.....................................................................

BtB 2006 - Level 12 - In Xanadu

Készítő: Michael Bender (Tony Tomb)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a btb06_12_in_xanadu_tr4.zip-et. Másold a data könyvtárból a data a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

"Kubla kán tündérpalotát
épített Xanaduban,
hol roppant barlangokon át
örök éjbe veti magát
az Alph, a szent folyam.
Mérföldnyi jó földet tizet
gyorsan torony s fal övezett"

 Samuel Taylor Coleridge - Kubla kán (Szabó Lőrinc fordítása)

Mikor 1127-ben a mongol horda lerohanta Kína északi határvidékét, elkezdődött Kínában a mongol uralom. Kublai kán 1259-ben Kína császárává vált, és megalapította a Yuan dinasztiát. Úgy ismerték őt, mint egy fondorlatos, bizalmatlan embert, ám emellett Kublai kán nagyon kultúrált is volt, és számos nagyszerű építmény is az ő nevéhez fűződik, mint a Grand Canal (Nagy csatorna), vagy parkok és paloták, és a saját fővárosa, Kanbalu. Kublai kán ezen kívül a nők által körülrajongott szerető volt, és egyszer kedvenc feleségének, Chabui-nak egy csodálatos vörös legyezőt adott ajándékba. Ám ez nem egy átlagos legyező volt, a legendák szerint ugyanis egyetlen hatalmas darab rubinból lett kivésve, és elrejtették. Ám a legyező egy térkép volt egy titkos földalatti palotához, anélkül, hogy egyetlen bonyolult cirádát véstek volna bele... Segíts Larának, hogy megtalálja Chabui császárnő legyezőjét! (Fordította: Wyc)

Review:

Ezen a pályán célunk a Chabui's Fan megszerzése. A történet kis területen játszódik, egy sziklák közé ékelődött kis tó mellől indulunk, és jutunk egyre feljebb, először a hídra, majd onnan a fák koronája közé, ahol megleljük a zsákmányt. Közben fejtörőkkel, ügyességi feladatokkal kell megküzdenünk, meg persze egy-két ellenség is próbál bennünket akadályozni. Néhány időre futást is teljesíteni kell, de nem nehezek, az első közben még a korábban elmellőzött lőszert is sikerült felvenni. A továbbjutáshoz nélkülözhetetlen a crossbow és a lasersight kombinációja, a crowbar, valamint kulcsokat kell megszereznünk. Az elsőt, az East Dragon Key-t jól elrejtette a készítő, csak egész közelről lehet észrevenni a falban. Utunk során három titkot találhatunk. Jó kaland volt, ajánlom mindenkinek.

Secret 1-2-3:

Mentések-Savegames:

Leírás:

Kezdéskor rögtön vegyük magunkhoz a Yang-ot. Balra a sarokban hever a lasersight, és mindjárt ránk támad egy verőlegény is.

A harang mögött ugorjunk be a nagy vízbe. Először a baloldalon keressük meg a kis alagutat, ahol a crowbar rejtőzik. Ússzunk egészen előre, egy kisebb medencébe jutunk. Gyorsan másszunk ki, és végezzünk a kígyókkal. A medencében találunk egy kis rést, itt ússzunk be, és húzzuk meg a kart. Felemelkedik egy tömb a párkányon. Mielőtt még felmásznánk, fussunk a párkány végébe, és a falban, alig észrevehetően megtaláljuk az East Dragon Key-t, ezt feszegessük ki. Másszunk fel a tömbön egy szinttel feljebb. A majmot nem kell bántani. Az egyik sarokban, a sziklák között vegyük fel a crossbow-t, a másikban pedig egy kis medit. Ugorjunk be a szobába, és a lyukon másszunk le.

A színes padlólapra lépve, kinyílik egy rács a tó partján, viszont a dolog, időre megy. Tehát gyorsan kapaszkodjunk fel, fejes a medencébe, ússzunk el a kapu melletti sziklákhoz, másszunk ki, és ugorjunk át a kapuhoz. Ha sikerült bejutnunk, akkor már látjuk is a Yin-t, de a vérfoltos padló jelzi, hogy nem ilyen egyszerű a feladat. Forduljunk be balra, a kis folyosóra, közben a verőlegényt intézzük el. Újabb időkapcsolós padlólaphoz érünk. Ha rálépünk, akkor a Yin felett lehúzódik a fal, és a mögötte lévő gömb kilövése hatástalanítja a karókat. Vegyük el a Yin-t, majd a bal oldali létrán felmászva használjuk a kart, és most már fel tudunk kapaszkodni a jobb oldalon is.

Rántsuk le a csapóajtót, és fent jussunk el a mozgó falak mögé, toljuk meg a kart. A hozzánk közelebbi mozgó fal mögé ugorjunk be a nyílásba, és újabb kart lelünk. Most a másik mozgó fal mögé ugorjunk be, és folytathatjuk az utat. Sprintelve induljunk el balra, lefelé. Ha időben rálépünk a színes padlólapra, akkor a minket üldöző golyó leesik a mélybe. Forduljunk meg, és a lyukban látunk egy kúszórést. Ereszkedjünk le oda, és másszunk be. A karókkal teli mélyedést ugorjuk át, és rögtön a másikat is, majd szaladjunk el a leereszkedő labdák mellett.

Ha elég gyorsak voltunk, akkor átérünk a túloldalra, még mielőtt a labdák kieresztik a kardokat, és nem sérülünk. A plafonon csimpaszkodva, és közben a tűzfújókra ügyelve, jussunk át szembe. Menjünk tovább, és újra kapaszkodjunk a plafonba. Az út végén rántsuk le a kart, ez kiiktatja a karókat, és egyúttal kinyílik a két ajtó a tűzfújók felett. Jussunk el oda, húzzuk meg a kart, és így már megkaparinthatjuk az Emperor's Stone-t. A rács feltárul, és kiérünk a hídra, amit a pálya elejéről már szemügyre vehettünk. Miután legyőztük támadónkat, a kaputól balra lévő sziklára kapaszkodjunk fel, és az első titkos helyen nagy medit és lőszert találunk.

Az East Dragon Key segítségével nyissuk ki a kaput. Ugorjunk szembe, lánc mellé, innen pedig balra, a fali nyílásba. Húzzuk meg, az első kapcsolót. Ugorjunk le szembe a sárkánymintás tömbre. Húzódzkodjunk fel, és át a második kapcsolóhoz, jobbra. Szintén jobbra ugorjunk le a harmadik karhoz. Látjuk, hogy felemelkedik egy tömb, így a karók már nem fognak akadályozni a továbbjutásban. Mielőtt oda mennénk, nézzünk le, és a falban egy újabb rést találunk. (Ha futva indulunk a tömb túlsó széléről, akkor pont a lyukban fogunk landolni, ugrással nem sikerült.) Balra van a második titkos hely egy nagy medivel.

Menjünk vissza a harmadik karhoz, és ugorjunk át a bejárathoz. Innen jussunk el a felemelkedett tömbre, arról pedig a tüzes padló felett a sárkánymintás padlóra. Siessünk, mert egy tűzszellem ered a nyomunkba. Ugrás fel a kúszóréshez, a végén ereszkedjünk le, és a vízben rázzuk le a támadót.

A medencéből kimászva, a falon lévő kék függöny mögé másszunk be, a létra segítségével pedig ki a párkányra. Keressük meg a túloldali teraszon a szétlőhető gömböt, és újabb tömb a jutalmunk. Ezen keresztül, már fel tudunk kapaszkodni a teraszra.

A híd felett vagyunk. A faág mellett másszunk fel jobbra, közben vegyük fel a flare-t. Egy oszlopos teraszra érünk. Először menjünk a végébe, és ugorjuk át a korlátot. A pavilon tetején át, jussunk el a vízesés mellé, és feszítsük ki helyéről a West Dragon Key-t. Menjünk vissza a teraszra, és másszunk fel a lámpa mellett. Illesszük össze a Yin-t és a Yang-ot, és helyezzük el a foglalatban. Az érkező verőlegénnyel végezzünk, és az új kulccsal nyissuk ki a kaput.

Egy nagyobb terembe érünk. A feladat az lenne, hogy a szobrokat a megfelelő színű padlólapra toljuk, de egyelőre hiányoznak az összekötő hidak. A zöld kockás szobor mögött függeszkedjünk le, és ereszkedjünk lejjebb. Jussunk le egészen a terem aljára. (A falon ugyan van egy létra, de ez csak a visszajutásnál használható.) Ezután keressük meg a kart a földön, ez hatástalanítja a karókat, amelyek között a Turquoise Gem fekszik. Az egyik lámpával szemben találunk egy létrát, majd a plafonon csimpaszkodva felvehetjük a Turquoise Gem-t. Mindeközben persze irtsuk az ellenséget is. Mielőtt a színes padlólapra lépnénk, keressük meg az egyik sarokban azt a tömböt, ami mögé be tudunk mászni.

A fejünk felett, egy sötét kúszórésben találjuk a harmadik titkos helyet, szintén egy nagy medi képében. A színes padlólapra lépve, rövid időre kapunk egy fehér tömböt a másik lámpa mellett. Ha sikerül feljutnunk rajta, tegyük a foglalatba a Turquoise Gem-t. Jobbra kinyílik egy ajtó is, innen már elérjük a létrát. Fent toljuk a helyükre a szobrokat.

A kapun át feljutunk az emeletre. Először ugorjunk be a jobb oldali fali résbe, és húzzuk meg a kart. Szemben kinyílik a rács, itt tegyük helyére az Emperor's Stone-t. Keressük meg a csapóajtót, és fent vegyük magunkhoz a Chabui's Fan-t, amiért jöttünk. A kinyílt rácson át kijutunk a szabadba, a fák tetejére. A vízbe beugorva véget ér a kaland.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.