........................................................................

Back to Basics 10 Palaces of Pharaoh Hepatitis  (Hepatitis fáraó palotái)

Készítő: Back to Basics projekt Richard Szydelko (uvavoo)

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Palaces of Pharaoh Hepatitis de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Lara a nagy fáraó, Hepatitis kazamatájába esve találja magát, aki a nagy Hepatitis I fáraó fia (a fiút néha hívják Hepatitis B-nek is). Hepatitis a meg nem haltakon végzett kísérleteket, hogy megtalálja az örök élet titkát. A paloták tele vannak szórva ezekkel a meg nem haltakkal. Az egyetlen lehetőség a menekülésre, ha megtalálod a Nagy Lovas, Sohamelbim (Nevertittes) kristályát, akit azért hívnak így, mert csecsemőkorában nem szoptatták. Csupán egy titok van a pályán.

Review:

Ennek a pályának nem tetszett az első fele, mert túl sötét. Szerencsére, a szint másik fel már sokkal világosabb. A játékmenetet tekintve talán túl egyszerű is. Nekem kicsit "feladathiányosnak" tűnt a szint. Hatalmas termek vannak, ahol viszonylag kevés feladatunk van. Talán többet ki lehetett volna hozni belőle. Érdemes megkeresni az egyetlen secretet az elején, mert a számszeríjjal könnyebb harcolni a csontikkal, mint a Shotgun-al, amit szintén az elején találunk. Nagy ötlet volt, hogy az egyik Gem-et -amiből egyébként hármat kell összegyűjteni -egy szétlőhető tömb mögött találjuk. Egy hiba van talán benne, amikor egy kötéllel "belelengünk" a falba. Ez érdekes volt számomra. Más hibát nem találtam. Összességében könnyű, és rövid szint, ajánlom mindenkinek.

Secret 1:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 1

Gyújtsunk meg egy fáklyát, és nézzünk körbe. Menjünk oda, ahol a csonti fekszik, mert itt fel tudunk mászni. Fent vegyük fel a flare-eket, és haladjunk tovább a barlangba. Kerüljük ki a múmiát, és álljunk meg a nagy lyuk szélén. A lyukban, az egyik oldalon szürke oszlopokat látunk, ahová le tudunk menni anélkül, hogy lecsúsznánk. Az egyik ilyen oszlopról felvehetjük a Shotgun-t. Egy másik oszlopon lőszert látunk, tehát ugorjunk oda, és vegyük fel.

Innen másszunk le ameddig csak tudunk. Az utolsó pont, ami még biztonságos, már a lyuk oldalában van, alattunk pedig a nagy sötétség. Gyújtsunk meg egy újabb fáklyát, és nézzünk le jobbra, így észrevesszük a titkos járatot. Ugorjunk fölé, és mielőtt lecsúsznánk, kapjuk el a peremét. Engedjük el egy pillanatra, majd kapjuk el a járat szélét, majd másszunk be. A járat végén vegyük fel a Crossbow-t / 1.secret /.

Ezután másszunk vissza oda, ahol a Shotgun-lőszer volt, majd nézzünk körbe. A lyuk oldalán végig tudunk ugrálni. Mindig a világosabb, zöld részeket vegyük célba. Néhány ugrás, és pontosan a Crowbar mellé érünk.

Begyűjtése után ugorjunk vissza, és másszunk ki a lyukból. Fent keressük meg a mászható falat, és jussunk fel a csillag foglalatáig. Látni fogunk két „hidat”, aminek a közepén lőszert találunk, valamint szemben, a falban a Golden Star-t. Vigyük a helyére, mire kinyílik a mellettünk lévő ajtó. Bent a lőszerek felszedése után nyomjuk meg a gombot, mire kinyílik a másik ajtó is, valamint pár csonti jelenik meg. Igaz, hogy nálunk van a számszeríj, de robbanófej nincs hozzá, ezért ajánlatos nem leállni harcolni velük. Tehát, menjünk be a most kinyitott ajtón, szedjük fel a lőszereket, majd nyomjuk meg az újabb gombot, mire egy csomó ajtó kinyílik. Gyorsan fussunk ki, másszunk le, és menjünk vissza egészen a pálya legelejére, mert az az ajtó is kinyílt, amit kezdésnél láttunk.

Mikor itt belépünk, megtámadnak a csontik. Forduljunk balra, és fussunk. Egyelőre ne foglalkozzunk a nyitott ajtókkal. A járat végén, az utolsó ajtó balra ki fog nyílni, ha közel megyünk hozzá. Menjünk be, essünk le, és vegyük fel a robbanó lőszert. Keressük meg a mászható falat, amiről egy hátra szaltóval jutunk vissza. Vegyük fel középről a lőszert, és menjünk ki. Forduljunk jobbra, és most már felfegyverezve, menjünk be az összes ajtón. Mindenhol vegyük fel a lőszereket. Ha végeztünk, akkor menjünk arra, ahol az imént vettük fel a robbanó fejeket, de most ne menjünk be, hanem fussunk tovább, és menjünk be jobbról az utolsó ajtón. Szét tudjuk lőni azt a tömböt, amit Lara néz. Menjünk végig az így szabaddá vált járaton, és vegyük fel az 1. Horseman's Gem-et.

Ennek az lesz az eredménye, hogy kinyílik a folyosó végén az ajtó. Menjünk be rajta, majd fussunk fel a lépcsőn. Egy nagy terembe érünk, ahol szellemek jelennek. A játék mutatja, hogy hol van a szobrocska, amivel hatástalanítani tudjuk őket. Gyorsan keressük meg a létrát az egyik falon, másszunk fel, és a szobrocskához rohanva várjuk meg, míg megsemmisülnek a szellemek. Lőjük szét a csontikat. Itt látunk egy ajtót, és mellette három foglalatot. Ide kell majd hozni a Gem-eket. Az ajtótól balra, a lyukból vegyük fel a medit, lőszert, és az újabb Crossbow-t.

Másszunk vissza a terem aljára, és derítsük fel a terepet. Hátul találunk két kúszórést. Ezek egy-egy Gem-hez vezetnek, mindegy, hogy melyikkel kezdünk! (Én a baloldalival kezdtem). Tehát menjünk a bal oldaliba. Mászás közben szkarabeuszok jelennek meg, ezért, a lőszert egyelőre hagyjuk ott. Álljunk fel, átérünk, és fussunk el a kúszórés szájától, mire a bogarak eltűnnek. Most másszunk vissza a lőszert, majd derítsük fel az új termet. Az egyik oszlop oldalán létra van, amin másszunk fel. Nincs más dolgunk, mint körbeugrálni a falon lévő kis platformokon, egészen a járatig. Itt bemenve lőjük le a csontit, és vegyük fel a medit, majd haladjunk tovább. Kiérve lőjük szét az újabb csontit, és nyomjuk meg a kapcsolót. A játék mutatja, hogy egy lap felemelkedik a padlóról. Menjünk vissza a már ismert útvonalon, egészen addig, amíg rá nem tudunk ugrani az imént felemelt lapra. Innen egy szinttel feljebb tudunk kapaszkodni. Ismét induljunk el körbe. Egészen addig ugráljunk, amíg csak a központi oszlop oldalán meg nem látjuk a létrát. Ugorjunk oda, vegyük fel a nagymedit, és másszunk fel. Fent először szedjük fel a lőszert, majd ugorjunk át a szemben lévő platformra. Itt medit, és egy újabb Crossbow-t vehetünk fel.

Ugorjunk vissza. Két oldalon két kapcsolót látunk, amikhez a kötelek segítségével jussunk el, és nyomjuk is meg mindkettő. Látni fogjuk, hogy kinyílt lent a nagy ajtó. Másszunk le a terem aljára, majd menjünk be a nyitott ajtón, ahol vegyük fel a 2. Horseman's Gem-et.

Fussunk vissza, és távozzunk a kúszórésen keresztül. Sajnos, megint jönnek a bogarak, ezeket próbáljuk meg valahogy lerázni, majd kint menjünk a másik kúszóréshez, és haladjunk át rajta. Most nem tudunk semmit sem csinálni a bogarakkal, próbáljunk minél kevesebbet sérülni. A kúszórésből kiérve egy kis terembe érünk, aminek a sarkában lőszert találunk. Ezt vegyük fel, majd haladjunk tovább. A következő szoba közepén látunk két kart. Váltsuk át az egyiket, majd gyorsan ugorjunk félre a tüskés golyó elől. Lőjük le a csontikat, majd fussunk arra, amerről a golyó jött. Nyitva van az ajtó, ami mögött nyomjuk meg a kapcsolót. Látni fogjuk, hogy egy lap felemelkedik.

Menjünk ki, váltsuk át a másik kart is, de vigyázzunk, mert megint jön egy golyó! Lőjük le az újabb csontikat, és sétáljunk be a most kinyitott ajtón, ahol egy újabb gombot találunk, tehát nyomjuk meg, mire egy másik lap is felemelkedik. Na most, az egyik lap, ami felemelkedett, a feljutáshoz kell majd, de a másik segítségével egy sötét kúszórésbe tudunk felmászni, ahol egy kart találunk. Ha átváltjuk, akkor egy kötél ereszkedik le a másik felemelt lap felett. Ugráljunk oda, és a kötélen lengve jussunk fel. Itt van az a dolog, ami nekem nem tetszett ezen a pályán, ugyanis „belelengünk” a falba! Szóval, ha feljutottunk, akkor váltsuk át az itt talált kart, mire kinyílik lent az ajtó. Jussunk le, menjünk be az ajtón, és a járat végén vegyük fel a 3. Horseman's Gem-et.

Most már elhagyhatjuk a termet. A kúszórésen keresztül vissza abba a terembe, ahonnan a két kúszójárat nyílik. Másszunk fel az ajtóhoz, ami a mellett a három foglalatot láttuk, és tegyük bele a tárgyakat. Kinyílt az ajtó, menjünk be. Fussunk fel a lépcsőn, és kiérve vegyük fel a tömbről a Horseman's Gem-et, és vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Pseudo Tomb

 

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.