.....................................................................

Astrodelica 4

Készítő: Richard Lawther (Dick) Website

Letölthető: Innen

Csomagold ki a RichardLawther-Astrodelica4.zip-et, majd a wav-okat az audio, az astro fájlokat a Data, a többit pedig a főkönyvtárba másold, és indíthatod is a kalandot.

Mentések--Savegames:

Rewiev:

Nekem nagyon bejött ez a 4 pályás szint, ugyanis majdnem egy évvel ezelőtt anyázva félreraktam, s most vettem elő megint. Kissé futurisztikus helyszíneken játszódik. Nem sok helyszín van, de elsőre kemény néhol. Ellenség szinte nincs is, viszont logikai rejtvények annál inkább, s ha hibázol, akkor jön a megtorlás tüzes csótányok képében, amik ellen semmi nem véd, csak a „load”. Így megcsinálva nagyon élvezetesnek találtam utólag. Ajánlom mindenkinek, aki szereti a szokatlan pályákat.

Leírás:

A kezdő részen vedd fel a tárgyakat, szinte minden szükségeset ad. Indulj a szánnal, ha kiértél az alagútból, akkor a sínen menj a baloldalon át a túloldalra. Kezdj a bal oldali „vágányon”. Beérsz egy nagy terembe. Szállj le a szánról, s nézz körül. Középen felveheted a „Kapitány memoárját”.

A laser-sight-ot kombináld a puskával, s lődd le az aranyszínű „egér ?” -nél a kis gömböt. Erre leesik az egér, s elindul a síneken. Csald a kék mezőre, és a sárgára. Jutalmul kapsz egy- majd még egy kapcsolót, s középen egy kiemelkedő rácsos kockát. Ezen felmászhatsz az emeletre. A két kör alakú „úszógumiba” belépve, azok beindulnak (de minek ?) Az egyik oldalon egy járatba felkapaszkodva tied az 1. secret. Juss le, s szánkózz tovább. A következő teremben két oldalon helyváltoztató tömböket látsz. A feladat feljutni legfelülre, ahol megleled a két Captain’s Eye-t. Tedd a foglalatba, s nyílik a továbbvezető út.

Ez most egy picit időigényesebb terem. Balra átlépve a vonalat, megtámad egy gömb. Lődd le, majd a bal sarokban, egy jégvirágban felfedezheted az első lelövendő gömböt. Na még hét kell hozzá. A főúton balra a második oszlopsornál a középső oszlop csámpás. Nosza told a sarokba a színes kockára. Kinyílik az ajtó mögötted. Mássz fel, s ki a terembe. Vedd fel a lőszert, majd jobbra mássz a plafonon át. Ott a szemközti résben felfedezheted a második gömböt. Lövés. Vissza a plafonon, s tovább a párkányon végig. Itt most egy kis kanyaros ugrással kombinálva juss középre. Ugorj szembe a járathoz kapaszkodva, s menj végig. Közben ugorj át a főút felett is, menj tovább, s beérsz abba a terembe, ami üveggel van elzárva alul. Itt is lelsz egy gömböt, na meg egy tárgyat.

A vízben visszaúszhatsz az üvegfal másik oldalára. Menj megint az emeleten középre, s most ugorj onnét jobbra, a párkányra a kapcsolóhoz. Húzd meg, ess le, s balra a kinyílt fali résben lőhetsz egy gömböt. Egy gömb van az egyik oszlopon-rúdon is elrejtve az aranyszínűben. Most menj a főút jobb oldalán lévő járatokba. Ahol megleled a Captain’ eye-t, ott is van egy gömb a plafonon. Menj az út másik oldalára a királypingvin terméhez. A folyosón, a plafonon útközben lelsz egy gömböt. A Captain’s eye-t használva bejutsz a medencéhez.

Ugorj a vízbe, s a víz alatti járaton eljutsz egy nagy gömbhöz a víz alatt. A gömb másik oldalán egy járatba beúszva mássz ki. Itt felvehetsz egy életet, s egy memoárt is. Na meg lelőheted az utolsó gömböt. Visszaúszva most már felveheted a kettő darab kulcsot,(Captain’s Eye) ami a továbbjutást jelenti a kapun át. Szánkózz tovább. 

Ahol balra egy aranyszínű folyamot látsz, gyalogolj fel rajta. A végén átugorva lőszert, s egy kulcsot kapsz. Menj vissza, s most már szánkózz ki a nyílt terepre. Miután levadásztad a két támadó gömböt, használd a kulcsot a három foglalatnál. Szánkózz tovább most a másik oldalon. Menj a végéig, s ott be a járatba. Itt egy sakktáblát találsz. A feladat két lépésből mattot adni. Aki nem tud sakkozni, elárulom: világos bástya sakkot ad, majd futóval matt. Ezek után tovább. Itt most jól nézz körül! Én megtapostam, leköptem, megrugdostam a gépemet. Levezetőként egyenesen hátra a következő terembe, ahol a szemközti színes ajtót megcélozva robbanótöltettel felveheted az egyik kapunyitót. Felmászva a párkányra szemben Big Bobnál lőszert lelsz. Kinéztem a szememet, de mást nem leltem. Na most vissza a főterembe. A kékre kell gurítani a legtetején levő aranygömböt. A piros nem nyerő! Tehát menj fel a piros felőli sínen a csapóajtóig. Onnét ugorj a mintás lapra. Hallhatod, hogy lenyílt a csapóajtó. Ez most nem érdekes. Szedegesd össze a tárgyakat minden honnét, azaz mássz fel a fal felőli kockára. Előbb ugorj a fal felé a párkányra az életért. Vissza, és most nekifutásból a másik (hosszanti oldal felőli) párkányra ugorj kapaszkodva. Menj végig rajta jobbra, ott ugorj a picit lejjebb levő párkányra. Ugrálj a platformokra a tárgyakért, majd vissza, s eggyel feljebb menj. Ugorj a középső nagy tömbhöz. Ha felugrassz a mintás lapra, elindul a golyó lefelé. Tehát oldalszaltóval ugorj fel a lapra, majd vissza, most futás közben kanyarodva ugorj a jobb felé levő csúszdára, (szintén kanyarodva ugrás közben) ess le, majd oldalszaltóval a mintás lapra, majd vissza szaltó. (A két másodpercre lenyíló csapóajtó miatt hagytam abba majd egy évre ezt a szenyát). Ha sikerült, akkor a kék lapra gurul a tömb, s felveheted a másik kapunyitót is. Azért ne törj össze semmit sem. Ha minden sikerült, akkor menj tovább.

Most egy széles nagy kereszt folyósóra érsz. Jobbra kezdjél. A fali karral nyisd az ajtót, s menj be. Jobbra csótányok várnak, tehát ügyesen. A fali résen feljutsz az emeletre. Helyből kapaszkodva ugorj az első, mintás lapra. Húzódzkodj fel, de rögtön ess is le róla, s rohanj az üvegfal réséhez, ahonnét lőj le egy kis szárnyas nyüzügét. Ha sikerült, akkor sem a csótányok nem szabadulnak el, sem az ajtó nem csukódik be előtted. Most már vígan ugrándozz el a két kapcsolóhoz, majd a járaton hagyd el a termet. Először egy hét alatt, most pedig két perces feladat így másodszorra.

Kint vadászd le a gömböket, s irány a másik oldal. Szintén kapunyitás, bemenetel. Itt először balra levő teremben a két macskánál a fali kapcsolót húzd meg. Most a jobb oldalon, az üvegfalon átmenve három kapcsolót lelsz. Ebből kettő aknamezőn van, tehát a harmadikat húzd meg. Ez beindítja a legfelső csapóajtót is. Most az előző teremben a csapóajtókon ugrálj a legtetejéig fel a járatba. Becsapós, mert a legfelső szinten a járat jobbra van, ha háttal ugrálsz. A járaton végigmenve az aknás terem felett találsz egy láthatatlan utat a túloldalra. Ha átmentél, akkor szaladj el a gömböket befoglaló színes lapok sarkán. Vigyázz, az aranyszínt ne érintsd! A gömbök leesnek, az aknák felrobbannak. Ess le, és húzd meg a felszabadult két kapcsolót is.

Most ugrálj megint a csapóajtókon fel, és a harmadikról a fal felőli párkányra. Onnét ugorj az egyik résbe kapaszkodva. Ha látcsővel nézed, rájössz, melyikbe. Mássz le a létrán, és most ugrabugrálj fel a 2. secret-ért. Hmm, érdekes! Menj vissza, és elhagyhatod a termet. A főfolyosó végén négy „úszógumi érintésével működésbe hozhatod a liftet. Bevallom, én összevissza ugráltam, míg fel nem ment. Felkapaszkodva tied jutalmul egy kulcs és egy szobor. Gyere le, ülj fel a szánra és be a kinyílt kapun.

Egy üveglabirintust találsz, ahol felmászva három kapcsolóval addig játssz, míg a négykerekű férget el nem juttatod az utolsó ajtóig, de ne engedd ki. Menj le, lődd le az üvegen keresztül, majd újra vissza fel, és nyisd ki az utolsó ajtót. Így felveheted az ajtónyitó Captain’s eye-t. Ezzel vége is ennek a pályának.

A kulcsos rész mögött kombináld a szobrot a Proton akármivel és használd a kis rakétánál, ezzel megnyílik az út előtted. Most egy kis szellemvasút rész következik. Az egyik bejáratnál egy négypályás termet találsz. Az első akadály, ha átléped a vonalat, két kis féreg. Lődd le őket, az egyik maga után hagyja az ajtónyitó kristályt. Azért persze mindenhol szedd össze a tárgyakat.

A következő teremben gömbök támadnak rád. Megoldása után a következő picit húzós, mert mint a szkarabeuszok, kis piros pöttyök zabálnak fel. Persze csak addig, míg a jobb hátsó sarokban a PIROS csillagot le nem lövöd. A következőnél csótányok vannak, én átrohantam egész a reaktor alkatrészig, majd a beinduló spirálba lépve visszajutottam a szánkóig. Nem igazán tudom leírni, merre is bolyongtam a síneken, de szóval bekeveredtem a majmok termébe.

Ott először is vedd fel a reaktor elemet, majd a következő teremben szorítsd össze a fogaidat és hajrá. Ugorj háttal a lejtőre, onnét kapaszkodva előre fel a platformra. Onnét nekifutásból a két szemben álló csúszdás lejtőre, és ugrálj végig balra. A most következő lapok leszakadnak, tehát helyből balra- hátra- hátra- jobbra, és fel a tömbre. Onnét egy kanyarugrással kapaszkodva az oszlop melletti lapra. Majd a szemközti mászható oszlopra. Ott fel, és csúszásból ugorj a járatba.

Alattad az üveglapok alatt egy kapcsoló, ami eltávolítja a plafon alatti lapot a másik oldalon. Menj végig a járaton és ugorj vissza a stabil központi platformra. Nekifutásból ugorj a felszabadult laphoz. Menj jobbra, és szedd össze a tárgyakat, majd vissza. Nekifutásból ugorj a csúszda túloldalára, és onnét csúszásból a leszakadó lapra. Helyből ugorj fel kapaszkodva a plafonlétrára. Menj végig a járatba, ott húzd meg a kapcsolót, s szabad az út tovább. A síneken szánkózva juss el egy olyan helyre a pálya alján, ahol le tudsz ugratni egy alattad lévő, (semmiből induló) sínre.

Ha beértél a terembe, akkor NE lépd át egyelőre a mintás lapokat, mert itt időfutam kezdődik. Ha akarsz, nézz körül gyalog. Szóval nagy lendülettel, padlógázzal aktiváld az időkapcsolót és hajrá. Ha végigmentél sikeresen, meg ne állj, mert jobbra találod a 3. secret-et, egy szintén ebbe a futamba tartozó rács mögött. Aztán persze vedd fel a reaktor elemet is.

Most menj abba a terembe, ahol a reaktor elemek foglalatai vannak, s helyezd őket a helyükre. Kifelé menet lődd le a gömböt, s ezzel elindul a motoregér a sárga x- re, ami beindít egy liftet a másik helyiségben. Tehát ezt megjegyeztem, a kijáratnál rögtön balra, a kanyarban élesen vissza felfelé, s már ott is vagy. Lépj a mintás lapokra, s várd meg, míg felemel a tetőre. Ott vedd fel a kulcsot, s kapaszkodj a siklóra. Ha megérkeztél, helyezd a kulcsokat a helyükre, ez létesít egy hidat közted, s a középső nagy aula között. Menj végig, a mintás lap átvisz a következő helyszínre, azaz vízbe esel. Ússz át a másik terembe, ott az emeleten tedd a helyükre a secreteket, s vedd fel a mágikus dolgot. A földszinten menj be az ajtón, ott van az egyik űregér mellett. Menj végig, s mikor rálépsz a mintás lapra, ott van a pálya vége.

Csedeg


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.