........................................................................

Back to Basics 12 Quest for the Golden Beetle (Az aranybogár felkutatása)

Készítő: Back to Basics projekt Terry Barrett (dhama)

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Quest for the Golden Beetle de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Mostanra Lara már szörnyen felhúzta magát azon, hogy amatőr pályakészítők látszólag úgy gondolják, tudják, hogy mi is a legjobb neki. Neki más ötletei vannak. Lara "noclip"-módba kapcsol, és egyenesen kisétál a páylámról, egy falon át, de akaratlanul is egy másik pályán köt ki, amit közvetlenül emellé építettem. Azonban a pálya script-jében ki van kapcsolva a "noclip", és így kénytelen kibírni egy újabb utálatos pályát...(fordította: Lacek)

Review:

Felüdülés volt egy ilyen könnyű pályával játszani annyi nehéz szint után. Célunk, hogy megszerezzük a Mechanikus Szkarabeuszt, amit csak a végén vehetünk fel. Ebben nem is akadályoz szinte semmi, csak néhány múmia. Harcos csontikkal is csak akkor találkozunk, ha szétlőjük a pálya vége felé a medence mellett a négy vázát. A technikai részek is sokkal egyszerűbben, mint azt első látásra gondolnánk. A pálya négy titka is szinte az utunkba esik, viszont nem értettem, hogy a Hathor Effigy-t miért számolta secretnek, mert ez a tárgy kell, a pálya teljesítéshez, ezzel szemben a Grenade Gun-t nem számolta annak. Összhatásában egy könnyű szint, átlagos textúrával. (Sonyx)

Secret 1-2-3-4:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 4

Induljunk el egyenesen, és mindjárt a sarkon jobbra fordulva felvehetjük a Shotgun-t / 1.secret /.

A teremben találunk egy ferde oszlopot, amin tűzköpő van, ezt kell kicseleznünk. Kapaszkodjuk fel ennek az oszlopnak a BAL oldalára. Fontos, hogy a bal oldalán legyünk, különben nem tudjuk majd elkapni szembe a rés. Tehát, mikor a tűzköpő kihagy, akkor egy nekifutásos ugrással kapjuk el szemben a rést, majd oldalazzunk jobbra egészen addig, amíg fel nem tudunk kapaszkodni. Az előbbi rés fölött nem sokkal van egy másik rés, tehát, most azon kell visszafelé haladnunk. Ez elvezet egy kapcsolóig, amit nyomjunk meg.

Kinyílt az az ajtó, amit az előbb láttunk fent, miután végigcsimpaszkodtunk az első résen. A második résen visszafelé haladva jussunk el az ajtóig, de még NE menjünk be rajta. Innen fentről vizsgáljuk meg a szobát. Lent látunk három csúszós oszlopot. Az első oszlop oldalán, a tűzköpőssel szembe láttunk egy létrát, de ezt nem kell használnunk, van egyszerűbb megoldás is. Nos tehát, mielőtt az ajtó elé ugranánk, nézzünk le. A második csúszós oszlopra innen könnyűszerrel átjuthatunk, még ugrani sem kell, csak futásból leesni, így pontosan arra érkezünk. Mielőtt leesnénk, ugorjunk a másik oszlopra, majd innen még egy ugrás, és el tudjuk kapni a magasabban lévő peremet. Húzódzkodjunk fel, forduljunk meg. Egy nekifutásos ugrással kapjuk el szemben az alsó peremet. Kapaszkodjunk fel, és lőjük szét a vázát, majd vegyük fel belőle a Hathor Effigy-t / 2.secret /. Nem tudom, hogy ezt miért számolja secretnek, mert ez a tárgy elengedhetetlen a pálya teljesítéséhez.

Nna, de mindegy, az ismert útvonalon jussunk el a kinyitott ajtóig, és csúszunk le a mögötte lévő csúszdán úgy, hogy lehetőleg valamelyik szélére irányítsuk Lara-t, mert a csúszda alján egy időzített tűzköpő van, és mikor kihagy, akkor kell átugranunk. Könnyebb a feladat, ha a csúszda szélén vagyunk. A következő teremben látunk egy járatot balra. Vegyük fel előle a lőszert, de felmennünk nem kell, mert az csak az előző terembe vezet vissza. Találunk még itt egy mozgatható oszlopot, amit a földön lévő lyuk melletti mintás lapra kell eljuttatnunk. Közben egy múmia ténfereg arra, de ne foglalkozzunk vele. Ha a lapra toltuk az oszlopot, akkor essünk a lyukba. Megtaláljuk azt az ajtót, amit az előbb nyitottunk ki az oszloppal. Essünk le, majd mielőtt úszni mennénk, vegyük fel a Lasersight-ot.

Ússzunk végig a járaton. Egy nagy, medencés terembe érünk, ahol először vegyük fel a vízből a Crowbar-t, majd másszunk ki a bokáig érő vízbe. A szoba egyik sarkában látunk egy vázát, amit lőjünk szét.

Ez alaposan megváltoztatja az alaprajzot. Keressük meg a létrát, és másszunk fel. Van szemben egy kapcsoló, valamint, egy lyuk előtte. Mikor a tűzköpő kihagy, akkor essünk a lyukba, és vegyük fel a lőszert, és a Revolver-t / 3.secret /.

Mikor a tűzköpő kihagy, akkor másszunk ki, és nyomjuk meg a kapcsolót. Jussunk vissza, és menjünk be a balra lévő ajtón, amit most nyitottunk ki. Az új teremben menjünk hátra, és a hatalmas vázát szétlőve vegyük fel az Ornate Handle-t.

Ezután, az oszlopok segítségével ugráljunk egyre magasabbra egészen addig, amíg egy kis kiszögelésre nem érünk. Itt forduljunk meg, és nézzünk szét. Látunk szemben egy ajtót, valamint, az ajtó, és Lara között, egy plafonról lenyúló oszlopot, aminek mind a négy oldala mászható. Kapjuk el, majd oldalazzunk valamelyik irányba. A lényeg, hogy az oszlop túloldalára kerüljünk, ahol feljebb tudunk mászni. Ugorjunk egy hátra szaltót úgy, hogy közben fordulunk 180 fokot, és kapjuk el a kis beugró peremét, ahol egy kapcsolót találunk. Nyomjuk meg, és kinyílik az ajtó. Megint kapjuk el a kapcsoló beugrójának peremét, engedjük el, és kapjuk el a rést kicsit lentebb. Oldalazzunk balra, és húzódzkodjunk fel a most kinyitott ajtónyílásba. A következő kis teremben látunk két oszlopot, és rajtuk egy-egy tárggyal, amiket tűzköpők védenek. A jobb oldali kis dombról mindkettőre fel tudunk jutni. Mindkettőnél ugyanazt a technikát kell használni, miszerint kapjuk el az oszlop peremét, és mikor a tűköpő kihagy, akkor húzódzkodjunk fel, és szedjük fel a Pharos Pillar-t, majd a másik oszlopról a Pharos Knot-ot. Közben egy múmia idegesít minket, őt akár bele is lőhetjük a terem sarkában lévő lyukba, de ki is cselezhetjük.

Szóval, ha megvan mindkét tárgy, akkor tegyük őket a foglalatokba, amiket itt meg is találunk. Kinyílt a domb tetején az ajtó. Menjünk be rajta, és fussunk végig a járaton, mert a nyomunkban egy szellem lohol. A következő teremben gyorsan nézzünk szét, mert egy oszlop tetején meglátjuk a szobrocskát, amivel hatástalanítani tudjuk. Ezen oszlop előtt lévő csúszós részre ugorjunk háttal, majd mielőtt leesnénk, ugorjunk a szobrocska mellé. Fontos, hogy nem szabad kapaszkodni, csak simán ugorjunk, különben nem tudunk felmenni. Miután kimúlt a szellem, forduljunk meg, és nézzünk körbe. A távolban egy kapcsolót látunk, és tőlünk nem messze, egy oszlop tetején lőszert.

Először ide jussunk el. Mielőtt felvennénk a muníciót, a játék mutatja, hogy van még egy kapcsoló a másik felett, valamit egy zárt ajtó. Folytassuk utunkat, az alsó kapcsoló felé, mivel a felsőhöz még nem tudunk eljutni. Nyomjuk meg, majd térjünk vissza arra az oszlopra, ahol a kis szobrocska van, mert leereszkedett egy kötél, és a segítségével eljutunk a szemben lévő kis kiszögelésre. Innen ugorjunk a magasabban lévő platformra, majd tovább, immár a felső kapcsoló irányába. Közvetlen előttünk van egy csúszós rész, erre kell ráugranunk, és mielőtt leesnénk, hátra szaltó, és egy magasabb platformra érünk. A kiszögeléseken ugrálva jussunk el a kapcsolóig, nyomjuk meg, és kinyílik fent az ajtó. Ugráljunk el oda, és lépjünk be rajta. Ez első forduló után észreveszünk jobbról fent egy kúszórést, ahová másszunk be. Gyújtsunk meg egy flare-t, majd a túloldalon leesve illesszük össze a Hathor Effigy-t, és az Ornate Handle-t, majd az így kapott tárgyat tegyük a tartóba, mire kinyílik balról az ajtó. Menjünk be rajt, és vegyük ki a falból a Golden Star-t.

Jussunk vissza a járatba, és folytassuk utunkat. A következő terem közepén egy nagy medence van, aminek a sarkán négy váza. Ezeket nem kell szétlőni, mert csak csontik vannak bennük. Inkább essünk a vízbe, és ússzunk be a járaton. Úszás közben egyszer csak egy tüskés golyó esik le mögöttünk. Nem kell félni, nem esik ránk. Egyébként, ez nyitott ki egy ajtót az előző szobában. A golyó miatt visszafelé nem tudunk úszni, ezért haladjunk tovább. A járat végén másszunk ki, majd álljunk meg egy pillanatra. A partról látszik a színes csont, ami a víz alján van. Kombináljuk a Revolver-t a Lasersight-al, és adjunk le célzott lövést a csontra. Ennek hatására kinyílik a víz fölött az ajtó, és felvehetjük a Grenade Gunt-t, valamint, némi töltényt hozzá.

Most már átválthatjuk a kart, mire kinyílik mellette az ajtó, mi pedig lépjünk a járatba. Fussunk végig rajta, és egy szakadék szélére érünk. Ugorjunk át a szemben lévő kiszögelésre, majd a másikra, innen pedig a járatba. Menjünk végig rajta, és egy csúszás után visszajutunk a vízbe, de most már a tüskés golyó másik oldalára, így vissza tudunk menni a medencés terembe, ahol menjünk be a nyitott ajtón. Szemben már láthatjuk is a gyémántot, amihez el kell jutni. Most azonban, álljunk háttal a szakadéknak, és kapjuk el a peremet. Másszunk lejjebb a létrán, majd, mikor az alján vagyunk, engedjük el, és kapjuk el a beugró peremét. Húzódzkodjunk fel, és váltsuk át a kart. Ezután, megint álljunk háttal a szakadéknak, kapjuk el a peremet, engedjük el, és egy csúszós részre esünk. Egyből ugorjunk hátra, és a középső, stabil oszlopon landolunk. Nézzünk balra, majd adjunk le célzott lövést a kis beugróban lévő vázára. Ugorjunk is át oda, és vegyük fel a lőszert / 4.secret /. Ugorjunk vissza az oszlopra, majd lőjük ki a másik vázát is, mire kinyílik egy ajtó.

Ugorjunk át szembe a karhoz, amit váltsunk át. Álljunk háttal a szakadéknak, kapjuk el a kapcsoló beugrójának peremét, essünk le, és menjünk a létrához. Mászás közben látunk a falon, a létra két oldalán, magasabban, két mintás lapot. Ha odaérünk, akkor álljunk meg, és ugorjunk hátra. Végre, eljutottunk a Horseman's Gem-hez, amit vegyünk le az oszlopról.

Menjünk vissza a létrához, és másszunk feljebb. Fent ugorjunk hátra, az újabb beugróba. Két oldalról látunk két hatalmas fejet, amiknek a szájából Tűz csap ki. Ugorjunk át a jobb oldalihoz. A peremen oldalazva nem kell törődnünk azzal, hogy mikor hagy ki a tűzköpő, hiszen, itt nem ér el. Tehát, oldalazzunk a másik oldalra, és vegyük fel a medit. Most pedig, álljunk közvetlen a fal mellé, mert csak így tudunk nekifutni, így tudunk átjutni a másik fejhez. Itt szintén oldalazzunk a peremen, majd húzódzkodjunk fel, ha elhagytuk a tüzes szájat.

A beugróba, ahonnan indultunk, nem tudunk közvetlenül visszaugrani, ezért kapjuk el a rést, oldalazzunk balra, és húzódzkodjunk fel, de vigyázzunk, mert tüskék repkednek! Kapjuk el a fekete részt a plafonon, majd jussunk át szembe. Essünk le, majd még lejjebb, és visszajutottunk a medencés szobába. Forduljunk jobbra, és keressük meg az ajtó közelében a foglalatot, amibe tegyük bele a Gem-et, mire az ajtó kinyílik. Menjünk be rajta, és álljunk meg a kis medence partján. Mielőtt belesnénk, vegyük elő a Revolver-t, és adjunk le a célzott lövést a medence fenekén lévő színes csontra. Essünk a vízbe, és másszunk ki balról. A játék mutatni fogja a következő termet, aminek a tetejére kell feljutni. Álljunk háttal az első csúszós résznek, és ugorjunk egy hátra szaltót, majd folyamatosan ugrálva jussunk el egészen a kapcsolóig.

Váltsuk át. Mielőtt visszaesnénk a vízbe, nézzünk jobbra, és meglátjuk azt az ajtót, amit a csont szétlövésével nyitottunk ki. Egyből odaugrani nem tudunk, ezért, álljunk neki háttal, kapjuk el a peremet, engedjük el, majd kapjuk el a csúszós rész peremét. Erre felkapaszkodva egyből ugorjunk hátra, és már a nyitott ajtó mögött is vagyunk. Vegyük fel a medit, majd essünk a vízbe, és menjünk vissza a medencés terembe, ahol már nyitva van szemben az ajtó. Mikor belépünk, az ajtó becsukódik mögöttünk. Forduljunk jobbra, és fussunk. Fontos, hogy ne próbáljuk meg kikerülni a tüskés lyukat, hanem ugorjuk át, mert különben eltaposnak a potyogó tüskés golyók. Menjünk az oszlophoz, és vegyük le róla a Mechanical Scarab With Key-t.

Forduljunk meg, cselezzük ki, vagy lőjük le a múmiákat, menjünk a szemben lévő foglalathoz, tegyük bele a csillagot, mire kinyílik mellettünk az ajtó. Menjünk be, és lecsúszva vége a pályának.  

Sonyx

A következő pálya: Rapid Fall

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.