....................................................................

Back to Basics 4 Dwellers of the Abyss (A mélység lakói)

Készítő: Back to Basics projekt Debbie Overstreet

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Dwellers of the Abyss de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Miközben partmenti romokat kutatott át a Földközi-tenger parján, a híres régész, Lara Croft egy süppedősebb részre lépett a homokban, megnyílt alatta a föld, és leesett egy nagy barlangokból álló mély földalatti világba. Míg szerencséjére egy csontja sem tört el, a lejtő, amin leesett túlságosan meredek és homokos volt ahhoz, hogy ki tudjon mászni. A barlangokon átvezető utat keresve hamarosan egy tátongó szakadékhoz ért, melynek falai rejtették Szakkara (Saqqarah) régen elhagyott romjait, aminek uralkodói a szóbeszéd szerint birtokában voltak egy erős talizmánnak, ami lehetővé tette számukra, hogy felélesszék a halottakat...(Fordította: Lacek)

Review:

Ez eddig a legszebb pálya ebből a kollekcióból. A teljesítéséhez elengedhetetlen, hogy megszerezzük a Revolver-t, és a Lasersight-ot. Ezekre azért van szükség, mert rengeteg váza és csont van, amiket szétlőve tudunk ajtókat kinyitni. Jó néhány szellem akadályoz minket, de találunk elég szobrot a kiiktatásukra. Ha felkutatjuk mind a hat secretet, akkor lesz elég lőszerünk a Shotgun-hoz, a számszeríjhoz, és a Grenade Gun-hoz is, és így nem lesz gondunk a számtalan csontival. A technikai részeken is nagyobb hangsúly van, mint az előző pályákon, mert itt már egyik kötélről el kell jutni a másikra, valamint van egy időre futás is, de főleg ez utóbbi nem túl nehéz. Ajánlom mindenkinek, nagyon szép pálya. :) (Sonyx)

Secret 1-2-3-4-5-6:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 6

Mindjárt az elején egy nagy csúszással kezdünk. Ajánlatos csúszás közben ugrani, és megpördülni, mert kicsit lentebb viszonylag nagyot esünk, de ha megpördülünk előtte, akkor el tudjuk kapni a szegélyt, és nem sérülünk, ha leérünk. Lent vegyük fel a flare-eket, majd nézzük végig a bejátszást. Egy szobát mutat, ahová majd egy újabb csúszás után jutunk le. Jegyezzük meg, hogy a kamera hol mutatja a kapcsolót, mert ha lemegyünk, akkor az egész helyszínt csak madártávlatból látjuk, így tudnunk kell már előre, hogy hova kell mennünk. Még mielőtt lecsúsznánk, vegyük fel a lőszereket is, és ugorjunk a kis medencébe. Ússzunk végig a járaton, a túl oldalon másszunk ki, fussunk végig, jussunk le a létrán, és vegyük fel a lőszert / 1.secret /.

Menjünk vissza, és csússzunk le a lejtőn. Tehát, mint már mondtam, a szobát csak egy távoli kameraállásból látjuk. Gyorsan fussunk a kapcsolóhoz, amit a bejátszáson láttunk, nyomjuk meg, mire kinyílik az egyik ajtó. Rohanjunk be rajta, mert a nyomunkban van egy szellem. Beérve ugorjunk a medencébe, keressük meg a járatot, ússzunk végig rajta, és amikor a kimászunk, közvetlen ott lesz mellette a szobor, aminek segítségével végezhetünk a szellemmel. Ha megvan, akkor nézzük meg az innen nyíló szobát. A játék ismét bead egy filmet. Ez csak azt mutatja, hogy melyik ajtót fogjuk kinyitni ebből a teremből. Szóval, látunk öt emblémát a padlón, és találunk öt mozgatható oszlopot, mindegyiket toljuk egy-egy jelre. Így már nyitva van az előbb látott ajtó, de még ne menjünk oda, hanem nézzük meg szemben, a középső oszlop elhúzásával szabaddá vált járatot. Először forduljunk balra, és szedjük fel a lőszert, majd menjünk a másik irányba, és ott vegyük fel a Revolver-t. Nézzünk alaposan körbe, mert találunk egy létrát is, ami egy titkos terembe vezet, ahol rengeteg hasznos holmival gazdagodhatunk / 2.secret /.

Menjünk vissza, és most már keressük meg az előbb kinyitott ajtót, amin lépjünk be. Bent mindösszesen egy kapcsolót találunk, amit váltsunk át. Láthatjuk, hogy melyik ajtó nyílt ki, tehát haladjunk vissza egészen addig, és lépjünk be rajta. A bejárattól nem messze, közvetlen a lépcső mellől vegyük fel a Crowbar-t, majd haladjunk tovább. Az új teremben látunk négy oszlopot, ezeket kell a jelek alá tolni/vonni. Ha megvan, akkor lenyílik középen egy fal, és mi felvehetjük az 1. Golden Star-t.

 Menjünk vissza abba a terembe, amit csak egy távoli kameraállásból látunk, és itt, a foglalatban használjuk a csillagot.  Mellettünk kinyílik az ajtó, mi pedig lépjünk be. Bent egy nagy szakadékot látunk, amit nem tudunk innen átugrani, ezért inkább nézzünk körbe. Közvetlen jobbról látunk egy égő oszlopot, és ehhez nagyon közel egy létrát, és a létra alatt egy emblémás lapot. Ugorjunk erre a lapra, mire az oszlopon kialszik a tűz. Ugorjunk át, másszuk meg a falat, és a kúszórésből vegyük fel a lőszert / 3.secret /.

Ezután másszunk le, és ugorjunk vissza a kiindulópontba. Most vizsgáljuk meg baloldalon a falat. Észrevesszük a kis beugrót, ahová ugorjunk át. Forduljunk be, és ha jobbra nézünk, akkor már láthatjuk is a kapcsolót egy újabb beugróban. Egyből át tudunk ugrani, nem kell a létrát használni! Nyomjuk meg a kapcsolót, és ugorjunk vissza a kiindulópontba. Ugorjunk át ismét arra az emblémás lapra, amivel az előbb kioltottuk a tüzet az oszlopon. Itt másszunk fel a létrán, és most már nyitva találjuk az ajtót. Kapaszkodjunk fel, és nyomjuk meg a kapcsolót, majd haladjunk tovább a járat széléig. Lényegében a nagy szakadék felett vagyunk. Innen nem kell ugrani, csak kicsit jobbra tartva essünk le, és menjünk be újabb nyitott ajtón. Bent vegyük fel a Lasersight-ot, és ne hagyjuk ott a lőszert se.

Sétáljunk vissza, és ugorjunk ismét a kiindulópontba, majd sétáljunk a szakadék fel, ameddig csak lehetséges. Kombináljuk a Revolver-t, és a Lasersight-ot. A szemben lévő ajtó alatt van még egy szint, ahol vázákat látunk. Ezek közül csak a hozzánk legközelebb lévő, sötétkék vázát kell szétlőni, hogy az ajtó kinyíljon. Tehát, lőjük ki, és az ajtó kinyílik. Most vissza kell jutnunk oda, ahol a Lasersight-ot felvettük, mert csak innen tudunk átugrani! Ha sikerül az ugrás, akkor menjünk be a nyitott ajtón. Egy olyan teremben érünk, ahol rengeteg váza van. Hogy a szemben lévő ajtó kinyíljon, ahhoz összesen öt sötétkék vázát kell kilőnünk. Az első mindjárt a bejárattól balra, az oszlop mögött fent van, kettő az ajtóval szemben. Ez eddig három. A bejárattól szintén balra fel tudunk mászni egy szobához, ahol mocsár van, de ezzel egyelőre ne foglalkozzunk, hanem sétáljunk a szélére, nézzünk el balra, és ott egy beugróban felfedezhetjük a negyedik kék vázát. Lőjük ki. Menjünk vissza a terembe, és a még zárt ajtótól jobbra a sarokban látunk egy mászható falat, a tetején egy kúszóréssel, és benne az ötödik kék vázával. Lőjük ki ezt is, mire az ajtó kinyílik, de még NE menjük oda, hanem haladjunk tovább a járaton, és egy lyukba leesve lőszert és eü. csomagot vehetünk fel / 4.secret /.

Most már bemehetünk a kinyitott ajtón. Bent, az ajtó két oldalán két fehér vázát látunk, de NE lőjük szét, mert kínos meglepetésben lehet részünk! Itt találunk még egy szobrocskát, ami a szellemek kiiktatatásában lesz segítségünkre. Most azonban, haladjunk tovább, a terem másik végébe. Látunk két mozgatható oszlopot, egyet jobbról, és egyet balról. A jobb oldalit húzzuk a jelre /azt, aminek zöldes árnyalata van /. Több dolog is történik. Először is, minden zöld lesz, és a szoba kijárata elzáródik egy üvegfallal, másrészt, kinyílik a sarokban az ajtó. Fussunk be rajta, de igyekezzünk, mert rengeteg szkarabeusz jelenik meg! Cselezzük ki a csontikat, és a múmiákat, menjünk végig a mini labirintuson. A végén egy kis beugróba felmászva először nyomjuk meg a gombot, mire eltűnnek a bogarak, és eltűnik az üvegfal, és csak ezután vegyük fel a Grenade Gun-t. Most már írhatjuk is az ellent.

A labirintusból kifelé menet, egy elágazás végén vegyük fel még a lőszert is hozzá. Kiérve húzzuk a másik oszlopot is a jelre, és láthatjuk, hogy kinyitottunk egy ajtót. Haladjunk tehát visszafelé, de még ne menjünk be rajta, hanem most már vizsgáljuk meg azt a mocsarat, aminek a szélről az egyik kék vázát kilőttük. Ha jobban megnézzük, akkor látjuk, hogy annak a kék vázának a kúszórésébe át tudunk ugrani. Tegyük ezt, és húzódzkodjunk fel. Guggoló helyzetben forduljunk meg, és egy szemben/balra lévő nyílásba meglátunk egy barna vázát. Erre adjunk le célzott lövés. Már láthatjuk is, hogy egy tömb felemelkedett a mocsárból. Rakjuk el a fegyvert, és haladjunk tovább a járatba. A végén le tudunk ereszkedni azon tömb fölé, amit az előbb emeltünk fel. Lent nézzünk balra, és egy újabb beugróban láthatunk egy újabb vázát, ezt is lőjük szét. Ugorjunk a most felemelkedett tömbre, és balra egy beugróban megláthatjuk a harmadik vázát. Lőjük szét, és ugorjunk a tömbre. Innen már fel tudunk ugrani a magasabban lévő részre. Tegyük ezt, és vegyük ki a falból a 2. Golden Star-t. Lőjük szét a nagy, zöld vázát, és így felemelkedik egy újabb tömb. És így már fel tudjuk venni a lőszert, de egy szellem is megjeleni. Tehát, a lőszer begyűjtése után ugráljunk vissza a tömbökön, és fussunk a nem rég látott kis szoborhoz, és várjuk meg, míg kimúlik a szellem.

Ha vége, akkor most már bemehetünk azon az ajtón, amit a mozgatható oszloppal nyitottunk ki. Ne lőjük szét a vázát! Menjünk tovább, és váltsuk át a kart. Kinyílt az ajtó, ami ebből a teremből nyílik, menjünk be rajta. A bal oldali vázát semmisítsük meg, vegyük fel belőle a medit, és a tegyük a foglalatba a csillagot, mire kinyílik mellettünk az ajtón. Bent először vegyük fel a Shotgun-t, és a nagymedit, majd menjünk a kapcsoló felé. Megint megjelenik egy szellem, ezért fussunk vissza a szoborhoz. Ha kimúlt, akkor menjünk vissza a kapcsolóhoz.  Mikor a fegyvert felvettük, akkor láttunk egy ajtót. Ezt fogjuk kinyitni a kapcsoló átváltásával, de sietnünk kell, mert időre megy a dolog. Ha sikerül bejutni, akkor a kis terem végéből kétfelé menetünk: lefelé, és felfelé. Először menjünk lefelé. Robbantsuk fel a csontikat, és az elágazásnál forduljunk balra. A járat végén lőjük szét a vázát, és vegyük fel belőle a Crossbow-t. Ha megvan, akkor lőjük le az újabb csontikat, és folytassuk utunkat. A járat végén másszunk ki.

Most egyébként azon a szinten vagyunk, ahol az egy darab kék vázát kilőttük a Lasersight megszerzése után. Egyelőre ne foglalkozzunk a terem felderítésével, hanem keressük meg a kicsit magasabban lévő járatot, amibe jussunk fel. Fent mindjárt jobbra van egy járat, aminek a végén egy szobrocska van, aminek segítségével majd hatástalanítani tudunk néhány szellemet. De most még menjünk tovább egyenesen. Másszunk ki a járat végén. Mindjárt jobbra látunk egy ajtót, ami még zárva van, jegyezzük meg. Egyenesen haladva meglátjuk a nagymedit, de mikor közel megyünk hozzá, akkor megjelenik egy szellem. Fussunk vissza a szoborhoz, és hatástalanítsuk. Ne hagyjuk ott a kismedit sem!

Ha a szellemnek vége, akkor menjünk vissza nagymediért. Ha felvettük, nézzünk balra, mert a földön szétlőhető csontokat találunk. Összesen öt ilyet kell szétlőni, hogy az imént látott ajtó kinyíljon. Tehát, lőjük szét, és menjünk vissza abba a terembe, amin az előbb csak áthaladtunk. Ahogy kiérünk menjünk a terem másik végébe, mert itt a sarokban, a földön találjuk a második szétlőhető csontot, is innen fel tudunk kapaszkodni egy kúszójáratba, aminek a végén szétlőhetjük a harmadik csontot.

Menjünk vissza a terembe, lőjük le az összes csontit, és vizsgáljuk meg az oszlopokat. Kettőt is találunk, amit mozgatható, és az egyik alatt van a negyedik csont, lőjük szét. Most menjünk vissza egészen addig, ahol választhattunk, hogy lefelé, vagy felfelé menjünk, és lefelé mentünk. Most menjünk felfelé. Látunk egy zárt ajtót, egy kis medencét, és felette egy kúszórést. A zárt ajtó mellett a fal mászható. Másszuk meg, és a túloldalon leesve váltsuk át a kart, mire kinyílik egy titkos ajtó a kis medencében. Ezen beúszva lőszerrel gazdagodunk / 5.secret /.

Ússzunk vissza, és most vizsgáljuk meg a kúszórést. Ajánlatos először szétlőni a legelső zöld vázát, mert van benne egy szellem, tehát, jussunk vissza a szobrocskáig, és likvidáljuk. Ha kimúlt, akkor menjünk vissza, és ugorjunk át a kúszórésbe. Bent először baloldalon lőjük ki a fehér vázát, mert lőszer van benne / 6.secret /, majd jobb oldalon az ötödik szétlőhető csontot.

Most már végre kinyílt az ajtó abban a járatban, ahol a nagymedi is volt. Jussunk vissza, és menjünk be rajta. Ebben a teremben először lőjük le az összes csontit, majd nyomjuk meg szemben a kapcsolót, majd menjünk hátra, és nyomjuk meg az újabb kapcsolót. Egy bejátszáson láthatjuk, hogy milyen változásokon ment keresztül a szakadék. Tehát, menjünk vissza, és sétáljunk a szakadék szélére, de közben lőjük le a csontikat. Kapjuk el az első kötelet, majd lengjünk úgy, hogy a közvetlen jobbra lévő mászható falra elbírjunk jutni. Ha megvan, mászunk fel, vegyük fel a medit, és nyomjuk meg a kapcsolót, mire kinyílik egy újabb ajtó.

Most óvatosan essünk le a mászható fal alatti csúszós részre, és egy hátra szaltóval jussunk el a platformra, majd innen a kötélre. Most jön a kritikus ugrás, úgy kell ügyeskednünk, hogy elkapjuk a másik kötelet. Ha sikerül, akkor innen jussunk el az imént kinyitott ajtó mögé, kerüljük meg a szobrocskát, és nyomjuk meg a gombot. Kinyílt a pálya utolsó ajtaja. Most pedig, ugorjunk az újabb platformra a szakadék felett, majd másszunk, egyel feljebb. Megjelenik egy szellem is, de nem szükséges foglalkoznunk vele, inkább ugorjunk át a csontikhoz, és futás közben lőjük ki őket. Fussunk az oszlophoz, vegyük fel a Trident-et, és fussunk át az előbb kinyitott ajtón. Egy nagy csúszás után egy medencébe érkezünk, ahol az egyetlen járaton végigúszva vége is a pályának.

Sonyx

A következő pálya: High and Low

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.