.....................................................................

Back to Basics 6 Laguna

Készítő: Back to Basics projekt---Nicolas T. Zimmermann (Cuahiano Small)

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Laguna de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Lara Croft már sok helyet felkutatott a világban. Az elmúlt évek után Lara úgy dönt, hogy eltöpreng a kezdeteken. Természetesen ezek romok és katakombák. Így Lara átolvas néhány földrajzi és történelmi tárgyú könyvet, kifüggeszt egy térképet a meghitt Egyiptomáról, és becsukott szemmel kilő rá egy nyilat. A nyíl egy régi katakomba melletti helyet jelöl ki, amiről már korábban is olvasott a könyveiben. Úgy mondják, az a katakomba az egyiptomi vízszállító rendszer része volt az Egyiptomi Birodalom fénykorában. Remélve, hogy átélhet néhány a múltbéliekhez hasonló kalandot, Lara megkezdi útját Egyiptomba. Hogy mi vár rá, az bizonytalan. Amikor Lara belép a katakombába és lecsúszik a lejtőn, olyan illatot érez, amit régóta nem szagolt már. A régi idők illatát. Új kalandok illatát. (fordította:Lacek)

Review:

Ez a pálya nem nehéz, és nem is túl hosszú. Ellenség is csak néhány csonti, pár múmia, és egy szellem. Szeretem az ilyen szinteket, ahol a továbbjutás kulcsa a gondolkodás, és nem az, hogy egy csapdával teli szobán sikeresen átjussunk. Bizonyos szempontból nézve viszont nem tetszett a pálya, mert két készítői hiba is van benne: az egyik, hogy a mechanikus szkarabeusz megszerzése nélkül is el tudunk jutni a Pharos Knot foglalatához, a másik, pedig az, hogy a végén nem kell egy lapot alátámasztani egy mozgatható oszloppal, mert a nélkül is a helyére tudunk tolni egy másik mozgatható oszlopot. A második hiba nem annyira veszélyes, de az első hibának kihatása lehet a pálya teljesítésére. Összességében jó kis pálya, könnyebb időre futásokkal, és egy secrettel. Kár azért a két hibáért :) (Sonyx)

Secret 1:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 1

Kezdéskor mindjárt egy csúszdán találjuk magunkat, ahol a kamera váltásakor ugranunk kell, mert a tüskékben kötünk ki. Ha ráugrottunk a másik csúszdára, akkor újabb tüskés gödör jön, valamint, észreveszünk balról egy beugrót, tehát úgy kell csúszás közben manőverezni, hogy eljussunk ebbe a beugróba. Itt beljebb haladva vegyük fel az oszlopról a Pharos Knot-ot, majd menjünk vissza a csúszdára, és most már csússzunk végig rajta.

Leérkezés után, balról fent, találunk egy kúszórést. Az alatta lévő fal mászható! Másszunk fel rajta, de persze előtte vegyük fel a lőszereket az oszlopokról. Felmászva megtaláljuk a szobrocskát, ami majd hatástalanítja a szellemet, valamint találunk egy mozgatható oszlopot, amit húzzunk el az útból, és másszuk be a mögötte található kúszórésbe, majd másszunk fel a létrán. Felérve forduljunk jobbra. Találunk két ajtót, az egyik mellett egy csillag foglalata van, a másik viszont kinyílik, ha közel megyünk hozzá. Tegyük ezt, és menjünk be az ajtón. A kamera körbepásztázza a szintet. Ezután, pontosan szemből vegyük fel a medit, és a Shotgun-t.

Most keressük meg a terem egyik sarkában a kapcsolót, amit nyomjunk meg, majd egyből utána ugorjunk hátra, mert különben felnyársalnak a tüskék. Most jól nézzünk körbe a teremben. Látni fogunk fentebb egy tüskés golyót, és alatta egy mozgatható oszlopot. Fontos, hogy NE toljuk az oszlopot, hanem húzzuk, mert így a golyó nem fog a fejünkre esni. Ha megvan, akkor hallunk egy földrengést. Menjünk hátra, majd be azon az ajtón, amit most nyitottunk ki. Bent nyomjuk meg a kapcsolót, majd keressük meg a kis lépcsőt, ami egy nagy medencéhez vezet, amin egy híd van. Ezen még elméletileg nem tudunk átjutni, mert nincs meg a mechanikus szkarabeuszunk / Azért mondom, hogy elméletileg, mert gyakorlatilag át tudunk jutni rajta úgy, hogy elkapjuk a szélét, és egészen addig oldalazunk, egy biztonságos laphoz nem érünk, amire fel tudunk kapaszkodni. Így a foglalathoz érve használhatjuk a Pharos Knot-ot, mire kinyílik két ajtó a terembe, amikbe bemehetnénk. EZT NE TEGYÜK MEG, MERT AKKOR NEM TUDJUK BEFEJEZNI A PÁLYÁT!!!!!! Ez egy készítői hiba! /.

Keressük meg oldalt a lépcsőt, amin menjünk fel, de fontos, hogy végig a baloldalon haladjunk, mert így a tüskés golyó nem tud eltaposni. Keressük itt meg a kis járatot, amin bemenve nyomjuk meg a kapcsolót, mire a víz eltűnik a medencéből. Most menjünk vissza, és a másik oldalon, a sarokban található létrán másszunk le. Ugráljunk el a kapcsolóig, és nyomjuk meg. Most jussunk vissza arra a helyre, ahol a vizet leengedtük, mert egy újabb kapcsoló vált szabaddá, amit szintén nyomjunk meg, mire a medence megint tele lesz vízzel, mi pedig elhagyhatjuk ezt a termet. Most kisebb időre futások jönnek.

Mikor kimentünk a medencés teremből, akkor látni fogunk egy fura mintázatú lapot azon kapcsoló mellett, amit akkor nyomtunk meg, mielőtt bementünk a medencés terembe. Tehát, lépjünk erre a fura mintázatú lapra, mire kijön egy tömb a falból a mellettünk lévő terembe / a játék mutatja is /. Fussunk át, és nyomjuk meg az így elérhetővé vált kapcsolót, majd kapaszkodjunk feljebb. Keressük meg az újabb érdekes mintázatú lapot, lépjünk rá, aminek következtében két dolog történik: először is, megjelenik egy csonti, másodszor meg, kijön egy újabb tömb a falból a mellettünk lévő terembe. A csontival egyelőre ne foglalkozzunk, hanem essünk le, fussunk át a másik terembe, és a most megjelent tömb segítségével kapaszkodjunk, egyel feljebb. Itt szintén keressük meg a más mintázatú lapot, amire lépjünk rá. Most már nem kell sietnünk, inkább nézzünk le. Kinyílt a zöld ajtó, amin lépjünk be. Bent másszunk fel a rúdon.

Látunk egy járatot is, ahol időről-időre tüskék jönnek ki a falból, de még NE erre menjünk, inkább a járat előtt forduljunk jobbra, és az oszlop mellett elugorva jussunk át a másik oldalra. Látni fogunk egy újabb érdekes mintázatú lapot, amire lépjünk rá. Ezután essünk le, menjünk ki a teremből, és jussunk el oda, ahol az előbb a csonti megjelent, mert ott egy újabb tömb jött ki a falból / természetesen megint használnunk kell a fura mintázatú lapot a kapcsoló mellett, hogy oda eljussunk /. Ha sikerül oda eljutni, akkor másszunk fel a tömbre, és kapjuk el a plafont. Csimpaszkodjunk végig rajta, és egy magasan lévő szobába érünk. Lőjük szét a vázákat, és váltsuk át a kapcsolót. Most menjünk vissza, és megint kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk visszafelé. Vissza kell jutnunk arra a tömbre, amiről elkaptuk a plafont. Pont fölé nem lehet csimpaszkodni, ezért el kell engedni a plafont, és el kell kapni a tömb szélét. Na most, erről a tömbről kell eljutnunk azon ajtó mögé, amit az előbb fent, a kapcsolóval nyitottunk ki. Kicsit technikás ugrás, de nem túl nehéz. Ha sikerül, akkor vegyük fel az oszlopról a Portal Guardian-t, és nyomjuk meg mögötte a kapcsolót.

Hagyjuk el a szobát, és menjünk vissza oda, ahol az oszlop elhúzásával leesett egy tüskés golyó. Nézzünk alaposan körül, mert az egyik kis kiszögelést el tudjuk kapni, és feljebb tudunk jutni. Fentről már meg is látjuk az újabb kapcsolót, tehát, jussunk el oda, és nyomjuk meg, de közben vigyázzunk a csontival. A kapcsoló megnyomásának az lett a következménye, hogy a kötél leereszkedik a mennyezetről. Jussunk fel rá, és innen pedig egy magasabban lévő beugróba, ami a Shotgun lelőhelye felett van. Itt balról fent egy kis nyílást, ahová másszunk fel, és váltsuk át az itt talált kapcsolót, mire megindul a víz. Menjünk ki a kis teremből, és essünk le a kinti terem aljára. A víz eloltotta a tüzet, mi pedig felvehetjük a Crowbar-t.

Most menjünk vissza a zöld terembe, oda, ahol időről-időre tüskék jönnek ki a falból, mert most ezen fogunk átkelni. A megfelelő pillanatban ugorjuk át az első tüskés sort, majd nézzünk el balra. Látni fogunk egy magasabban lévő peremet, ahová egy megfelelően időzített ugrással fel tudunk jutni. Ha sikerül, akkor onnan másszunk még egyel feljebb. Most pont a tüskék felett vagyunk. Ugorjunk át szembe, és a két oszlop között észreveszünk két nyílást. A túlsóba ugorjunk, és vegyük fel a Crossbow-t.

Ha megvan, jussunk vissza fel, menjünk végig a peremen, és essünk le a tüskés járat másik oldalán. Másszunk fel a létrán, fent ugorjunk le róla, majd derítsük fel az új termet, mert a közepén találjuk a Golden Star-t. Másszunk fel oda, vegyük ki a falból, és egyből ugorjunk hátra, mert agyonszúrnak a tüskék! Vegyük még fel a terem sarkában található vázából a lőszert, majd hagyjuk el a termet. Itt mehetünk arra is, amerről jöttünk, tehát le a létrán, de menetünk a most kinyílt ajtón keresztül is, ami a tüskék feletti platformra nyílik. Egyébként, most már nem tudnánk felvenni a számszeríjat. Tehát, a lényeg az, hogy jussunk vissza a tüskéken, és keressük meg a csillag foglalatát, amit az elején láttunk. Tegyük a helyére a csillagot, majd menjünk be a kinyílt ajtón.

Egy hatalmas, medencés teremben vagyunk. Essünk a vízbe, és ússzunk át a termen. Látunk két oszlopot, ahová felkapaszkodva ki bírunk menni a medencéből. Kicsit „macerás”, mert néha az oszlop miatt visszaesünk a vízbe, de azért meg lehet csinálni. Fent vizsgáljuk meg a plafont, mert találni fogunk egy lyukat, és alatta egy mászható falat. Másszunk fel, fent vegyük fel a medit, és keressük meg az oszlopot, amiről vegyük le a Mechanical Scarab With Key-t. Ezután csússzunk le a csúszdán, ami egyébként ugyanaz, mint amin a pálya elején lecsúsztunk. Ha leértünk, használjuk a Portal Guardian-t a szemben lévő ajtó mellett, mire az kinyílik.

Menjünk be, és a lift felvisz minket. Fent nyitva találunk egy ajtót, ami közvetlen kapcsolatot biztosít a medencés teremmel, és nem kell körbemenni majd. Megjelenik egy szellem, tehát menjünk a szoborhoz, és hatástalanítsuk. Itt találunk egy nyitott ajtót is, ami mögött nyomjuk meg a kapcsolót, és a víz megint eltűnik a medencéből, amit a játék mutat is. Tehát, jussunk vissza abba a teremben, ahol leengedtük/feltöltöttük a medencét vízzel. Most álljunk a híd szélére, amin eddig (elméletileg) nem tudtunk átmenni. Rakjuk le a mintás lapra a mechanikus szkarabeuszt, ami végigmegy előttünk, így biztonságosan átjutunk. A túloldalt vegyük fel a Golden Scrab-ot, és tegyük a foglalatba a Pharos Knot-ot, és nézzünk el balra, mert láthatjuk, hogy melyik ajtókat nyitottuk ki.

Mindegy, hogy melyiken megyünk be, ugyanott kötünk ki. Ebből a teremből másik két szoba nyílik. Menjünk a bal oldaliba, és vegyünk fel mindent.  Készítői hiba: itt találni fogunk egy rudat, amin lemászva egy mozgatható oszlopot látunk. Elméletileg ezzel lehetne alátámasztani egy lapot, hogy fent egy másik mozgatható oszlopot a jelre tudjuk tolni. És itt van a hiba, ugyanis NEM SZÜKSÉGES EZT AZ OSZLOPOT HASZNÁLNI!! Tehát, miután felszedtünk mindent, menjünk be a másikterembe, és az itt található másik mozgatható oszlopot NE HÚZZUK, HANEM TOLJUK, és láss csodát, rá tudjuk tolni a mintás lapra, mire mindent elönt a víz.

Most először, ússzunk vissza abba terembe, a lőszereket, és a medit felvettük, mert fent találunk egy járatot, ahol újabb hasznos cuccokkal gazdagodunk / 1.secret /.

Most ússzunk vissza abba a terembe, amiből a másik kettő nyílik, és másszunk ki a vízből. Rakjuk a mintás lapra a bogarat, ami a végigmegy a tüskék között, mi pedig menjünk utána. Ha a végére értünk, vegyük fel a bogarat. Látni fogunk egy vörös termet, a közepén egy rúddal. A lapokra ne lépjünk, mert megsülünk! Egyetlen egy lap van, ami nem éget, ez pedig a bal sarokban van, erre ugorjunk rá a rúdról, majd másszunk egyel feljebb. A megfelelő ütemben ugorjunk a csúszdára.

Látni fogjuk, hogy egy tüskés golyó megindul utánunk, de ennek már nincs jelentősége, mert vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Lara of Persia

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.