........................................................................

Back to Basics 13 Rapid Fall (Gyors vízbeömlés)

Készítő: Back to Basics projekt Ian Smith (Marksdad) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Rapid Fall de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Larának fel kell derítenie egyföldalatti sírt Kr.e. 987-ből, ami Baalbek közelében, Libanonban található. 1996-ban a Mid Eastern Electric S.A. nevű cég szerződésben vállalta, hogy kiépít egy vizierőmű rendszert a központi körzetek részére (és főként Beirutnak). Azonban a hibás  trigonometriai számításoknak köszönhetően a vízellátó vezeték előkészítő munkálatai során, felfedezték, hogy a porózus földtani kőzetrétegek miatt a sírt fokozatosan elönti a víz. Larát kérték fel, hogy tárja fel és távolítsa el a Kék Gyémántot a sírból, mielőtt a víz elárasztja, és az ékkő örökre elveszik. (fordította:Lacek)

Review:

Ez a pálya tetszett a legkevésbé eddig. Nem kell semmilyen tárgyat megszerezni, csak szobáról-szobára haladva végigmenni. Mindegyikben egy-egy feladatot kell végrehajtani, amik nem túl nehezek. Van ugyan két időre úszás, de ezek sem okoznak különösebb gondot. Talán több pickup-ot lehetett volna elhelyezni, mert néhány medin kívül nem tudunk több tárgyat felvenni. A végén, a csontikat ki kell cselezni, mivel fegyverünk nincs ellenük. Egy pozitívumot azonban meg lehet említeni, a "mintás" szobát, ahol alul és felül különböző emblémák díszítik a termet, és ez határozza meg, hogy hova kell tolni a mozgatható oszlopot. A játék ugyan mutatja, de ötlet eredeti. Egy secret van a szinten, egy kismedi. Az egyszerű játékmenet miatt főleg kezdőknek ajánlom. (Sonyx)

Secret:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 1

Kezdéskor a vízben landolunk, és a játék megmutatja a plafonon a nyílás, ahová majd el kell jutnunk. Ez csak a játék legvégén lesz lehetséges. Most azonban, másszunk ki a vízből a baloldalon. Látunk balról egy zárt ajtót, és jobbról egy kis vízesést. Ezen vízesés mögött van egy kúszójárat, amin menjünk végig. Másszunk fel a falon, és lépjünk rá a mintás lapra. Most menjünk vissza az előző terembe, és az imént látott ajtót nyitva találjuk, lépjünk be. Fussunk át szembe, az oszlopok között, és másszunk fel arra a kis oszlopra, aminek az egyik oldala ferde. Egy ügyesen kivitelezett nekifutásos ugrással kapjuk el a tető peremét. Oldalazzunk balra egészen addig, amíg el nem érjük –balról számolva –a második oszlopot. Itt húzódzkodjunk fel, és mielőtt leesnénk, ugorjunk egy hátra szaltót. Egy nekifutásos ugrással ugorjunk a tetőre úgy, hogy a csúszós részen túlra érkezzünk, így nem esünk vissza a földre. A tetőben van egy kis üreg, benne egy kapcsoló, amit váltsunk át. Ugorjunk ki az üregből, és mielőtt elhagynánk a termet, ugorjunk az oszlopon lévő nagymedi mellé, és vegyük fel.

Menjünk arra, amerről jöttünk. A kezdő teremben nyitva találjuk a vízben az ajtót. Ússzunk be rajta. A sodrás tovább visz, tehát visszamenni már nem tudunk. Essünk le nyugodtan, úgyis egy medencébe érkezünk. Találunk a víz alatt egy ajtót, valamint, egy víz alatti járatot vele szemben. Javaslom, hogy most mentsünk, mert egy időre úszás jön. Tehát, ússzunk be a járatba, majd tovább, a kis résen.

Oszlopok közé érkezünk, ahol érdemes fent átúszni közöttük, úgy egyszerűbb. Lentebb nem mindig megy, mert van, hogy Lara megáll, mintha egy láthatatlan akadályba ütközne. Szóval, ha átküzdöttük magunkat az oszlopok között, akkor egy elágazáshoz érünk. Jobbról, egy kis teremben látunk egy víz alatti ajtót, ezt jegyezzük meg, majd ezen kell beúszni. Balról viszont két kőépítmény találunk. Ússzunk be a bal oldaliba, ahol látunk egy mintás lapot a földön. Tempózzunk közvetlen fölé, majd hagyjuk el a kőépítményt. Az itt található medit egyelőre ne vegyük fel, mert nincs rá idő, majd visszajövünk érte.

Amikor kiúszunk az építményből, akkor forduljunk balra, és ússzunk be a másikba is. Itt egy ugyanolyan mintás lapot látunk, mint az előzőben, és ugyanúgy is kell eljárnunk. Ha föléúsztunk, gyorsan forduljunk meg, és siessünk az imént látott ajtó felé, mert nyitva van. Ha nem sikerül beúszni, tehát becsukódik az orrunk előtt, akkor szinte biztos, hogy fulladás lesz a vége. Haladjunk végig az új járaton, majd kimászva váltsuk át a kart. Essünk a vízbe, menjünk el a kismediért, amit az előbb ott hagytunk, jussunk át megint az oszlopok között. Abban a teremben, ahol a nagy vízesés van, most már nyitva van a víz alatt az ajtó, tehát, haladjunk át rajta. A következő teremben, még a vízben, egy zárt ajtót látunk, ezt kell kinyitnunk. Másszunk ki a vízből, és álljunk a mintás lapok szélére.

Nem mindegy, hogy melyikre ugrunk rám, mert a lapok nagy része csak álca, és nem stabil lap. Ha egy ilyenre próbálunk ugrani, akkor egy mérgező medencébe kötünk ki. Szerencsére, nem kell kitapasztalni, hogy melyik valódi, és melyik nem. Vegyük elő a távcsövet, és világítsuk meg vele a szemben lévő falat. Három ábrát látunk egy más fölött. Ezeket az ábrákat kell megkeresni a padlón, ezek a stabil lapok. Tehát, lépjünk az elsőre, utána ugorjunk a másodikra, majd a harmadikra. Gyújtsunk meg egy flare-t. Na most, a falon lévő ábrák mellett látunk egy magasabban lévő lapot. Erre ugorjunk rá, majd gyorsan forduljunk meg, álljunk szembe a mintás lapokkal. Bátran hajtsunk végre egy nekifutásos ugrást úgy, hogy a végén kapaszkodunk, így az egyik stabil lap szélét el tudjuk kapni. Húzódzkodjunk fel, és egy újabb nekifutásos ugrással jussunk el a vízbe, és ússzunk be a nyitott ajtón. Gyorsnak kell lennünk, mert időre megy! Ismét elkap a sodrás. Látni fogunk egy bejátszást, aminél nem árt figyelni, mert a játék mutatja, hogy melyik mintás lap alá kell tolni a mozgatható oszlopot! Ha viszont nem figyeltük meg, az se gond. Tehát, minták vannak a padlón, és a plafonon is. Egy kivételével, a padlón lévő minta különbözik a felette lévő mintától. Ez az egy kivétel, egy arc, tehát, ugyanaz a minta van fölötte. Erre kell tolnunk a mozgatható oszlopot. Nos tehát, húzzuk ki az oszlopot, háromegységnyit, majd toljuk a fal felé egy egységnyit, és az ajtó kinyílik.

Egy hatalmas terembe érünk, aminek az alján víz van, essünk bele. Közben két csúszós oszlopot is érintünk, és az egyiken egy nagymedi van, de ezt nem tudjuk felvenni. A bejárattól jobbra tudunk kimászni a vízből, egy létra elé Másszunk fel rajta, majd mikor Lara keze a harmadik fokon van –felülről számítva -, akkor ugorjunk hátra úgy, hogy közben fordulunk a levegőben 180 fokot, majd kapjuk el a csúszós rész peremét. Húzódzkodjunk fel, majd, mielőtt leesnénk, ugorjunk, és kapjuk el a plafont. Csimpaszkodjunk végig rajta, az újabb csúszós oszlop fölé, majd essünk le. Csúszás közben ugorjunk, és kapjuk el szemben a mászható falat. Oldalazzunk teljesen balra, majd másszunk lejjebb, közvetlen a víz fölé. Ugorjunk egyet hátra, és egy kis, csúszós oszlopra érkezünk, amiről ugorjunk tovább, a másikra.

Mielőtt a vízbe esnénk, megint ugorjunk, és irányítsuk a levegőben Lara-t jobbra úgy, hogy a stabil oszlopra érkezzünk. Egy pillanatra sem állhatunk meg, mert fentről egy tüskés golyó érkezik, tehát ugorjunk a csúszós rész fel, és kapjuk el a peremét. Látunk egy kötelet is, de először oldalazzunk balra, majd húzódzkodjunk fel a szélén. Innen nem fogunk a vízbe esni. Forduljunk meg, és nézzünk szét. Látunk egy magasabban lévő oszlopot, rajta egy medivel, és előtte egy csúszós oszlopot, amire ugorjunk rá, majd innen tovább, a kismedi mellé, amit vegyünk fel / 1.secret /

Essünk a vízbe, majd a már ismert útvonalon haladjunk végig. Azon az oszlopon, amiről az előbb gyorsan elugrottunk, most már megállhatunk, mert nem fog még egy tüskés golyó jönni. Innen ugorjunk a csúszós részre, majd kapjuk el a kötelet, és lengjünk a kapcsolóhoz. Váltsuk át, mire kinyílik az ajtó a víz alatt. Ússzunk be rajta.

A követkő ajtó kinyílik, mikor közel megyünk hozzá. Látni fogunk egy bejátszást, ami azt mutatja, hogy elöntötte a víz azt a termet, ahol kezdtünk. Most azonban, haladjunk tovább. Miközben felfelé futunk az emelkedőn, a kamera vált, és az előtérbe egy kúszórés kerül, ahová minél hamarabb be kell jutnunk, mert egy tüskés golyó érkezik fentről. Közben megjelenik egy harcos csonti, őt cselezzük ki. Ha elzúgott mögöttünk a golyó, akkor másszunk vissza, és folytassuk utunkat. Újabb csontik jelennek meg, akiket kerüljünk ki. Álljunk meg a szakadék szélén, és kapjuk el a plafont. Fontos megállni, mert nekifutásból nem fog menni!

Csimpaszkodjunk rajta végig, majd engedjük el, és kapjuk el a csúszós rész peremét. Húzódzkodjunk fel, és elkezdünk lefelé csúszni. Csúszás közben ugorjunk, és nyomjuk meg az "End" gombot, így háttal fogunk lefelé csúszni. Ha leérünk, akkor kapjuk el a peremet, engedjük el, majd kapjuk el a lentebb lévő járat peremét, ahová gyorsan kapaszkodjunk fel, mert egy tüskés golyó érkezik. Másszunk végig a járaton, és essünk a vízbe. Ússzunk végig a járaton, é a kezdő terembe érkezünk.

Keressük meg a plafonon a lyukat, és tempózzunk fel rajta. Fent másszunk ki a vízből. Mikor odalépünk a kristályhoz, akkor vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Skellycombs

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.