.....................................................................

BTB 08. The Escape

Készítő: Adngel

Letölthető: Innen ............BTB Complete 10 level +audio

Install:

Csomagold ki a zip-et. Másold az audio könyvtárból egy ideiglenes könyvtárba a fájlokat, majd indítsd ott el a start_me.exe-t, és konvertáld át vele az mp3-akat wav-ba. Ha kész, másold őket az audio könyvtárba. A data mappában található fájlokat másold be a data könyvtárba, A trle mappában található többi fájlt pedig másold be a trle könyvtárba (fõkönyvtár). Indítsd el a tomb4.exe-t, a kaland indításához.

Story:

Lara épp megszerzett ellenségeitől egy régóta keresett fontos ereklyét. Most pedig el kell menekülnie onnan, és életben maradni.

Review:

A feladatok változatosak, bár nem nehezek, inkább érdekesek, a kihívást számomra főleg a medi nélküli végigjátszás jelentette ezen a pályán, de azért nem volt túl nehéz az sem. A textúrákról nem tudok sokat mondani, mert alig láttam őket, azokon a részeken ahol volt fény azért rendben voltak. Az volt az érzésem hogy a pálya sietve lett befejezve, és nem lett rendesen letesztelve, sok helyen le lehet vágni, de a fő probléma a sötét. Általában nem baj ha egy pálya sötét, de itt az első pár szoba után egyértelművé vált, hogy a készítő nem fog sok flare-t adni nekünk - végül kiderült hogy egyet sem - és egy ilyen kukksötét pályán ez nagy hiba. Utálom ha pisztollyal kell világítani, vagy egy flare-el körülnézni majd visszatölteni hogy megmaradjon. Elvonja a figyelmet a játékról ez a fajta pixelvadászat, és megöli a játékélményt. És bár mindkét secret meglett, nyilván emiatt hagytam el az uzit valahol, de semmi kedvem nem volt visszamenni megkeresni, örültem hogy túl vagyok rajta.

Leírás:

Secret 1: Secret 2:

Mentések--Savegames:

Menj ki, lõdd le a fegyvereseket, egyiküktõl megszerzed az UZI-t, és balra be a járatba, közben fentrõl is lõnek.. Itt az egyik ajtó közeledtedtre kinyílik és újabb őrök támadnak, az egyik elejt egy uzi tárat. Az ajtón ne menj be, mert becsukódik mögötted és bent rekedsz, inkább menj tovább a folyosón, a végén jobbra a terembe ahol ismét őrök várnak, az egyikük itt is tárat hagyományoz rád.

A mérgező vízesés mellett mássz fel a létrán, a fenti létra tetején láthatsz egy kapcsolódobozt, szétlőni nem tudod. Mássz fel ezen a létrán is, és csimpizz balra a falon, a másik létráig. Ugorj a vízszintes rúdra, így eljutsz a következő erkélyre, kinyílik az ajtó és egy őr jön ki rajta, csak lődd le és menj tovább, az ajtó mögött nincs semmi érdekes. A következő ajtón is kijön egy fegyveres a kutyájával, intézd el őket. Ha lenézel ott ahol hiányzik a kerítés láthatsz egy fali kapcsolót, az ajtó mellett mássz le a létrán és ugorj fel rá, ezzel leállítod az oszlop tetején a tűzfújót, ahová az erkélyről átugorhatsz, bár erre nincs feltétlenül szügség, mert a sarkán nem éget. Bárhogy is, juss fel a drótkötélhez és vedd használatba.

Nyiss be az ajtón, kétféleképp járhatsz el itt is, ha sprintelsz eléred az időre záródó ajtót a szoba túloldalán, ekkor jobbra a létrán felmászva jutsz el a fenti folyosóra. Vagy amikor az időzített ajtó bezárul, a másik kinyílik, itt a lépcsőház vezet ugyanoda. Találkozol itt két őrrel, a lentinél a szokásos tár volt. Végül menj a létra melletti folyosón a nagy csapóajtóra, ez kinyílik alattad és beesel egy barlangba. Keresd meg az egyetlen helyet ahol ki tudsz jönni a vízből, innen jobbra a csúszósról ugorj a vízszintes négyzetre és vedd fel a kismedit, ez az 1.secret. Kövesd a barlangot amíg elérsz egy nagy terembe, közben egy denevér zaklat.

Ugorj át jobbra, és innen a háromszögletű járható padlóról simán átugorhatsz balra a létra alatti peremre. Azonban a készítő szándéka feltehetően az volt hogy a kalandosabb utat kövesd. Mássz fel szemben a létrán, a közepéről ugorj el, fordulj meg a levegőben és a rúdról ugorj a platformra, innen a következő rúdra, és a terem sarkába. Fordulj jobbra, nekifutásból ugord át a csúszóst, hogy a másik irányba lejtő csúszra érkezz, a végén ugorj el és kapd el a peremet. Ugorj fel a plafonlétrára és csimpizz el a végéig, engedd el, a csúszról ugorj el, kapd el a peremet és oldalazz jobbra a biztonságos részre. Itt ugorj a csúszra a sarok másik oldalán, a perembe kapaszkodva csimpizz jobbra. és elérsz a fent említett létra alá. Húzódzkodj fel, két ugrás és megkapaszkohatsz rajta, mássz a tetejéig, megfordulásos ugrással kapd el az oszlop peremét. Egy kis denevérvadászat után ugrálj körbe, most ezen a szinten is, a perembe kapaszkodva jutsz el a vízesés fölé, innen ugorj a továbbvezető járathoz.

Menj a végéig, a csúszósokon ugrálva juss fel a plafonlétrára, majd tovább a járatban, nyírd ki a hobót, az elágazásnál fordulj jobbra, és a végén nyisd az ajtót. Told a kockát a sarokba a mintás padlólapra, az így hozzáférhetővé tett gombbal nyisd az ajtót. Fel a lépcsőn és az ajtót kinyitva elérsz az állomásra.

A mozi után menj előre, lődd le a hobót és vedd fel a töltény amit elhagy, majd fel a lépcsőn, itt két hobóval kell megküzdened. Van ebben a teremben két kapcsolódoboz, egy helyen picit magasabb a padló, innen felugrálva szét lehet lőni, de nem találtam értelmét. Menj fel a következő lépcsőn,  a kinyíló ajtó mögül újabb hobó bukkan elő, végezz vele, és menj fel a négy kapcsolóhoz. A két szélsőt kell csak meghúzni hogy szabaddá váljon az út, bent a ládákat szétlőve egy patkányt, az MP5-öt, ami shotgun néven fut, valamint a Blue Fuse-t, találod. Mikor az utóbbit felveszed kinyílik a csapóajtó, ess le, és siess biztonságba a potyogó padlólapokon keresztül. Lődd szét a dobozt, kapcsolj és visszaérsz az ismerős terembe ahol egy hobó siet fogadásodra. Menj le a lépcsőn, és balra a másikon is, a törmelékrakáson mássz fel a létrán, az emeletre jutsz. Lődd le a patkányt, és lenn a hobót is. Balra a sarokban a fali kapcsoló a secret ajtaját nyitja, jobbra ugorj a platformon át a túloldalra és húzd ki egyszer a kockát. Ess le az alsó szintre, a beugróból egy hobó jön elő, töltény volt nála. Járd be a területet, a szétlőhető dobozok közül kettőben patkány lakik, és még egy hobóval találkozol a kapcsolódoboznál. Ez időre nyitja a jobb oldali ajtót kinn a folyosón, a bal oldali a 2.secret-be vezet, ahol kismedit találsz. Az időzített ajtó mögötti szobában tedd a helyére a Fuse-t, és mássz fel a létrán.

Told át a kart és nyírd ki a két hobót akik a kinyíló ajtón jönnek át, majd odabenn a harmadikat is, aki elejti az Elevator Key-t. Menj fel újra az emeletre, közben több támadóval kell megküzdened, az elsőt a kinyíló ajtó mögött nem tudtam elérni (bug?), meg a rács mögöttit sem. Ahogy felérsz jobbra a sötétebb fal mászható, fent használd a kulcsot. Miután fellifteztél, nyiss be az első ajtón, lődd szét a ládákat, vedd fel a kismedit, majd húzd ki mindkét kockát. Menj be a második ajtón, húzd félre a kockát a sarokból, és a kúszórésbe bemászva a kockák mögött megtalálod a Yellow Fuse-t, amit a másik szobában használhatsz is. Fuss végég a folyosón, közben lődd le a katonát, a hordók elől fuss be a járatba, miután elmentek vedd fel a kismedit, majd fuss le jobbra, közben egy újabb hordó vesz üldözőbe.

Fuss végig a tetőn és lentebb a beugróban told be a kockát, ugrálj végig a tetőkön és az omladozós platformokon, közben egy madár támad. Drótkötelezz le a kapcsoló mellé, amivel nyitod az egyik lenti ajtót. Itt bemenve helyből ugorva kapd el a csúsz peremét és a bal szélén húzódzkodj fel, hogy egy kanyarodós ugrással a következőre érj. Ugrálj el a sarokig, ahol megtalálod az Exit Key-t. A felnyíló pallókon hagyd el a helyiséget, kint még megkűzdhetsz pár fegyveressel, majd nyisd a kijáratot a kulcsoddal. Ekkor még ketten támadnak, nyírd ki őket, és menj az end trigger-hez, ahol az autó már várja Larát.

Akci

 


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.