.....................................................................

The Experiment – Intro

Készítő: Bojrkraider(Simen) Homepage

Letölthető (Download): Innen (Here)

Csomagold ki a bojrkraider_the_experiment_intro.zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. Másold a data-ból a data, a Sound-Sampls-ből a Sound-Samples, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indulhat is a kaland.

Story:

Ez az Experiment sorozat bevezetõ pályája. Még nem kapcsolódik a többi pályához. A végén újra fog indulni. KÉT BEFEJEZÉS VAN! - Egy átlagos a kijárati ajtón keresztül, amit egy animáció követ és egy titkos (ez egy titkos pályára vezet, amikor teljesítettél minden Experiment pályát; és ez nem egyhamar lesz). A történet a játékmenet haladásával bontakozik ki. Elõljáróban annyit: Lara "szabadságon" van. Élvezi az új kis úszómedencéjét. Ekkor jön az inas és mondja neki, hogy csörög a telefon. Lara úgy dönt, hogy a szobájába megy és megnézi ki is keresi, de biztonsági rendszer bezárta az ajtót... (Fordította:Lacek)

Review:

Fantasztikusan szép home-pályát készített Bojrkraider, nem is tudom, hogy mulasztottam el eddig. Ez a rész az Experiment pályák bevezetője. Lara háza hasonló az eddig megszokotthoz, némi átalakításon persze átesett. Ebben a kalandban a bonyodalmat a biztonsági rendszer meghibásodása okozza, ezt kell Larának hatástalanítania, hogy végre felvehesse a telefont a szobájában. Itt van némi magyar vonatkozása is a történetnek, mert a telefonáló egy magyar régész. Kapcsolók tömkelegét kell megtalálnunk, hogy célhoz érjünk, de szerencsére a legtöbb helyen mutatja a kamera, hogy mire is volt jó a ténykedésünk, így nem kell össze-vissza szaladozni, hogy megtaláljuk a tovább vezető utat. Egy-két időre futást teljesítenünk kell, a gyakorlópálya átalakítása különösen tetszett. Nagyon ötletes jeleneteket is láthatunk, például ahogy Lara telefonál, zuhanyozik, ruhát vált a paraván mögött.  Ellenségünk nincs, fegyverünk sem. Csak néhány patkány bosszantja Larát, ezek ugyan sebeznek, de el lehet futni előlük. Winston természetesen végig ott lábatlankodik, és – ahogy Lara meg is jegyzi – ahelyett, hogy patkányokat irtana, csak teát kínálgat. Az egyetlen titkos hely felkutatása külön kis kaland, érdemes megkeresni, mert csodaszép az is, ahogy az egész pálya. Ajánlom mindenkinek.

Leírás:

Secret:

Mentések--Savegames:

Menjünk be a házba a nagy medencéhez, majd át a bálterembe. Winston már itt vár minket, és elmondja, hogy csöng a telefon Lara szobájában, de nem tudja felvenni, mert a biztonsági rendszer be van kapcsolva. Az egyik zöld függöny mögött egy kapcsolót találunk, hatására kinyílik a padlón az alagsorba vezető csapóajtó. Itt húzzuk meg a kart, mire lejjebb ereszkedik a teremben az egyik csillár. Kapaszkodjunk fel rá, ugorjunk a következőre, és fel a padlásra. Látunk három ketrecbe zárt kart, ezekre később lesz szükség. Húzzuk el a ládát, hogy mögötte majd tevékenykedhessünk, aztán menjünk le.

Az ebédlőasztalról vegyük el a kulcsot, és vigyük az emeleti nappaliba. Találunk itt egy tévét is, az oldalán van a kapcsolója, nézzük meg a műsort, ha van kedvünk hozzá. Nyissuk ki a kis hálószoba ajtaját, vegyük ki a párna alól az újabb kulcsot, az ablakból pedig a fáklyát, ami leginkább Aladdin csodalámpásához hasonlít. Vigyük a könyvtárba, gyújtsuk is meg, majd váljunk meg tőle, mert a következő akcióhoz még nem kell.

A könyvespolcon természetesen találunk egy kilógó könyvet, ezt forgassuk meg, aztán sprinteljünk lefelé. Ugorjuk át a korlátot, és gyorsan fussunk be a ház előterében lévő, lecsukódó ajtó mögé. Valószínűleg egy tigrisbukfencet is be kell iktatnunk. (Az ajtó itt időnként önállósítja magát, ezért először húzzuk meg a mögötte lévő kart, várjuk meg, míg kinyílik az ajtó, lépjünk ki, majd vissza, így már nem csukódik be.) Húzzuk meg a kart, és rohanjunk a szemközti ereklyés szobába.

A könyvespolcon húzzuk meg a kapcsolót, mire feltárul az akváriumba vezető út. A másik két kar a kandallók tüzét szabályozza, oltsuk el őket. Még egy feladat vár ránk: a két bádoglovas szobra között nyissuk ki a csapóajtót, mögötte váltsuk át a kart. A kamera a padlástéri három ketrecet mutatja, ez a művelet majd a titok megszerzéséhez szükséges.

Ha már itt vagyunk a földszinten, akkor végezzük el a konyhai teendőket is. Nyissuk ki a konyhaajtót a kulccsal, majd a hűtőt is. Szemben, a mosogató feletti kis résben találunk még egy kapcsolót, ez felhúzza a húsokat a hűtőben, és így már át tudunk kúszni alattuk. Közben vigyázzunk a gőzzel, és vegyük fel a következő kulcsot.

Nyissuk ki az ebédlőbe vezető ajtót is. A terem négy sarkában három szobrot látunk, a negyedik a konyhában áll. Először a bejárat melletti sarokból toljuk át a szobrot a szemközti sarokba, aztán ennek a helyére húzzuk át a konyhai szobrot (csak így fog minden szobor arccal a szoba felé nézni). A szobortologatás nyitotta a fenti folyosón a padlásfeljárót, de ide még ráérünk felmenni.

Inkább menjünk vissza a könyvtárszobába, és a kialudt kandallóban másszunk fel a létrán. A bal oldali ládát toljuk beljebb, majd ereszkedjünk le jobbra a résen. Vegyük ki a vitrines szekrényből a könyvet. A folyosó végén toljuk be a ládát, majd használjuk a kapcsolót. Az egyik ketrec felemelkedik, toljuk meg azt a kart is. Leereszkedik a két padlásteret eltorlaszoló fal, most már át tudunk majd járni közöttük.

Másszunk vissza a kandallón keresztül, kapjuk fel a lámpást, mert most jól fog jönni. Menjünk fel a padlásfeljárón, itt a fény nélkül kettőig nem látnánk. Keressük meg a terem túlsó végén a villanykapcsolót, most egy időre megválhatunk a lámpástól. Menjünk át a kis szobába a leereszkedett tömb helyén. A dobozt húzzuk a mintás padlólapra, a vázát pedig a szemközti falhoz (ez a ténykedés majd a titoknál lesz fontos, de ha most a helyén hagyjuk a vázát, akkor később rendezhetjük át újra az egészet). A sötét padlástérből húzzuk ki a ládát, amennyire tudjuk. Menjünk le a könyvtárszobába a kandallós útvonalon keresztül, innen vissza a sötét padlásra, és toljuk át a dobozt. Kerüljünk még egyszer a kandallós úton, és tegyük ezt a ládát is a mintás padlólapra. A falon lévő kapcsoló védőburka felnyílik, most már hozzáférhetünk. Egy újabb ketreces kar válik szabaddá, ami egy rejtekajtót nyit itt, a padláson. Szaladjunk ide, és vegyük ki a szerkényből a csavart.

Most irány az akvárium, ide is elkél egy kis világítás. Helyezzük a csőre a kereket, mire az akvárium megtelik vízzel. Másszunk fel, aztán ússzunk át a másik oldalra, és kapaszkodjunk ki. Váltsuk át a kapcsolót, és menjünk vissza az akvárium előterébe. A szobor mögött másszunk fel az újdonsült létrán, itt is egy kapcsolót lelünk, ami egy másik rejtekajtót nyit. Menjünk be rajta, használjuk a kulcsot a House Securtity System felirat alatt, majd a három felnyílt kapcsolót is húzzuk meg.

Most már nyitva van Lara hálószobája is az emeleten, de még mindig hiányzik egy kulcsunk.

Menjünk ki a házból, és keressük meg a gyakorlópályát.

A gyakorlópálya elején, végén és közben kétszer látunk egy-egy jelzőoszlopot, ezek forognak és csilingelnek, ha mindent jól csinálunk. Végezzük el a feladatokat, és közben figyeljük a jelzőberendezéseket. Ha nem mozdulnak, akkor kezdjük elölről (vagy az utolsó jó mentéstől). Útközben minden akadályt érintenünk kell. A narancssárga híd alá viszont csak simán nekifutásból ugorjunk át, ne csússzunk és kapaszkodjunk, mert azzal sok idő megy el. Ha teljesítjük a pályát, akkor a ház oldalán szabaddá válik egy kapcsoló, és felvehetjük a vízből a Bunch of Keys-t.

Most már mehetünk a hálószobába. Lara lebonyolít egy rövid telefonbeszélgetést egy magyar régésszel, aki azért keresi, mert az olaszországi Alpokban végzett ásatásai során furcsa dolgokat tapasztaltak, és kéri Larát, hogy nyomozza ki az esetet. Lara eleinte tétovázik, mondván, hogy éppen vakációzik, végül felülkerekedik a kalandvágya, és csomagolni kezd.

Nyissuk ki a kulccsal az ágy melletti tárolót, és szedjük össze, amit lehet, köztük természetesen a munkaruhát. Menjünk be a zöld függöny mögé a fürdőszobába. (Az erkélyt is meglátogathatjuk, de ott nincs semmi.) A zuhany alatt Lara az akciógomb lenyomásával gyors fürdőt vesz, majd a paraván mögött kicseréli a fürdőruhát a megszokott öltözékére.

Menjünk ki a házból, és nyissuk ki a nagy kaput. Keressük fel a motoros pályát, ami ugyanott van, ahol a TR3-ban. A mindent nyitó kulccsal szabadítsuk ki a motort, aztán hajtsunk el vele jobbra. Itt két útvonalat is választhatunk. A terepen látunk két szürke sziklát egymással szemben. Kerüljünk a bal oldali mögé, majd ugrassunk át a két sziklán. Motorozzunk le a barlangba, tartsunk egészen balra, és újból ugrassunk egyet. A másik útvonal talán könnyebb: a sikátor után mindjárt forduljunk jobbra, itt is le tudunk hajtani a föld alá. A lejtőn, valahol félúton essünk le, de úgy, hogy a peremen kívül kerüljünk. A sziklákon ugratva így is célhoz érünk. Robogjunk fel az legszélső emelkedőn, aminek a tetején a kijáratot látjuk. Közeledtünkre kinyílik, és a másik mögött is hozzáférhetünk immár a gombhoz. Leereszkedik az utolsó ketrec is a padláson.

Vigyük ki a motort egészen a kertkapuhoz, de még ne menjünk ki, hanem vissza a padlásra, és használjuk az utolsó kart. A sötét padlástérben kinyílik egy rejtett folyosó. Némi kúszás-mászás után újabb kapcsolót találunk, a falon pedig egy üzenet: „Szabadítsd ki a lelkem a tükörből, aztán jöjj hozzám.”

A padláson, a váza mellett feltöltődik a padló, helyezzük a vázát a barna kőre. A könyvtárszobában lenyílik egy eddig láthatatlan csapóajtó. Itt kapaszkodjunk fel a résbe, a függönnyel szemben ereszkedjünk le a baloldalon a gombhoz. A függöny mögül egy hatalmas tükör bukkan elő, ha lemászunk, még a kiszabadítandó lélek is kiszabadul. Ne másszunk be a tükörbe, mert a kis tükör felvételével véget ér a pálya, és még hátravan az igazi titok.

Menjünk vissza a bálterembe, ahol már egy idős hölgy zongorázik. Lépjünk oda hozzá, ezzel kapjuk meg a titokhangot, és négy táncos pár is megjelenik, hogy keringőzzön nekünk.

Ha kigyönyörködtük magunkat, akkor menjünk a kertkapuhoz, pattanjunk motorra, és robogjunk a reptérre, majd onnan Olaszországba egy következő kalandért. (A pálya itt újra kezdődik a telefonbeszélgetéstől. Az erkélyen keresztül elhagyhatjuk a házat, használhatjuk a gyakorlópályát és a motort is, de a házba már nem tudunk visszamenni.)

Judit

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.