb oldalon egy résbe felkapaszkodva megleljük a Cartouche Piece 2-őt. Vissza a kapcsolós terembe, és ott fel a tömbökön át a mennyezeti létrához (Közben a nyílpuska is utadba kerül).Kapaszkodjunk át a túloldali járatba. Ott először balra használjuk a Cartouche Piece-t. Most jobbra egy kis gyorsított futás a kőtömb elöl, a vége előtt pár centivel jobbra kanyarodva. Menjünk ki, és még felvehetünk egy laser-sight-ot is. Vissza a kiindulási terembe. Most menjünk a bezárt ajtó felé, ami ijedtében kinyílik. Pisztolyt elő és ha lehet, akkor messziről lőjük szét az összes vázát, aztán vadásszuk le a skorpiókat. Előre indulva baloldalon a zöld folyosós rács közeledtünkre nyílik. Az emelkedő tetején jobbra kúszórésben találjuk az első secretet(Uzi) .Továbbmenve, vízbe esünk. Van egy rács, és egy nyitott járat. A rácsossal kezdj. Jobbra-balra, és ahol ki tudsz kapaszkodni, ott a folyosó végén kapcsoló. Kapcsolj, aztán a másik oldalon is ismételd. Most már felvehető a  víz alatt, az Eye-piece mindkét darabja. Irány a másik víz alatti járat. Először jobbra menj. Kapaszkodj ki, egy szinttel feljebb, és a kőtömb szélén futásból ugorva a kapcsolóhoz, be a rácson, feljebb egy emeletet. Ugorj át a túloldalra és vedd fel Sirius kezét. Visszafelé ess a vízbe, és ússz tovább a járatban. Kapaszkodj ki és iramodj a létrán fel, visszaérsz a kezdő terembe. Nosza, használd a kezet. Beérkezel egy terembe, ahol oszlopok várnak rád tele mindenféle tárggyal, de inkább menj le a földre, vedd fel a shotgunt, told meg a kapcsolót, és csak utána kezd az oszlopokon az ugrálást a kinyílt ajtóhoz (a plafon alatt). Közben cselezgess a múmiákkal. Nem bántanak nagyon, csak gusztustalanok szegénykékJAz újabb járatban először jobbra vedd fel Orion kezét, aztán told meg a kapcsolót. Nyitja az újabb járatot a főfolyosón. Menj be, és itt kicsit okosan óvatoskodj. Azaz lődd szét a vázát és pucolj fel a tömbre, jobbra. Onnét vadászd le a skorpiókat.(Külön szórakozás nyílpuskával, lasersighttal kombinálva. J) Most menj a kapcsolóhoz, told meg. Alattad, kinyitja a rácsot. Menj le a földszintre, de ne menj még be, inkább ha előcsaltad a skorpiókat(kb 8-10 db)akkor menj vissza a körfolyosóra és irtsd a férgeket. Ha kész, akkor menj be a kinyílt rácson. Itt szintén előbb lődd le a túloldalon a skorpiókat, aztán ugorj a kötélen át a túloldalra a kapcsolóhoz. Kapcsold át, aztán ess le, és told át a lenti kapcsolót is. Futás a mumik közt a járatba, ott balra találod a gránátvetőt lőszerrel. Várd be a mumikat, és ha szépen együtt vannak, egy lövés a gránátvetővel megszünteti a problémádat. Tovább a járatban a végén ess le, és ki a terembe, ahol most már használhatod Orion kezét.  Nyitja a plafonos csimpaszkodó végén az ajtót. Itt szépen, mint a vadludak, jönnek feléd a skorpiók, Lődd, amíg tudod, aztán ugord át őket, és újra lőj, amíg végük nem lesz. A kapcsoló nyitja a szemközti ajtót, kijön két múmia, de szerintem kár a lőszerért, mert bőven van idő a terem végében használni az Eye-piecet a foglalatban, és ezzel kész ez a pálya, jön a…..

Nameless Waters

A kezdő teremben lőjünk szét két vázát, vegyük fel a tárgyakat. Szemben a falon két kapcsoló, a bal oldalit megnyomva kapunk egy kutyát, majd a kinyílt ajtó mögött egy shotgunt. Jobb oldali kapcsolóra nyílik a bal oldali ajtó. Itt egy kis medi után jobbra a kapcsolót megnyomva kinyílik a mögöttünk lévő ajtó. Bemenve jobb oldalon induljunk el. Balra egy kúszójáratban secret (nagy medi) Továbbmenve egy medencés terem jobb sarkában mászórudat lelünk. Nosza, fel rajta. Vázát szétlőni, tárgyakat felvenni,(pajszert is!) a szokásos eljárás. Ugorj tovább, balra egy járat végén kapcsolót lelsz. Kapcsolj, és jöhetsz ki a teremből. Jobbra tovább kapcsoló. Ajtót nyit, bemenve pár múmia csúfoskodik. Egy kupacban egy lövés elég a gránátvetővel. Jobb oldalon menj, így hátul fel tudsz kapaszkodni, és tovább ugrani a kapcsolóhoz. Gyere vissza az első oldalra, a kinyílt ajtón be, oszlopra ugorj, és szedj össze mindent. Kifele jövet megcsodálhatsz két csillag-foglalatot. Gyere teljesen vissza, most a balra megnyílt ajtón bemenve lelőhetsz egy kutyát. Balra fent egy kapaszkodórésbe felmászva kijutsz egy terembe. Lenézve csontikat látsz teljes harci díszben. Ugorj a kötélen át a Pharos Knot-ért. Ugorj vissza, és a létrán mássz le. Gránátvetőt vedd kézbe, és vívj meg a csontikkal. Jobb oldalon tedd a helyére a Pharos Knot-ot. Bemenve szemben aranycsillagot találsz, és egy kapcsolót. Ez nyitja a kezdőteremből a jobb oldali kalandhelyet. Tovább a folyosón jobbra egy teremben kapcsolóval földrengést bírsz előidézni, amire átrendeződik a bejárat, (de minek?)és a folyosó végén lőszer, illetve jobbra kapcsoló. Erre nyílik a terem ajtaja, és neked rohan egy falka szkarabeusz. Úgyhogy gyorsan futás ki, tömbre fel, és kapaszkodj a platóra, majd hagyd el a termet. Most menj a kezdőteremből a jobb oldalon megnyílt járatba. Az elágazásnál a jobb oldalon tovább medencés pálya, és kötelek. A köteleken ugrálj át, kapcsolj. A víz elfolyt valamerre, és kinyílt egy ajtó alattad a medencében. Felveheted a Pharos Pillart. Kapaszkodj ki, és most a másik folyosót vedd célba. A szemközti kapaszkodórésben kapaszkodj végig jobbra, a végén ugorj át az oszlopra, és cél a jobb oldalon az ajtó a foglalattal. Közben persze szedegess fel mindent. Használd a Pharos Pillart, majd feszegesd ki az aranycsillagot a falból. Kifelé jövet közben feléledt a csonti, ha akarod, lődd, vagy fuss vissza a nyíláshoz, kapaszkodj ki. Menj vissza a másik oldalon a foglalatokhoz, helyezd be a csillagokat. A kinyílt ajtó után a plafonon a világos részen kapaszkodj át a túloldalra. Ess a vízbe, ha ezt háttal teszed, akkor látsz esés közben félúton egy még zárt ajtót. A vízben mindegy, merre indulsz, egy szinttel alattad nyílpuska, és felette kimászhatsz egy kapcsolóhoz. Irány a víz alatti másik ajtóhoz, beúszva egyik oldalon kapcsoló árasztja  a vizet az előbb látott ajtóig, másik oldalon felkapaszkodva Horseman’s gem található. Ússz az újabb ajtón át tovább, ahol kikapaszkodsz, használd a követ ajtónyitásra. Bemenve kutyákat várhatsz. Három bejáratot lelsz, bár még csak az egyik nyílik közeledtedre. Menj be, két kapcsolót kapcsolj. Menj a kinyílt ajtóhoz, kapcsolj megint  Most a két bika közti is nyílik, nosza, indulj oda, menj be, lehetőleg gránátvetővel. Vedd fel a Horseman’s gem-et, lődd szét a vázákat, majd a víz alatt is szedegess, és ússz a járatba. Mássz ki, jobbra ugorj fel a kockára, ugorj tovább a csúszdára, csússz-ugorj-kapaszkodj és ugorj tovább balra. Lent gránátvető, és foglalat vár. Használd a követ. Kinő egy mászórúd, amin ki bírsz vergődni a mélyedésből. Továbbmenve egyenesen ugorj át, lődd le a csontit, jobb hátul ess le a terem aljára. Kapcsolj, aztán menj fel a két Horseman’s gem-ért, és gyere ki a teremből, ahol beestél. Most ugorj vissza, aztán át a másik irányba tovább. A tárgyakat már le sem írom, annyi van általában mindenütt. Ugorj a csontikhoz, le velük, majd a tüskék közt óvakodj a kapcsolóhoz, és most már elhagyhatod a termet. Csússz le, és ugrálj át a lávában lévő kockákon a túloldalra. Mássz ki, és balra nyomd meg a kapcsolót. Tedd be a foglalatba a követ, majd a másikat is, és most gránátvetőt kézbe. Némi csata után boldog tulajdonosa lehetsz a Hathor Effigy, és Ornate Handle-ből összerakható Portal Guardiannak. Használd a bal oldalon a hiányzó harmadik résznél, menj tovább. A túloldalon nyomd meg a kapcsolót, és következik a…

Ashley’s Level

Egy nagy vizes teremben kezdünk. Tárgyak mindenfele, még az emeleti sarkokban is. Jobbra a víz alatt egy sarokban kapcsoló van a plafonon .Meghúzva kinyílik a bal oldalon a víz alatti rács. Kapcsolót lelünk ott is. Kinyitja a kis négyszögben a csapóajtót, ahol újabb kapcsolót kell meghúzni. Az eredmény: jobb oldalon egy kis emelvény, onnét el tudunk ugrabugrálni a nyomókapcsolóhoz, két emelvény a baloldalon, ahol pedig a jobboldalon, a plafonon csimpaszkodva magunkévá tett – kulcssal tudunk bíbelődni. Kapunk egy rakás krokodilt a vízben, és egy csontit a megnyitott duplaszárnyas ajtó mögül. Na meg idővel egy krokit is. Bent két kráterben pengék fogadnak, a baj az, hogy az egyik mögött van a továbbvezető járat. Küzdjük oda magunkat. A plafonon csimpaszkodj át a fali képhez, és leesve közben húzd meg a kapcsolót. Jutalmul kinyitja a tüskés teremben a rácsot. A padlón a csapóajtóra lépve leesel, tehát fegyvert kézbe, mert jön egy kroki. Menj végig a járaton-létrán, és visszajutsz a kinyílt rácshoz. Bent a középső dobogón egyenlőre még nem tudsz ténykedni, tehát told be a bal oldalon a mozgatható tömböt végig. A végén jobbra-balra lángok-tüskék fogadnak. Én a két lejtőn ugráltam át rajtuk.(Alt+oldalnyíl nyomva).A deszkát szétlőve menj a kapcsolóhoz, és aktiváld. Most ugyanígy át a másik oldalra ugra-bugra, ott a kockán felmászva vissza a terembe. Felveheted a Ornate Handle-t. Most a jobb oldali kockát végig be, a bal oldalit egyet be, és az előbbit oldalra egyet toljuk. Az így megnyílt járaton egy lávás-köteles terem következik. A köteleken át a túloldalra, ott a lyukba benyúlni. Itt meglepődtem, mert a mellette levő kép elé állva Ctrl-ra adott egy „”load elnevezésű kulcsot. Továbbmenve visszajutunk  a terembe. Felvehetjük a Hathor Effigy-t. Kombináljuk őket és használjuk is. Kinyílik a duplaszárnyas ajtó. Bemenve lávát, és szemben egy létrát látsz. A bal oldalit ne használd, mert kőkolonc esik a fejedre. Felmászva mindegy, hogy jobbra, avagy balra mész, a következő teremben két kapcsolót nyomj a falon, erre kapsz egy kockát és egy dühöngő óriást. A kockáról fel az emeleti körfolyosóra, majd szemben megnézheted, hogy hova kell visszajönnöd. Szóval menj a következő terembe, ott ugrálj végig a tömbökön a kapcsolóig, húzd meg, és vissza az előző terembe, ahol nőtt még egy kockád. Erről már feljutsz a …..nem is tudom, miért? De vedd fel! Vissza az ugrálós kockákhoz, és most az utolsó előttinél menj balra. Helyből ugorj a csúszdára, ugorj és csússz, és megint. A sima tömbről ugorj be a bejáratba. Ott egy csonti, az oszlop mögött a load nevű kulcs foglalata, és a csonti mellett egy fali lehúzni való kapcsoló van. A kinőtt kockán mássz fel, ott megint fali húzókapcsoló. Kis földrengést idézel elő, visszafelé tudsz csak menni, azért a csontit lődd le. Kint átalakult a terem, balra tartva tovább bírsz menni, azért egy kő még esik a fejedre. Újabb húzókapcsoló a terem falán, húzd meg és tovább, menj a nyílt térre. Az ajtóból iszkolj, mert itt is kőtömb esik rád, balra a nyitott részen találsz egy vizes járatot. Ússz végig rajta, kimászva megleled jutalmadat. Vedd magadhoz, menj a következő ajtóhoz, csússz, és vége.

Csedeg


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.