.....................................................................

BTB 05. Jobmond & Co

Készítő: Braden Ellis (Skyld)

Letölthető: Innen ............BTB Complete 10 level +audio

Csomagold ki a zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba.Ha kész, másold oket az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba, A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (fõkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.

Story:

Volt aki úgy vélte a motoripar óriásai voltak. Mások szerint kísérletező művészek céhe. Egy lökött még azt is felvetette, hogy inváziós egység egy párhuzamos világból. Habár ami a tényeket illeti, senki nem tudta hogy a Jobmond & Co voltaképp mivel foglalkozik, vagy hogy mi célból használják azt az épületeggyüttest amit a főhadiszállásuknak tartanak. Lara úgy dönt kezébe veszi a kezdeményezést, és kinyomozza. Sajnos a dolgok egyre furcsábbra fordulnak. (Fordította: Akci)

Review:

Remek darabja ez a 2007-es Back to Basics sorozatnak. Nem egyszerű teljesíteni a pályát több okból sem. Csaknem az egész kaland egy akadályversenyhez hasonlít, a talaj végig hepehupás, helyenként Lara csak bukdácsol, jól ki kell számítani az ugrásokat is, mert valami mindig útban van. Vannak első, de még második pillantásra is lehetetlennek tűnő útvonalak, és a sok időre futás sem könnyíti meg a dolgunkat. A feladatok zöme abból áll, hogy az elzárt kapcsolókat kell kiszabadítanunk, és ezek, valamint egy-két kulcs segítségével nyitogatjuk a továbbvezető ajtókat.

Fegyvert, medit nemigen kapunk, de nincs is rájuk szükség, ellenségünk csupán néhány patkány és varjú, valamint a végén meg kell küzdenünk az időnként fel-felbukkanó kísérőnkkel a kulcsért, amiért tulajdonképpen az egész tortúrát végigcsináltuk.

Két titkot találhatunk a pályán, ezeket sem egyszerű megszerezni, mert a játékos nem is gondolná, hogy ott lehetnek, ahol.

Leírás

Secret 1-2:

Mentések--Savegames:

A hátunk mögötti kis szobában medit vehetünk fel, egyúttal jegyezzük meg a szobát, mert ide még visszatérünk. Kint az autó mögött ugorjunk a tömbre, innen pedig kapaszkodjunk fel a tetőre. Az egyik falon egy kart látunk. Ugorjunk a csúszós tetőre, oldalazzunk fölé, majd esés közben rántsuk le.

A kocsi mögött menjünk beljebb, az építmény bal oldalán van a csapóajtó, ami az iménti ténykedésünk eredménye. Másszunk fel rá, le a létrán, és menjünk ki a másik területre. (A kis medencét is véssük az eszünkbe.) Harcoljunk a varjakkal, majd forduljunk a bejárattól balra. A házak között, ahol a rögzített kamera van, másszunk fel jobbra, a párkányra. Innen nekifutásból meg tudjuk ragadni a háztető szélét. Balra egy újabb kart találunk a falon, ez a farakás mellett nyit egy ajtót a falban. Menjünk be a kerítés mögé, ugorjunk a nyílásba, onnan a farakás mellé. Innen tovább a tető alatti oszlopra, majd egy jól kivitelezett ugrással ki a másikra. Nem egyszerű, mert az alacsony tető eléggé útban van, de nem is lehetetlen. A falon egy újabb rés, ide sem könnyű a beugrás. Ha megvan, lőjük szét a kapcsolószekrényt, és használjuk a kart.

Menjünk vissza a bejárathoz, a csapóajtóra. Forduljunk balra, a falon egy nagyobb nyílást látunk, ugorjunk be. Ússzunk le a vízbe, majd a közepén másszunk ki. A folyosót követve egy hepehupás terembe érünk, közepén egy nagy oszlop. Szaladjunk a végébe, a bal sarokba. Kapaszkodjunk fel a kőpárkányra, nézzünk körül, és egy beugróban meglátjuk a biztosítékot, amit meg kell szereznünk. Ugorjunk át szembe a másik háromszögletű párkányra. Jobbra egy sötét lejtőt látunk a falon, ide kell átjutnunk. Ha sikerül, kapaszkodjunk meg benne. A másik szélétől kicsit jobbra húzódzkodjunk fel, hátraugrás és megfordulás után ragadjuk meg a szemközti peremet. Innen már simán elérjük a Portable Motor-t.

Essünk le, jobbra láthatjuk is a foglalatát. Mielőtt lemennénk a létrán, a lyuk túloldaláról elrugaszkodva kapaszkodjunk meg a falon, másszunk fel, és a plafon felett megtaláljuk az első titkot. A létra alján egy vizes terembe érünk, egy kisebb propellerhez. Keressük meg a víz alatti kart, bukjunk le, és húzzuk meg. (Ez nyitja a második titok ajtaját is a kinti kis medencében, de ezt majd visszafelé ráérünk magunkhoz venni.) Visszajutni úgy tudunk, hogy a propellerrel szemben állunk, hátraugrás, dobbantás a csúszós kövön, és felkapaszkodhatunk.

Ismét másszunk fel a kőpárkányra, és a platformokon keresztül most már bejutunk az oszlop közepébe, innen pedig tovább a tetőkre. Az utolsóról ugorjunk át a karhoz, ez feltölti vízzel az iménti propelleres szobát.

Menjünk vissza, a vízi kar felett kapaszkodjunk ki a vízből. A másik tömbön megtaláljuk a Portable Battery-t.

Ússzunk ki. A terem végében egy szögesdróttal teli gödör lapul, szökkenjünk át felette, és helyezzük el szerzeményünket. A következő helyiségben induljunk jobbra, jussunk át a túloldalra, a sötét falra. Közben figyeljük meg az egyelőre leeresztett csapóajtót is. A sötét falról mindjárt ugorjunk fel a szemben lévő oszlop tetejére, és csimpaszkodjunk a plafonon a karig. Lent felemelkedik a másik kapcsoló burkolata. Egy igen nehéz időre futás következik. A gomb megnyomása után forduljunk meg, ugorjunk át a gödör felett, a sötét falról ki a tömbre, innen pedig balra, de lehetőleg úgy, hogy mindjárt kapjuk is el a magasabbik kocka szélét, különben sok időt veszítünk. A legegyszerűbb, ha egy oldalugrással a platformon termünk, innen pedig fel a résbe. Ugorjunk át a következő tömbre, és jobbra meglátjuk a kulcsot, a Key of the Unfathomeable Demon-t.

Vissza a kulcslyukhoz. Az ajtó mögött egy fel-lecsapódó platform működik, ugorjunk rá, és át a túloldalra. Lejjebb a falban látunk egy rést, jussunk le ide. A folyosón forduljunk jobbra, de vigyázzunk, hogy az üvegpadlóra ne lépjünk, különben kigyullad a tűz a kapcsolónál. Ha így járunk, akkor menjünk vissza a bejárathoz, és újra kezdhetjük. Haladjunk tehát körbe, elkerülve az üvegpadlót. A csapkodó platformról ugorjunk a gombhoz, ez nyitja fent az ajtót.

A kis szoba végében létrát találunk, másszunk fel rajta. Egy újabb nagy terembe érünk. Ugorjunk fel jobbra, a világos falra. A középső kőpárkányra kell eljutnunk úgy, hogy a vele szemben lévő lejtőre pattanunk, majd megkapaszkodunk a párkány szélében. A túloldalon némi flare-t szedhetünk össze. Szökkenjünk át a kapcsolóhoz, majd vissza a párkányra, és jobbra keressük meg a burkolatától megvált kart. Az átellenes falon egy újabb kapcsolót használhatunk, és innen jobbra ugorva, a terem negyedik oldalán találjuk az utolsót. Ismét nehéz időre futás következik, a legelső kapcsoló mellett kialszik a tűz, de nem sokáig. Nyomjuk meg a gombot, és induljunk balra. Ugorjunk át a tömbökre, elkerülve a szögesdrótot, innen a kőpárkányra, és át a kar mellé. Ne torpanjunk meg közben, mert nagyon kevés időnk van.

Ha sikerült felvennünk az újabb Portable Motor-t, akkor menjünk vissza az oszlopos terembe. Még ne ugorjunk át a szögesdróttal teli gödör felett, hanem először a bal oldali résbe. Cselezzük ki a hordókat, fent pedig tologassuk úgy a három ketrecet, hogy ne legyenek útban, és egészítsük ki az oszlopot a hiányzó darabjával. Lent megint egy kapcsolót találunk, ez a pálya legelején nyit egy ajtót, ott, ahol a kis medit vettük fel.

Előtte azonban még van itt egy feladatunk, ismét eresszük le a vizet a propelleres medencében, és helyezzük el a kulcsot a foglalatban. A kamera a kinti propelleres szobát mutatja, és ugyan nem látjuk, de a zárt ajtó mögött szabad lett az út.

Menjünk tehát vissza a pálya elejére. Útközben vegyük magunkhoz a kis medencéből a második titkot.

A kis szobán keresztül egy újabb terembe jutunk. Ugorjunk át a farakás mögött a peremre, forduljunk jobbra, és a szakadékon túl egy gombot találunk. Mi is lehetne más, mint időre futás? Nyomjuk meg, és balra induljunk vissza. Siessünk nagyon, mert ismét csak kevés az idő. A peremről essünk le, futás tovább jobbra le a kis folyosón. Lent van az ajtó, ami mögött újabb kapcsoló rejtőzik. Keressük meg a burkolatától megszabadított kart, és most már mehetünk a nagy propeller szobájába.

A folyosó egy kisebb szobába vezet, küzdjünk meg a hobóval, és vegyük el tőle a Key to Eternity-t. A szoba túloldalán használjuk is a kulcslyuknál, és véget és a kaland.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.