.....................................................................

Back to Basics 17 Underground City (A földalatti város)

Készítő: Back to Basics projekt Harly Wuson Homepage

Letölthető: Innen a Complete_tr4 148MB

Vagy Innen a Complete_tom 25MB

Vagy a pálya külön: Underground City de ehhez kell a Revised Catacomb Wad is

Csomagold ki a back_to_basics_complete_tr4.zip-et, majd másold a data-ból a data, a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába, és indíthatod is a kalandot. Ha a kisebb fájlt, a back_to_basics_complete_tom.zip-et, akkor a graphics-wads-ból másold a graphics-wads, és a többi fájlt pedig a TRLE főkönyvtárába. Másold a graphics-wads könyvtárba azall_levels_wads könyvtárból is a fájlokat. A pályákat, egyenként kell átnevezni Catacombs.TOM-ra, és akkor a tom2pc.exe-vel átkonvertálhatod őket. De javaslom letölteni a .tr4 fájlt, igaz, 148MB, de nincs vele gond.

A projekt története:

Az egész project ötlete elég egyszerű, és eredetileg George Maciver vetette fel. Mivel a manapság kiadott pályák egyre nagyobbak lettek, vita alakult ki, hogy lehet-e érdekes és szórakoztató pályákat építeni az eredeti TRLE-s eszközökkel, amiket még 2000. decemberében adtak ki. Szóval semmi egyéni tárgy, semmi egyéni WAD, semmi egyéni hang, stb. Mindennek a tetejébe megszületett az ötlet, hogy kiválasszunk egy általános WAD-ot (szavazás alapján), és az összes szerkesztett pályát egy időben adjuk ki, 2005. jan. 1-én. A közösség egyhangúan, a Catacomb WAD mellett döntött. Ennek megfelelően a szabályokat meghatározta, hogy csak a standard Level Editor-t lehet használni. Továbbá a script-ben is csak a pálya nevét, a töltőképernyőt és a hátteret (eget - a ford.) lehet megváltoztatni. Megegyeztünk, hogy a tiszta játékidőnek 30-45 percesnek kell lennie, tehát nem túl hosszúnak, hogy a játékosoknak lehetősége legyen végigjátszani az összes versenyen résztvevő pályát.

Story:

"Szóal ez az a hely..." - barangolta be tekintetével Lara a területet. A középkori időkben egykor törzsek telepedtek le ezen a helyen, városokat alapítva. Azonban ahogy az idő múlásával a törzsek, és az általuk létrehozott civilizáció hanyatlásnak indult, és végül is eltűnt a világból. Csupán a romok maradtak. Lara visszanéz a dzsippjére: "A csudába, hogy pont ilyenkor kell lerobbannia". Most hogy fogok hazajutni?" Csak egy kis kocsikázásra vágyott, arra Lara nem számított, hogy egy ilyen magányos helyen ragad. A sietségben, hogy megtalálja a kivezető utat, véletlenül belecsúszott egy rejtett hasadékba, ami egy alagútban folytatódott. Az esésnek köszönhetően utat engdett Larának, hogy felfedezze a földalatti épületeket. Lara hirtelen ráeszmél, hogy a törzsek valamilyen okból kifolyólag a föld alatt folytatták életüket. Most Larának át kell kutatnia a földalatti civilizációt, hogy megtalálja a kiutat, vissza a felszínre... (Fordította: Lacek)

Review:

Jó pálya, bár kicsit rövid. A Portal Guardian két darabját kell megkeresni, hogy kijussunk a föld alól. A darabokat egy-egy járatban találjuk, amik között ingázni kell. A két járat hajszálra megegyezik egymással, ezért az elején én belekavarodtam egy kicsit. :) Ha viszont, kitapasztaljuk, hogy melyik kar meghúzásával melyik tömböket mozgatjuk, akkor már megy minden, mint a karikacsapás. Nagyon tetszett, hogy az egyik teremben úgy tudjuk az ajtót kinyitni, hogy a vázákat egy csontival kell széttöretni. A szinten két érdekességgel is találkozunk, amik közül az elsőről nem tudtam eldönteni, hogy egy készítői hiba-e, vagy az author szándékosan rakta bele. Ugyanis, néhány akrobatikus mutatvány után eljutunk egy oszlophoz, amin nincs semmi, nem tudunk róla semmit sem felvenni. Egy lentebbi kapcsoló megnyomás után 'kerül rá' a Hathor Effigy. Eddig nincs is semmi gond, mert elméletileg vissza kellene jutni az oszlophoz, és felvehetjük a tárgyat. Azonban-és itt jön a csel-, nem kell visszaugrálni az oszlophoz, anélkül is fel tudjuk venni. Csak annyi a dolgunk, hogy ahol a gombot megnyomtuk, találunk egy mintás lapot is, ami pontosan azon oszlop alatt van, amin már rajta van a Hathor Effigy. Rá kell állni erre a lapra, majd megnyomni a 'Ctrl' billentyűt, és már be is gyűjtöttük a Portal Guardian első darabját. :) A másik érdekesség, hogy ez a szint össze van kötve a harmadik, Desert Ruins and the Serpent Tower pályával. Ott egy secret van, és a secretben egy zárt ajtó, amin sehogy sem tudunk bejutni. Az az ajtó köti össze a két szintet, amit csak erről a pályáról tudunk kinyitni. Ez viszont csak úgy lehetséges, ha most megtaláljuk a pályán lévő három titkot, így az az ajtó kinyílik, és újra bemehetünk oda, megint kifoszthatjuk. Ez afféle bónusz-secret. :) (Sonyx)

Secret:

Mentések--savegames:

Leírás:

Secretek száma: 3

Egy hatalmas eséssel kezdünk, de semmi gond, mert a vízbe érkezünk, ahol elkap az áramlat. Amikor tudunk, másszunk ki a vízből. Szemben egy építményt látunk, és a vízben egy mozgatható oszlopot, de ezzel egyelőre ne foglalkozzunk. Menjünk az építmény jobb oldalára. Van szemben egy létra, ezt jegyezzük meg, itt tudunk majd felmászni a tetejére.

Most azonban, vizsgáljuk meg jobbról a terepet. Látunk egy kicsit magasabban lévő lapot, amire, ha rálépünk, akkor halljuk, hogy nem messze kinyílt egy ajtó. Na most, álljunk úgy erre a lapra, hogy a csúszós rész mögöttünk legyen, ugyanis, csak egy nagyon rövid időre nyílik ki az az ajtó, és nincs arra idő, hogy a létrán felmászva jussunk el oda. Tehát, álljunk háttal a csúszós résznek, majd ugorjunk hátra a csúszdára, majd mielőtt visszaesnénk, megint ugorjunk, és kapjuk el a tető peremét. Húzódzkodjunk fel, majd egyből ugorjunk hátra úgy, hogy fordulunk 180 fokot a levegőben. Mikor földet érünk, akkor fussunk be a szembe lévő, még nyitott ajtón. Ha sikerül bejutni, akkor induljunk el a folyosón. Vigyázzunk, mert minden fordulóban tüskés csapdák vannak! Ha ezeken is átvergődtük magunkat, akkor csússzunk le a kis lejtő, majd sétáljunk a part szélére. Szemben látjuk a pisztolyt. Ugráljunk körbe, és felvehetjük a Revolver-t / 1.secret /.

Ebben a pillanatban megjelenik egy szellem, ezért ugorjunk a vízbe. Az áramlat visszavisz minket az építményhez. Fussunk ki jobbról a vízből, és másszunk fel a létrán, majd fent ugorjunk le róla. A tető végén megtaláljuk a szobrocskát, amivel hatástalaníthatjuk az ellent. Ez azonban nem olyan egyszerű, mint az előző pályákon! NE ÁLLJUNK közvetlen a szobor elé, hanem kerüljük meg, és tető szélén várakozzunk addig, amíg a szellem kimúlik. Ezek után másszunk le a létrán, és most már foglalkozzunk a mozgatható oszloppal. A bejárat mindkét oldalára oda tudjuk tolni. Eredetileg az oszlop a bejárat jobb oldalán van, toljuk be egyenesen a falig. Ezután menjünk be az épületbe. Találunk bent szemben egy zárt ajtót, és mellette, két oldalról egy-egy medencét. Essünk bele a jobboldaliba. Mivel kint az oszlopot ugyanerre az oldalra toltuk kint, be tudunk úszni a járat. Ússzunk végig, és kimászva nyomjuk meg a kapcsolót. A játék mutatja, hogy az előbb látott ajtó még zárva van.

Essünk a vízbe, ússzunk vissza, majd az oszlopig haladva most toljuk át a másik oldalra. Fussunk vissza az épületbe, és most a baloldali medencébe essünk. Végigúszva újabb gombot nyomhatunk meg, mire kinyílik az ajtó. Ússzunk vissza, és lépjünk be rajta. Mindjárt vegyük is fel a cuccok két oldalról, majd haladjunk tovább. A hatalmas csarnokban van szemben egy tartó, valamint két zárt kapu. Jobb-, és baloldalról egy-egy járat. Mindkettő hajszálra ugyanúgy néz ki, ez elsőre zavaró lehet, de ha rájövünk a logikára, akkor már tiszta, és világos minden. Mindegy, hogy a kettő közül először melyikbe megyünk be. Mondjuk, először menjünk a jobboldaliba. Essünk le, és a tüskés, és lávás gödröt ágorva haladjunk végig, majd váltsuk át a kart. Láthatjuk, amint néhány tömb becsukódik, és néhány 'kijön a falból'.

Most vissza kell mennünk a nagy csarnokba. Nem tudunk ugyanazon az útvonalon visszajutni, mert azt időközben elzárta egy tömb, viszont egy másik visszament a falba. Tehát, forduljunk meg a kapcsoló meghúzása után, és ugorjunk át a lávás gödröt. Itt balról szabaddá vált egy nyílás, és mi visszajutunk a földalatti járat bejáratához. Másszunk fel a fekete részen, majd ugorjunk hátra. Már a csarnokban is vagyunk. Most essünk le a másik járatba, és haladjunk végig rajta.

Mint mondtam, ugyanolyan a két járat. Itt is van egy kar, de oda most nem tudunk eljutni, mert az utat elzárja egy tömb. Viszont, egy tömb meg visszament a falba, és így egy kis szobából lejjebb tudunk esni. Lent két tüskés golyót látunk, ami ide-oda gurul. A megfelelő pillanatba fussunk át közöttük, majd mielőtt továbbmennénk, forduljunk meg. Először is, vegyük fel oldalról a medit, majd vizsgáljuk meg a golyókat erről az oldalról is. A túlsó golyónál, egy kicsit jobbra látunk egy magasabban lévő tömböt, ahová a golyó nem ér fel. A megfelelő pillanatban fussunk oda, és ugorjunk fel rá. A jutalmunk ezért a veszélyes akcióért nemi lőszer, és a Shotgun / 2.secret /.

Jussunk vissza és most már folytassuk utunkat. Egy ajtóhoz érünk, ami jöttünkre kinyílik. A következő teremben egy nagyon érdekes feladatot kell végrehajtani. Töltsük fel magunkat egy medivel, ha szükséges, és kapjuk el a bejárat utáni fekete plafonrészt. Csimpaszkodjunk előre, egészen az oszlopig. Engedjük el a plafont, és kapjuk el az oszlopon lévő rést. Megjeleni egy csonti is. Kezdjünk el körbecsimpaszkodni az egész szobán, és a vázákat töressük szét a csontival. Ez nem annyira nehéz, mint amilyennek elsőre hangzik, de jelentős energiavesztéssel jár. Szóval, ha sikeresen körbeértünk, és az összes vázát széttörte a csonti, akkor kinyílik egy ajtó. Amikor elérünk az újabb oszlopig, akkor a csonti már nem zaklat tovább minket. Rövidesen elérünk egy mászható falhoz, ahol másszunk kicsit feljebb. Oldalazzunk jobbra, majd essünk a csúszós lapra, majd innen ugorjunk a kinyitott ajtó elé, és lépjünk be rajta. Jobbra meg is látjuk a következő termet.

Először álljunk háttal a teremnek, majd kapjuk el ezen perem szélét. Engedjük el, és kapjuk el a lentebb lévő peremet, majd kapaszkodjunk fel. Bent vegyük fel a rengeteg lőszert, a medit, és az Uzi-t / 3.secret /.

Kapaszkodjunk vissza, és egy nekifutásos ugrással kapjuk el a magasabban lévő kiszögelés valamelyikét. Innen ugorjunk a rúd előtti gerendára. Kapjuk el a rudat, csússzunk lejjebb, és ugorjunk hátra, a híd alatti lapra, amiről vegyük fel a medit. Kapjuk el megint a rudat, másszunk feljebb, és ugorjunk le róla a szemben lévő párkányra. Találunk itt egy oszlopot, de nincs rajta semmi. Most tegyük ugyanazt, mint az előbb a secretnél, tehát álljunk háttal a teremnek, kapjuk el a peremet, majd essünk lejjebb, és kapaszkodjunk meg az alsó peremben. Húzódzkodjunk fel, és a nyomjuk meg az itt talált kapcsolót. Megjelenik egy tárgy az oszlopon. Na most nem kell oda visszajutni, hogy felvegyük. Látunk itt egy mintás lapot, közvetlen a fenti oszlop alatt. Álljunk oda úgy, mintha itt is lenne egy oszlop, és nyomjuk meg az akciógombot. Miénk lett a Hathor Effigy.

Most nagyon ügyesnek kell lennünk. Közvetlenül nem tudunk a rúdra ugrani, ezért a mellette lévő csúszós részre kell. Addig kell a csúszós részeken ugrálni, amíg el nem tudjuk a rudat kapni. Ha sikerül, akkor innen már adott az útvonal, menjünk ki a teremből azon az úton, amelyiken jöttünk. Kint egyből forduljunk jobbra, szabaddá vált egy járat, másszunk fel. Rövidesen szembetaláljuk magunkat azzal a kapcsolóval, amit már egyszer átváltottunk, váltsuk át megint. Most vissza kell jutnunk a nagy csarnokba. Az útvonal nem nehéz, mert csak egyfelé mehetünk. Ha felérünk a csarnokba, akkor essünk le a másik járatba, ami szemben van.

Menjünk végig a föld alatti járaton, majd váltsuk át a végén a kart. Most megint vissza kell menni a központi csarnokba, majd innen vissza, a másik föld alatti járatba. Egy tömb visszament a falba, és így egy kis szobába jutunk, ahol egy lyukon keresztül lejjebb tudunk esni. A változatosság kedvéért, most három tüskés golyó gurul össze-vissza. Cselezzük ki őket, és jussunk el a szemben lévő kapcsolóig. Nyomjuk meg, és haladjunk tovább. Egy terembe érünk, ahol három kart is találunk, váltsuk át mindet. Láthatjuk, hogy tömböket emelünk ki a falból velük Egyébként, abba a terembe nem lehet eljutni, talán majd a következő pályán erre a titokra is fény derülJMost azonban, haladjunk tovább. Menjünk fel a lépcsőn, majd a következő szobát átszelve, fussunk fel az újabb lépcsőn. Egy ajtóhoz érünk, ami magától kinyílik. Váltsuk át az itt található kart is. Kisvártatva kinyílik jobbról az ajtó, és bent felvehetjük az Ornate Handle-t, majd óvatosan essünk le a lyukba.

Lent mindjárt jobbra meg is látjuk a nyitott ajtót, de mielőtt kimennénk, vegyük fel a medit. A hosszú járaton végigfutva azon kar elé érkezünk, amit nemrég váltottunk át. Most már nem kell vele törődni, csak jussunk vissza a nagy csarnokba. Kombináljuk a két nálunk lévő tárgyat, és tegyük a foglalatba, mire jobbról is, és balról is kinyílik az ajtó. Mindegy, hogy melyiken keresztül megyünk, mindkettőben egy-egy lift van, ami ugyanoda visz minket, az udvarra. Közben vigyázzunk a tüskékkel! Ez ugyanaz az udvar, amit a harmadik pálya egyetlen titkából láttunk. Tehát, mikor felérünk, vegyük fel a vízből, a fejnél a Horseman's Gem-et.

Balról, az oszlopok között találunk egy beugrót, az oldalán egy létrával. Másszunk fel, majd fent ugorjunk hátra úgy, hogy 180 fokot fordulunk a levegőben, és kapjuk el a peremet, majd másszunk fel. Sétáljunk az erkély szélére. Szemben látunk egy járatot, ide kell eljutni. Forduljunk balra, és rövidesen egy oszlophoz érünk. El kell ugranunk mellette úgy, hogy a másik oldalon, az erkélyre érkezzünk. Nem túl nehéz ugrás. Fussunk a járathoz, aminek az ajtaja CSAK AKKOR VAN NYITVA, HA A SZINTEN MEGTALÁLTUK MIND A HÁROM SECRETET!

Menjünk végig a járaton, vigyázzunk a tüskékkel! A harmadik pálya titkos termében vagyunk, amit még egyszer kifoszthatunk. Vegyük fel a lőszereket, a Shotgun-t, valamint a Grenade Gun-t.

Ha mindent begyűjtöttünk, akkor menjünk vissza az udvarra, essünk le, keressük meg a Gem foglalatát, amibe tegyük bele a kristályt. A hátunk mögött lévő ajtón be léve vége a pályának.

Sonyx

A következő pálya: Through the Shadow of Death

 

Az oldalon közölt képek, a szöveges tartalom, illetve minden sajátkészítésû anyag, a © TR Editor.hu tulajdonát képezi. Azokat semmilyen formában nem lehet reprodukálni, másolni, terjeszteni, csak a szerkesztõség engedélyével.