.....................................................................

Nikolaus von Myra

Készítő: Lumina Artis Coloris

Letölthető (Download): Innen (Here)

Install:

Csomagold ki a zip-et, a data-ban és audio-ban levőket az editor azonos nevű könyvtáraiba másold, utóbbiakat előbb alakítsd wav-okká a start_me-vel. Az effects.bin, english, load, script és tomb4.exe file-okat pedig az editor főkönyvtárába, és indulhat a játék.

Story:

Nincs sok történelmi forrás Myrai Nikolausról.

Myra egy Törökországban található kisváros (kb 100km-re délnyugatra Antalya-tól) és a 4.században élt itt egy püspök.

Különböző hagyományok szerint valamikor 270 és 286 közt született Kis Ásiában, egy Lyka-i városban, Patara-ban.

19 évesen szentelte pappá nagybátyja, aki szintén Myra püspöke volt. Ezután a Sion monastery abbéja volt, Myra-tól nem messze.

Gazdag családból származott, így abban a helyzetben volt, hogy segíthetett a szegényeknek és nélkülözőknek.

Található néhány ősi épület és rom Myraban. Azt beszélik, ezek egyike Nikolaus sírhelye.

Nyomozása során Larának egy documentum kerül a kezébe, ami arra utal, hogy Myrai Nikolaus elzarándokolt a Törökországi Ararat Hegyre, így ez is egy lehetséges temetési helye.

Mivel Myrai Nikolaus nem csak egy legenda, de még gazdag is volt, Lara úgy dönt követi ezt a nyomot egy érintetlen szultanatusba, a hegyek közé, Törökország, Iran és Irak határterületén.

Kapcsolatainak köszönhetően érintkezésbe lépett a szultani palotával, a hely ősi tulajdonosainak leszármazottaival. Megkapja az engedélyt a nyomozásra.

Mostanáig nyomozásását a szultan őrei ellenőrizték. Nem sokkal sötétedés után úgy dönt, kilopózik a vendégszobából, hogy háborítatlanul kutasson jelek után.

Review:

WOW! Egyszerűen lenyűgöző ez a pálya. Gyönyörű helyszínek és épületek, egy éjszakai kaland a palota környékén, és végül a sivatagban. A készítőnek lehet érzéke a filmezéshez, mert a bejátszások szinte mozifilmekbe illőek, többször is megnéztem őket. Kiváltották nálam a libabőr állapotot, ehhez persze kellettek a csodálatos zenék is, amik tökéletesen lettek kiválasztva. Néha megálltam játék közben, és percekig hallgattam a zenéket. Hangulatában a legjobb pályák közé tartozik. Csak egy kicsit túl sötét, és még a javított verzióban is maradt pár apró bug, a motorral be lehet hajtani a vízbe, és a könyvtárban a csillagot nem számolta be secretnek. Remek pálya, ajánlom mindenkinek.

Secret 1-2-3-4-5-6-7:

Mentések--Savegames:

Leírás:

Vedd fel a kismedit a vázából és a flare-t a dobozból, a Levelet olvasd is el:

Ha segítség kell, keresd Ahmet-et a Szolgálót. Ő többször is segíthet neked! egy barát.

Nyisd az ajtót és menj ki, emlékezz, Karácsonyi pályán vagy; a járókelők nem bántanak, hát te se őket. A második medencénél menj be jobbra és a kapcsolóval nyisd az ajtót, ahol felvehetsz egy Kulcsot. Haladj tovább befelé és megtalálod a zárat amit nyithatsz vele, itt a dobozból töltényeket is felvehetsz.

Bizonyára ő Ahmet, akit a névtelen jóakaró említ, mert amint kiengedted kinytja neked a rácsot, majd az emeleten még egyet. Amúgy hogy került oda bezárva?

Az emeleti szökőkútban töltényeket találsz, a sarokban egy kapcsolót, ami a szomszéd szobában emeli fel a függönyt, de majd csak később mész oda. Az erkélyen a rács mögött amit Ahmet nyitott a doboz alól felveheted a Switch Room Key-t. Menj le az idevezető folyosóra és nyisd vele az ajtót, mögötte a kapcsolót ugyan nem tudod használni, de amint belépsz a bejátszás megmutatja kinn a nagy ajtót kinyílni, ahol az őrök állnak.

Menj be és mindkét oldalon húzd félre az elülső vázákat, mögöttük a két kapcsoló egy tömböt emel fel a szoba sarkában. A két őr melletti dobozokat szétlőve egy másik is felemelkedik. Az elsőre felmászva a kapcsoló nyitja a függönyt a másik felett. Menj fel és fordulj balra, a kapcsoló nyitja az ajtót jobbra, menj le a lépcsőn és nyisd ki a kék ajtókat, az egyik mögött még függöny zárja el az utat, a másik egy szobába vezet, ahol kinythatod a kertbe vezető ajtókat. Ahmet ismét felbukkan, kövesd és nézd mi mindent csinál. Meggyújt egy fáklyát, kinyit egy ajtót, majd visszajön és a térre kivezető rácsot is. A kertben a pálmafa mellett megtalálod a Crowbar-t, a szoba felső szintjén, ahol Ahmet a fáklyát gyújtotta meg, felugorhatsz a plafonra és átcsimpizhetsz a sötét sarokba az 1.secret-ért, ami az 1.Golden Star. Itt nekem a csimpizés picit furcsán működött, csak már lendületben, és áltlósan volt hajlandó Lara a vízszintes plafonra átjutni. Miután megszerezted, menj az ajtóhoz amit Ahmet nyitott, itt a ládákból kismedit, és a lower Sleeping Room Key-t veheted fel. A nagyteremben a kötélen átmehetsz szembe a 2.Golden Star-ért a 2.secret-be. Vigyázat, evvel az új exe-vel a kötéltánc valamivel nehezebb mint régen, vagy csak nekem tűnt úgy? Menj vissza a kék ajtóhoz, a függönyt nyisd a kulccsal, itt találsz egy nagymedit, és a váza mögött a kapcsoló nyitja az erkélyre vezető ajtót, ahol tiéd az Ammunition Camp.

A lőszer depó a rácsok mögött található a kinti medencék mellett. Mikor a foglalatba helyezed nemcsak a rács nyílik ki, hanem egy ajtó is a palota tetején. Menj be, nyisd az ajtót és flare hegyeket találsz, a belső szobában a ládákat szétlőve tiéd a Revolver és töltények, valamint a kúszórésben a Crossbow és nyilak a 3.secret-ben. A kúszóréssel szemben a nem szétlőhető ládák alatt van a Shotgun, sajnos legális játékmenettel nem sikerült felvennem. A jobb oldalon a világosabb ládánál folyamatos futás/ugrással Lara belemegy a ládába, középtájon guggolásból fel tudja venni. Ha tudsz kielégítőbb megoldást ne habozz értesíteni.

Menj fel a palotába, ahol csimpiztél, és a tetőn megtalálod a Coffeeshop Key-t. A kávézó a kezdőhely előtti folyosó végén van, itt találod a Lasersight-ot. Vedd fel majd menj ki és a medence előtt fordulj balra, a rácson most már kilőheted a lakatot, és az égő üst felett a gömböt is. Alatta kinyílik a rács, a kapcsolóval eloltod a tüzet, mássz fel és told félre az üstöt, hogy felvehesd a Library Door Key-t. Irány a labirintus, derítsd fel, itt egy barátságtalan ninjával találkoztam. Úgy tapasztaltam, hogy a kezdőhely feletti tetőn jelenik meg, ahonnan nem tud lejutni, csak ha mászkálás közben véletlenül leesik. Hogy ezt hol és mikor teszi - ha egyáltalán - az véletlenszerű, így lehet hogy nem, vagy máshol találkozol vele.

Az optimális útvonal a labirintusban; a jobb fal mellett indulj, rövid kanyarok után elérsz egy kapcsolóhoz, nemmessze nyitja a rácsot. Kövesd az utat az újabb kapcsolóig, majd folyamatosan jobbra tartva eljutsz a kinyílt rácsig. Útközben figyeld meg a még zárt rácsot, itt egy secret lesz. A fa mögött a kapcsoló időre nyitja a mutatott ajtót, úgyhogy siess, fuss végig a medence mellett és a végén jobbra a sarokban. Itt bemenve találod a Vezier Room Key-t, közben hallasz egy rácsot nyílni, ez lesz a 4.secret, menj oda vissza és tiéd a 3.Golden Star.

A Vezír szállása a két medence között van, menj be, told félre az üstöt és rántsd le a csapóajtót. Fenn a kar a már ismerős erkélyre vezető ajtót nyitja ki, a könyvek között találsz egy újabb Kulcsot. Az alsó szinten engedsz le vele egy tömböt, mögötte a szoba négy sarkában a mintás padlólapokra kell tolni a négy üstöt, ekkor kinyílik a másik ajtó az erkélyen, ahol felveheted a Sheherazades Rooms-t. A kis szobában három kapcsoló is van, egy a függönyt engedi le, a másik kettő időre nyitja a mutatott rácsot nem messze, de nem kell sietni. Ott az újabb kapcsoló nyitja a második rácsot ami a 5.secret-be vezet, ami a 4.Golden Star-t és kismedit rejt.

Juss vissza a palota felső szintjére, ahol kötéltáncoltál és tedd szerzeményed a foglalatba. Az ágyon megtalálod a Library Main Entrance-t, a kádban pedig egy újabb Kulcsot. A kezdőhely előtti folyosón van a könyvtár bejárata. A felső szinten a kulcsoddal is nyitsz egy ajtót, szemben a gyertya mögött vedd fel az ancient Scroll-t. Haladj tovább a könyvtár belső helyiségeibe, told félre a földgömböt és tedd a tekercset a helyére, mire feltárul egy ajtó a sarokban. Még ne menj be, előbb menj vissza az előző szobába, itt is kinyílt egy beugró, a kapcsolóval leengeded a tömböt az 1.Nikolaus Statue Piece alatt. Most menj a sötét, belső könyvtárba, és jobbra felmászva vedd magadhoz. Mássz még feljebb és ugorj a plafonlétrára, csimpizz a csúszós fölé, ess rá és ugorj a kapcsolóhoz. Egy csodálatos hangulatú bejátszás mutatja a lesüllyedő tömböt ahova ezután mész. Előbb még csimpizz el a 5.Golden Star-ért, ez lenne a 6.secret, de sajnos egy bug miatt nekem ezt nem számolta el secret-nek.

Menj a megnyílt járatba, az elágazásnál balra nyitod a kulccsal a rácsot, kövesd a járatot a kapcsolóig, ami a sivatagba kivezető utat teszi szabaddá. Menj vissza a motorért és derítsd fel a sivatagot. Egy gödörben megtalálod a 2.Nikolaus Statue Piece-t, majd elérsz az oázisba. Egy bugnak köszönhetően a mocival is behajthatsz a vízbe, de azért inkább gyalog nyomulj tovább. Ússz be a járaton, a túloldali kis medencében balra egy szűk nyíláson át beúszhatsz az 7.secret-be, ahol töltényeket találsz. A teremben tedd a szobrokra a Piece-eket, és gyönyörködj a moziban, midőn a következő terembe lépsz. Ha nincs meg az öt csillagod akkor a bal oldali szobor mögött lecsúszva ér véget a kaland, ha mind megvan, tedd a foglalatokba és jutalmul megnézheted a kincseskamrát.

Akci


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.