.....................................................................

Underworld Unfinished Business ~ 4. Taking Care of Business

Készítõ: Richard Lawther, Titak, Trix & Bojrkraider

Letölthetõ: Innen

Csomagold ki egy tetszőleges könyvtárba a richard_lawther_titak_trix_bojrkraider_underworld_ub4.zip-et, majd a tomb4.exe-vel indíthatod is eme remek kalandot.

Story:

A Gyíkkirály halála után a maradék három Rossz Lélek, Belial, Madam Orr, és Legion, az erõdítményükben bujkálnak a Pokol legalján. Alattuk már csak maga Lucifer van.

A monda szerint ez az istentelen hármas terv abból állna, hogy összetoborozzák az erõket, megrohamozzák Lucifer birodalmát, ledöntsék Lucifert a trónjáról és a helyét Madam Orr foglalná el. Természetesen ez csak feltételezés. Valójában senki sem tudja, hogy mi van Lucifer birodalmában vagy egyáltalán él-e még Lucifer. Azonban az Anubisz Csapat, szilárdan hiszi, hogy a Gonosszal vigyázni kell; így ezeket a Rossz Lelkeket meg kell állítani. (Fordította: Kacsa)

Review:

Szétröhögtem magamat néhol, a játék az ügyességre, néhol logikára, és a rekeszizmokra van hegyezve. Csak ajánlani tudom, megéri ügyeskedni. Sokszor csak azért se hagytam abba, de erős ingerem volt káromkodni. :) Nem egy estés, végigszaladós, gépiesen nyomkodós játék, érdemes élvezni. Előre szólok, hogy a játékmenetet írom le, és mivel ezért van idő körülkeresgélni, a tárgyakat meg kell lelni saját kútfőből. Ami nélkülözhetetlen, azt jelzem, de szinte semmi nem kell, talán csak pár élet, a revolver, a Laser Sight, pár Dollár, meg egy kanna. 

Végigjátszás:

Előre szólok, hogy a játékmenetet írom le, és mivel ezért van idő körülkeresgélni, a tárgyakat meg kell lelni saját kútfőből. Ami nélkülözhetetlen, azt jelzem, de szinte semmi nem kell, talán csak pár élet, a revolver, a Laser Sight, pár Dollár, meg egy kanna.

1. The Descent

Mentések -- Savegames

Szóváltás, ahogy Lara és Demon Smalls lecsúsznak az elsõ helyre:
Demon Smalls: „Köszönöm, Istenem! Sikerült!”
Demon Smalls összesik Lara elõtt, és a földre zuhan.
Lara: „Hogy nekem mivel kell dolgoznom...”
Lara és Demon Smalls a kanyon széle felé veszik irányukat, és lenéznek:
Demon Smalls: „Uramisten!”
Lara: „Hosszú az út lefelé.”
Demon Smalls: „Hmm! Csak az idõmet vesztegetem itt!”
Demon Smalls megragad egy ejtõernyõt, és már ugrik is.
Lara: „Hé! Hol van az ejtõernyõm?”
Demon Smalls: „Elvis elhagyja az épületet!”
Demon Smalls lassan leereszkedik a földre, Larát a kanyon legtetején hagyva.

Anim után vedd fel a tárgyakat. Jobbra egy barnás folt van, háttal kapaszkodva lógasd le magad, majd ess eggyel lejjebb. Balra csimpizz, kapaszkodj fel, majd a másik oldalán a platónak háttal kapaszkodva lógasd le magad, hallod, hogy felnyílik egy rács. Most kapaszkodj vissza, aztán csimpi jobbra a rács felé, ess le rá. Jobbra ugorj, csúszva ugrásból kapaszkodj a plafonlétrára. Mássz el a kötélig, ott pillanatra elengedve, újra kapaszkodva ragadd meg a kötelet. Lendítsd magad tovább a vízszintes rácshoz kapaszkodva. Jobbra ugorj a mintás lapra, de lecsúszol, tehát kapaszkodj is, majd csimpi tovább jobbra, és ugrás a fali réshez, ahol egy tűzfújó tevékenykedik némi kihagyással. Megfelelő időben felkapaszkodva, kúszva rögtön lődd is le a kis vörös ördögfiókát. (A vörösök a rossz fiúk).

Ugrálj tovább, vigyázz a hulló cseppkövekre, megint ugrálj, jön egy kissé nehezebb ugrás a háromszög alakúról a jobb oldalra. Ha sikerül, lődd le az imposztorokat, majd lelsz egy rácsot, és egy lejáratot a következő teremben jobb oldalon a sarokban a földön. Vedd fel a tárgyat, majd ereszkedj le, forgó pengék között találsz egy kapcsolót, medipack-ot, pár denevért. Kapcsolj, majd juss fel a rácshoz. A kaktuszok általában megölnek, tehát kerüld őket. Juss át a túloldalra, és most menj el nyugtatóért :). Mellesleg itt található az első secret is.

Csússz háttal le a lejtőn, a végén kapaszkodj meg. Alattad egy kapcsoló van, tehát ess rá, és kapcsolj, majd a csúszásból ugorj hátra a tömbre. Mássz fel a magasabbikra is, és onnét ugorj a kis medipackért, és a lőszerért. Visszafelé ugorj a csúszdára, és onnét a plafonlétrára kapaszkodva. Mikor feljön alattad a tömb,ess le, ugorj a két egymással szemben levő csúszda valamelyikére, ugrálj jobbra tartva végig, mikor feljön a következő tömb, akkor kanyarodva ugorj rá, futásból a következőre, bukfenccel fordulj, majd nekifutásból a középső oszlop tövében egy sima (nem csúszós ) helyre. A felemelkedő tömbről a párkányon lévő tárgyakhoz (2. secret)

Irány tovább majd a rácsok felett a kapcsolóhoz. A kötélre tovább, majd arról a csúszdák feletti rácson be. Balra fent lőszer, majd jobbra haladva megint horror, mert be kell ugrani alattad egy lukba, mégpedig úgy, hogy a csúszásból ugorj a szemközti létrára kapaszkodva. Hmm…sok sikert, előbb-utóbb csak sikerül :) ( Kis segítség: teljesen a bal szélére ugrottam a luknak, majd háttal csúszva megkapaszkodtam, aztán egy fordulásos, balra kanyarodós-kapaszkodós hátraszaltóval érkeztem a létrára)A létrán körbe és felmászva fáklya, majd túloldalon platform, arról az oszlopra. Csússz le majdnem végig, ugorj hátra a síkra. Ugorj a szép-egyenes-kövezett járdára, és nézd végig tehetetlenül, hogy mit csinálnak a híddal a krampuszok.

Mássz fel a létrákon, jobbra sarok mögött kapcsolót lelsz. Felemeli a rácsot, most már kihúzhatod az ajtóból a reteszt. Közben felemelkedett egy platform is, de előtte menj vissza a kapcsolóhoz, és kapcsold vissza. Most menj fel, és told a lapátot eggyel beljebb a rácsra. Vissza a kapcsoló, kapcsolj, majd a leesett lapáttal told a víz útjába a törmeléket. Megváltozik a folyásirány, leszakad egy szikla, tehát ha visszamászol, akkor át tudsz ugrálni a túloldalra. Ott először is lődd le a denevéreket, majd egy utálatos pókot. Közben potyog a plafonról a fejedre a cseppkő. Itt is húzd ki a reteszt, előgurul egy szikla, ami beszakítja a padlót. Ess le a csúszós kőre középen, ugorj a fal felé és kapaszkodj meg a peremen. Oldalazz jobbra, míg fel tudsz állni. Menj tovább, majd ugorj nekifutásból a kissé jobbra levő csúszdára (és még egyet előre), így nem gázol le a leszakadó szikla. Ugorj a rózsaszín fali létrára, szedd össze a tárgyakat, majd a lejtőről csúszva, jobbra kanyarodva ugorj a következő pályára.

2. Swamp

Mentések -- Savegames

Kissé borzongatós, pocsolyás, elragadó vízáramlatos, gyilkos virágos, bogaras, cuppogós, szóval brrr..

Indulj jobbra, néha ugorva, néha csimpaszkodva leled a továbbjutást. Nemsokára elérkezel egy helyre, ahol a plafonon függeszkedve tudsz átkelni a túloldalra. Azért ne kapkodd el, menj még picit tovább és lelsz egy (3. secretet.

Gyere vissza, és függeszkedj most már a túloldalra, ahol kapaszkodva ess le. Folytasd az utat, míg át nem kell ugrani a túloldalra. Nos, nekem ez csak nekifutásból ugrás, és Shift-et nyomva sikerült, mint bukfenc. Semmiért sem volt hajlandó megkapaszkodni. Pár denevér, bogár után virágszirmokon vezet az út. Mivel ezek gyilkos virágok, ezért nekifutásos ugrásokkal haladj, az utolsónál kiugorva balra. Most ugorj át a másik oldalra, ahol egy járatban lőszert lelsz. A következő két virágnál az elsőre helyből, futva a második és jobbra, a falra, ahol kapaszkodj, majd csimpizz ki a partra. Kapaszkodj fel a járatba, és ugorj szembe a vöröses falra kapaszkodva, hiába nem látsz ott semmit!

Csimpizz balra végig, aztán kis tocsogás, bogár után beérsz a következő helyszínre. Jobbra egy lejmos banyát találsz, meg egy bogarat. Majd itt kell később leróni anyagiakban tiszteletedet, de most indulj inkább a sziklafal mellett körbe. Találsz egy keskeny járatot szemben az épülettel (ahol morcos virágok köpködnek mérgező nyilakkal). Most indulj a járaton, lődd le a bogarat, majd ahol tudsz, kapaszkodj fel egy kúszórésbe. Balra tarts, ugorj szembe kapaszkodva, csimpizz egy járatot vissza. Ugorj szembe a falra kapaszkodva, és csimpizz végig balra. A legvégén találsz egy folyosót bogárral, meg a víz alatt egy törpe gombát(Seedling), amit vegyél magadhoz. Menj most vissza, és amikor beértél a nagy, központi térre, akkor csak balra tovább. A végén lelsz egy kis emelvényt a rács előtt, erre helyezd a kölyökgombát.

Kinyílik a rács, bent egy fali kapcsolóval tudsz növeszteni egy égigérő paszulyt a banyánál. Nosza, körbe megint oda, és mássz fel az emeletre. Középen a kertészkedő manók között találsz egy dollárt. Gyere le, és ad a banyának, aki cserébe ad egy igazolványt. Most már mehetsz középre is, nem bántanak a virágok többé. Menj be, és , és, és, hmmm…., kissé morbid látvány fogad.

3. The Asylum

Mentések -- Savegames

Egyenesen végig, fel a lépcsőn. Az emeleten vergődj el középig, ott ugorj a körhinta kötelére, és mássz fel. A járat átvisz az utolsó teremig az emeleten, ahol le tudsz menni lépcsőkön egy kapcsolóig. Kinyitja a rácsot, na meg a másikat is. Menj be, és ott unatkozik a baján tűnődve egy portásszerű manó. A lépcsőn vedd fel a Demon Small jótanácsait tartalmazó tekercset, majd ments egyet. Továbbmenve lecsúszol egy terembe, kanyarugrással védd ki a kaktuszokat.. Jobbra hátul fáklya, középen mászófal.

4. Realm of the Lost

Mentések -- Savegames

 Felmászva csúszásba és káromkodásba kezd Lara(meg én), mert kaktuszok tömege szurkálja halálra, ha nem jól ugrik. Ha siker, akkor menj tovább. Beérsz egy terembe, ahol jobbra egy rács, három szikla, egy nagy medipack van. Ha felveszed a medit, akkor elindul a három szikla. Hmm, segítsek? –ne segítsek? Háttal a köveknek vedd fel a medit, majd egyenesen előre futás- ugrás az emelkedőre és rögtön hátra ugrás ( a sziklák felett).

A rács mellett egy fali kapcsoló van jól elrejtve. Újabb terem, ahol baloldalon fáklya és egy lerúgható kőtömb vár. Ha lerúgod, kicsorbítja a láva közepén a tömböt, így már ráugorhatsz. (Nekifutás, ugrás a süllyedőre, futás-ugrás) Tovább a másik lapra, majd a fali kapcsolóval aktiválhatjuk a plafon létrát. Vergődj vissza, és függeszkedj végig a létrán. Itt most szintén egy nyugtató cigiszünet után folytasd.

Ugorj és kapaszkodj meg a falon. Csimpi jobbra, körbe. Hátraszaltó és kapaszkodás a másik oszlopra. Na most ha tudsz, akkor ments egy izmosat, aztán hátraszaltó , kanyar jobbra, csúszás közben ugrás és kapaszkodás. ( Párom itt káromkodva elment, és mondta, hogy mit csináljon a készítő. Azóta én játszom)Ha megkapaszkodtál, mássz körbe, ess le a szilárd tömbre. Nekifutásból a vízszintes csimpaszkodóra ugorj, és függeszkedj el a kapcsolóig. Kapcsolj, aztán a plafonon mássz a tömb fölé. Ha leestél, egy pillanatra sem állhatsz meg. Ugrálj helyben, a két lapon, csak meg ne állj. Aztán az egyik ugrás után futásból ugorj a szilárd tömbre. Onnét ugorj a járat mellettire, és be a járatba. A plafonon lógj el a mászófalig, folytasd lefelé, aztán ügyesen be a járatba. Itt a lávában idétlenkedő virágok lőnek rád, úgyhogy futás át a túloldalra, és ott minél magasabbra kerülj a sima részekre való ugrással. Ne tévesszen meg a fejed felett a létra, mert megszakad középen, csapda. Látsz egy más színű foltot, onnét nekifutásból ugorj a láva feletti hídra. Ugyan van egy oszlop az utadban, de mit nekünk,- egy egyszerű íves ugrással leküzdhető. :)

Menj tovább, ha felvetted a lőszert, és a következő teremben figyelmesen nézd meg a jobb oldalt. A láva felett van egy törés a peremen, tehát ha oda sikerül ugrani, akkor némi csúszás után újabb ugrás előre, majd újabb ugrás megperdülve és jobbra kanyarodva. Ahogy leírtam, annál csak a megoldás a zűrösebb. Lődd le a vörösöket, majd visszafordulva a láva felett jobbra látsz egy rést. Ha oda bírsz jutni, tied a 4.secret, azaz lőszer és kis medi.

Folytasd a barlangban az utadat. Lelsz két kis medit, meg fáklyát. Szemben a Great Mausoleum, jobbra a „ vértó”?, balra pedig eljutsz Asylumba, viszont ehhez kell egy dollár. Tehát menj a tó felé, útközben jobbra a kaktuszban egy nagy medipack van. Ugorj oda, de rögtön vissza is, így „ elsütötted” a kaktuszt, és most már felveheted. A tó partján Demon Small és Anubisz vár.

Anubis és Demon Smalls a tóparton várakoznak Larára. Menj oda hozzájuk, és egy videót fogsz látni, összefoglalva az eddigi eseményeket.
Lara: „Hello, srácok!”
Anubis: „Hello, Lara!”
Demon Smalls: „Francba, egyáltalán nem jó!”
Lara: „Mi a baja neki, még mindig nincs meg a továbbvezetõ út?”
Anubis: „Jaj, dehogyis, egyszerûen nem mûködik a varázslat. Ezért lettem én megidzézve. De idelent még nekem sincs varázserõm”
Demon Smalls: „Itt biztosan nem jutok tovább.”
Lara: „És kinek van itt varázsereje?”
Anubis: „ Az Elmegyógyintézet irattárosának megvan az ereje, hogy lelkeket rendeljen ide, erre a szörnyû helyre”
Lara: „Még mindig nem sikerült megtalálnom a medálját; ezekben a barlangokban olyan, mintha tût keresnék a szénakazalban”
Anubis: „Az irattáros sosem hagyja el az Elmegyógyintézetet”
Demon Smalls: „Szóval, a következõ megálló az Elmegyógyintézet!”
Lara: „Jesszusom, az a hely borzalmas, te meg inkább tennéd magad hasznossá!”
Demon Smalls: „Húúú! Most megkaptam!”
Demon Smalls a laptopján mûvel valamit.
Demon Smalls: „Ez még hasznos lehet!”
Demon Smalls most megidéz néhány tárgyat Lara számára, és egy közeli állványon fognak megjelenni.

Ez a kis terefere után egy emelvényen hozzájutsz a dollárhoz, revolverhez, laser-sight-hoz, Call Demon Small-hoz, és nem tudom, mi lehet, de ahol Lara állt az anim alatt, egy foltot le lehet vadászni. Ezt akkor vettem észre, mikor egy hétig nem leltem a továbbjutástL Menj a Demon expresszhez, dobd be a dollárt, és a légáramlat felröpít. Fent kövesd a járatot, és a teremben a túloldalon látsz egy –megvilágítva- sötét ferde oszlopot, felette csimpaszkodóval. Szóval oldalról ugorj a ferde oszlopra, így bírod elkapni a majomlétrát. Most már egyszerű, csimpi át a túloldalra, nyisd az ajtót ki a kapcsolóval csak azért is, majd menj fel a lépcsőn Asylumba.

5. Asylum másodszor

Mentések -- Savegames

Ajtót nyiss majd vedd magadhoz a South Wing Key-t. Menj ki a terembe, és szembe a másik oldali rácshoz. Most már nyitja a kulcs, tehát ott folytatódik a kaland. Jobbra Root Gardens, még nincs miért, tehát irány balra. Az újabb folyosón jobbra és megint jobbra a labirintusban egy fali résben látsz egy zöld háromszöget. Kombináld a revolvert a Laser- Sight-al, és lődd le. Szóval több terem van, és a Root Garden’s-ben látott alakzatokat kell fellelni és kilőni, maradjunk annyiban. Említem a termeket, némi bolyongás után be lehet azonosítani őket. A vizes és lávás medencénél a korlátokat össze- és helyére tolva a víz közömbösíti a lávát, tehát át lehet menni rajta. Abban a teremben, ahol a falon különböző csillagok forognak, az óramutatóval ellentétesek előtti lapra ugorj, és kinyílik a következő rács. Bemenve a labirintus tetejére jutsz egy kötélen felmászva.  Felülről keresd meg azt a helyet, ahova nincs bejárat kintről. Ereszkedj le, és lődd ki a sárga csillagot. Itt található az ötödik secret.

A tárgyakat ne hagyd el sehol, keresd meg őket. Ahol egy ördögfej kering a központi tűz felett, az egyik oszlop tetején van egy kék gyémánt. Van egy lávás terem, ugorj szembe a résbe kapaszkodva, és csimpizz el a sarokig. Csak azért írom le, mert együttérző vagyok. :) A sarkon fordulj be, de fordulj is vissza, és ess le közben. ha jól időzíted, akkor a sárga lapra esel, ahol rögtön kezdj el helyben ugrálni. Minden egyes ugrással előrébb kerülsz picit. Ha a közepénél vagy, akkor ugorj előre, és a levegőben bukfenccel fordulj meg a következő sárga lapra érkezés előtt. Ugorj vissza és megállás nélkül kanyarodva fuss balra a lapokon, az utolsónál ugorj fel egyenesen, és kapaszkodj meg a feled feletti majomlétrában. Innéttől már csimpi, falmászás, piros kocka lelő, idegesség levezet.

Nos, a vizes pálya is tiszta élvezet. Szóval ugorj nekifutásból az első oszlopra-ba-be. Ugyanis bekerülsz a vízoszlopra, ahol ússz fel, tovább, és a következő vízoszlopon le, úgy, hogy ne ess ki belőle. Ha elég nekiúszást bírsz kicentizni magadnak, akkor úszva, előre, és kapaszkodva meg bírsz kapaszkodni a csúszós lap szélén. ( Mármint úgy, hogy kiúszol- kiesel a vízoszlopból :)) Araszolj a bal szélére, és felkapaszkodva, csúszva, balrakanyarodva ugorj a következő vízoszlopra. Most balra a plafonfüggeszkedő felé haladj, majd következik a kötél. Itt egy kapcsoló van a fejed felett, ami átrendezi az egyik csúszdát. Valaki nem teljesen ép, azt mondta, hogy ismétlés a tudás….Szóval, ess a vízbe, ha már itt vagy, szedd össze, amit találsz,(tárgyak ) majd kezd elölről a menetet, csak most a plafon helyett menj a másik irányba. Lődd szét a víz alatti második sárga csillagot, és vedd fel a Demon Dollárt.( Mire eddig jutottam, megbutult a gépem is :( ).

Folytatva, van olyan terem, ahol viszonylag egyszerű, mert egy nekifutás, két helyből ugrás , nekifutás után visszanézve lelőheted a második zöld háromszöget. Nem tudom, miért, nekem csak pisztollyal sikerült. aztán van olyan is, ahol a tömbök változnak meg láva, illetve kővé. Itt a második piros kocka lesz a zsákmány. Kimenve a főfolyosóra, dobd be a dollárodat belépőként a Diabló bárba . Itt mindenképpen vedd magadhoz a Shape Shifter Key-t, aztán keresd meg a mosdót. Nos, idehívtam egész családot röhögni, vinnyogni. Szemben a fali kapcsoló nyit egy csapóajtót a könyvtárteremben rögtön balra a fejed felett. Mássz fel, és lődd ki a második kék gyémántot. Menj a Root Garden’s már kinyílt ajtajához.

Vedd fel a kis medit, aztán a Shafter…..kulccsal ülj be a démoni robogóba.Az elején vedd fel a fáklyát, aztán robogj végig a láva felett, helyenként szembecsukva, nagy gázzal, mert van, ahol nem is találkozik az út. Az utolsó részen hátrafelé mentem, mert nem tudtam megfordulni. Az elején keresd meg, ahol le tudsz ereszkedni, mert ott van lent a  6. secret.

A létrát ott leled, ahol pont rálátsz egy tömb tetején egy fáklyára. Nem egyszerű, ha összeszeded, akkor gratula. Ha sikerült végigmenni, akkor visszakerültél a SWAMP nevű, démoni mocsárba. Jobbra egy henye démonnál megleled a registrar’s medalliont. Tovább jobbra egy növényen lejjebb tudsz jutni, aztán még lejjebb, és menj be középen ujfent a kinzókamrákhoz. Jobbra megleled a portást, add vissza neki a reg. medálját.


Fõnök Irattáros: „A medálom! Megtaláltad! Egy pillanat, ki vagy te? Nem a személyzetem.. õreim tagja vagy!”
Lara: „Na várj egy percet. Nem láttam, hogy a személyzeted akármelyik tagja kicsit is keresné ezt a csecsebecsét. Én voltam az, aki megtalálta, és most a jutalmamat kérem.”
Fõnök Irattáros: „Oh, nagyon jó. Egy hét enhye kínzás megfelelne?”
Lara: „Nem túl csábító. És nem vagyok egyike a nyomorult foglyaidnak sem.”
Fõnök Irattáros: „Õk a pácienseim, nem a foglyaim. Szóval akkor mi vagy, ha nem démon?”
Lara: „Én egy élõ emberi lélek vagyok és a küldetésem célja az, hogy a sötét lelkeket legyõzzem. Remélem megérted, és segítesz, hogy a csapatommal együtt átjussunk a Forrongó Vér Taván.
Fõnök Irattáros: „Úgy érted, hogy Phlegyas-on át? Érdekes... van ott egy gaz démon, Verdilet, aki abba a tüzes tóba tartozik. De megtalálta a rejtekét a nagy Mauzóleumban és így képtelen vagyok elkapni. De te viszont elkaphatod. Hozd ide a Halhatatlan Lelkét, élõ ember!”
Lara: „És aztán? Segítesz átkelni a tavon?”
Fõnök Irattáros: „Csak hozd ide Verdilet-et, és majd kiderül...”

Ez után megkapod tõle a a Mausoleum kulcsát a tűzből. Keresd meg az utat vissza, a Demon Expressnél ugorj be a lukba, úgyis megúszod :), és nyisd ki a Mauzóleumhoz vezető kapurácsot.

6. The Great Mausoleum:

Mentések -- Savegames

Ha kigyönyörködted magad, akkor jobb oldalon az oszlopon találsz egy kapcsolót. Kapcsolj, a következő teremben az animáció után szintén az oszlopon található kapcsolót húzd le. Most egy kis ugra-bugra következik, azért előbb vedd fel a Baton-t. a jobb oldali alacsony tömbről ugorj a magasabbikra, onnét az alkóvban lévő, többször használatos kapcsolóhoz. Told át a kapcsolót, és kijön egy tömb az oszlop mellett. Kapaszkodj fel rá, és a falon található újabb kapcsolóra ugorj és kapcsolj. Kifordul egy rács, úgyhogy az alkóvban kapcsolj, majd a tömbről ugorj a szabaddá vált járatba. A létrán fel, tovább a járaton. A hídról ugorj a csúszdára, másikra, hátra, előre, előre közben levegőben bukfenc, és ha minden sikerült, akkor kapaszkodj meg, csúszás után a peremen.

Csimpaszkodj balra a kapcsoló felé, majd ráesve kapcsolj. Megint told át a kapcsolót az alkóvban, majd az oszlop melletti tömbről ugorj a szabaddá vált odu alatti, (ferde tömb feletti) létrára. Mássz fel, és vedd magadhoz a Spirit of the Flame-t. Ha ráérsz, akkor lógj át a túloldalra, kapaszkodva ess le, húzd fel magad, és ha bejutottál, akkor kapcsolj a fali kapcsolón. Ugorj ki, és alkóvban kapcsoló, majd juss megint a fenti hídra. A túloldalon kinyílt ajtón be, létrán fel, majd ugorj szembe a résbe kapaszkodva. Csimpizz balra, juss el a fali mélyedésbe, menj ott a másik oldalra. Ha jól körülnézel, picit alattad a bal oldali falon van egy luk. Ügyesen ugorj oda, vedd fel a kis medit, majd előre futás ugrás nélkül, és kapaszkodj a létrába. A változatosság kedvéért itt is kapcsolj.

Nem hiszed, tudom, de kinyílt az egyik ajtó, mégpedig a liftes, ami felröpít a tetejére. Tovább a létrán, aztán kis ujjgyakorlat, azaz ugrálj a ferde lapokon a láva felett, majd tovább a létrára, ahol néha kardok bújnak beléd. Ha beértél a terembe, akkor kombináld a Baton-t a Spirit….el, és tedd a ravatalon a helyére. Az anim mutatja, hogy tied a gyémánt. Találsz egy kapcsolót az egyik oszlopon, úgyhogy ne is tétovázz, menj a kőért, amit aztán a nagyterem másik oldalán használj is. Ha bementél, akkor az egyik oszlopon lesz egy kapcsoló, kapcsolj, aztán készülj megint pár idegölő ugrásra. Először is kapaszkodj fel végig a létrán, a baloldaláról hátraszaltó jobbra kanyarodva, és megérkezel egy kőlapra. Ugorj az oszlop mögötti lapra, kapaszkodj feljebb, és itt egy időre ugrálás következik. A ferde lap aktiválja a felette levő csapóajtót, ami gátolna a továbbjutásban. Szóval,:nekifutásból ugrás , levegőben perdülve, jobbra kanyarral ugrás a másik csúszósra, ugrásból kapaszkodás a létrára. Mássz feljebb, majd hátraszaltó, és csúszásból jobb kanyarral érkezve a következő létrára. Igyekezz fel, mert az egész időre megy, ha rádcsukódik a csapóajtó, akkor előlről kezdheted. Fent cigiszünet, aztán ugorj a fal melletti csúszdára, onnét jobb kanyarral az alkovba. Ugyan veled szemben van a létra, azért ugorj még el jobbra egy kis mediért. Most már le a létrán. Az alján erősen gondolkodtam, hogy elugorjak e jobbra a 7. secret-ért.

Aztán győzött a jobbik (mazo..) énem, és igen, ELUGROTTAM!  És kezdtem előlről az egész ugrálós cirkuszt. Aztán mire megint ide értem pár óra múltán, most már balra ugrottam a színes lapokhoz. Itt a falon kapcsolj egyet. Lemenve tedd a helyére a Call Demon Small’s-t, majd a virtuális shoopingban told a megfelelő helyre a figurákat, hogy egy síkban legyenek a színes lapok. Visszajutva a másik ajtón, a színek sorrendje szerint ugrálj a lapokon, s tied jutalmul a második kék gyémánt. (Binro’s Gem). (Sárga -- Kék -- Zöld -- Piros -- Sárga ) Itt az ugrálós teremben a foglalatba téve, nyitja az ajtót. A folyosó megint egy kis lávás helyiségben folytatódik. Ugrálj addíg, míg a bal oldalon kiugorva lelsz pár kapcsolót. Helyes kapcsolókat használva a szemközti létrákon végig tudsz mászni a bal oldali alkóvba.

Ott folytatódik belül egy létrán az út, még egy lávás folyosó, és a csúszdáról ugorva végre szilárd talajon állhatsz. Leesve közben kapcsolj, majd a felemelkedett rácson bemenve a két kék gömböt fogd meg. Az animáció után egy lovas jön, vadászd le és ami kulcsot elejt, azzal ki tudsz menni a rács bal oldalán lévő foglalatban használva. Menj le a középen megnyílt sír alá, és vedd magadhoz a „The Immortial Soul of Verdilet „ nevű valamit, aztán menj ki a Mausoleumból.


Fõnök Irattáros: „Ah, kedves Verdilet. Édesem, milyen víg hajszában volt részünk! Ideje égni!” És így belelöki a lelket a Phlegyas-ba.

Az animáció mutatja, hogy régi barátodnak leadod a ruhatárban, majd a Demon Express-en keresztül továbbjutsz, közben egy fáklyát felvéve, a következő pályára, aminek a neve:

7. The Factories

Mentések -- Savegames

Balra menve vedd le a teherautó oldaláról a kannát. Aztán tovább, az egyik savas medence partján van egy kapcsoló. Még ne kapcsolj, inkább menj tovább a nagy épület felé. Bal oldalon találsz pár világos színű csövet, ha figyelmesen megnézed, akkor meglelsz egy secretet. (8. és Shotgun).

Menj vissza a kapcsolóhoz. Rövid, MONDOM!: rövid időre eltünteti a savat, hogy felvehesd a kulcsot.(Shed Key) Ez nyitja a kis labort, viszont annak a háta mögött egy hordón van a Lump of Coal (hogy ez mi??) Töltsd meg a kannát olajjal a kis olajtócsából. Visszafelé, ahonnét bejöttél, van egy elnyújtott lépcső lefelé. Most menj le oda, és öntsd a kannából az olajat a tölcsérbe. Átalakul Polypropylénné, amit vigyél a kis laborba, és tedd a gépen a foglalatba. Mivel kinyílik a kapcsolótábla, ezért kapcsolj, és elkészül az Intelligens Plastic. Helyes figura, de azért lődd le, mert ne ugráljon, aztán vedd magadhoz. Menj be a nagy épületbe. Nézz körül, ismerkedj. A bal oldali átjárónál a tömb másik oldala mászható, tetején a 9. secret(Lőszer, medi).

Jobb oldalon kis krampuszok úszkálnak üvegekben, de balra két polc van. Az egyiken a pajszer, a másikon a Signal Bolt, meg nagy medipack. Ha most arra a falra nézel, ahol két gép is működik, a bal oldali felett az alkóvban egy nagy medipack, mint 10. secret kínálja magát.

Jobb hátsó sarokban az egyik tömbre fel tudsz kapaszkodni, ugorj a másikra, szembe az alkóvba. Onnét a másik tömbre és tovább a secrethez vezető nyílásba kapaszkodva. (Picit kéreti magát a kapaszkodásnál, ha meg felállva kapaszkodsz fel, akkor leesel) Most menj az üveglombikok mögötti lejáratba.

Ha balra mész, akkor a savas medence partján Lara nagyon nézi a csöveket. Nekifutásból ugorj, kapaszkodj, és átértél. Itt tedd a gépbe a Lump of Coal-t. Kinyílik a kapcsoló, kapcsolj és gyémántot vehetsz ki a gépből. Kifelé a másik irányba fordulj, raktárba érsz. A polcokról kis medi, nagy medi, Copper Sheet, meg az Electronic Componens-t veheted magadhoz. Az ajtót a bal oldali kapcsoló nyitja (én nem találtam egy darabig :)) A folyosó másik oldala megint próbára tette a játékkedvemet. Gördülő elektromos, vagy milyen? halálos görgőket kell a falon kapcsolókkal leállítani. Sok szerencsét hozzá :)

Nos, ha sikerült, akkor kinyílt egy ajtó a bal sarokban. Tedd a gépbe az Intelligens Plastic-ot meg a Signal Bolt-ot, és kapcsolj a jobb sarokban. Aztán a bal sarokban is a felnyílt panelon. Mint az anim mutatja, hiba van a rendszerben. Azért a gépből pajszerold ki a Stage I Device-t. Most óvatosan menj vissza a lombikos terembe, és ott ahol találtad a pajszert, vele szemben menj le a folyosón. Ott tedd a gépbe a Stage I Device-t , a másik oldalán a Coper Shet-et, és így lesz neked Stage II Device-d. A kis manó is turmixol közben, tehát a nagyteremben a krampuszgyártó gépsor mögötti lépcsőn lemenve felveheted a Bantan Node-t. Vissza a csúcsgéphez, és most már kombináld a Bantan Node-t, meg a gyémántot, és a Regulating Round-ot a Stage II Device-vel, és lesz neked Beacon. Ezzel menj ki, és tedd a kis platformon a helyére. El is repülsz a

8. The Dark Soul’ Stronghold

Mentések -- Savegames

pályára. Gyakorold az ugrást, majd csak sikerül. :) Annyit azért elárulok, hogy nekifutásból jobbra ívelt ugrással, úgy hogy a manó a bal oldaladon legyen, kapaszkodva. Nem könnyű, az tény. Aztán folyamatosan ugrálj a hídig, aztán bal oldalon kezdj, mert jobbra egy idő után elakadsz. Szóval a hídról balra lent egy kis sima háromszög, aztán teljesen körbe visszaérsz majdnem a hídig, viszont addig találsz 2 kis medipackot, meg egy falon lévő létrát felfelé, de még előtte egy helyből íves ugrással vedd fel a harmadik kis medit is. Aztán ugorj vissza (a sarok miatt szintén íveltenL)és mássz fel. A kúszójáratban bejutsz a várba, a közbeeső rácsot hagyd. A várban menj be a bejáraton, és egy teremben találod magad. Jobbra rácsos kapu, balra lejárat. Lent három járat van, Belial, Orr és Légio.

Kezdjük Beliallal, ha már úgyis balkézről esik :) Menj be, ess, csússz le. Bent egy bősz , röfögő alak vár, csapkodja a földet a pörölyével és ez neked az életedbe kerül. Ha jókor ugrassz fel, akkor nem. Szóval bal oldalon a falon van egy kapcsoló, ami nyitja a másik termet. Csald oda a félistent jó messze, aztán futás vissza, mert a mozgatható vázát? a kalapács alá kell tolni. Hát, párszor futkározhatsz. Ha összetört a kalapács alatt, akkor egy Anubisz csapat hívó pergament kapsz, amit a másik teremben a bal szemközti sarokban tégy a tartóra. Visszamenve az első terembe, ne bántsd az Anubisz alakokat, most Ők a jó fiúk, és lelövik neked a félistent, persze, ha odacsalod eléjük. Hátrahagyja a Stronghold Key-t, amivel most már nyithatod a rácsot.A folyosón találsz egy kapcsolót, ami a rácsos kapu első rácsát nyitja. Kimenve a hárpia alatti torony mögött találod a Lucifer Star-t, az egyiket a négyből. Vagyis minden torony mögött kell lennie egynek. ( Én úgy jöttem vissza ezért :( Csak leesve a tömbre tudsz távozni, akkor meg már vedd fel a lőszert is. Következik Orr. Érdekes pálya, a köd miatt nem működik a fegyver sem. Ahol bementél, szemben feletted keress egy kúszórést, ott tudod aktiválni a kötélen a gömböcöt, ami nyitja az ajtót.

Továbbmenve készítsd elő a revolvert, az a leghatásosabb. Leesve a láva közepén egy félisten lövöldözik rád, a második találatára kigyulladsz. szóval ugrálj, mint egy kerge. Azért jobbra egy fali kapcsolót is ránts le, ami egy lapot aktivál a láván, ahol működik a fegyvered. Ész nélkül ugrálva előre-hátra-oldalra, megfelelő pillanatban ugorj a lapra, kapd elő a revolvert és lőj. Aztán rögtön ugorj is vissza, és ezt addig, míg ki nem szenved a cimbora. Most már vedd fel a lőszert, mássz fel a rúdon, a kapcsolóval nyisd a második rácsot és menj ki. Kint vedd fel a Lucifer Star-t, de útközben az átjáróban jobbra fent kilóg egy lőszer sarka a falból. Hmm, elég érdekes, de ez egy secret.(11)

Ess le a tömbre, ott is vedd magadhoz, amit találsz, aztán irány vissza a bejáraton, mert még hátra van a Légió bejárat. Nosza, nagy levegő, és menj be. Először is kapcsolj a kapcsolóval, így már kinyílt az utolsó rács is. Nézz körül, tüzeket, és hozzájuk vezető síneket látsz. Pár napig tartott, mire rájöttem a megoldásra, picit abszurd. Ha balra bemész egy terembe, akkor először is egy hadonászó szerzetes ugrik neked. Ha bent lelövöd, valószínűleg elégsz. Csald a bejárathoz úgy, hogy a nagyteremből le tudd lőni. Most vedd elő a revolvert, háttal ugorj be a bejáratba, aztán rögtön ki a terembe. Kis manók iparkodnak lefelé a létrákon, és spuriznak a síneken a tüzekhez. Ha valamelyik eléri, akkor kigyulladsz, tehát le kell lőni őket. Ahogy észrevettem, jobbra jön az első, balra melletted a második, aztán meg nem tudom, mert csak forogtam. Ha lelőtted az azt hiszed, hogy utolsót, akkor kinyílik a másik oldalon a rács, ahova ha bemész, akkor kiderül, hogy van még egy manó. Tehát gyere vissza, és azt is lődd le. Most menj be a lávás terembe. Helyből ugorj és kapaszkodj meg a szélében a lapnak, csimpaszkodj át a másik oldalára, kapaszkodj fel (persze nem a tüzes részen!), és futásból ugorj vissza a szilárd talajra.

Most már pisztollyal kényelmesen levadászhatod a beste manót. Most nekifutásból jön a másik lap, kapaszkodva, felhúzódzkodva, bukfenc, és spuri vissza az első lapra. Onnét is lövöldözhetsz. Most menj vissza a második lapra, és elkezd lőni az egyik figura. Lődd le, mire előtted kiemelkedik egy harmadik lap. Most már átjutsz a másik oldalra, ahol lődd le a másik figurát is, és vedd fel a két maszkot. Örömmel jelenthetem, hogy szkarabeusz szerű lények tódulnak feléd, tehát rohanj ugrálva kifelé, ahol lelőtted a szerzetest. Ott tedd a két maszkot a két oldali foglalatba, és felveheted középen a The Dark Soul of Legion-t. Azért vedd fel a lőszert is, és most fuss a másik, rácsos terembe. Ott is vedd fel a lőszert, majd tedd a karóra a fejet. Nyílik a rács, bogarak eltűnnek, ollé, mehetsz tovább.

Az udvaron vedd fel a lőszert, a torony mögött a Lucifer Star-t. Balra ugorj az ablakos rész felé, aztán elég macerás, de még tovább a végén. Ha siker, akkor bemenve vedd fel a nagy medipackot, majd a mintás lap előtt ments egyet, mert egy laza időrefutás jön. Visszaérsz az udvarba, és most már mehetsz a jobb oldali, kinyitogatott kapu felé. Amikor fent kilépsz, akkor balra fordulj. A sarok után a külső falon egy mászólétrát találsz. Menj le rajta, aztán be a nyílásba, és az ott található kapcsolót kapcsold. Leereszkedik egy kötél, tehát visszamászva a tömbről fel tudsz ugrani a kötélre.

Lendítsd be magad, és ugorj a fenti mászókára. A felső szinten találsz egy nyílást a fejed felett, ott most már semmi nem gátolhat abban, hogy a csúcson felvedd a Lucifer Star-t. Mivel me3gvan mind a négy,keveredj vissza abba a terembe, ahonnét nyílik a Belia, Orr Légio járat. Tedd a négy oszlopra,- rúdra? a Lucifer Star-okat. Kinyílik a terem alja, és beugorva egy nagyon pazar folyosón találod magadat. A folyosó végén lelsz egy poharat (Bombay Sapphire Martini), és bemenve a buliban találod magadat.

 Sokszor csak azért se hagytam abba, de erős ingerem volt káromkodni :) Nem egy estés, végigszaladós, gépiesen nyomkodós játék, érdemes élvezni. 

Végigjátszás, mentések: Csedeg

Képek: OBig

Szövegkönyv, fordítások: Kacsa


Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.