.....................................................................

BTB 07. Lara and the Pit

Készítő: Sue Wicks (Isis)

Letölthető: Innen ............BTB Complete 10 level +audio

Csomagold ki a zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba.Ha kész, másold oket az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba, A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (fõkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.

Story:

Én: Szia Lara, találd ki mi van... csináltam egy újabb pályát amit felfedezhetsz.
Lara: Oh, okés. Hol játszódik? Valami meleg és napos helyen, remélem. Egy jó kis exotikus helyszín, sok templom és sír, tele õsi ereklyékkel...?
Én: London.
Lara: London?! Szórakozol? Most jövök onnan - sötét van és esik! Nem megyek vissza Londonba.
Én: Nem is esik.
Lara: Londonban MINDIG esik.
Én: Most pont nem. Nos... akarsz játszani?
Lara: (Gondolkozik) Mi a pálya neve?
Én: Lara és a Gödör. Mint Quatermass és a Gödör. *
Lara: Kicsoda?
Én: Nem fontos. Öreg vagyok, nem tehetek róla.
Lara: És a történet?
Én: A legenda szerint, sok ezer éve egy ismeretlen civilizáció várost emelt azon a helyen ahol ma London áll. Ez a város elpusztult egy földrengésben...
Lara: Mindez Londonban?
Én: Igen. Nézd, ki meséli el a story-t, te vagy én?
Lara: Amilyen rossz story, csakis te lehetsz.
Én: Kösz. Na szóval, az õsi város eltemetõdött a törmelék alá, és végül e fölé építettek. Mind a mai napig. Miközben munkások gázcsöveket cseréltek egy Themze parti utcában hirtelen egy hatalmas lyukra bukkantak a földben. A rendõrség vizsgálja.
Lara: Ez nagyon régi vicc. **
Én: De még mindig vicces.
Lara: Szóval a rendõrök ott vannak a luknál, és fogadok hogy van náluk fegyver is. ***
Én: Úgy van. Lezárták a környéket, és lelõnek mindenkit aki a gödör közelébe merészkedik.
Lara: Engem is beleértve.
Én: Nyilván. De akkor is oda kell menned megnézni. Mindig ilyneket csinálsz. Gyakran gondolom hogy van benned öngyilkos hajlam.
Lara: Na persze. Mintha sok választásom lenne az ilyesmiben. Csak úgy elküldtök veszélyes helyekre, gonosz pályakészítõk.
Én: Ne dünnyögj. Te is tudod hogy élvezed.
Lara: Megkérdezhetem mit is keresek ebben a... gödörben?
Én: Az Örökké Tartó Boldogság Kulcsát.
Lara: Az Örökké Tartó Bold.. az micsoda?
Én: Egy kulcs. Mikor megtalálod tudni fogod hogy a pálya hamarosan véget ér, és te boldog leszel. Elég a dumából, odateszlek a kezdõhelyre. Ott vagy.
Lara: Nem játszok.
Én: Akkor csak ácsorogj ott mint egy citrom, ahogy tetszik.
Lara: (Duzzog) Jobban jársz ha egyik embernek sem lesz majom feje!
Én: Ah, el is felejtettem. Volt egy bankrablás nem messze, és csomó rosszfiú majom maszkban a környéken szaladgál. Odanézz - az egyik lement a gödörbe! Úgy tûnik lesz társaságod odalent.
Lara: Ez egyre rosszabb...

* Quatermass and the Pit, közepesen híres angol sci-fi sorozat az 50es évekbõl, mozifilm is készült '67ben, London alatt találnak a földben egy UFO-t
** angol szóvicc, nehéz lefordítani: a nõi öltözõben találtak egy lukat, a rendõrség most vizsgálja (the police are looking into it, tehát belenéznek)
*** az angol rendõrök alapba nem hordanak lõfegyvert (Fordította: Akci)

Review:

Ezen a londoni pályán Lara az örökké tartó boldogság kulcsát keresi. Első feladatunk az, hogy a kikötőben álló hajó propellerét leállítsuk, és ezáltal megszüntessük a víz sodrását. Innen jutunk el a gödörhöz, ami a hatalmas katedrálisba vezet, itt őrzik a kulcsot. Néhány fegyveres és hobó próbálja keresztezni az utunkat, meg persze feltűnik néhány patkány és egy varjú is. Az út tele van csapdákkal, és legalább három időre futás is nehezíti a dolgunkat.

A pálya szépen kidolgozott, hangulata illik a témához, és ahhoz képest, hogy éjszaka játszódik, nem is túl sötét. Három titkot találhatunk, keressük is meg őket, mert kettő keményebb fegyvert rejt, és szükség lehet rájuk.

Leírás:

Secret 1-2-3:

Mentések--Savegames:

Az egyik beugróban vegyük fel a flare-t, és verjük vissza a patkányokat. Menjünk a sikátorba, jobbra kapaszkodjunk a tető peremébe. Hátraugrás közben forduljunk meg, kapjuk el a szemközti tetőt, oldalazzunk jobbra, és most már egy hátraszaltóval fel tudunk állni. A gőzölgő oszlop oldalán egy lerántható kar van, ez felemel egy platformot, aminek segítségével továbbjuthatunk. Előbb még szedjük össze a tető túloldaláról a medit.

A platformról másszunk feljebb, és fussunk le. Toljuk meg a kart, vissza a platformra, és ugrás be a szemközti nyílásba. Húzzuk beljebb a tömböt, és útnak indul a konténer, fel tudunk rá kapaszkodni.

Ugorjunk át jobbra a rácsra, majd innen balra, szedjük össze a muníciót. Másszunk eggyel feljebb, a terem túloldalán egy kapcsoló rejtőzik, ez nyitja a karnál lévő ajtót, ami az első titok helye.

A rácsról most a másik irányba induljunk. Helyenként a hordók szétlőhetők, itt az egyikben is találunk flare-t. Szaladjunk le a lejtőn, a nagy hordó üldözőbe vesz. Ugorjunk fel a csúszós tömbre, és onnan gyorsan hátra, akkor nem lapít ki a hordó.

A falon lévő gomb időkapcsoló, gyorsan kell cselekednünk. A felemelkedő platformokon jussunk egyre feljebb, a dobozokat lőjük szét, és ugorjunk át a kulcslyukhoz. A Roof Key-t is mindjárt felvehetjük, használjuk is. A kis ajtón keresztül a tetőre érünk. Lőjük le a katonát, majd másszunk feljebb az égő hordó mögött a kötélcsúszdához. Ne használjuk még, hanem forduljunk jobbra, ugorjunk át a másik párkányra, és a plafonon csimpaszkodjunk el a nyílásig. Ha kinézünk balra, a csúszós tetővel szemben egy kart pillantunk meg, ezt rántsuk le. (Ha a csimpaszkodás után jobbra fordulunk, és a csúszós tetőre ugorva felkapaszkodunk az épület legtetejére, akkor akár körbe is mehetünk az épületeken a gödörig, a hajó kihagyható. De azért ne hagyjuk ki.) Vissza a kötélcsúszdához, és most ugorjunk át szembe a szürke tetőre, a túloldalán flare-t és a második titkot találjuk. Ténykedésünk közben itt majd egy varjú támadását is vissza kell vernünk. Ugyancsak a tetőn keresztül, a létra segítségével jussunk vissza. Csússzunk le a kötélcsúszdán, és innen egy nagy ugrással a hajóra kerülhetünk. Intézzük el a hobót, nyomjuk meg a gombot, és leállítjuk a hajó propellerét, most már úszkálhatunk a vízben. Előtte azonban még menjünk el egy kis titokvadászatra. Ússzunk ki a partra, ahonnan indultunk. Menjünk vissza a létrához, és másszunk fel a kötélcsúszdához. Balra fordulva az egyik tetőn látunk egy medit. Ugorjunk balra, a csúszós tetőre, és innen odajuthatunk, ez a harmadik titok.

Vessük magunkat a vízbe, ússzunk jobbra, a házak alatt egy lyukban megtaláljuk a Gate Key-t. A hajó mellett most már fel tudunk mászni, a másik tömbön pedig használjuk a kulcsot. Menjünk a hajó elejére, innen pedig be a kapun. Végezzünk a két őrrel, majd essünk le a gödörbe.

A vízből kiúszva egy kis szobába érünk. A piros padlólapok az időzített ajtót nyitják szemben. Vegyük fel a kis medit, aztán irány az ajtó. Ha sikerül túljutnunk rajta, még két katona próbál az utunkba állni. Az újabb teremben másszunk fel a jobb sarokban, a csúszós oszlop tetejéről pedig pattanjunk fel a párkányra. Vegyük fel a Boogli Key-t, és tegyük a helyére a szemközti sarokban. Ugorjunk vissza, majd a zöld oszlopról a harmadik sarokba, a fémpadló fölé. Toljuk ki a dobozt, másszunk fel a létrán a mediért. Essünk le, és a fémpadló felett másszunk be a lyukon.

Cselezzük ki a tűzfújókat, és a lejtő után a két rúdon pörögve jussunk el a párkányra. Az egyik sarokban szintén medit találunk, a másikban pedig egy lyukat, ami a lejárat az alsóbb szintre. A plafonon csimpaszkodjunk el a háromszögletű platformhoz. Forduljunk jobbra, és ugráljunk el a következő Boogli Key-ig. Ha felvettük, akkor felettünk üvegpadló keletkezik, másszunk fel. Lőjük le a patkányokat, és irány a gomb.

Ez egy nehéz időre futás lesz, mentsünk előtte. Nyomjuk meg tehát a gombot, a lejtős tömbök felett szökkenjünk át, különben csak lassítanak. Essünk le a lyukba, majd a tűzfújókkal tarkított csúszós falakon pattogjunk át a túloldalra, és gyorsan be az ajtón. Ha nem sikerül elsőre, akkor a másik nyíláson keresztül visszajuthatunk a gombhoz, és még egy hobót is eltehetünk itt láb alól.

A teremben az üvegplatformokat használva jussunk fel a kapcsolószekrényig. Vegyük kézbe a pisztolyt, ugorjunk fel a lejtős tömbre, hátraugrás közben lőjünk, amíg széttörik a burkolat. (Van itt ugyan egy kötél, aminek valószínűleg az a funkciója, hogy róla elugorva, pisztolyt előkapva lőjük szét a szekrényt, de nekem így nem sikerült.) Menjünk le a nyitott ajtóhoz. Mindjárt a bejárat felett kapaszkodjunk fel, itt van ugyanis a kulcs helye, és mehetünk tovább.

Egy hatalmas katedrálisba érünk, annak a közepén, az üvegtartályban a kulcs, amiért jöttünk. A gyertyás tömböknél van a lejárat. Az első tüzet ugorjuk át, így a következő három kialszik, amíg csúszunk mellettük, majd az utolsót is ugorjuk át. Vigyázzuk a leszakadó padlóval, majd használjuk a kart. Ugorjunk át a másik építménybe, itt is találunk egy kart. Másszunk feljebb, és a lejtős tömbök segítségével álljunk meg a tetején. Innen elugorva kapjuk el az oszlop oldalát, és másszunk fel. Ugorjunk be az üvegbura alá, és miénk a Key of Eternal Happiness.

Essünk le bátran, alattunk most már víz van. Ússzunk be a folyosóra, menet közben vegyük magunkhoz a medit. Haladjunk felfelé, a falon húzzuk meg a kart, mert ez pár másodpercre leállítja a propellereket, át tudunk csusszanni közöttük. Kiérve a vízbe véget is ér a pálya.

Judit


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.