.....................................................................

Back to Basics 7 Lara of Persia (Perzsia Larája)

Készítő: Back to Basics projekt Bojrkraider

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Lara of Persia de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Ősi legendák mesélnek a varázsló, Jaffar gonosztetteiről, akinek birtokában volt Marduk ékköve. Ez a titokzatos kék kő a Sors Táblájával volt megáldva, melyet Marduk akkor használt, amikor a világot teremtette. Jaffar mindig kereste a módját, hogy kiszabadítsa ezt az erőt, és hatalom iránti sóvárgásának céljaira használja, hogy uralja a világot. Azonban a számításait végleg keresztülhúzta egy bátor és vitéz herceg... De Marduk ékköve Jaffar palotájával együtt beleveszett az idő homokjába... egészen mostanáig. Az ősi legendák nyomait követve, a rettenthetetlen régész, Lara Croft felfedezte Jaffar rég elveszett palotáját egy elfelejtett völgyben az Észak-Iráni Elburz-hegyek között. Eredeti állapota egyértelműen jelezte, hogy a palotát természetfeletti módon megőrizte Marduk ékkövének titokzatos ereje. A bejáratot keresve megnyílt a föld a lába alatt, és Lara egy aknán át, ami túl meredek volt ahhoz, hogy fel tudjon mászni rajt, leesett a mélyen a palota alatt lévő várbörtönbe.  Körülnézett, és elgondolkodott: "A hely lakatlannak tűnik..." Lara azt is tudja, hogy a hercegnek volt egy talizmánja, ami megvédte őt Jaffar bűbájától. A talizmánnak bogár formája volt. Amikor Lara megtalálta, SOHA nem hagyhatja el, különben örökre a palota fogja marad. Megtörténhet, hogy amikor Lara a földön hagyja a bogarat és elmegy, az eltűnik. Így SOHA NE FELEJTSD EL FELVENNI A BOGARAT használat után, különben nagyon furcsa dolgok történhetnek, és különös hangokat hallhatsz... (fordította:Lacek)

Review:

Ez egy elég hosszú, de nagyon szép pálya. Lényegében két részre tagolódik, az elsőben négy járat nyílik egy központi helyről, a másodikban egy szökőkút köré koncentrálódik a szint. Összesen négy csillagot kell megszereznünk, főleg a mechanikus szkarabeusz segítségével, ami nem csak tüskéket hatástalanít, hanem néhány ajtót is ezzel nyitunk ki. Ellenségeink csak pár szellem, a végén harcos csontik, akik ellen a leghatásosabb fegyver a Grenade Gun, amit a harmadik titokban találunk. Nagy hangsúlyt fektetett az author a tűzköpők, és a tüskés golyók kicselezésére. A szint végén nagyon tetszett, hogy a vázákat úgy kell kilőni a fejet formáló "szobrok" szájából, hogy azok hol kiöltik, hol behúzzák a nyelvüket. Egy dolog volt, ami nem tetszett, ez pedig az, hogy a vége felé egy szoba teljesen fekete, csak az oszlopokat lehet látni. Talán ez egy készítői hiba? Ez egyébként nem okoz nagy gondot, mert azt látjuk, hogy hova kell menni. Ettől eltekintve remek pálya, ne hagyja ki senki. (Sonyx)

Secret 1-2-3:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 3

Óvatosan essünk lejjebb, majd még lejjebb. Egy terembe érkezünk, ahol négy járat van négy oldalról. Először menjünk arra, ahol a tüskéket látjuk kiállni a földből, itt másszunk fel a koporsóra, ami félig kiáll a falból. Innen kapjuk el a hasadékot a falban, és oldalazzunk át a túloldalra. A másik oldalon essünk le, és lépjünk a két szürkés lapra, mert ezek hatástalanítják a tüskéket, és immár nyugodtan közlekedhetünk, nem kell mindig a résbe kapaszkodni.

Ezután haladjunk tovább. Rövidesen egy elágazáshoz érünk. Balra találjuk azokat a szobrokat, amik hatástalanítják a szellemeket, ezt jegyezzük meg, és menjünk a másik irányba. Ebben a kis teremben látunk egy vízesést, valamint két tűzköpőt, és két kapcsolót. A megfelelő pillanatban fussunk az egyik kapcsolóhoz, nyomjuk meg, és ugorjunk hátra, mielőtt megégnénk. A másiknál ugyanígy járjunk el. Ennek következtében lenyílik egy lap a padlón, essünk le oda.

Lent keressük meg a kart, és váltsuk át, mire a vízesésnél is lenyílik egy lap, és megjelenik egy szellem. Gyorsan másszunk, fussunk be abba a szobába, ahol a szobrocskák vannak, és várjuk meg, míg megsemmisül. Most menjünk vissza az iménti terembe, essünk a vízbe, és ússzunk be azon a járaton, ami a lap lenyitásával vált szabaddá. Másszunk ki a túloldalon, és nézzünk fel. Tüskés golyókat látunk, de ne ijedjünk meg, nem kell köztük átfutni, inkább várjuk meg, míg megállnak, és csak azután másszunk fel. Fussunk a szemben lévő kapcsolóhoz, váltsuk át, majd egyből ugorjuk oldalra, mert jön a két golyó. Mindegy, hogy melyik oldalra ugrunk, mert jobbról is, és balról is van egy kis kúszórés, amivel a golyók mögé juthatunk. Látni fogjuk, hogy terem kicsit átrendeződött. Menjünk fel az emelkedőn, és nézzünk fel. Az egyik fal mászható. Jussunk fel, és egy kúszórésben medit és lőszert vehetünk fel / 1.secret /.

Most másszunk vissza az emelkedőre, és kússzunk át a kis résen. Essünk le, majd innen ugorjunk a vízbe. Ússzunk egyet, de ne a kis vízesés felé, amerről jöttünk, hanem a másik irányba, mert kinyílt egy ajtó, és egy újabb járat vált szabaddá, ahol fel tudjuk venni a Winding Key-t.

Most ússzunk vissza, másszunk ki a vízesésnél, és menjünk vissza oda, ahonnan a négy járat nyílik. Most a szemben lévő járatba menjünk, oda, ahol két kapcsolót találunk két oldalról. Váltsuk át mindkettőt, mire megjelenik három szellem. Fussunk vissza a szobrocskás szobába, és hatástalanítsuk mindet. Ezután fussunk vissza.

Még az imént átváltott kapcsolók előtt egy kicsivel, balról találunk két nyitott ajtót. Az elsőben csak flare-eket vehetünk fel. Menjünk be a másodikba, és essünk a földben lévő lyukba. Másszunk be a járatba, majd az első adandó alkalommal álljunk fel, és ugorjunk ki. Itt találunk egy szürkés lapot, amire lépjünk rá, ez hatástalanítja a tüskéket, így majd később nem kell körbemennünk. Találunk még egy kúszórést is, de ezzel egyelőre ne foglalkozzunk, inkább essünk vissza a lyukba, és haladjunk tovább a kúszójáratban. A végén másszunk ki. Itt is találunk egy szürkés lapot, lépjünk rá. Így már majd nyugodtan közlekedhetünk. Itt is találunk egy kúszórést, ebbe viszont másszunk be, és vegyük fel a Mechanical Scarab-ot.

Ereszkedjünk le a kúszórésből, és menjünk ki. Szemben látunk egy termet, amit tüskék zárnak el. Na most, itt mindenképpen sérülni fogunk, de ezeken menjünk át, mert a teremben találunk egy szürkés lapot, amire lépjünk rá. Eltűnnek a tüskék a bejáratból, mi pedig menjünk ki. Nem sokkal később jobbra találunk egy nyitott ajtót, ami eddig zárva volt. Menjünk be, és vegyünk fel mindent / 2.secret /.

Most menjünk vissza oda, ahonnan a négy járat nyílik, és forduljunk balra. Először két zárt ajtót találunk, majd továbbmenve két kisebb termet. Menjünk be a bal oldaliba. Bent látni fogunk egy rést, de nem tudunk bemászni, ezért kombináljuk a kulcsot a szkarabeusszal, tegyük le a földre, mire az bemegy a résen. Menjünk ki a teremből, és rövidesen látni fogjuk, hogy az egyik ajtó kinyílik. Menjünk be, vegyük fel a bogarat, mert még szükség lesz rá, valamint ne hagyjuk ott a Crowbar-t se.

Most menjünk ki (a szemben lévő ajtót nem szükséges kinyitni, nincs semmi mögötte). Menjünk arra, amerre a második titok volt, és haladjunk be a vele szemben lévő szobába. Ez az a szoba, ahol a kúszórésbe nem mentünk be kicsivel előbb. Most azonban, kapaszkodjunk fel, haladjunk végig rajta. Egy terembe érünk, ahol vegyük ki a falból az 1. Golden Star-t, majd menjünk vissza oda, ahonnan a négy járat nyílik. Most már csak egy út van, amit nem jártunk be.

Álljunk a járat elejéhez, majd tegyük le a bogarat a földre. Az átmegy a tüskéken, hatástalanítja őket, mi pedig lépjünk be. Vegyük fel a bogarat. Szemben látunk egy zárt ajtót, és tőle balra pedig egy kis rést, előtte egy érdekes mintázatú lappal. Tegyük rá a szkarabeuszt, az bemegy a résen. A játék mutatni foga, hogy melyik két ajtót nyitottuk ki. Megint vegyük magunkhoz a bogarat, majd menjünk be a másik kinyílt ajtón, és váltsuk át a kart. A játék mutatni fogja, hogy felemelkedett egy lap. Keressük meg, itt van nem messze, és miután felvettünk mindent, nyomjuk meg a kapcsolót. Ez azt az ajtót nyitja, ami a bejárattal szemben van. Azzal a teremmel szemben, ahol most nyomtuk meg a kapcsolót, van még egy terem, ahová menjünk be (esetleg előtte bemehetünk azon az ajtón, amit most nyitottunk ki, így legalább tudni fogjuk, hogy hova kell hozni a csillagokat).

Ebben a teremben peremeket látunk körbe, amiken jussunk egyre feljebb. A második szinten vegyük fel a medit, és haladjunk tovább, egészen a kapcsolóig, amit váltsunk át. Láthatjuk, amit a víz eltűnik abból a kis teremből, amelyikben a pálya elején jártunk. Menjünk ide vissza. Essünk le a lyukba, amiben immár nincsen víz, és haladjunk beljebb. Tovább kell mennünk, mint amikor a szkarabeusz kulcsát felvettük, mert a járat végén találni fogunk egy kapcsolót, amit nyomjunk meg. Ennek következtében megjelenik egy rúd a szobrocskás teremben, és ott terem egy szellem. Így is, úgy is a szobrocskás szobába kell mennünk. Ha a szellem kimúlt, akkor másszunk fel a rúdon, ugorjunk a beugróba, és váltsuk át az itt található kart. Most essünk vissza a szobrocskás terembe, és látni fogjuk, hogy két szobor között kinyílt egy ajtó, mi pedig kivehetjük a falból a 2. Golden Star-t.

Menjünk vissza, és most már bemehetünk azon a kétszárnyú ajtón, amit nemrég nyitottunk ki. A lépcsőn felmenve tegyük a foglalatokba a csillagokat, és lépjünk be a kinyílt ajtón. Bent vegyük fel az oszlopról a Mechanical Scarab With Key-t, mire kinyílik egy újabb ajtó, és mi beléphetünk egy csodálatos terembe. Itt először másszuk meg a szökőkutat, és ússzunk le a közepén található járaton. Másszunk ki a túloldalt, és vegyük ki a falból az 1. Golden Star-t (azért írok 1-est, mert a másik kettőtől már megszabadultunk).

Ússzunk vissza a járaton, és másszunk ki. A nagy teremben nézzük körbe az oszlopokat, mert kettőn is létrát találunk. Másszunk fel azon, ami közelebb van a szökőkúthoz. Fent oldalazzunk jobbra, a másik oldalára, és essünk le a kiszögelésre. Ugorjunk át a túloldalra, majd innen a kapcsolóhoz, amit váltsunk át. Kinyílik egy ajtó. Óvatosan essünk le a terem aljára, és menjünk be a most kinyitott ajtón, ami pontosan az átváltott kar alatt van. Ahogy belépünk, egyből becsukódik mögöttünk az ajtó. Találunk egy mozgatható oszlopot, és látunk a falon egy nőalakot. Ennek a lábához kell tolni oszlopot, aminek következtében egy szinttel feljebb visz minket a lift. Itt ugyanazt kell csinálni, mint az előbb, és egy szinttel megint feljebb kerülünk. Itt toljuk utoljára az oszlopot a kép lábához, és végre megnyomhatjuk a kapcsolót. A játék mutatja, hogy melyik ajtó nyílt ki.

Menjünk a nyitott ajtón, essünk a terem aljára, és keressük meg az imént kinyitott ajtót, de mielőtt belépnénk, ajánlatos menteni. Mikor belépünk, becsukódik mögöttünk az ajtó, és egy lift elindul velünk felfelé. Közben tűzköpők, és tüskék akadályoznak minket. Mindig úgy kell helyezkedni, hogy egyik se érjen el minket. Ha sikeresen felérünk, akkor derítsük fel a terepet, induljunk el a kis folyosón. Félúton jobbról látunk egy tüskés részt, még nem tudunk átkelni rajta, ezért haladjunk tovább. Találkozunk két tűzköpővel, és a megfelelő pillanatban fussunk át köztük, egészen a kapcsolóig, amit váltsunk át. Megint fussunk át a tűzköpők között, és nézzük meg az imént látott tüskés részt. Felemelkedett egy lap, amire ugorjunk rá. Innen tovább kell ugranunk, egy beugróba úgy, hogy elugrunk a sarok mellett. Ha sikerül, akkor haladjunk tovább.

Egy lyukhoz érünk, aminek az oldalán létra van, és a túloldalt pedig látunk egy felvehető tárgyat. Javaslom, hogy háttal ugorjunk, mert amikor fel akarjuk venni a tárgyat, akkor elindul egy tüskés golyó, és ennek ki kell térni az útjából úgy, hogy visszaugrunk. Ezután ugorjunk vissza, és vegyük fel a Hathor Effigy-t.

Most másszunk le a létrán, vegyük fel az oszlopról a Revolver-t, mire az ajtó kinyílik, mi pedig menjünk ki. Essünk le a terem aljára. Mint már mondtam, két létrát is találunk a központi teremben, az egyiket már megmásztuk, most keressük meg a másikat is a fal mellett. Másszunk fel, oldalazzunk, essünk le, és menjünk végig a járaton/párkányon, mert a végén egy újabb kart találunk, amit váltsunk át. A játék mutatja, hogy hova kell mennünk. Essünk le a terem aljára, és keressük meg azt a járatot. Bent látunk egy kék „ketrecet”, és belőle vegyük fel a Lasersight-ot. Még mielőtt kimennénk, másszunk fel valamelyik oldalon a tömbre, innen ugorjunk a keresztben lévő „gerendára”, majd innen tovább, a kék ketrec tetejére, és vegyük ki a falból a 2. Golden Star-t. Dolgunk végeztével hagyjuk el a termet.

Kint forduljunk egyből balra, és menjünk be a következő járatba. Látni fogunk egy létrát, amit nem tudunk egyelőre megmászni. Kombináljuk a Revolver-t a távcsővel, és adjunk le célzott lövést a létra felett található vázára. Most már nyugodtan felmehetünk. Fent találunk egy kapcsolót, amiből csak az egyiket tudjuk átváltani, mert a többi ég. Tegyük ezt, mire elalszik a tűz a többi kapcsolónál. Most álljunk szembe a létrával, és CSAK a bal oldali kapcsolót váltsuk át.

Kialudt a tűz a létra alatt, mi pedig másszunk fel, és fent ugorjunk hátra a létráról. Innen nézve, először váltsuk át a bal oldali kart, majd egyből ugorjunk hátra, mert jön két tüskés golyó. Ha minden elcsendesedett, akkor váltsuk át –az eredeti pozíciónkhoz nézve –balra, a mögöttünk lévő kart. Kinyílt az ajtó a plafonon, tehát, kapjuk el a létrát, és másszunk fel. Fent menjünk át a következő terembe, ahol három utat látunk, forduljunk balra, és mentsünk. Mikor elindulunk, és rálépünk a szürkés lapra, akkor egy tüskés golyó elindul mögöttünk, ezért essünk lejjebb, és amint csak lehet, térjünk ki az útjából. Ugorjuk át a lyukat a padlón, és nyomjuk meg a kapcsolót, mire kinyílik egy ajtó.

Most menjünk vissza, és a bejárathoz képest, most a jobb oldali járaton fussunk végig. Itt is el fog indulni egy golyó, és ennek nem az útjából kell kitérni, hanem ugorjuk át az utunkba kerülő lyukat. A golyó ide fog leesni. A nyitott ajtó mögül vegyük fel a Music Scroll-t. Menjünk vissza, és nézzünk be a középső járatba. Egy újabb tüskés golyó keresztezi utunkat. A megfelelő pillanatban fussunk át előtte. Ha átérünk, akkor balra meg is találjuk a Music Scroll foglalatát, tehát, használjuk a tárgyunkat, aminek következtében lenyílik egy lap a padlón. Essünk le, és nézzünk körül. Velünk körülbelül egy magasságban, a túloldalon van egy váza, amire adjunk le célzott lövést. Ezután kapjuk el a kötelet, de még NE a vázában lévő tárgyhoz lengjünk, hanem vegyük észre a kúszórést a falban, ide jussunk el. Bekúszva vegyük fel a Grenade Gun-t / 3.secret /.

Másszunk le a létrán, vegyük fel a flare-eket. Ezután csússzunk le, a terem aljára. Jussunk vissza a kötélre, majd onnan a kis oszlophoz, és vegyük le róla az Ornate Handle-t.

Essünk le a terem aljára, kombináljuk az előbb szerzett tárgyat a Hathor Effigy-vel, és az így kapott „kulcsot” tegyük az ajtó melletti foglalatba, mire az kinyílik, mi pedig menjünk ki. Kint a szegélyről ugorjunk a jobbra látható kiszögelésre, majd át a túloldalra. Kapjuk el a plafont, és csimpaszkodjunk végig rajta. Ha az újabb kiszögelés fölé érünk, akkor engedjük el, majd ugorjunk át szembe, majd innen a jobbra lévő kiszögelésre. Egy kis beugróba értünk. Balról látunk egy kicsit magasabban lévő járatot, de ide háttal ugorjunk, mert megjelenik egy tüskés golyó, és így könnyebb kicselezni. Ha sikerül, akkor menjünk arra, amerről a golyó jött. Rövidesen egy szoba tetejére érünk, ahol ugorjunk át a középen látható építmény tetejére, majd pedig innen a szemben található kúszórésbe. Haladjunk végig, másszunk le a létrán, és nyomjuk meg a lent található kapcsolót.

A játék mutatja, hogy lenyílt egy lap. Forduljunk meg, menjünk ki az ajtón, majd tovább, a központi terembe. Keressük meg az imént lenyitott lapot, ami a két csillag foglalatával szemben van. Nyomjuk meg. A játék mutatja a mögöttünk lévő szoba belsejét, és azt, hogy hova kell mennünk. Na most, a szoba belseje teljesen fekete, csak az oszlopok látszanak. Talán ez egy készítői hiba?? Nna, mindegy, tehát, rakjuk a foglalatba a csillagokat, mire kinyílik a „fekete” szoba ajtaja. Vegyük fel a lőszert, és fussunk a négy oszlop közé, mire egy lift felvisz minket. Nos, egy lávás medencét látunk lent, ide nem szabad leesnünk. Ha körbeugrálunk az oszlopokon, akkor mind a négy oldalról látunk négy arcot, és mindegyiknek a szájában egy vázát. Ezeket kell szétlőni.

A négyből kettő egy kicsit cseles, mert a szobor hol kiölti, hol behúzza a nyelvét, amin a váza van. Itt jelennek a pálya során először, és utoljára csontik, amiket nem nehéz likvidálni, ha megtaláltuk a harmadik titkot. Tehát, ha szétlőttük mind a négy vázát, akkor kinyílik egy ajtó, és mögüle vegyük fel a Horseman's Gem-et. Ugráljunk el a foglalatig, használjuk, majd menjünk be az így kinyitott ajtón. Kapjuk el a létrát, másszunk le, és elindulva megcsodálhatunk egy várat, és ezzel vége a pályának. 

Sonyx

A következő pálya: Mourning Palace

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.