.....................................................................

BtB 2006 - Level 15 - A New Mission for Lara

Készítő: Michele Flena (Mikki)

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a btb06_15_a_new_mission_for_lara_tr4.zip-et. Másold a data könyvtárból a data a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és,indulhat is a kaland.

Story:

Egy gazdag amerikai vállalkozó szeretné visszakapni a felbecsülhetetlen értékű kék ékkövét, amit ellopott tőle egy bűnöző csoport, és azután délkeleten egy ismeretlen helyre rejtették.  Ekkor hívta fel a vállalkozó bizalmas barátját, Larát, akinek ez új feladatot jelent: visszaszerezni a tekintélyes ékszert, túljutni a rengeteg csapdán, és megfejteni a komplikált rejtvényeket... Vajon boldogulni fog hősnőnk vele? (Fordította: Wyc)

Review:

Egy templomban és udvarában kalandozunk ezen a pályán Larával. Célunk a kék kristály megszerzése, ami a játékban a Hand of Orion nevet viseli. A küldetés végrehajtásához rejtvények sorát kell megoldanunk, hogy bejussunk a templomba, ahol őrzik, majd még négy Yin-Yangot is fel kell kutatnunk, mert ezek nyitják a drágakőhöz vezető utat. Néha nehéz rájönni a feladatok megoldására, nagyon jó ötlet volt például a hiányzó lila kapcsoló, amit aztán persze valahol máshol meglelünk. Nem sok ellenség nehezíti a dolgunkat, összesen csak egy-két szerzetes és hat kígyó, de a kígyókat akár meg is kímélhetjük. Csapdák is vannak szép számban, pengéket, mozgó falakat, karókat kell kikerülnünk. Az erkélyekről sajnos csak némi sérülés árán juthatunk le, itt nem sikerült olyan megoldást találni, ami nem jár energiaveszteséggel. Célzott lövéshez szükségünk van a revolverre és a lasersight-ra is, muníciót és medit is kapunk bőven eleget. Titok nincs a pályán. A textúra nagyon szép, világos, gyönyörűek a helyszínek.

Mentések-Savegames:

Leírás:

A vízesésen lecsúszva, a medencében landolunk. Másszunk ki, és balra keressük meg a falon a létrát. Fent oldalazzunk jobbra, csússzunk le háttal a tetőn, kapjuk el a szélét, majd felhúzódzkodva, és a levegőben megfordulva ragadjuk meg a medence fölötti tető szélét. Forduljunk balra, és ugorjunk át szemben az templom tetejére. Vegyük fel a medit, majd keressük meg a két kapcsolót, és húzzuk meg őket. Menjünk előre, ahol a hosszú zöld tetőket látjuk, mert az egyikről revolver lőszert vehetünk fel. Ereszkedjünk le az udvarra, a lépcsőkre, akkor nem sérülünk. Ha a közelébe megyünk az egyik nagykapunak, akkor kinyílik. A kert középen négy szobrot látunk. Ezeket a helyükre kell tennünk, de egyelőre nem lehet, mert még lyukak vannak a talajon a padlólapok és a szobrok között.

Először menjünk a lépcsőhöz, a nagykapuval szemben. A szobában mindenütt létrák a falon, de csak egyet lehet használni, ezen másszunk fel az emeletre. A végében keressük meg az ajtót, mögötte pedig vegyük fel a lasersight-ot és a medit.

Szemben állva a kapuval, balra is van egy kinyílt ajtó, ezt még a templom tetején nyitottuk ki. Mögötte hat kis emelvény. Az egyiken lőszert találunk. Három emelvényre kell rálépnünk ahhoz, hogy a rács felhúzódjon, és használhassuk a kart. A három emelvény, ha a rácsnak háttal állunk: az egyik rácshoz legközelebbi, a második az előzővel egy vonalban lévő következő, a harmadik pedig a szoba túloldalán, egészen a bal sarokban van. A sorrend mindegy, a lényeg, hogy ezekre lépjünk rá egymás után, közben ne érintsük a másik hármat. Ha megtoltuk a kart, az udvaron, a szobroknál felemelkedik az egyik tömb. Menjünk fel ugyanebben a szobában a lépcsőn. Óvatosan, mert az egyik kanyar után körpengék állják az utunkat. Az első előtt forduljunk vissza, a falon látunk egy létrát, felette rés. Másszunk be, itt a második kar, ami felemeli a második tömböt a szobroknál.  Jussunk át a három körpengén. Fent találjuk a revolvert meg egy medit.

Menjünk ki az erkélyre. A végében hiányzik a korlát. Fussunk neki, közben kanyarodjunk is, és kapjuk el a másik erkély szélét a sarkon túl. Ennek ugyan van korlátja, de ez ne feszélyezzen, át tudunk bújni alatta. Fussunk a végébe, a korlát felett átlendülve kapjuk el a létrát, és fel a tetőre. Balra van még egy erkély, nekifutással, a megfelelő szögből elugorva (ctrl-t is nyomva), ezen landolunk. Húzzuk meg a kart, mire kinyílik az emelvényes szobával szemközti ajtó is. Oldalugrással jussunk le az erkélyről oda, ahol magasabba talaj, így nem sérülünk nagyon.

Mielőtt lecsúszunk az újabb ajtó mögé, szereljük össze a revolvert a lasersight-tal, és tartsuk is kéznél. Ahogy elindulunk a lejtőn, egy platform felcsapódik, meg tudunk állni rajta. Ne bámészkodjunk sokat, mert időre megy, a talaj előbb-utóbb kicsúszik alólunk. Gyorsan lőjük ki a hat gömböt, ezek hatástalanítják a karókat a gödörben. Ereszkedjünk le (ha leesünk, sérülünk), és másszunk fel a létrán. Balra egy újabb kart húzhatunk meg, ennek hatására a harmadik tömb is felemelkedik az udvaron. Nézzünk fel, mert alig láthatóan egy újabb létra van a fejünk felett. Egy szép nagy terembe érünk, vegyük fel a medit, majd nyissuk ki az ajtót, és mögötte is használjuk a kart. Egy negyedik helyiség is feltárul az udvaron. Gyorsan kapjuk elő a fegyvert, mert egy botos ember hátba támad. Menjünk ki az erkélyre, és ugorjunk le. Szintén oldalugrással próbálkozzunk, mert így nem veszítünk sok energiát.

Keressük fel a negyedik szobát is. A terem alján négy dobogó van, színes padlólapokkal, tetővel, a tetőkön színes szobrokkal. Fel kell tehát jutni, szobrot tologatni. Az egyik sarokban találunk egy folyosót. Érkezésünkkor szemben felcsapódik egy párkány, a falon pedig egy kart látunk. Ne dőljünk be neki, ez csak csapda, ha meghúzzuk a kart, rögtön leesünk a mélybe. Nézzünk fel, körben a falon létra húzódik. A bejárat jobb oldalán kapaszkodjunk fel a falra, majd oldalazzunk körbe a másik nyílásig. Függeszkedjünk le egészen, majd essünk eggyel lejjebb. Jussunk át a láncok között, majd fel a lépcsőn. Feljutottunk a tetőkre. Nézzük meg, hogy az adott tető alatt hol helyezkedik el a szobor színével megegyező színű padlólap, és rakjuk föléjük a szobrokat. Ha kész, másszunk le, és a kinyílt rács mögött használhatjuk a kart. Most már mind a négy tömb feljött a kertben, mehetünk újabb szobrokat tologatni. A megfelelő színű kockákra tolva őket, feltárul a templom ajtaja.

Bezáródik mögöttünk a kapu. Jobbra egy medi, és folyosó három karddal. Balra is folyosó, ennek csak a végében van egy kard. Induljunk balra, menjünk el a kardig, majd ugorjuk át, ekkor leáll. Ugorjunk át jobbra, vegyük fel a medit, majd át a másik párkányra (itt csak azoknak a platformoknak a szélét tudjuk elkapni, amelyek alatt nincs piros oszlop, ha van, akkor leesünk). Csimpaszkodjunk végig a szélén a másik oldalra, és itt is találunk egy medit. Ereszkedjünk le.

Induljunk felfelé a lépcsőn a három kardhoz. Az első kard előtt álljunk meg, és innen indulva át tudjuk ugrani a korlátot, hogy magunkhoz vehessük az elsőYin-Yangot. Az állványa mellől nekifutva, és közben kanyarodva vissza is tudunk jutni a lépcsőre, így nem kell sérülnünk sem.

Vissza a lépcsőre, és álljunk az első kard lépcsőfokának a szélére, egészen jobbra. Másszunk fel a sötét ablakba, ezzel egyrészt kiiktatjuk a kardokat, másrészt, ha felnézünk, látunk egy kúszórést. Kapaszkodjunk fel, majd a folyosón húzzuk meg a lila mintázatú kart, aztán keressük meg a második Yin-Yangot.

Menjünk le a karokhoz. Itt ugyan hiányzik a lila, de mivel fent már átkapcsoltuk, dolgozhatunk tovább. Húzzuk meg a feketét és a kéket. Balra feltárul a rács. Menjünk be a folyosóra, jobbra találunk egy Eye of Horus-t, és egy nagy medit. Visszafelé már beindulnak a karós falak. Jussunk át közöttük a szoba túloldalára, itt felvehetjük a harmadik Yin-Yangot.

Menjünk vissza a karokhoz, a feketét állítsuk vissza alapállásba, és húzzuk meg a zöldet. A másik rácsos ajtó is kinyílik. Mögötte két, egymással szemben álló ferde platform, ugorjunk fel az egyikre, majd kapjuk el a plafont, és vegyük fel a negyedik Yin-Yangot.

Szerzeményeinket helyezzük el a falon látható foglalatokban. A feltáruló kapu mögül két verőlegény indul felénk, őket intézzük el. Ugorjunk be a Hand of Orion állványa mögé, de mielőtt magunkhoz vesszük, mentsünk egyet.

Alattunk ugyanis megnyílik a föld, és egy lejtőn csúszunk lefelé. Valamivel a lejtő vége előtt ugorjunk el úgy, hogy a innenső platform szélén landoljunk. Siessünk, mert egy kő zuhan a nyakunkba. Nekifutásból ugorjunk a következőre, innen pedig helyből a harmadikra. Fussunk neki, a negyedik szélét kapjuk el, majd innen helyből ugrás az ötödikre. Nekifutás, ugrás, kapaszkodás után érjük el a hatodikat, és innen rögtön fel balra a folyosóra. Gyorsan kell ugrálnunk, mert a csapóajtók csak rövid ideig állnak rendelkezésre.

Ha felértünk, lőjük le az újabb botos fickót, majd másszunk fel a létrán. Forduljunk jobbra, de szedjük a lábunkat, mert egy csapat kígyó támad ránk. Gyorsan ugorjunk fel a medence szélére, itt már nem tudnak bántani. Végezhetünk is velük, de nem muszáj. Ugorjunk a vízbe, és a víz alatti folyosón visszaérünk a kiinduló medencébe. Ússzunk be a másik járaton. Kint vegyük el az állványról a másik Eye of Horus-t, majd tegyük a helyére mindkettőt.

A kapun kilépve, a vízesésen lecsúszva hagyhatjuk el a pályát.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.