....................................................................

Back to Basics 2. Catacombs of Tisaria (Tisaria katakombái)

Készítő: Back to Basics projekt Peter Tedstone (StormChaser) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Catacombs of Tisaria de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Lara a legendás Tisaria Pecsétje után kutat - egy tömör aranyból készült érme után, aminek mágikus erőt tulajdonítanak. Amint lecsúszik a sírba, rögtön ráeszmél, hogy ez nem lesz egy egyszerű kutatómunka, és meg kell találnia a sötét, kísérteties folyosókon átvezető utat, ahol a halottak nem nyugszanak békében, és az út veszélyekkel van kikövezve. A sírt maga Tisaria építette, a beteges elméjű férfi, és úgy tartják, hogy az öregek szellemei kerítették hatalmukba. Utolsó leheletével megfogadta, hogy örökké bolyongani fog a sírban, és halált hoz mindenkire, aki elég bátor, hogy megkíséreljen belépni oda.

Review:

Nem túlságosan nehéz pálya ez sem. Öt Golden Star-t kell megszereznünk, hogy felvehessük a Token-t. A csillagok nincsenek nagyon eldugva, bár én az első végigjátszáskor az egyiket elhagytam, úgy kellett visszamennem érte. A múmiákon csontikon, és egy szellemen kívül ezen a pályán már találkozunk szkarabeuszokkal, de ezek sem okoznak jelentős sérüléseket. Ajánlatos már mindjárt a szint elején megkeresni a kis szobrocskát, amivel a szellemet lehet hatástalanítani, így amikor a gyomunkban lohol, akkor már tudni fogjuk, hogy hova kell futni. Egy hibát találtam a pályán, a végén az egyik tüskés golyó eléggé abnormálisan mozog, és így nem tudjuk egy lőszert felvenni, de ez a pálya teljesítéséhez nem is fontos. Ettől eltekintve remek pálya. Két secretet találtam, az egyikben a Shotgun volt, a másikban egy kismedi. (Sonyx)

A Katakombákban kalandozunk ezen a pályán is. Célunk, hogy megszerezzük a Token-t, amivel elhagyhatjuk a pályát. Ehhez azonban feladatokat kell megoldanunk, és közben 5 Star-t is be kell gyűjtenünk. Múmiák, és csontvázak próbálnak gátolni ebben, de persze semmi esélyük.:) A szellemek elöl a kis szobor véd meg, legjobb, ha idejében felderítjük, hogy tudjuk, hova kell menekülni. Szobrokat kell tologatnunk, és guruló kövek elöl kell menekülnünk. 2 secret van a pályán, a Shotgun, és medipack. Kicsit talán lehetett volna nehezebb a pálya, de bemelegítőnek nem rossz. (OBig)

Secret 1-2:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 2

Óvatosan essünk egyel lejjebb, majd csúszdázzunk. A csúszda végén ugorjunk egyet, mert különben a karókban kötünk ki. Vegyük fel a lőszereket. Egy rácson keresztül látunk flare-eket is, ezeket úgy tudjuk felvenni, hogy jobbról megkerüljük a tömböt. Ha felvettük őket, akkor jegyezzük meg, hogy pontosan szemben van egy járat, a végén egy létrával. Most azonban haladjunk tovább, derítsük fel a terepet. Rövidesen ketté fog ágazni az út, de mindegy, hogy merről megyünk, mert ugyanoda lyukadunk ki. Mindkét útvonalon látunk réseket, beugrókat a falban, itt lőszereket zsákmányolhatunk.

Ha a jobb oldali úton megyünk, akkor rövidesen találni fogunk egy kis szobát, aminek a végéből egy szinttel feljebb lehet mászni. Ide kell majd rohannunk, mikor üldöz minket a szellem, itt a szobor. Most inkább haladjunk tovább. Nos, mint mondtam, bármelyik úton megyünk, ugyanoda érkezünk. Három oszlopot fogunk találni, és a középső mozgatható. Hogy toljuk, vagy húzzuk, az mindegy, az a lényeg, hogy elmozdítsuk az eredeti helyéről. Ennek következtében kinyílik mellettünk az ajtó, és megjelenik egy csomó szkarabeusz. Gyorsan fussunk be az ajtón, és csalogassuk a bogarakat a szakadékba. Ha megvan, akkor haladjunk tovább a másik terembe, ahol egy nagy medencét találunk. Ússzunk egyet. Keressük meg a vízben a járatot, és egy nagy levegővétel után ússzunk be rajta. Rövidesen lesz balra egy leágazás, de ne foglalkozzunk vele, mert az csak egy zsákutca, inkább haladjunk tovább, egyenesen. Nem sokkal később jobbra is lesz egy leágazás, ezen viszont küzdjük végig magunkat, mert itt találjuk a Shotgun-t /1.secret/.

Menjünk vissza, és ismét vegyünk egy nagy levegőt, és most már a járatba visszaúszva haladjunk is végig rajta. Egy újabb medencéhez érünk, aminek a közepén egy kőépítmény van. Ússzunk alá, mert itt tudunk kimenni a vízből. Egyből ugranunk kell hátra, mikor felkapaszkodtunk, mert különben visszaesünk. Tehát, egy szépen kivitelezett hátra szaltó után pontosan a Crowbar mellé érkezünk, amit vegyünk fel. Dolgunk végeztével essünk a vízbe, és ússzunk vissza a másik medencébe, majd ott másszunk ki a vízből. Ennek a teremnek a bejárata felett van egy párkány, amire fel tudunk mászni, és innen pedig a fentebb lévő szintre. Amikor felérünk, akkor megjelenik a szellem, tehát, likvidálni kell.

Ugye, még emlékszünk, hogy hol van a szobor! Ha sikerült megszabadulni tőle, akkor menjünk vissza a medencés terem tetejére, mert itt még két feladatunk van: először is, vegyük ki az egyik oszlopból az 1.Golden Star-t, másodszor pedig, keressük meg a beugrót, ugorjunk át, és nyomjuk meg az ott található kapcsolót, mire kinyílik egy ajtó. Most vissza kell mennünk majdnem a pálya elejére, legalábbis addig, ahol a két flare-t találtuk, mert szembe vele van egy járat, és annak a végén egy létra, amin másszunk fel. Itt találjuk azt az ajtót, amit az előbb nyitottunk ki. Látni fogunk keresztbe egy gerendát, amire ugorjunk át. Balra látunk egy nagymedit, és jobbra pedig egy ajtót. A medit óvatosan, hátrafelé lépkedve közelítsük meg, mert mikor mellé érünk, akkor elindul lefelé egy tüskés golyó. Ha meghalljuk a dübörgést, akkor fussunk előre, és ugorjunk vissza a beugróba, majd várjuk meg, míg a golyó megáll, és csak ezután ugorjunk vissza. Most már biztonságosan felvehetjük a medit, és haladjunk arra, amerről a golyó jött, mert találni fogunk egy kicsit magasabban lévő járatot, aminek a végén vegyük ki a falból a 2.Golden Star-t.

Ezután menjünk ahhoz az ajtóhoz, ami a gerenda másik végén van. Ha közel megyünk hozzá, akkor kinyílik. Haladjunk át rajta, és fussunk végig a hosszú folyosón, vegyük fel az utunkba kerülő flare-eket, és menjünk a medencéig. Jobbra és balra egy-egy kis beugrót találunk, bennük egy-egy múmiával. A jobb oldaliban csak lőszert zsákmányolhatunk, de a bal oldaliban már több dolgunk lesz, ezért csalogassuk ki a múmiát, és amikor elég messze került a beugrótól, akkor menjünk be, vegyük ki a falból a 3.Golden Star-t, majd gyújtsunk meg egy flare-t.

Észre fogjuk venni a kicsit magasabban lévő kúszórést, amin áthaladva egy kismedit vehetünk fel /2.secret/. Menjünk vissza a medencéhez, és keressük meg a két létrát a falon. Mindegy, hogy melyiket használjuk. Másszunk fel az egyiken körülbelül a 2/3-áig, és ugorjunk hátra. Fussunk körbe a párkányon. Látni fogjuk azt az ajtót, amit ki kell nyitni, valamint a beugrót, ahová úgy kell átugranunk, hogy közben ne akadjunk fel a karókban. Ha sikerül, akkor ugorjunk egyet tovább, majd még egyet, a kapcsolóig, amit váltsunk át, ennek következtében kinyílik az imént látott ajtó. Essünk a vízbe, megint használjuk a létrát, ugorjunk a párkányra, fussunk körbe, és ugorjunk a most szabaddá vált járatba. Rohanjunk végig a hosszú folyosón. Rövidesen oszlopokhoz érünk, amiken úgy kell ugrálnunk, hogy ne essünk le, mert végünk. A második ugrás után balra lesz egy kis folyosó, aminek a végén egy újabb kar van, amit váltsunk át. A játék mutatja, hogy melyik ajtót nyitottuk ki.

Folytassuk utunkat tovább, és pontosan oda fogunk érkezni, ahol a pályát kezdtük. Tehát, essünk egyel  lejjebb, csúszdázzunk, és a csúszda végén ugorjunk. Lent mindjárt jobbra meg is találjuk a kinyitott ajtót. Menjünk be rajta. Egy terembe érünk, ahol tüskék repkednek, ezekkel vigyázni kell! Mindjárt ahogy beérünk a terembe, nézzünk fel jobbra, mert rejtőzik egy kúszórés, amin áthaladva felvehetjük a 4.Golden Star-t. Essünk vissza a tüskés terembe, és ügyesen haladjunk át rajta. A tüskék nem mérgezőek, így, ha eltalál minket egy, akkor sem okoz komoly sérülést. Ha sikeresen átjutottunk, akkor a következő teremben az oszlopokon ugrálva jussunk el a beugróig. Egy hosszú folyosóhoz érünk, ahol nagyon óvatosan közlekedjünk, mert időről-időre leszakad egy-egy tüskés golyó. Ezeknek az útjából nem nehéz kitérni.

A következő teremben mindössze két ajtót látunk, amik kinyílnak, ha eléjük állunk. Először menjünk be a bal oldali ajtón. Egy újabb medencés terembe érünk, aminek a tetején függő tüskés golyót látunk, valamint a magasban egy kart. A feladat sokkal egyszerűbb, mint amilyennek elsőre látszik. A terem oldalán lévő párkányokon kell körbehaladnunk, egészen a karig, amit váltsunk át. Míg odaérünk, addig rengeteg muníció, és medi kerül az utunkba, szedjük fel mindet. Ha átváltottuk a kart, akkor a tüskés golyó leszakad, és megnyomja azt a kapcsolót, ami a nyitja az ajtót. Menjünk be a kinyílt ajtón.

Az új teremben nem szabad lecsúsznunk, mert a víz, mérgező, inkább kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk szembe, az oszlopra, ahol magunkhoz vehetjük az 5.Golden Star-t. A visszafele úton vigyázzunk, mert tüskék repkednek a falból, ezért nem ajánlatos pont középen haladni, inkább valamelyik szélen. Kiérve hagyjuk faképnél ellenfeleinket, távozzunk a nagy, medencés teremből. Kiérve szemben van még egy ajtó, álljunk elé, mire az kinyílik. Bent vegyük fel a nagymedit, és óvatosan közelítsük meg a tüskés golyókat. A megfelelő ütemben át kell szaladnunk előttük. Itt van a játékban az egyetlen hiba, ugyanis az utolsó golyó nagyon furán mozog, és én így nem tudtam mindkét lőszert megszerezni. Nna, de mindegy, ügyesen cselezzük ki azt is, és a következő teremben másszunk fel a létrán, és fent keressük meg az öt csillag foglalatát, és könnyítsünk hátizsákunkon.

Ennek eredményeképpen kinyílik a foglalatok felett az ajtó, ami mögött felvehetjük a Token-t. Most már kinyílt lent az ajtó, ezért essünk le, és haladjunk be rajta. Egy újabb medencés terembe érünk, ahol látunk is távolabb egy oszlopot. Mivel átugrani nem tudunk, ezért inkább ugorjunk egy fejest, szedjük fel a mediket a vízből, és másszunk ki az oszlop mellett. Kapaszkodjunk fel a létrán, mire egy kis terembe jutunk. Itt látunk egy mozgatható oszlopot, valamint két jelet a padlón. CSAK arra a jelre kell eljuttatni az oszlopot, ami távolabb esik a bejárattól! A játék mutatja, hogy kinyílt az utolsó ajtó. Menjünk ki a teremből, ugorjunk egy fejest, másszunk ki a másik oldalon, majd fel a létrán, és fussunk be az immár nyitott ajtón. Egy csúszás némi futás után vége a pályának.    

Sonyx

A következő pálya: Desert Ruins and the Serpent Tower

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.