.....................................................................

Nightmare Castle (Rémálmok kastélya)

Készítő: Peter Tedstone (StormChaser) Website

Letölthető: Innen

Csomagold ki a peter_tedstone_nightmare_castle.zip-et, majd másold a sound-samples-ben levő fájlokat a sound-samples, a wads-nban levőket a graphics-wads, a többit pedig a TRLE főkönyvtárába. Indítsd el a tom2pc.exe-t, hívd be, az Add gombbal, a Karnak.TOM-ot, majd Build All. Ha kész, indíthatod a kalandot.

Story:

Egy sötét éjjelen Lara elindul a Rémálmok kastélyába, mely látszólag csendes, és csak a szellemek lépte és rég halott skót harcosok sírása, valamint a pokol kutyáinak vonyítása hallatszik. Ebben a kastélyban van elrejtve a Félelem Köve.
A Félelem Kövéről egy legenda szól, mely szerint ez a mágikus kristály védelmezi a Félelem bogarait, melyek csak éjszaka éberek. A helyiek szerint a kastélyban "élnek" a Kék Szellemek, akik valaha harcosok voltak, ám miután meghaltak, kihasították nyelvüket, így nem nyugodhatnak. Testük a kastély földjében nyugszik, ezért ott kísértenek némán az örökkévalóságig, őrületet és halált hozva mindazokra, akik megpillantják őket…
Megtalálja Lara a Félelem Kövét, vagy beleőrül ő is a halálos keresésbe? (fordította: Wyc)

 

Review:

Ezen a pályán Larával egy nagyon szép, elhagyatott kastélyban kalandozunk, célunk a Gem of Fear nevű kristály megszerzése.A játékmenet nem túl bonyolult, és abszolút lineáris, eltévedni nem lehet benne. A kastély és környéke szépen kidolgozott, néhol kicsit sötét, de hát éjszaka van. Maga Lara is nagyon jól mutat a feltűzött hajával és a rózsaszín pólójában. Az ellenfelek néhány farkas, denevér, szellem, valamint a TR4 bádoglovagjai beöltöztek valamiféle vörös hajú és szakállú, monoklis lénynek, talán skót vitézek lehettek valaha. Sok tépelődés után kísértetnek fogom nevezni őket, nem túl fantáziadúsan. Nem szeretek ilyen túlvilági alakokkal harcolni, ezért mindig kerestem egy magaslatot, hogy ne érjenek el, és onnan lőttem őket kispisztollyal. Így azonban kicsit sokáig tartott, amíg kimúltak. A bátrabbak biztosan hamarabb végeznek velük. A pályára a zárt kapuk és a továbbhaladáshoz szükséges kapukulcsok megszerzése a jellemző. Fejtörő talán nincs is benne, vagy legalábbis nem túl nehéz, ügyességi feladat akad néhány, és egy időre futás is. Négy titkot találtam, ezek ötletesek: a TR1-TR3 menüjének elemei (CD-lejátszó, szemüveg, útlevél, stopperóra).

Mentések-Savegames:

Leírás:

A pályát vízbe csúszással kezdjük. Másszunk ki, lőjük le a denevéreket. A jobb oldali sziklákra átugorva felvehetjük az első titkot, a CD-lejátszót.

Ússzunk tovább és másszunk ki a vízben lebegő dobozra. Ugorjunk át mindkét partra és vegyük fel a tárgyakat (shotgun lőszer és flare). A víz alatti alagútba nem lehet beúszni.

Ússzunk tovább és másszunk ki a mólóra. A dobozok mögött megtaláljuk a Laser Sight-ot. Ha elindulunk a lépcsőn, szembe jön velünk egy kísértet.

Miután végeztünk vele, menjünk fel a lépcsőn a zárt kapuig. Kulcsot kell szereznünk hozzá, ezért ugorjunk át szembe a várfalra. Jobbra indulva, leghátul találjuk a Gate Key-t. A másik oldalon, a plafonon kapaszkodva eljutunk a hídra, ahol felvehetjük az első Guardian Key-t. Ennek hatására egy szellem aktivizálódik; ugorjunk előle a vízbe, mert a vízben megsemmisül.

Menjünk vissza a lépcsőn a kapuig és menjünk be. A középen lévő építményen találjuk a Shotgun-t, flare-eket és egy kapcsolót, ami a következő helyszín kapuját nyitja. A plafonon kapaszkodva menjünk a kinyílt kapuhoz. Másszunk be, de mindjárt két farkas támad ránk, ezeket intézzük el.

Balra indulva flare-eket találunk. Középen, a rácson haladva ismét egy kísértetbe botlunk. Lőjük le és menjünk be az ajtón. Itt találjuk a második Guardian Key-t és némi crossbow-lőszert.

Most menjünk vissza a kapuhoz és induljunk el jobbra. A falakon ugrálva elérjük a harmadik Guardian Key-t. Vegyük fel, mire szemben feléled egy szellem. Ugorjunk előle a vízbe. Ússzunk a víz másik oldalára, itt egy sötét platformra kimászva lelünk rá egy újabb Gate Key-re.

Menjünk ki a vízből, és a balra lévő mozgatható doboz alatt találjuk a második titkot, a szemüveget.

A vízben középen van egy kis csatorna, ezen úszva induljunk el előre (az ellenkező irányba, mint amerről jöttünk, mert különben a pálya elejére jutunk vissza). Egy vízeséshez érünk. Másszunk ki a vízben lévő sziklára és vegyük fel a flare-eket. (Savegame.2) Ugorjunk át szembe, a vízesés piramisszerű falára és a járható kockákon ugrálva jussunk el a másik oldalon lévő várfalra. Ugorjunk át a kiálló nagy sziklára és miénk a negyedik Guardian Key.

Menjünk a kapuhoz, végezzünk a denevérekkel, majd a dobozokon másszunk feljebb egy emelettel. Itt találjuk a Crossbow-t és a szemben lévő fal mögött az ötödik Guardian Key-t. A másik oldalon egy kiálló sziklán van a harmadik titok, az útlevél. Menjünk vissza kapuig és nyissuk ki.

Menjünk be a kapun, és balra elindulva egy ló szoborral díszített terembe érünk. Mindjárt jön egy kísértet is, végezzünk vele és vegyük fel a hagyatékát, egy Gate Key-t.

Menjünk fel a lépcsőn. A csilláron keresztül jussunk el a középen húzódó vashídra, majd onnan szembe a falhoz, ahol felhasználhatjuk a megszerzett Guardian Key-ket (Savegame.6).

Menjünk be a kinyílt kapun, de vigyázva, mert a falakon elhelyezett méregköpők nehezítik utunkat. Jobb oldalon használjuk a Gate Key-t és másszunk fel a létrán. Induljunk el a folyosón. A közepe felé egy pengés labda zuhan le, kerüljük el (guggolva lehet alatta közlekedni). Jöttünkre a folyosó végén lévő rács kinyílik. Rohanjunk be, majd ugorjunk be a falon lévő jobb oldali lyukba, és engedjük elmenni a tüskés falat. Jöjjünk ki és jussunk el a mozgó kőtömb másik oldalára, innen pedig a kőtömb mögött lévő lyukba, ahol a továbbjutáshoz szükséges ajtónyitó kapcsolót találjuk.

Menjünk tovább a folyosón a kinyílt kapuig, és ugorva kapaszkodjunk meg a túloldali létrán. Gyorsan másszunk fel, mert jöttünkre a tüskés plafon is elindult. A következő teremben cél a lenti medence. Ugráljunk a lejtőkön úgy, hogy a tüskék lehetőleg ne nyársaljanak fel; kicsit oldalazzunk jobbra ugrás közben.

Ússzunk át a víz alatti folyosón, majd másszunk ki a vízben lévő kis építményre. Lőjük le a ránk támadó denevéreket, és induljunk el az egyik úton (mindegy melyiken, ugyanoda vezetnek). Egy tűzcsapdákkal és lengő kalapácsokkal teli terembe érünk. (Savegame.8) Célunk a terem túloldalán lévő Golden Vraeus megszerzése. Ugráljunk át az oszlopokon, a kalapácsokat és a tüzeket elkerülve. A Golden Vraeus-t akkor vegyük fel, amikor a tűz éppen elalszik. Ugorjunk át a szemben lévő kijárathoz. Menjünk fel, nyissuk ki a kaput a kapcsolóval, és visszajutunk a mérgezett nyilakat köpködő folyosóra.

Menjünk vissza a ló szobros terembe, és szerzeményünkkel nyissuk ki a sárkányfejes kaput. Induljunk el a bal oldali folyosón. Egy kis terembe jutunk, ahol medipackot, shotgun-lőszert és egy Gate Key-t találunk. Ez utóbbi felvételekor farkasok támadnak ránk, valamint a folyosón is vár már egy kísértet. Végezzünk mindegyikőjükkel, majd a jobb oldali folyosón lévő kulcslyuknál használjuk a legújabb kulcsunkat. (Bemehetünk a középső folyosókra is, de itt csak két pengés labda lesz a jutalmunk.) Menjünk be az ajtón. (Savegame.10) Mindjárt a lépcső mellett balra találjuk a következő ajtónyitó kapcsolót. A kapu felé futva Lara felnéz: egy tüzekkel körülvett zárt rácsot látunk, ide kell majd eljutnunk. A szobában jobbra van még egy zárt rácsos ajtó, mögötte a Gem of Fear, amiért jöttünk. Ehhez egy újabb Guardian Key szükséges.

Menjünk be a kinyílt folyosón. A jobb oldali nyitott teremben ugorjunk az építményre. Ha szemben állunk a bejárattal, akkor a dobozt jobbra és előre, az építmény sarkába toljuk el. Ennek hatására kinyílik a folyosón szemben lévő rács. Húzzuk meg a kapcsolót, majd gyorsan ugorjunk ki, mert két oldalról beindulnak a tűzfújók.

Menjünk tovább a folyosón. Kinyílt a következő jobb oldali ajtó. Ebben a szobában öt kapcsolót és öt követ találunk. Húzzuk meg az összes kapcsolót, de mindig ugorjunk félre, mert a kövek legurulnak (kivéve az egyiket, ez valószínűleg egy hiba a pályán). Kinyílt a szemben lévő rács. A dobozt toljuk előre, majd be a másik mellé. Ezután a másik dobozt húzzuk az ajtó elé, majd toljuk be az ajtónyílásba, így miénk a következő Gate Key.

Jussunk ki, és a folyosó végén nyissuk ki a nagy rácsos kaput. Vegyük fel a flare-eket, majd ugorjunk a magas oszlop tetejére. A növényzeten kapaszkodjunk le, és vegyük fel a kis medit. Menjünk balra, és a lépcsőzetes platformokon jussunk fel a rácsos ablakhoz. Függeszkedve menjünk a nyitott folyosóra. Itt újabb kísértet támad ránk, végezzünk vele, majd vegyük fel az ablak mögött lévő Gate Key-t. A folyosó végén lévő lépcsők tetején találjuk a negyedik titkot, a stopperórát. (Itt megcsodálhatjuk az ablakból a pálya végét.)

Menjünk le az udvarra és nyissuk ki a kaput. Egy medencéhez érünk. (Savegame.1) Ússzunk le a lyukon, egy sziklákkal és kiszögellésekkel teli vizes medencébe érünk. A kijárat felé vezető csatorna valahol fent helyezkedik el, előbb-utóbb meglesz. Másszunk ki, ahol rögtön három farkas ugrik a nyakunkba, intézzük el őket. Vegyük fel a flare-eket. Feladatunk a kis kert körbeugrálása és a végén a Gate Key felvétele. Másszunk fel a dombon lévő sziklára, majd gyorsan le, hogy a feléledő szellemet a vízben megöljük. (A bejárathoz közelebb lévő sziklára ne másszunk fel, mert ott kifogyhatatlan a szellem-utánpótlás.) Ugorjunk a középső sziklára, majd onnan körbe, egészen a Gate Key-ig, közben lőjük le a denevéreket. A kulcs felvétele után ugorjunk a szemben lévő létrára, de óvatosan, mert alattunk tüskék nőttek. Fent a szegélyen kapaszkodjunk át a másik oldalra és vegyük fel a crossbow-lőszert. Itt egy céllövöldét találunk, lőjük ki a lengő labdát, ami egy rácsos ajtót aktivizál.

Ugorjunk a vízbe és nyissuk ki a kaput. Itt egy kis időre futás következik. Ha rálépünk a deszkaszerű platformra, kinyílik az imént látott rácsos ajtó, de gyorsan kell futni, különben bezáródik.

Húzzuk meg a kapcsolót, de a másik ajtó majd akkor nyílik ki, ha nálunk van a Guardian Key. Az oszlopokon ugrálva, a kalapácsokat és pengéket elkerülve kaparintsuk meg a Guardian Key-t. (Savegame.11) Most menjünk be a másik ajtón. Itt van egy kis folyosó, aminek az egyik végén egy Gate Key, a másik végén a Golden Vraeus, középen pedig egy pengés labda található. Amikor a Golden Vraeus közelébe érünk, mindjárt menjünk ki a folyosóról, mert ott terem egy kísértet, és nekünk esik. Először végezzünk vele, aztán szedjük fel a kulcsokat.

Nyissuk ki a következő kaput. A szobában három nagy kővel és nyársakkal kerülünk szembe. Csússzunk le és ugorjunk a legtávolabbi kővel szemben, majd rögtön jobbra, és hagyjuk el a termet.

Kijutunk a hátsó udvarra. Az oszlopon másszunk vissza a kiinduló ponthoz, és nyissuk ki a jobb oldali kaput. Fussunk be a folyosón, jobbra az ablakban újabb Gate Key-t vehetünk fel. (Savegame.4) Végezzük ki őrét, az utolsó kísértetünket, és a folyosón tovább haladva használjuk a kulcsot. Visszajutunk a hátsó udvarra vezető folyosóhoz. Menjünk a Gem of Fear rejtekhelyéhez, használjuk a Guardian Key-t. Vegyük fel a Gem of Fear-t, de rögtön meneküljünk is, mert sáskák támadnak ránk, tüzek gyúlnak, és rövid időn belül egy pengés labda is elállja a kijáratot. Fussunk tehát ki, rázzuk le a sáskákat. Kapaszkodjunk fel az ajtó melletti oszlopra, és függeszkedve jussunk el az immár tűzmentes és nyitott rácshoz. Másszunk fel, fussunk végig a folyosón, és ugorjunk a tóba. Ússzunk ki a nagykapun, és ezzel véget is ér a pálya.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.