.....................................................................

Back to Basics 15 The Origins (A Kezdetek)

Készítő: Back to Basics projekt Monika Pawlus  (Miss Kroft) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: The Origins de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Az Egyiptomban történt bajok után, amikor Seth-et bezárták és Von Croy meghalt, Lara úgy döntött, hogy visszatér az Alexandria parjainál található régi katakombákba, hogy újra egy kis ősi levegőt szívjon; ezúttal szórakozásképpen, kikapcsolódni és élvezni légkört. Tarts Larával a kirándulásra; vissza a kezdetekhez. (fordította: Lacek)

Review:

Ennek a pályának az elején kapásból elakadtam. Nem gondoltam, hogy még mielőtt bemennénk a palotába, fel lehet mászni a sziklákra. Mint később tapasztaltam, nem ez volt az egyetlen nehézség a szinten. Precízen kivitelezett ugrások, és rengeteg csapda jellemzi a Catacombs Project eme gyöngyszemét. Sajnos, néhány helyen mindenképpen sérülünk, de találunk annyi medit, hogy kitartson a pálya végéig. Fegyvert is találunk bőven, a Revolver-t, és a Grenade Gun-t kétszer is felvehetjük, bár nincs szükség rá. A Shotgun-t viszont nem rakta bele az author, de lőszert találunk hozzá. Egy titkot fedezhetünk fel a szinten, az egyik gránátvetőt, ami egy vázában lapul.   (Sonyx)

Secret:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 1

A kamera szemből mutatja Lara-t. Ebből a kameraállásból nézve jobb oldalról, a sarokban találunk egy pontot, amiről nem csúszunk vissza. Innen kapaszkodjunk fel a magasabban lévő peremre. Fent menjünk a bal oldali sarokba, és egy helyből előre ugrással kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk át a másik oldalra. Ott leesve, szintén balra, találunk egy kúszórést, amibe másszunk be. Az itt található mozgatható oszlopot húzzuk egyel kijjebb, majd menjünk vissza, és essünk le oda, ahol kezdtünk.

Most már bemehetünk a palotába. A központi teremből négy járat nyílik: kettő balra, egy szemben, és egy jobbra. Most menjünk a jobb oldaliba. A bejáratnál tüskés csapda van, ezt ugorjuk át. Keresztbe egy járatot látunk, ahol NE essünk le, és mentsünk. Szemben van egy csúszós rész, erre ugorjunk rá, majd mielőtt leesnénk a járatba, ugorjunk egy hátra szaltót. Így elindítjuk a tüskés golyót. Na most, a járat végén balra van egy beugró, ami egy kapcsolót rejt, jobbra pedig egy zárt ajtó. Várjuk meg, amíg a golyó elhalad előttünk, majd essünk a járatba, és gyorsan fussunk balra, majd ugorjunk a beugróba, mielőtt a golyó visszaér. Nyomjuk meg a kapcsolót, ez nyitja a túl oldalt az ajtót. Megint várjuk meg a golyót, majd ha elhalad, akkor siessünk vissza. Nem tudunk egyből az ajtóhoz menni, ezért ugorjunk a beugróba, ahonnan indultunk, várjuk meg a golyót, majd ha elhaladt, akkor essünk le, fussunk jobbra, és ugorjunk be a nyitott ajtón.

Másszunk fel szemben a létrán. Egy újabb járatba érünk, ahol forduljunk balra. Itt látjuk azt az oszlopot, amit az előbb húztunk ki, szabaddá téve így egy kapcsolót, amit nyomjunk meg. Forduljunk meg, és szembe kinyílik egy ajtó. Bent, szemben lőjük szét a két vázát, mert az egyikben lőszer van, a másikban a Lasersight.

Ezután menjünk be a bal oldali nyíláson, de vigyázzunk a csapdával! Lőjük szét balra a vázát, mert benne van a Revolver.

Ugorjunk át szembe, lőjük ki az oszlopon a vázát, és vegyük fel a Pharos Knot-ot.

Most már leeshetünk a központi terembe. Most menjünk a bal sarokban lévő járatba. Fussunk addig, amíg egy kis medencéhez nem érünk (közben csonti!). Kombináljuk a Revolver-t, és a lézert, majd adjunk le célzott lövést a medencében látható vázára, mert benne van a Pharos Pillar. Közben megjelenik egy szellem. Gyorsan menjünk ki a vízből, és fussunk tovább, majd az első adandó alkalommal forduljunk jobbra, a lila szoba felé. Ide bemenve balról meg is találjuk a Pillar foglalatát, tegyük bele a tárgyat.

A játék mutatni fogja, hogy ebben a teremben, a medence előtt tüskék csapnak ki. Ezen kell átvergődni magunkat, mindenképpen sérülni fogunk. A vízben találjuk meg a szobrocskát, amivel hatástalaníthatjuk a szellemet. Ha kimúlt, akkor menjünk vissza a partra, és adjunk le célzott lövést a szobrocska mögött lévő vázára, majd vegyük fel belőle a Horseman's Gem-et.

Menjünk ki a vízből, jussunk át a tüskéken. Balra, a sarokban látunk egy kúszójáratot, ide kapaszkodjunk fel. Fent mindjárt szemben látunk is egy nyílást, de ide NE esünk le, mert ez csak egy csapda, inkább haladjunk tovább. A járat végén forduljunk meg, és ereszkedjünk le háttal. Mikor leesünk a csúszós részre, akkor ugorjunk egy hátra szaltót úgy, hogy közben fordulunk 180 fokot, és kapjuk el a tömb peremét. Váltsuk át a kart, nézzük végig a bejátszást, mert mutatni fogja, hogy hova kell menni, hol emeltünk ki két tömböt a falból. Egy nekifutásos ugrással megint kapjuk el a kúszórést, és haladjunk visszafelé. Essünk le a lila teremben, és induljunk el a központi csarnok felé. Tegyünk egy kis kitérőt jobbra, közvetlen a lila terem után, mert a vízben egy medit találunk. Itt látunk egy zárt ajtót is, és mellette egy termet, ahol a Music Scroll foglalata van. Ezt jegyezzük meg, mert a végén ide kell jönni.

Most már induljunk el a központi terem felé. Kiérve menjünk a bal, oldali járatba, majd néhány lépcsőfokot felmenve essünk a jobb oldali medencébe. Vegyük fel a flare-eket, és ússzunk fel a lyukon. Másszunk ki. Látunk jobb oldalról egy ajtót, ezt kell kinyitnunk. Menjünk balra, kerüljük ki a csontit, és már meg is találtuk a két tömböt, ami kijött a falból. Toljuk rá a két mozgatható oszlopot, mire az imént látott ajtó kinyílik. Mielőtt bemennénk, a vázákból vegyük fel a lőszert, és a medit. Tehát, gyorsan fussunk be az ajtón, majd a jobb oldalon található foglalatba tegyük a beleillő tárgyat.

Ismét egy bejátszást láthatunk. Cselezzük ki a csontikat, majd menjünk ki, essünk a vízbe, és haladjunk vissza a központi csarnokba. Most már csak egy járat van, amit nem fedeztünk fel, lépjünk be ide. Álljunk a szakadék szélére, forduljunk meg, kapjuk el a peremet, és másszunk le a falon. Lent vegyük fel a Revolver-t, és váltsuk át a kart.

A sokadik bejátszásban látjuk, hogy merre kell mennünk. Tehát, másszunk fel a falon, kint forduljunk jobbra, és fussunk vissza az előző járatba, de most ne essünk a vízbe, hanem haladjunk tovább. Egy mérgező medencéhez érünk. Itt a közelben találunk egy foglalatot, tegyük bele a Gem-et, mire a medencében a trugyi átváltozik vízzé, amin át tudunk menni. Menjünk be az előbb kinyitott ajtón, és ugorjunk át szembe a kapcsolóhoz, amit váltsunk át. A kamera körbepásztázza a termet. Mindjárt előttünk tüskés csapda van, ezért ugorjunk a jobb szélére, a biztonságos lapra. Szemben kell majd eljutnunk, a magasabban lévő helyre. Jobb oldalról, kicsit lentebb látunk egy beugrót. Egy nekifutásos ugrással ugorjunk át, egy kicsit sérülni fogunk. Ne menjünk be, hanem inkább ugorjunk át a magasabban lévő területre. Mindjárt hátul találunk egy létrát. Várjuk meg, míg a múmia kijön onnan, és másszunk fel. Körülbelül az 1/3-ánál ugorjunk hátra, mert van ott agy kis kőhíd. Nyomjuk meg az itt található kapcsolót.

Egy tömb fog "kinőni" a falból. Másszunk vissza a létrán, de NE essünk le a terem aljára, mert az iménti tömb itt fent található, az emeleti rész másik végén. Ennek a tömbnek a segítségével feljebb tudunk mászni, ahol először vegyük fel a lőszert (sajnos, a Shotgun-t nem találjuk meg hozzá, nincs a pályán!), majd váltsuk át a kart. Láthatjuk, hogy a földszinten kialszik a tűz. Essünk egyel lejjebb, de még NE menjünk a terem aljára, inkább vizsgáljuk meg jobb oldalon a tüskés részt. Észrevesszük, hogy egy helyen hiányzik a tüske. Ugorjunk át ide, majd mielőtt leesnénk, kapjuk el a peremet, és oldalazzunk balra, majd húzódzkodjunk fel. Lőjük szét a vázát, vegyük fel a flare-eket, majd másszunk fel a szemben lévő kis járatba. Találunk itt egy csomó vázát, amiket lőjünk szét, mert az egyikben ott lapul a Grenade Gun.

Közben megjelennek a szkarabeuszok, úgyhogy sietni kell. Folytassuk utunkat a kis járatba, majd essünk le a másik végén. Gyorsan nyomjuk meg a kapcsolót, majd essünk a terem aljára. Találunk lent egy olyan medencét, ami körül tüzes lapok vannak. A mellette lévő lépcsőről ugorjuk át ezeket, és a vízbe érkezünk anélkül, hogy az életünkbe kerülne. Várjuk meg, míg az összes bogár utánunk jön, majd ússzunk végig a járaton, és másszunk ki a másik oldalon. Ezek most már nem fognak zaklatni minket.

Most menjünk a létrához, ami alatt a tüzet kioltottuk fent a kapcsolóval (a medencében jobbról flare). Másszunk fel rajta, majd ugorjunk hátra. Váltsuk át az itt talált kapcsolót, mire kinyílik szemben az ajtó. Másszunk vissza a létrán, ugorjunk le róla, majd menjünk be abba a szobába, aminek a lépcsőjéről az előbb a vízbe ugrottunk. Bent találunk egy csúszós részt, aminek álljunk háttal. Lépegessünk teljesen balra, majd ugorjunk egy hátra szaltót a csúszós részre, majd ugorjunk, és kapjuk el a falat, amin fel tudunk mászni. A fenti kis teremből ugorjunk át oda, ahol kinyitottuk az ajtót, és lépjünk be rajta.

Bent először forduljunk balra, és keressük meg a kapcsolót, amit nyomjunk meg. Most menjünk a másik irányba, keressük meg a másik kapcsolót is, amit váltsunk át. A terem hátsó részében van egy létra, ezen másszunk fel. Fent forduljunk jobbra. Ugorjuk át, és mielőtt felmásznánk a falon, ugorjunk át szembe, a peremre, lőjük szét a vázát, majd vegyük fel belőle a Grenade Gun-t / 1.secret /.

Ugorjunk vissza, és kezdjünk felfelé mászni. Fent ugorjunk hátra úgy, hogy fordulunk 180 fokot, és kapaszkodunk. Így el tudjuk kapni az oszlopot. Oldalazzunk át a másik oldalára, majd egy ugyanilyen ugrással jussunk át a másik oszlopra. Ennek is oldalazzunk a másik oldalára, és hajtsuk végre utoljára ezt a cseles ugrást. Oldalazzunk a harmadik oszlop másik oldalára, majd essünk le. Másszunk, egyel feljebb, és nyomjuk meg a kapcsolót. Egy ügyes ugrással kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk végig rajta, majd essünk le. Nézzünk körbe. Eltűnt a tüskés csapda, valamint nyitva van a híd végén az ajtó. Menjünk be rajta, de előtte cselezzük ki az egyelten csapdát, ami ott maradt, és lépjünk a kis szobába. Bent ügyesen kapjuk el a magasabban lévő tömb peremét, ellenkező esetben megsülünk. Vegyük fel a Music Scroll-t.

Hagyjuk el a termet. Ugye emlékszünk még, hogy hol láttuk a foglalatát? A lila szoba után, amikor jobbra fordultunk. Menjünk tehát oda vissza, az ajtó melletti terembe tegyük a helyére a tekercset, mire kinyílik az utolsó ajtó. Csússzunk le az így szabaddá vált járatba, és vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: The Red and the Blue

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.