.....................................................................

Snowbound

Készítõ: Peter Tedstone (Storm Chaser) Homepage

Letölthetõ: Innen

Csomagold ki a peter_tedstone_snowbound.zip-et, és másold be a benne levőket, a TRLE könyvtárba. Indíthatod is a kalandot.

Story:

A skót Coast, egy kísértetjárta kastély Skóciában. Larának négy amulettet kell ott megszereznie.

Review:

Régi, még 2002-es szerkipálya ez, de még most is megéri bizony megnézni. TR3 Gold ihlette a pályakészítőt. Skóciában játszódik a történet., és a textúrák is olyanok, mint a TR3Gold-ban. Négy amulettet jöttünk megtalálni a várba. Vannak ellenségek, de talán nem is az a fontos a pályán, hanem a továbbjutáshoz vezető út megkeresése. Bizony pár helyen megálltam egy-egy ideig. Fontos észrevenni a fali résben a lengő gömböt, de fontos az ellenségektől is elvenni, ami a zsebükben lapul. :) Összességében remek kaland volt, nem túl nehéz, de nem is túl könnyű. Főleg, a helyes út megtalálása az igazi feladat. Három secret van a pályán, a 2.-3.-4. amulett megszerzését veszi a játék a secreteknek. Igazi TR kaland. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a pályát.

Végigjátszás:

Secret 1: Secret 2: Secret 3:

Mentések -- Savegames:

Mindjárt csúszás közben ugorj balra, és a vízbe pottyanva mássz ki a kis átjáró melletti sziklára. Onnan már kényelmesen levadászhatod a két cápát. Ugorj a vízbe, és pont alattad a fenékről felveheted a Gate Key-t.

Ismét mássz a partra, a sziklákon ugrálva eljutsz a túloldalra, ahol egy kis gödörben fáklyacsomagot találsz. Menj most a deszkapalánkhoz, lődd szét, és ugrás be a barlangba. Fegyvert a kézbe, és lődd le a sakálokat, denevéreket. Kússz át a barlangon, és mielőtt kiérnél a szabadba, kússz jobbra, mert shotgunlőszert találsz arra. Egy befagyott tavacskához értél.

Csússz le a havas lejtőn, végezz a sakálokkal, és nyisd ki a nagykaput a kulcsoddal. Bent is vár egy sakál, adj annak is. :) Menj jobbra, húzd ki a falból a mozgatható tömböt, és bemenve mögé meg is találtad a Guardian Key-t.

Irány ki a szabadba, és jobbra menve nyisd ki a kulcsoddal a másik kaput is. Jobbra vedd fel a nyílpuskalőszert a ládák mellől. Ugrás a vízbe, és ússz a jég alatt, az épület felöli túloldalára, és meg ios találtad a Horseman’s Gem-et.

Irány ki a vízből, és újra be a másik kapun. Ott balra menve kinyithatod a kővel a következő ajtót. Ugorj a vízbe, ússz jobbra, és mássz ki a kis havas sziklán. Lődd le a cápákat, majd jobbra úszva vedd fel a shotgunlőszert a vízben. A másik sarokban, ahol az átjáró van a vízben, jobbra van egy kis üreg, ahol megtalálod a távcsövet, a Laser Sight-ot.

Mássz ki ismét a partra, és a lapos részeken ugrálva juss el a sarokba, ahol egy gödörben megtalálod a következő Gate Key-t.

Irány a vízbe, mássz ki a mólóra, és onnan juss be ismét az épületbe. Nyisd ki a következő kaput, a mozgatható tömbnél. Menj a kandallóhoz, és mássz fel a sötét létrán. Fent fordulj meg, ugorj át a szemközti folyosóra, és az elágazásnál állj meg, javaslom, ments egyet. Nem elég kicselezni a szöges hengert, mert el fogja zárni az utat. Tehát fuss jobbra, gyorsan ugorj fel, vagy kapaszkodj a felső folyosóra. Lépj előre párat, és vigyázz, ne ess bele a mély, tüskés gödörbe, de arra is vigyázz, hogy a hengerhez se érj. Sőt, még két denevér is zaklat, végezz hát velük. No ha sikerült, menj tovább, még egy felsőbb folyosó, majd a végén kijutsz a szabadba.

De azért ne keseredj el, ha nem sikerült. Menj akkor egyenesen a folyosón tovább, és amikor alul pihen a tűzfújó, akkor ess le az alsó terembe. Kicsit sérülsz, de így is megoldható a feladat. Menj ki az ablakon át a szabadba, és ott folytathatod a kalandot, a leírás szerint. Ebbe a terembe nemsokára majd visszajövünk. :)

No itt sem mindegy, hogy milyen sorrendben oldod meg a feladatokat. No mert ha előbb felébreszted a csontikat, hát kellemetlenek tudnak lenni. Én így látom a legjobbnak:

Menj a kis medencéhez, ugorj a vízbe, ússz át a folyosón, és a szemközti bal sarokban ússz le a ferde sziklánál. Ússz végig a keskeny járaton, és végre levegőt véve fel is veheted a vízből a nyílpuskát, a Crossbow-ot.

Irány vissza, ki a szabadba. Menj most a kis víz túloldalára. Mielőtt megközelítenéd a sírokat, balra egy mozgatható tömböt találsz. Húzd ki, és told félre. Mögötte megtalálod a következő Gate Key-t.

Találsz ott a nyílpuskához robbanólőszert is. Most már megközelítheted a sírokat, és porrá teheted a három megelevenedő csontit. Menj tovább, és nyisd ki a kulcsoddal az ajtót. Rohanj át a termen, és ugorj fel a tömbre a túloldalon, így megúszhatod a tüskés hengerekkel való találkozást. Ugorj a magasabb tömbre, majd kapaszkodj fel, és jön a következő feladat, juss át a tűzfújókon. Máris megkaptad a Crystal of Life-t.

Irány vissza, egészen a kis vízen át, ahol beértél erre a területre. Most menj a másik irányba, és ugorj fel a falra, ezen keresztül bejutsz a terembe. Balra, egy kicsit magasabban mind a többi, látsz egy fali beugróban egy macskaszobrot. Mögötte, egy kis mélyedésben megtalálod a következő Horseman’s Gem-et.

Kifelé menj balra, és fogsz találni a sötétben egy kúszórést. Juss át rajta, mássz fel az emeletre. A tűzfújónál egy helyből ugrással juss át az előtte levő feszítővashoz, a Crowbar-hoz. Kapd fel, és egy hátraugrással meg is úszhattad a dolgot.

Azért a kis rács előtt ne hagyd ott, a shotgunlőszert se. Menj vissza a nagyterembe, és nyisd ki az ajtót a köveddel. Beérve a nagyterembe, figyeld meg a jobb oldali falat. Látsz két kis rést. A másodikat nagyon figyeli Lara, de nekünk mégis az első a fontos. Menj kicsit balra, és messzebbről nézz be a résbe. Egy lengő labda van ott, de csak a kötelét látod. No mire ezt én észrevettem…..:) Legegyszerűbb, ha felszereled a távcsövet a nyílpuskára, és belősz oda egy robbanó nyilat. Kinyílik a rács a bejárat mellett.

Elõször balra menj, abba a kis terembe, ahol a lengõ gömb volt. Ott a sarokban megtalálod a Shotgun-t. (Michele)

Most irány, a másik irány. :) Ugorj fel a tömbre, majd jobbra kapaszkodj fel a ferde platformra. Csúszás, ugrás, és a sarokban levő tömbön leszel. Most körülnézhetsz a távcsővel, hogy mi a feladat. Nekifutásból ugorj a rúdra, mássz fel, fordulj el a jobb oldalára, és ugrás hátra az oszlopra. Mindezt persze tűzfújók akadályozzák, jól kell időzítened. Ha sikerült, megszerezted a következő Horseman’s Gem-et.

A résen át visszajutsz a nagyterembe. Menj most a túloldali, sötét sarokba. Mássz fel a tömbre, és juss le a túloldalon az alagsorba. Robbantsd szét a két csontvázat, vagy akár el is futhatsz előlük, be a vízbe. Lődd le a denevéreket, gázolj át a csatornán, és mássz fel a tömbökön keresztül az újabb területre. Tedd a foglalatába a kövedet, és menj be a kinyílt ajtón. Lődd le a két lovagot, és vedd el az egyiktől az újabb Gate Key-t.

Jobbra kismedipackot találsz a hókupacon. Utána menj, és nyisd ki a kulcsoddal az ajtót. Egy hatalmas, több emeletes terület tetejére értél ki. Ugorj le a hóba, menj balra, végezz a lovaggal, és az ajtó előtt vedd fel a shotgunlőszert. Visszafelé tégy egy kis kitérőt, ugrálj át a két magas oszlopon, és a másodikon egy nagymedipack boldog tulajdonosa lehetsz. A bejárattal szemben menj most, a kötél segítségével átjutsz a túloldalra. Menj kicsit lefelé, és vedd észre, lejjebb a kis ládát. Odamenve lődd szét, és felveheted a Crystal of Death-t.

Érdekes, de ez az 1.secret a pályán.

Menj le most egészen a földszintre. Kutasd át a területet, egy kismedipackot, és shotgunlőszert találsz. Ahol lejutottál a földszintre, ott menj felfelé. Figyeld meg, egy helyen, a falon egy mintás lap van. Mellette pedig egy mozgatható tömb. Húzd ki a falból, told félre, és menj be, kússz át a résen is. A kép segít.

Ugorj a vízbe, ússz át a folyosón, majd fel a nagy medencében. Mássz ki a partra, lődd le a sakált. Ha jobbra felugrasz a hókupac felöli oldalon a falra, még egy sakált kinyírhatsz. Menj be az épületbe. Bemehetsz a nyitott rácson is, és jobbra a sarokban shotgunlőszert találsz. De nem kell bemenned. Ha mégis bementél, bezárult mögötted a rács. Mássz fel a létrán, lődd le a denevéreket, kússz át a résen, és a vízbe esve visszajutsz a nagymedencébe. Menj be ismét az épületbe, de balra menj most. Húzd ki a falból a ládákat szép sorba. Menj be a folyosóra, és találd meg mindig a következő mozgatható ládát. Az utolsót el kell húznod balra is, és mögötte végre megtalálod a következő Gate Key-t.

Menj ki, és nyisd ki a vasajtót. A folyosó újra a szabadba visz, egy újabb területre. Vedd fel a folyosón még a shotgunlőszert, majd csússz le a havas területre. Innen fentről végezhetsz a két sakállal, de még ne menj arra. Ugorj inkább baléra, lődd szét a deszkakerítést. Ott találkozol egy sakállal, és balra a sarokban, egy gödörben megtalálod a következő Guardian Key-t.

Ugorj a vízbe a másik sarokban. Jobbra ússz, egészen a fal mellett, így elkerülöd az áramlást. Ússz végig a folyosón, majd a végén a sötétben mássz ki a partra. Lődd le a denevéreket, és menj végig a folyosókon. Az elágazásnál balra kússz át a résen, mert egy csomag shotgunlőszer vár ott rád. Kimászva menj tovább, ugord át a tüskéket, és be a vízbe. Ez az a hely, ahol a nyílpuskát találtad. Ússz végig a járaton, mássz ki a partra, majd ismét aa falon keresztül juss be az épületbe. Menj be a rácsok mögötti terembe, ahol a lengő gömböt lőtted szét. Most juss fel balra a tömbök tetejére. Kapaszkodj fel a padlásra, és nyisd ki a kulcsoddal a vasajtót. Mássz le a létrán, vedd fel a shotgunlőszert, és a feszítővassal nyisd ki a vasajtót. Mielőtt átmennél rajta, kússz át a másik oldalon levő kúszórésen. Rohanj át a termen, hogy megúszd a legördülő tüskés hengert, lődd szét a tömbön a ládát, és fel is vehetd a Crystal of Hope-t.

Ez a 2.secret a pályán.

Na most menj vissza a vasajtóhoz, és menj át rajta. Kiértél a szabadba. Lődd le a sakálokat, és balra kapaszkodj fel a kis fali folyosóra, ami egy kis udvarba vezet. Menj a rácsig, és ugorj előtte a kis vízbe. Ússz jobbra, végig a járaton, és a végén lefelé úszva a jobb oldali járatot válaszd. Ott kicsit felfelé haladva megtalálod a következő Gate Key-t.

Ússz most kicsit visszafelé, majd jobbra keresd meg a rést. Átúszva ott egy befagyott tóhoz értél. Fent ugyan jég van, de azért tudsz levegőt venni. Keresd meg, és vedd fel a fenékről a következő Horseman’s Gem-et.

Ússz visszafelé, és ahol két ládát látsz a plafonon, ott mássz ki a partra. Menj körbe az udvaron, és nyisd ki a vasajtót a feszítővassal. Nyisd ki a híd túloldalán is az ajtót a kulcsoddal. A magasban levő macskaszobor előtt shotgunlőszert találsz. Nyisd ki az előtte levő ajtót a köveddel. A két zászló között újabb shotgunlőszert találsz, sőt, jobbra menve egy havas gödörben is kapsz egy shotgunlőszert csomagot. Ugyan nem tudom minek ennyi lőszer, mivel a fegyvert nem kapjuk meg hozzá. Legalább is én nem találtam meg sehol. De nem is kell. Továbbmenve két lovaggal találkozol. Nem tudod kinyiffantani őket, viszont ügyesnek kell lenned, mert szét kell lőni amit őriznek, a ládikát, és felvenni belőle a negyedik amulettet, az Amulett of Horus-t.

Bizony ez a 3.secret a pályán.

Menj tovább, ugorj fel a fali beugróba. Ugrálj a platformokon át a bal szemközti sarokban levőre. Persze a tűzfújókra is vigyáznod kell közben. Ha sikerült megtaláltad a következő Guardian Key-t.

A teremben egy másik blokkon shotgunlőszert vehetsz fel, sőt, a sarokban is van egy csomag shotgunlőszer. Menj vissza az előző területre. És a macskaszobor alatti falon tedd a foglalatába a kulcsodat. Oldalt kinyílt egy vaskapu, ami egy mély, több emeletes területre vezet. Kapaszkodj le a falon, csimpizz balra, és mássz fel az egyenes résznél. Jobbra, a havas falon kismedipackot kapsz. Menj a drótkötélhez, és csússz át a túloldalra. Nekifutásból ugorj az alacsonyabb oszlopra, majd arról már lejutsz sértetlenül a földszintre. Húzogasd, tpold félre a mozgatható ládákat, menj be a mögöttük rejlő folyosóra. Menj jobbra, kússz át az alacsonyabb részen, és ugorj rá a csúszdára. Siess balra, mert egy gördülő tüskés henger fog zaklatni. A túloldalon úgyszintén. Menj előre a tüskékig, és ugorj rá, az alacsonyabb csúszdára. Onnan egy további ugrással átugrod a gödröt, és feljuthatsz végre a tömbökön keresztül a felső emeletre. Menj egyenesen, öld meg a két lovagot. Ha közben balra felmászol a magas létrán, egy ismerős helyre érsz. Felvehetsz egy shotgunlőszert, és kinyírhatsz egy csontit. De nem érdemes a vesződség.

No a lényeg, ha megölted a két lovagot, jobbra látsz egy zárt ajtót, de még nincs hozzá meg a kulcs. Ugorj hát balra, az oszlopra. Lent, három lovas katona vár rád. Ugrálj az oszlopokon, és vedd fel a rengeteg medipackot, és lőszert. Menj az egyik sarokba. Ott van egy alacsonyabb platform. No juss el oda, és onnan kispisztollyal kezd lőni a lovasokat. Türelmes légy, úgy 5-10 perc míg lelövöd őket a lóról. Ha sikerült mindhármat lelőni a lóról, akkor már könnyű a dolgod. Végezz velük. Persze nem oly könnyen adják az életüket, de a mellükön levő kék kristályokba lőve azért előbb-utóbb kipurcannak. Ha sikerült, az egyiküktől elveheted az utolsó Gate Key-t.

Juss vissza, fel az emeleti vasrácsokra, és nyisd ki a kulcsoddal az ajtót. Menj végig a havas tájon, majd jobbra a feszítővassal kinyithatod a pálya utolsó kapuját. Átmenve a kapun, vége is ennek a remek kalandnak.

OBig


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.