.....................................................................

Back to Basics 9 Operation Golden Star (Az aranycsillag hadmûvelet)

Készítő: Back to Basics projekt Catherin B. Bendig (Tinka) Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Operation Golden Star de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

Eligazítás: Találd meg az arany csillagot, és juss ki a katakombákból.

Review:

Aki sorrendben játszotta végig a pályákat, azt ezen a szinten nem érheti meglepetés. Célunk, hogy megszerezzük a Golden Star-t, de előtte még rengeteg feladat vár ránk. Be kell gyűjteni előtte négy Horseman's Gem-t, valamint néhány Pharos Pillar-t, és Pharos Knot-ot. Fontos, hogy a pálya elején, egy vázából felvegyük a Lasersight-ot, mert a Revolverrel kombinálva öt csontot kell szétlőni, hogy a pályát be tudjuk fejezni. Egy-két nehezebb ugrástól eltekintve nem nehéz a pálya, bár a csontik ellen csak a Revolverünk van, más fegyvert nem kapunk. Így elég problémás célzott lövést leadni a fejükre, ezért célszerűbb kicselezni őket. Négy titkot találtam, mindegyikben, a néhány hasznos holmi mellett egy-egy Token-t.

Secret 1-2-3-4:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 4

Mikor lecsúsztunk, nézzük meg a plafont, mert ebből a beugróból el tudjuk majd kapni, de most még, essünk le, és menjünk a terem bal sarkába. Látni fogunk a földön egy háromszög alakú kúszórést, amibe kússzunk be. Bent forduljunk jobbra, jussunk be az újabb kúszórésen, és vegyük fel a lőszert, valamint a Token-t / 1.secret /.

Haladjunk vissza a nagy terembe, és körülbelül a secrettel szemben, a túloldalon újabb kúszórést találunk. Bemenve forduljunk jobbra, és a sokadik kúszórésen áthaladva váltsuk át a kart. Ez nem egy ajtót nyitott ki, éppen ellenkezőleg, becsukott egy ajtót, bezárva ezzel egy tüskés golyót, amit a játék mutat is.

Most menjünk vissza oda, ahol a pályát kezdtük, ahonnan el tudjuk kapni a plafont. Csimpaszkodjunk végig rajta /előfordulhat, hogy Lara nem tud egyenesen haladni. Ha ez megtörténik, akkor oldalazzunk!/. Mikor a fenti kúszóréshez érünk, akkor engedjük el a létrát, és a kapjuk el a rés peremét, majd húzódzkodjunk fel, és haladjunk beljebb. Ha felnézünk, akkor láthatjuk azt az ajtót, amit a karral csuktunk be, és ami megakadályozza a golyót, hogy agyontaposson minket. Szóval, essünk le a kis szobába, majd másszunk fel a jobbra, fent található terembe. Itt először lőjük szét a balra található kisebb vázát, és vegyük fel belőle a Lasersight-ot. A teremben találunk továbbá két mozgatható oszlopot, amiket toljunk a fekete lapokra, mire az előző terem jelentős változásokon megy keresztül. Mielőtt kimennénk, nézzünk körbe, mert az egyik sarokban találunk fent egy járatot, amibe még tudunk feljutni. Ezt jegyezzük meg!

Most menjünk ki a teremből. Mint mondtam, jelentősen megváltozott a szoba, égő lapok vannak középen, amikre nem léphetünk rá. Tehát, miután leértünk, forduljunk balra, és menjünk egészen a falig, majd kapjuk el a mennyezetet, és jussunk át a túloldalra, a váza mellé. Innen már könnyedén el tudunk jutni a balra fent található kúszórésbe, és abból egy újabb szobába. Bent egyből forduljunk balra, és a vázát szétlőve vegyük fel a Pharos Pillar-t, de vigyázzunk a csontival. Találunk a szobában egy lapot, amiből füst jön ki. Erre álljunk rá, és látni fogjuk, hogy a mögöttünk lévő fal csak álca, és be tudunk menni mögé. Bent vegyük fel a flare-eket, és a Token-t / 2.secret /.

Dolgunk végeztével menjünk vissza. Kint váltsuk át a kart. A játék mutat egy ajtót, ami még nem nyílt ki, ebből következik, hogy nem csak azt az egy kart kell meghúzni a kinyitásához. Keressük meg innen nem messze a létrát, másszunk fel, fent vegyük fel a lőszert, és váltsuk át az újabb kart. Végre, kinyílt az a víz alatti ajtó. Ezután másszunk vissza a létrán, és amilyen gyorsan csak lehet, hagyjuk el a termet. A kúszórésből leesve vegyük fel a Revolver-t. Látjuk, hogy most már nem izzanak a lapok, tehát rájuk léphetünk. Most menjünk vissza abba a terembe, ahol az oszlopokat tologattuk, mert egy fal mászhatóvá vált, és így már feljuthatunk abba a helyiségbe, amibe eddig nem tudtunk. Fent vegyük fel mindent, de főleg a Token-t / 3.secret /.

Jussunk ki a teremből, majd egészen vissza abba a terembe, ahol kezdtünk. Másszuk meg középen a dombot, és vegyük fel a tetején a flare-eket. Ezután keressük meg a járatot, ami ugyanazon az oldalon van, mint amelyiken az első titok volt, de ez nem egy kicsi, háromszög alakú rés, hanem egy nagyobb. Szóval, cselezzük ki a múmiát, és haladjunk itt be. Csússzunk le, és essünk a vízbe. Itt fogjuk megtalálni azt az ajtót, amit előzőleg kinyitottunk. Ússzunk be rajta, és bent vegyük fel az 1. Horseman’s Gem-et, majd kombináljuk a Revolver-t, és a Lasersight-ot, és lőjük szét az itt található csontokat. Ússzunk vissza, és észrevesszük, hogy egy újabb ajtó nyílt ki a vízbe, ússzunk be ebbe is.

Bent vegyük fel a 2. Horseman’s Gem-et, valamint, lőjük szét az újabb csontokat. Mielőtt kimennénk, nézzünk szét, keressük meg a kúszórést, amibe másszunk fel. Váltsuk át az itt talált kart, ami nyitja a következő ajtót a víz alatt.

Ússzunk be rajta, és vegyük fel a 3. Horseman’s Gem-et, mire kinyílik a negyedik ajtó is a víz alatt, és lőjük szét a csontokat a földön.

Ússzunk be tehát az utolsó víz alatti ajtón. Egy nagy terembe érünk, ahol találunk négy mozgatható oszlopot, valamint egy fura „üveglapot” a tologatható oszlopok között. Ezen fura „üveglap” egyik oldalán látunk két lapot, amin egy-egy arckép van. Ezekre toljunk rá egy-egy oszlopot, mire az „üveglap” alatt kijön egy tömb a falból. Erre toljunk rá agy oszlopot, mire a második tömb is kijön a falból az „üveglap” alatt. Ezt a műveletet addig ismételjük, amíg mind a négy tömböt rá nem bírjuk tolni egy tömbre, ami a falból jön ki. Ha mind a négy ott van, akkor kinyílik a kék ajtó. Fussunk be, vegyük fel a 4. Horseman’s Gem-et, majd ugorjuk át a szemben lévő kis csúszós részt, és lőjük szét a negyedik csontot. A játék mutat egy lapot, ami akkor fog felemelkedni, ha mind az öt csontot szétlőttük. Most azonban, ugorjunk ki, vegyük fel a medit, és a csontik között lavírozva fussunk a medencéhez, essünk be, és ússzunk vissza.

Most másszunk ki a Pharos Pillar foglalata mellett, és illesszük a foglalatba a tárgyat, majd menjünk be a kinyílt ajtón. Bent először ugorjuk át a csúszós részt, és lőjük szét a csontokat, mire egy tömb végre felemelkedik, amit a játék mutat is. Ugorjunk vissza, és most vegyük csak fel a medit, mire megjelenik két csonti. Cselezzük ki őket, és essünk a vízbe. Innen a vízből kémleljük a plafont. Észreveszünk a sarokban egy kúszórést. A plafonon csimpaszkodva tudunk eljutni oda. A plafont elkapni már egy kicsit nehezebb feladat. Tehát, másszunk ki a vízből a Pharos Pillar foglalatával szembe, illetve, egy kicsit jobbra lévő lapra. Egy nekifutásos ugrással kell elkapni a plafont, és persze gyorsan, mert jönnek a csontik. Ha sikerül, akkor csimpaszkodjunk a kúszóréshez, engedjük el a plafont, és kapjuk el a rés peremét. Húzódzkodjunk fel, és haladjunk végig. Itt találjuk meg azt a lapot, amit felemeltünk a csontok szétlövésével. Kapjuk el a létrát, és másszunk fel. Egy labirintusba érünk. Nézzünk körbe, mert flare-eket, medit, és lőszert is találunk, valamint, nem utolsó sorban, a Pharos Knot-ot.

Mikor ezt felvesszük, akkor kinyílik egy ajtó, amit keressünk meg, és menjünk be. A következő ajtóhoz csak lépjünk közel, mire az kinyílik. Egy hatalmas, kék csarnokba értünk. Forduljunk jobbra, és keressük meg a sarokban a kúszórést, amin áthaladva nyomjuk meg a kapcsolót, mire három kötél ereszkedik le a mennyezetről. Most menjünk ki, és vizsgáljuk meg a réssel szemben lévő tüskés részt. Egy nekifutásos ugrással ugorjuk át a tüskéket, és kapjuk el a mászható falat. Próbáljunk minél kevesebbet sérülni! Másszunk fel, majd ugorjunk hátra úgy, hogy közben fordulunk 180 fokot, és megnyomjuk a Ctrl gombot, így el tudjuk kapni a magasabban lévő rész peremét. Kapjuk el az első kötelet, és lengjünk balra, mert flare-eket vehetünk fel a másik magasabb részen. Ugorjunk vissza, és megint kapjuk el a kötelet, majd a másik kettő segítségével jussunk el a nagy archoz. Az arc mellett az egyik váza szétlőhető, de csak két szellem van benne. Ha ezek kiszabadultak, akkor fussunk a kúszóréshez, másszunk be, és nyomjuk meg az első utunkba eső gombot, mire mögöttünk lévő ajtó kinyílik. Mögötte megtaláljuk a szobrocskát, ami hatástalanítja őket. Ha megsemmisültek, akkor menjünk ki, és nyomjuk meg a másik gombot is, mire a másik ajtó is kinyílik. Bemenve nézzünk balra, fel, mert a lelógó mennyezetrész mászható. Jussunk fel rajta, és fent vegyük fel az újabb Pharos Knot-ot.

Essünk le, és keressük meg a kúszórést. Ezen bekúszva szkarabeuszok jelennek. Amikor tudunk, álljunk fel, és keressük meg a kapcsolót, amit váltsunk át. Ennek hatására megsemmisül az összes bogár, mi pedig immár nyugodtan folytathatjuk utunkat az újabb kúszórésbe. Bemenve először forduljunk balra, és egy medit találunk, majd menjünk a másik irányba. A másik nagy archoz érünk, amiből folyik a víz. Találkozunk három szellemmel is, de mindjárt itt balra találunk egy újabb szobrocskát, amivel hatástalaníthatjuk őket, nem kell visszamenni a másikhoz. Ha mind kimúlt, akkor haladjunk el az arc előtt, és vizsgájuk meg a falat balra, a sarokban. Húzzuk el a mozgatható oszlopot, és kússzunk be az így szabaddá vált résbe. Bent vegyük fel a flare-eket, majd továbbhaladva a Token-t / 4.secret /.

Menjünk vissza, és most már megnyomhatjuk a kapcsolót, ami a rés mellett van balról. Végre, a másik arcból is víz áramlik, és elönti lent a medencét. Ugorjunk egy nagy fejest, majd másszunk ki, és menjünk a nagy, kétszárnyú ajtóhoz. Tegyük a foglalatokba a Knot-okat, és lépjünk be a kinyílt ajtón. Először vegyük fel a földről a Crowbar-t, majd tegyük a négy foglalatba a négy Gem-et, mire kinyílik egy ajtó a víz alatt, amit a játék mutat is.

Menjünk ki, ugorjunk a vízbe, és ússzunk be rajta. A víz alatti járatba csak egyfelé mehetünk, de arra mindig vigyázzunk, hogy a járat alján haladjunk, mert „tüskeköpők” vannak a vízbe, és ezek komoly sérüléseket tudnak okozni. Másszunk ki a járat végén, és keressük meg a Pharos Pillar-t, és vele szemben, a falból vegyük a Golden Star-t. Ennek következében a tüskék visszahúzódnak egy lapon, de ennek később lesz jelentősége.

Most jussunk vissza abba a terembe, ahol a Gem-eket használtuk, mert itt van a Pillar foglalata is. Tegyük a helyére, mire kinyílik jobbra az ajtó. Menjünk be, és egy lift felvisz minket. Fent menjünk végig a járaton, és vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Palaces of Pharaoh Hepatitis

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.